DISKUZE K ČLÁNKU Pirelli do Německa veze "kanadské" verze pneumatik, do Maďarska pak loňské

Pirelli reaguje na hojné defekty, které se objevily v posledním závodě v Silverstone, a pro tento víkend přiveze pneumatiky, které původně přivezlo do Kanady, kde jejich nasazení některé týmy zamítly.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Pirelli do Německa veze "kanadské" verze pneumatik, do Maďarska pak loňské

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 56, poslední 04.07.2013 18:06 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovalo 6 lidí) 02.07.2013 16:40
Pochybuju, že to dělá FIA na objednávku RB a… »
» erdedy (Hlasovali 5 lidé) 02.07.2013 16:41
To urcite...12 Nepochybujem o tom, ze to… »
» erdedy (Hlasovali 4 lidé) 02.07.2013 13:26
Ahoj Petr ;-) toto je pekne: "FIA také v… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Mynona

    165.72.200.XXX
    Konečně Konečně se vyhodí ty letošní sra.ky a nasadí se aspoň ty loňské gumy na kterých šlo aspoň trochu závodit a nebylo to jen o výdrži gum. Hurá 01 11
    Doufám, že to pomůže týmům jako Mclaren, Williams a Sauber k návratu do elity a závodění bude více vyrovnané. Pamatuji si jak loni byly kvaldy kde se vešlo třeba 14. vozů do jedné sekundy. Konečně 01

    + 8 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • erdedy

      erdedy

      195.80.165.XXX
      To urcite...12
      Nepochybujem o tom, ze to nebude "tak lahke". 03 Nejde to zrejme "len tak" narvat na tohtorocne auto a carovnym prutikom sa vsetko vyriesi.

      + 5 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Nasir

    188.175.176.XXX
    Nové hřiště pro podvody - změny pneu bez souhlasu týmů Obávám se, že tohle rozhodnutí FIA se F1 ještě vymstí (tedy jak komu - divákům, kteří chtějí aspoň nějaké férové soupeří, určitě). Klíčový je poslední odstavec:
    "FIA umožní změnit specifikace pneumatik v průběhu sezóny bez jednomyslného souhlasu všech týmů."
    Nepochybuju, že to je přesně to, čeho chtěli jistí byznysmeni dosáhnout.

    Už jsme tu letos měli pár závodů, které byly náročné na pneu, a tolik defektů nebylo. Nelze to svádět jen na pneu. Možná za to mohl ten velmi ostrý obrubník. Podstatné je, že tato kauza byla hned využita k tomu, aby se prosadilo pravidlo umožňující čachrovat s pneu v průběhu sezóny bez souhlasu všech. Takže už žádné "jednou rozdané karty". V dalších sezónách se bude s kartama fixlovat v zákulisí podle toho, kdo má jak velkou šrajtofli (jak si umí kámoši vyhovět). Pneu mají velký vliv a někdo si spočítal, že se mu vyplatí napnout síly k jejich změně v zákulisí, místo aby investoval milióny do lepšího vývoje auta. Obávám se, že to bude nové hřiště pro budoucí podvody. A kdo to odskáče? Diváci a Pirreli. Pokud si Pirelli naivně myslí, že když vyhoví těm "rovnějším mezi rovnými", že bude mít klid a finanční přilepšení, tak se naivně plete. Ti rovnější budou z obliga a budou se všem smát do ksichtu, zatímco kritiku ostatních týmů schytá zase Pirelli.

    Takže když se nepovedlo prosadit změnu pneu kvůli zamítnutí týmů, objevil se závod se spoustou defektů a hned se změna prosazuje a dokonce i s pravidlem, které to umožní do budoucna - protože podvodníci přece nestrpí, aby museli čekat "nekonečných" několik závodů. Podvodníci přece chtějí mít změnu prosazenou hned po "jednom telefonátu". Lotus, Ferrari a FI mohou zaplakat, ale "byznys je byznys".
    Co vy na to, erdedy, Arnoux, Odine?

    + 13 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Karel

      89.102.68.XXX
      no počítám že až pneu nebudou sedět Ferrari, budou oni ti první co žhaví horkou linku :)

      + 5 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Nasir

        188.175.176.XXX
        Trochu jsi zaspal dobu. Bejvávalo za časů Schumiho. Kdyby byla pravda, že má Ferrari pořád tak velký vliv, tak si buď jistý, že se loni postarali, aby RB nevyšel bez trestu za své nelegální auto. Nebo si naivně myslíš, že tým, který je údajně šíleně vlivný, nechá své soupeře dělat, co se jim zlíbí a nic s tím neudělá? Totéž letošní snaha o změna pneu.

        Ta zmínka o Lotusu, Ferku a FI je pravda trochu matoucí, protože je to narážka na letošek. Mně ale vadí hlavně změna toho pravidla, což bude mít své následky teprve v budoucnu.

        + 5 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Mynona

      165.72.200.XXX
      Ten problém s gumami tu je letos pořád, takže jsem rád, že Pirelli opraví co i díky absenci testovaní zavinilo. Loni byly gumy jiné a pole bylo daleko vyrovnanější než letos. Takže návrat k loňské specifikaci snad pomůže k větší vyrovnanosti pole, což je pro mě jednoznačné plus.

      + 4 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        178.255.168.XXX
        Pirelli pravděpodobně vůbec nic nezavinilo:
        [odkaz na stránku]

        Jestli pomůže změna pneu v průběhu sezóny k větší vyrovnanosti je otázka, přestože ty to podáváš jako jistou věc.

        + 5 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • erdedy

      erdedy

      195.80.165.XXX
      tak nejak by to mohlo byt. 03

      Biznis je biznis a tento rok to uz neni prvykrat, ked nam to niekto realne predviedol (ze, pan Brawn a predtym inym sposobom pan Marko...03 )

      Prinajmensom je prapodivny tak "nahly" pocet nebezpecnych defektov.
      Nehovorim, ze by niekto nutne musel rozhadzovat po treti nejake spendliky alebo narezavat gumy v boxoch. Vysvetlenie nemam ale divne to je!
      Barcelona je pokial mi je znamo tiez narocna na gumy, ci nie? Boli tam taketo problemy, resp. v takom rozsahu?
      Hembery nedavno tvrdil, ze plech sa zacal pouzivat miesto kevlaru prave preto, lebo aj pri utrhnuti behuna zostane guma pod tlakom atdatd... Ci uz to neni pravda?

      No a na záver by som len rad pocul odpoved na este jednu otazku:

      Co teda testoval Mercedes v Barcelone, ked okrem novych gum pre 2014 mali testovat aj nejake sady kvoli odstraneniu delaminacie???

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Pochybuju, že to dělá FIA na objednávku RB a Mercedesu, když zrovna RB a Mercedes jsou v posledních 3 závodech na špici. 03

      + 6 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • erdedy

        erdedy

        195.80.165.XXX
        tu nejde o nieciu objednavku. Problem je, ze (zatial) nevieme, ako si to vlastne predstavuju a kto to bude kontrolovat?

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Chci na nějakou větší debatu počkat na vyjádření Ferrari a Lotusu. Protože jejich pilotům se taky moc nelíbilo, co se v neděli dělo. Pochybuju, že budou rozhodnutí FIA moc kritizovat. Ale třeba se pletu. 03

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • erdedy

            erdedy

            91.127.24.XXX
            Ne, v pohode, nech si robia zmeny ake chcu (niekedy to proste treba a nesuhlas by im to blokoval) ale jedine co by som chcel vediet, ako tie zmeny budu okomentovane pred FIA a timami a kto to bude posudzovat, prip. kontrolovat ci sa neda nejakou "oklukou" nieco ziskat atdatd.
            Ale hadam sa dozvieme dnes vecer viac.

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • Nasir

        188.175.176.XXX
        Ty jsi to zase nepochopil. Ukaž mi prosím tě, kde píšu o RB a Mercedesu.
        Psal jsem hlavně o tom, že se zavede nová možnost pro zákulisní ovlivnění soutěže v budoucnu. Je to férový princip - něco jsme si dohodli a nesmí se to v průběhu roku změnit, pokud s tím všichni hráči nesouhlasí. Teď má tohle pravidlo padnout. Nedávno ti sem o principech psal Odin. Vidím, že měl pravdu. Tvé příspěvky jsou věčně založeny jen na "zjišťování", komu co (ne)prospělo nebo jestli se ti to (ne)líbí. Pokud to neprospěje tvým oblíbencům, aspoň to prospěje tobě (líbí se ti to, viz změna pneu). Věci jako zásady nebo pravidla u tebe hledám marně.

        + 5 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          178.40.155.XXX
          "něco jsme si dohodli a nesmí se to v průběhu roku změnit, pokud s tím všichni hráči nesouhlasí."

          asi si posledne sezony nepozeral prilis pozorne inak by si takuto sprostost nemohol napisat

          alebo mas pocit ze RB suhlasil aby sa pocas sezony menili pravidla o testovani ohybania kridel? :)
          alebo suhlasili so zmenou pravidiel o mapovani motora?
          lebo toto sa menilo pocas sezony aj bez toho aby s tym suhlasili vsetky timy

          takze nic nove teraz nedeje

          + 2 / − 7

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Nasir

            188.175.176.XXX
            Motáš hrušky s jablky. Věci, o kterých mluvíš, určitě nepodléhaly jednomyslné shodě týmů. Jinými slovy týmy to právo neměly. Pokud by ho měly, RB by to zablokoval a nikdo by nic neřekl
            Zadruhé sis vybral špatný příklad, protože kdyby měla být FIA striktní, tak by měření flexibility křídla ponechala, ale zase by loni musela RB napařit flastr za jiné jeho problémy.

            Zatřetí jak to odporuje tomu, co jsem napsal? Vůbec nijak. Že dříve došlo k nějaké změně v úplně jiné oblasti neznamená, že se to odteď může dělat běžně kdykoliv a odebírat toto právo týmům. Vypadá to, že jsi vůbec nepochopil podstatu věci. Tvůj příspěvek vyznívá tak, že je vlastně správné, aby se vytvořilo další hřiště pro podvody, protože v jiných uvedených příkladech se zřejmě už podvádělo / ovlivňovalo / dohadovalo v zákulisí (jak chceš). Co dodat. 03

            + 6 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              178.40.155.XXX
              aha takze jedna cast pravidiel sa moze menit pocas sezony ale druha uz nie?
              tak to je ta najvacsia sprostost aka by mohla byt
              bud sa pravidla pocas sezony menit mozu alebo nemozu

              na zmenu pravidiel pocas sezony je potrebny jednoznacny suhlas timov, to nieje tak ze kazde pravidlo ma ma vlastny status kde by bolo napisane ci ho moze FIA zmenit pocas sezony alebo nie, ziadne pravidla nemoze fia menit pocas sezony bez suhlasu vsetkych timov ale ako vidno tak sa to obchadzalo/obchadza/bude obchadzat
              ved aj teraz fia rozhodla ze pirelli moze testovat s tohtorocnym auto aj ked este pred par tyznami na takyto test bol potrebny suhlas vsetkych timov, zrazu to ide a staci aby sa o tom porozpraval zid s napoleonom a vec je vybavena

              + 1 / − 6

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • erdedy

                erdedy

                91.127.24.XXX
                Pockaj, ta zmena je ale na inom/rozlicnom zaklade - podlahy, vyfuky atd. si vyraba/navrhuje kazdy team sam a je len problem teamu ako si pri tom vylozi pravidla.
                Pneumatiky ale dostavaju rovnake od jedneho vyrobcu a to je rozdiel.

                Tym vobec nechcem povedat, ze by sa mali pravidla menit v priebehu sezony ako sa komu (z kompetentnych) zachce. Tiez sa mi nepacilo ako zmenili testy prednych kridel alebo zmeny v mapovani.

                + 1 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama