DISKUZE K ČLÁNKU Pirelli do Německa veze "kanadské" verze pneumatik, do Maďarska pak loňské
Pirelli reaguje na hojné defekty, které se objevily v posledním závodě v Silverstone, a pro tento víkend přiveze pneumatiky, které původně přivezlo do Kanady, kde jejich nasazení některé týmy zamítly.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Pirelli do Německa veze "kanadské" verze pneumatik, do Maďarska pak loňské
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Mynona
16:29 02.07.2013 165.72.200.XXXKonečně Konečně se vyhodí ty letošní sra.ky a nasadí se aspoň ty loňské gumy na kterých šlo aspoň trochu závodit a nebylo to jen o výdrži gum. Hurá
Doufám, že to pomůže týmům jako Mclaren, Williams a Sauber k návratu do elity a závodění bude více vyrovnané. Pamatuji si jak loni byly kvaldy kde se vešlo třeba 14. vozů do jedné sekundy. Konečně -
-
Nasir
16:05 02.07.2013 188.175.176.XXXNové hřiště pro podvody - změny pneu bez souhlasu týmů Obávám se, že tohle rozhodnutí FIA se F1 ještě vymstí (tedy jak komu - divákům, kteří chtějí aspoň nějaké férové soupeří, určitě). Klíčový je poslední odstavec:
"FIA umožní změnit specifikace pneumatik v průběhu sezóny bez jednomyslného souhlasu všech týmů."
Nepochybuju, že to je přesně to, čeho chtěli jistí byznysmeni dosáhnout.
Už jsme tu letos měli pár závodů, které byly náročné na pneu, a tolik defektů nebylo. Nelze to svádět jen na pneu. Možná za to mohl ten velmi ostrý obrubník. Podstatné je, že tato kauza byla hned využita k tomu, aby se prosadilo pravidlo umožňující čachrovat s pneu v průběhu sezóny bez souhlasu všech. Takže už žádné "jednou rozdané karty". V dalších sezónách se bude s kartama fixlovat v zákulisí podle toho, kdo má jak velkou šrajtofli (jak si umí kámoši vyhovět). Pneu mají velký vliv a někdo si spočítal, že se mu vyplatí napnout síly k jejich změně v zákulisí, místo aby investoval milióny do lepšího vývoje auta. Obávám se, že to bude nové hřiště pro budoucí podvody. A kdo to odskáče? Diváci a Pirreli. Pokud si Pirelli naivně myslí, že když vyhoví těm "rovnějším mezi rovnými", že bude mít klid a finanční přilepšení, tak se naivně plete. Ti rovnější budou z obliga a budou se všem smát do ksichtu, zatímco kritiku ostatních týmů schytá zase Pirelli.
Takže když se nepovedlo prosadit změnu pneu kvůli zamítnutí týmů, objevil se závod se spoustou defektů a hned se změna prosazuje a dokonce i s pravidlem, které to umožní do budoucna - protože podvodníci přece nestrpí, aby museli čekat "nekonečných" několik závodů. Podvodníci přece chtějí mít změnu prosazenou hned po "jednom telefonátu". Lotus, Ferrari a FI mohou zaplakat, ale "byznys je byznys".
Co vy na to, erdedy, Arnoux, Odine?-
-
Nasir
18:08 02.07.2013 188.175.176.XXXTrochu jsi zaspal dobu. Bejvávalo za časů Schumiho. Kdyby byla pravda, že má Ferrari pořád tak velký vliv, tak si buď jistý, že se loni postarali, aby RB nevyšel bez trestu za své nelegální auto. Nebo si naivně myslíš, že tým, který je údajně šíleně vlivný, nechá své soupeře dělat, co se jim zlíbí a nic s tím neudělá? Totéž letošní snaha o změna pneu.
Ta zmínka o Lotusu, Ferku a FI je pravda trochu matoucí, protože je to narážka na letošek. Mně ale vadí hlavně změna toho pravidla, což bude mít své následky teprve v budoucnu.
-
-
Mynona
16:24 02.07.2013 165.72.200.XXXTen problém s gumami tu je letos pořád, takže jsem rád, že Pirelli opraví co i díky absenci testovaní zavinilo. Loni byly gumy jiné a pole bylo daleko vyrovnanější než letos. Takže návrat k loňské specifikaci snad pomůže k větší vyrovnanosti pole, což je pro mě jednoznačné plus.-
anonym
21:35 02.07.2013 178.255.168.XXXPirelli pravděpodobně vůbec nic nezavinilo:
[odkaz na stránku]
Jestli pomůže změna pneu v průběhu sezóny k větší vyrovnanosti je otázka, přestože ty to podáváš jako jistou věc.
-
-
erdedy
16:39 02.07.2013 195.80.165.XXXtak nejak by to mohlo byt.
Biznis je biznis a tento rok to uz neni prvykrat, ked nam to niekto realne predviedol (ze, pan Brawn a predtym inym sposobom pan Marko... )
Prinajmensom je prapodivny tak "nahly" pocet nebezpecnych defektov.
Nehovorim, ze by niekto nutne musel rozhadzovat po treti nejake spendliky alebo narezavat gumy v boxoch. Vysvetlenie nemam ale divne to je!
Barcelona je pokial mi je znamo tiez narocna na gumy, ci nie? Boli tam taketo problemy, resp. v takom rozsahu?
Hembery nedavno tvrdil, ze plech sa zacal pouzivat miesto kevlaru prave preto, lebo aj pri utrhnuti behuna zostane guma pod tlakom atdatd... Ci uz to neni pravda?
No a na záver by som len rad pocul odpoved na este jednu otazku:
Co teda testoval Mercedes v Barcelone, ked okrem novych gum pre 2014 mali testovat aj nejake sady kvoli odstraneniu delaminacie??? -
-
-
-
erdedy
17:31 02.07.2013 91.127.24.XXXNe, v pohode, nech si robia zmeny ake chcu (niekedy to proste treba a nesuhlas by im to blokoval) ale jedine co by som chcel vediet, ako tie zmeny budu okomentovane pred FIA a timami a kto to bude posudzovat, prip. kontrolovat ci sa neda nejakou "oklukou" nieco ziskat atdatd.
Ale hadam sa dozvieme dnes vecer viac.
-
-
-
Nasir
18:17 02.07.2013 188.175.176.XXXTy jsi to zase nepochopil. Ukaž mi prosím tě, kde píšu o RB a Mercedesu.
Psal jsem hlavně o tom, že se zavede nová možnost pro zákulisní ovlivnění soutěže v budoucnu. Je to férový princip - něco jsme si dohodli a nesmí se to v průběhu roku změnit, pokud s tím všichni hráči nesouhlasí. Teď má tohle pravidlo padnout. Nedávno ti sem o principech psal Odin. Vidím, že měl pravdu. Tvé příspěvky jsou věčně založeny jen na "zjišťování", komu co (ne)prospělo nebo jestli se ti to (ne)líbí. Pokud to neprospěje tvým oblíbencům, aspoň to prospěje tobě (líbí se ti to, viz změna pneu). Věci jako zásady nebo pravidla u tebe hledám marně.-
anonym
21:00 02.07.2013 178.40.155.XXX"něco jsme si dohodli a nesmí se to v průběhu roku změnit, pokud s tím všichni hráči nesouhlasí."
asi si posledne sezony nepozeral prilis pozorne inak by si takuto sprostost nemohol napisat
alebo mas pocit ze RB suhlasil aby sa pocas sezony menili pravidla o testovani ohybania kridel? :)
alebo suhlasili so zmenou pravidiel o mapovani motora?
lebo toto sa menilo pocas sezony aj bez toho aby s tym suhlasili vsetky timy
takze nic nove teraz nedeje-
Nasir
21:33 02.07.2013 188.175.176.XXXMotáš hrušky s jablky. Věci, o kterých mluvíš, určitě nepodléhaly jednomyslné shodě týmů. Jinými slovy týmy to právo neměly. Pokud by ho měly, RB by to zablokoval a nikdo by nic neřekl
Zadruhé sis vybral špatný příklad, protože kdyby měla být FIA striktní, tak by měření flexibility křídla ponechala, ale zase by loni musela RB napařit flastr za jiné jeho problémy.
Zatřetí jak to odporuje tomu, co jsem napsal? Vůbec nijak. Že dříve došlo k nějaké změně v úplně jiné oblasti neznamená, že se to odteď může dělat běžně kdykoliv a odebírat toto právo týmům. Vypadá to, že jsi vůbec nepochopil podstatu věci. Tvůj příspěvek vyznívá tak, že je vlastně správné, aby se vytvořilo další hřiště pro podvody, protože v jiných uvedených příkladech se zřejmě už podvádělo / ovlivňovalo / dohadovalo v zákulisí (jak chceš). Co dodat.-
anonym
22:34 02.07.2013 178.40.155.XXXaha takze jedna cast pravidiel sa moze menit pocas sezony ale druha uz nie?
tak to je ta najvacsia sprostost aka by mohla byt
bud sa pravidla pocas sezony menit mozu alebo nemozu
na zmenu pravidiel pocas sezony je potrebny jednoznacny suhlas timov, to nieje tak ze kazde pravidlo ma ma vlastny status kde by bolo napisane ci ho moze FIA zmenit pocas sezony alebo nie, ziadne pravidla nemoze fia menit pocas sezony bez suhlasu vsetkych timov ale ako vidno tak sa to obchadzalo/obchadza/bude obchadzat
ved aj teraz fia rozhodla ze pirelli moze testovat s tohtorocnym auto aj ked este pred par tyznami na takyto test bol potrebny suhlas vsetkych timov, zrazu to ide a staci aby sa o tom porozpraval zid s napoleonom a vec je vybavena-
erdedy
05:45 03.07.2013 91.127.24.XXXPockaj, ta zmena je ale na inom/rozlicnom zaklade - podlahy, vyfuky atd. si vyraba/navrhuje kazdy team sam a je len problem teamu ako si pri tom vylozi pravidla.
Pneumatiky ale dostavaju rovnake od jedneho vyrobcu a to je rozdiel.
Tym vobec nechcem povedat, ze by sa mali pravidla menit v priebehu sezony ako sa komu (z kompetentnych) zachce. Tiez sa mi nepacilo ako zmenili testy prednych kridel alebo zmeny v mapovani.
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek