DISKUZE K ČLÁNKU Pirelli: Test pneumatik s Mercedesem v Barceloně byl ten nejlepší v naší novodobé historii
Týmy Formule 1 jsou podle Pirelli paranoidní, pokud jde o testování. To se podle jejich sportovního ředitele Paula Hemberyho musí v zájmu sportu změnit.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Pirelli: Test pneumatik s Mercedesem v Barceloně byl ten nejlepší v naší novodobé historii
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000397
(Hlasovalo 7 lidí)
11.07.2013 10:51
Jen houšt takových testů. Bouchlo po něm sice… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
odin
13:10 11.07.2013 77.240.96.XXXFIA FIA jsou ti kdo tvoří pravidla a měli by dbát na jejich dodržování. Nevím, do jaké míry jsou původní letošní pneu nepovedené, ani do jaké míry je to celé divadlo, mající za cíl změnu a tudíž výhodu pro některé bohaté týmy.
Každopádně Barcelonský test Pirelli a Mercedesu tak, jak proběhl, byl porušením pravidel a dohod.
Na druhou stranu musí být každému jasné, že nelze vyrábět a dodávat produkty, aniž by se jejich funkčnost dala vyzkoušet ve skutečném zatížení konkrétními specifikacemi aut. A tady je to na FIA, aby vytvořila pro takovéto testy "prostředí" (podmínky). Přece není možné, aby Pirelli organizovalo testy se "zakázanou" specifikací auta a pouze s jediným týmem.
Proč FIA po provalení Barcelonského podvodu nezorganizovala (neumožnila) dalších 9 testů pro 9 zbývajících týmů za podobných podmínek, za jakých testoval Mergl? Pomohlo by to devítinásobně především Pirelli. Odpadly by spekulace o profitu Mercedesu a také o jeho (ne)spravedlivém potrestání. Pokud šlo Pirelli a také Mercedesu JEN a pouze o řešení otázek pneumatik ať už letošních, budoucích, nebo nespecifikovaných.
Proč FIA dál vyráží klín klínem?
Vždyť je to tak jednoduché. Stačí např. v předsezóních testech určit dva "půldny" pro test pouze pneumatik všemi týmy. Nebo navýšit počet předsezóních testů o cca dva dny testů pneu (jeden někde v teple, druhý v rámci Evropy). Přičemž v "teple" by se samozžejmě odjelo i další testování, aby se tam nestěhoval celý cirkus jen na den.
Nebo před každým závodním víkendem by musely všechny týmy poskytnout svá auta a testovací piloty na hodinu Pirelli pro sběr dat. Prospěšné by to bylo všem třem. Jak Pirelli, tak testmenům, i týmům. Těch nápadů a možností je spousty. Zbývá jen vybrat nejefektivnější.
Jenom se mi pořád zdá, že o něco takového není zájem ze žádné strany. Protože se s transparentním testováním nezískává žádná výhoda oproti ostatním. Něco jako ve fotbale zavedení videa. Nedá se s tím podvádět a proto to nechceme!!! Asi jsem moc velký skeptik, ale připadá mi to tak. Po férovosti nikdo příliš netouží.-
Pepan
14:28 11.07.2013 195.47.24.XXXJá si nemyslím, že týmy mají zájem o podvádění. Jedná se spíše o to že při tom testování by se nasadily novinky, které by konkurence dokázala obšvihnout, čímž by tvůrci novinek přicházeli o moment překvapení. Ne vše na autě se dá zakrýt a "špionáž" v depech funguje dokonale. Proto se týmy tomu testování vyhýbají.-
odin
14:55 11.07.2013 77.240.96.XXXMám stejný názor jako ty. Ale, rozváděl jsem nutnost pomoci Pirelli a "nápady", jak to udělat. V těchto testech by přeci nešlo o to testovat novinky, ale pouze o sběr dat pro Pirelli s aktuálním autem, při aktuálním množství paliva a nastavení.
A jestliže je pravdou, že týmy jsou paranoidní a testy pro Pirelli odmítají, pak jim jde pouze o podvádění, respektive o získání nefér výhod oproti konkurenci. To je i případ Mercedesu a letošního Barcelonského podvodu.-
Mynona
15:23 11.07.2013 165.72.200.XXX"V těchto testech by přeci nešlo o to testovat novinky, ale pouze o sběr dat pro Pirelli s aktuálním autem, při aktuálním množství paliva a nastavení."
Otázka je zda je pak takový test pro týmy přínosný a zda za něj chtějí utrácet ?
Primárním důvodem k testovaní je zlepšování vozu a pokud tuto možnost nemají pak se nedivím, že o něj nestojí. Jedině, že si jezdci potrénují jízdu pokud jim to nebude zakázáno.-
-
Mynona
16:39 11.07.2013 165.72.200.XXXJá nejsem tak naivní, že by to dělal Mercedes jen z lásky k Pirelli. Ale může být za tím touha po změně gum, trénink jezdců především Lewise a nějaké sekundární testování, např. testování nastavení brzd pro Lewise, ověření spolehlivosti apod. Ale na nějaký zázračný profit moc nevěřím, protože to prostě podmínky testu nedovolovaly, zvláště s ohledem na vývojové pneumatiky. Proto mi přijdou reakce na test přehnané i když se stejně jako u Ferrari nedodrželi pravidla, trest je podle mého odpovídající, ale mělo se řešit i testování Ferrari, kde taky nebylo vše košér.-
odin
16:56 11.07.2013 77.240.96.XXXV tom případě mám dost podobný názor. Lišíme se jen v názoru na profit z testu. I když též připouštím, že žádný zázračný profit z jediného testu být nemůže, tak na druhou stranu tvrdím, že týmy jsou tak vyrovnané, že 1000 km odjetých navíc oproti konkurenci, je znát. A také se to musí projevit (a také se projevilo)ve výkonnosti týmu.
Co se týče Ferrari, tak tam podle mne hrál hlavní roli fakt, že testovali se starým autem a tudíž nemohli "naplno" využít všechna získaná data a to ani data Pirelli.
-
-
-
-
-
-
-
uzivatel000397
10:51 11.07.2013 90.178.29.XXXJen houšt takových testů. Bouchlo po něm sice vzápětí 5 černých bazmektů, pochválit se ale musíme.-
-
-
Mynona
12:04 11.07.2013 165.72.200.XXXDát do souvislosti test kde se testovali vývojové gumy a který neměl absolutně žádný vztah k závodu v Silvrestone, kde byly používány stejné gumy jako od začátku sezóny, tak to chce hodně fantazie. Ale možná jsem tak hloupý, jak mnozí píšou, tak se chci zeptat, co spojuje Pirelli&Mercedes test a výbuchy gum v Silverstone ? -
-
-
uzivatel000397
11:50 11.07.2013 90.178.29.XXXAha!
Nicméně bazmekt zůstane bazmektem. Možná se to někomu zamlouvá, z mého skromného pohledu zničili skutečné závodění. Koukat 2 hodiny na děj který je nejvíce ovlivněn jak se komu podaří ohřát bazmekty a kolik kol pak vydrží mi s ohledem kolik peněz se do formule leje a jakou má obrovskou populariru, nepříjde zrovna moc povznášející.
V zimě jsem se díval na satelitu na záznamy lonského seriálu Indycar a závody, byť na primitivnějších ale laciných autech i laciném provozu celého seriálu mi přišly nejméně tak zajímavé jako celá slavná F1. Mít tam ještě pár top pilotů z F1, tak tuto ani nepotřebuji. Škoda, že Sport5 nemá prachy a letošní seriál nepřenáší.
-
-
-
-
Mynona
10:17 11.07.2013 165.72.200.XXXCopak se gumy na základě onoho testu změnily ? Takže vztah mezi testem a problémy v silverstone absolutně žádný. Pirelli si naopak uvědomovalo, že letošní gumy nejsou zrovna povedené a snažilo se návrhnout změny, které však profitující týmy odmítly. Test měl právě sloužit k ověření návrhu změn na současném voze neboť Pirelli dosud nebylo umožněno vyvíjet gumy na aktuální technice. Také nezapomeňte, že v Silverstone to nebyl první průšvih s gumami i když předtím byly jiného charakteru a ne v takovém měřítku.
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek