DISKUZE K ČLÁNKU Pirelli do Německa veze "kanadské" verze pneumatik, do Maďarska pak loňské
Pirelli reaguje na hojné defekty, které se objevily v posledním závodě v Silverstone, a pro tento víkend přiveze pneumatiky, které původně přivezlo do Kanady, kde jejich nasazení některé týmy zamítly.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Pirelli do Německa veze "kanadské" verze pneumatik, do Maďarska pak loňské
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
anonym
09:02 03.07.2013 178.255.168.XXX"aha takze jedna cast pravidiel sa moze menit pocas sezony ale druha uz nie"
... PRAVIDLA SE NEMĚNILA! Měnila se metodika měření zakázané pohyblivosti aerodynamických komponent. Tu může FIA při podezření na podvádění nebo z důvodu bezpečnosti měnit kdykoliv se jí zachce.
Příspěvek byl redakčně upraven.
-
-
-
-
Mike17
10:49 03.07.2013 147.229.7.XXX1.Tvůj text:"Takže když se nepovedlo prosadit změnu pneu kvůli zamítnutí týmů, objevil se závod se spoustou defektů a hned se změna prosazuje a dokonce i s pravidlem, které to umožní do budoucna - protože podvodníci přece nestrpí, aby museli čekat "nekonečných" několik závodů. Podvodníci přece chtějí mít změnu prosazenou hned po "jednom telefonátu". Lotus, Ferrari a FI mohou zaplakat, ale "byznys je byznys". "
Přímo RB a Mercedes nejmenuješ, ale koho jsi tím myslel, když ne ty 2 týmy co si stěžují nejvíc a nejdýl? Omlouvám se, jestli jsem to špatně pochopil.
2. Kde říkám, že by se měly pravidla porušit? Jak jsem psal Odinovi, vadí mi na týmech že se změny brání, ikdyž jde o bezpečnost a na FIA že nedává dost prostoru Pirelli na testování gum. A jsem rád za konzervativní přístup. Kde v tom vidíš schvalování podvodu a porušování principů?
3. Ano, jsou věci co se mi líbí a nelíbí a forum je od toho, abych si o tom s někým mohl popovídat ne? Vy máte nějaký důvod, že se vám líbí měkké směsi a letošní gumy. A bráníte je proto, že zrovna sedí vašim oblíbencům. Proč ne? Je to zásadách? Ani ne.
-
odin
11:16 04.07.2013 77.240.96.XXXTak se také zapojím a přispěji svým pohledem. Mně, stejně jako Nasirovi, vadí přístup některých týmů a hledání skulinek jak podvést ostatní. Pokud se to týkalo pouze konstrukcí aut (designu), které si týmy vyrábějí sami, bral jsem to jako jejich "chytrost" (co není zakázáno, je povoleno). Na těchto věcech mi pak následně vadily zákazy v průběhu sezóny. Čili, když např. přišel RBR s nějakým vylepšením, které nebylo jednoznačně legální, že tuto (ne)legálnost FIA neposoudila jednoznačně. Buď ANO, nebo NE. Ale posoudila to tak, že dokud to používal pouze RBR bylo to legální, když by to mohl používat i někdo jiný, zakážeme to všem (i RBR) klidně v půlce rozběhlé sezóny. Můj pohled je: buď je sporný prvek legální pro celou sezónu, nebo není a pak musí následovat trest týmu, který ho použil.
S pneu to je trochu jinak. Ty dodává stejný výrobce všem a je na týmech aby, se s nimi dokázali naučit zacházet. A pokud se to dlouhodobě někomu nedaří, nebo nechce ustoupit ze svých vizí "agrese", nastává zákulisní boj, intriky a politikaření. Dokonce si myslím, že oněch 5 defektů v Silverstone mohlo být "vyvoláno" zcela úmyslně, jako způsob nátlaku na ostatní týmy (které nesouhlasily se změnami) a na FIA. Pouze u Hamíka mi ten jeho defekt tak úplně nesedí. Jinak Massa - dvojka týmu (proč ne?), Peréz - McLaren v problémech (proč, ne?), Vergne - z STR, farma RedBulláků (proč ne?). Podobnými způsoby se dělají převraty i v politice, lidem se předvede hrůzostrašné divadlo, aby se zvedlo veřejné mínění k činům.
A máme tu bezpečnostní argument. Zajímavé na tom je, že ty samé týmy, které donutily Pirelli ke změnám, když se trhal pouze běhoun a po změnách k lepšímu se rozpadá celá pneumatika, nějakým stylem figurují i v současných defektech. Vím spekulací mám v mém příspěvku dost, ale za zamyšlení to jistě stojí. A dělat si iluze o čistotě a férovosti v současné F1? To tedy ani náhodou.
-
odin
11:30 04.07.2013 77.240.96.XXXČili obviňuji spíše některé týmy, že v zájmu docílení změn pravidel, úmyslně používaly pneumatiky v rozporu s doporučením od Pirelli. A uměle tak vyvolaly defekty. Odepsat jeden závod v jedné třetině sezóny(pro přerozdělení rovržení sil v peletonu) se pořád ještě vyplatí. Navíc lídři to nijak neodnesli (krom Hamíka). -
Mike17
11:55 04.07.2013 93.99.87.XXXTrochu tě chápu. Jen mám pocit, že každý (schopný) tým hledá výhody kdekoliv, kde to není výslovně proti pravidlům. Mě to příjde naprosto logické.
Ten tvůj příklad je asi pravda. Ale i to se mi zdá pochopitelné. Nějaký tým vrazí spoutu peněz a času do systému, který mu poskytuje výhodu a není proti pravidlům. Co má FIA udělat? Zakázat to? Proč? Tak jim nezbyde než to povolit. Ale protože ten systém neodpovídá tomu, kam chce vývoj FIA vést, tak ho zakáže pro příští sezonu. Nepřijde mi na tom nic divného a navíc bylo podobných zařízení více a hlavně u různých týmů. Tak jak to mají dělat? Povolit vždy vše, ikdyž to prodraží investice a nasměruje F1 někam kam nechce? (třeba dvojité difusory). Nevšiml jsem si, že by nějaký povolila s tím, že by v té samé sezoně ho zakázala za třeba 5 závodů. Buď se zakázal od příštího, nebo od další sezony. Nemůžeš potrestat někoho za to, že vyvinul něco co neodporuje pravidlům, ale nějak neodpovídá "duchu" pravidel.
A co se týká gum, tak mi tak rozsáhlá konspirace půlky týmů přijde trochu šílená. Asi je použili jak neměli, ale spíš protože jim to poskytlo nějakou výhodu. Třeba menší opotřebení. Každý tým se snaží hájit své zájmy. RB by se nejraději vrátil zpět a Lotus ne. Tak říkají své názory. Co je na tom? Ferrari chce víc testování, protože by jim to poskytlo výhodu a přesto používají logické a rozumné argumenty. Má jim to někdo za zlé?
Gumy se asi změní, na druhou stranu je někdo proti? I ve FI v tom nejsou jednotní a ostatní nějak neprotestují.-
odin
13:31 04.07.2013 77.240.96.XXXPrvní část jsi nepochopil úplně. Pokud by šlo o zákaz od příští sezóny, NEMÁM s tím problém. Ale FIA zakazovala některé věci od PŘÍŠTÍHO závodu a to už problém mám!!!
U druhé části souhlasím i nesouhlasím. Chtěl jsem tou svojí konspirací naznačit, že tím týmy chtěly donutit ostatní konzervativní týmy k souhlasu se změnami uprostřed sezóny. Zkrátka jinak se rozhoduju, když soupeřům odejde pneu a ti musí k nutné neplánované výměně (a kolikrát ještě dostanou flastr za jízdu s nebezpečným autem). A jinak se rozhoduju, když mi kusy pneumatik ze soupeřových aut létají kolem hlavy. Už ten fakt, že se s pneumatikami začalo jakkoliv "manipulovat" po tuším Číně byl (podle mne) špatně. Ostatně vedli jsme tu o tom dlouhou diskuzi právě spolu.
Ohledně pneumatik bylo spousty věcí dáno do pravidel, ale spousta věcí je otázkou "džentelmenských dohod" a závazků. A jestliže týmy začnou tyto dohody porušovat s výmluvou na pravidla, je to počátek konce.
Obhájci změn pořád vidí úsilí a množství prostředků, které vynaložily týmy na svá auta, která teď nefungují, ale už nechtějí vidět stejné prostředky a úsilí týmů, vynaložené na auta, která fungují. Vysvětli mi, proč se to má najednou měnit a z nefunkčních aut dělat funkční a naopak, díky návratu k vyzkoušenému? Nejsem až takový odborník na konstrukci aut F1, ale jsem přesvědčen, že celková koncepce vozu, aby fungoval, musí respektovat určité parametry a to i parametry pneumatik. A jestliže se v průběhu sezóny změní tyto parametry, bude velmi obtížné pro některé týmy, vozy dolaďovat, aby fungovaly tak, jako před změnou. A některým týmům to naopak pomůže. U mne je to podvod. A za zlé to mám.-
Mike17
14:06 04.07.2013 93.99.87.XXX1.Dobře, chápu. Mě to od příštího závodu nevadí v případě, že byla nejasná pravidla a vůz nebyl přímo nelegální, ale byl nějaký důvod, aby se novinka nerozšířila. Velká otázka je, jestli je ten tým zvýhodněn tím, že není potrestán, nebo poškozen tím, že vyhodil peníze a čas zbytečně. Nějak věřím tomu, že lidé co o tom rozhodují nemají nějaké národnostní nebo finanční zájmy a rozhodují objektivně. Každopádně mi to nevadí v případě, že je k tomu logický důvod a postupuje se pro všechny stejně. A asi postupuje, když se proti těm rozhodnutím nepodávají protesty.
2. Pochybuju, že půlka týmů riskuje životy pilotů a obětují svoje body, aby Pirelli k něčemu donutili. Možná neposlechly instrukce ve snaze získat nějakou desetinku, ale neviděl bych v tom úmysl poškodit Pirelli. Taky nechápu, proč neřeknou, který tým co konkrétně porušil. Pokud to vědí, jak tvrdí, proč to neřeknou? Je to nějaké podivné. A asi by bylo možné udělat konstrukci tak, aby měl pilot normální defekt a kusy gum nelítaly metry vysoko.
Ale proč ti vadí špatné použití gum? Není to nelegální. Mohli by komisaři dohlížet na správné použití (a mě by to nevadilo), ale to by bylo přece změnění podmínek a pravidel během sezony. S tím přece nesouhlasíš. Takže ti nezbývá, než se s takovým chováním týmů smířit. Zakázat jim to přece nejde. Není to ani porušení pravidel a všichni mají stejnou možnost.
Mě by to nevadilo, protože by to odpovídalo bodu 1.-
odin
15:06 04.07.2013 77.240.96.XXXMně nevadí špatné používání gum. Mně vadí špatné používání gum, jako nástroj k nátlaku. Ať si klidně gumy špatně používají, ale ať se tu nikdo (a myslím, že tys byl jeden z prvních) neohání bezpečností. Naopak. Jestliže se příjde na to, že někdo použil gumy s jiným, než doporučeným tlakem, nebo na jiné straně auta, či jinak nastavené, okamžitě by měl dostat flastr. Tak že Hamíka, Massu, Peréze a Vergneho vyloučit z GP Německa například. A bude po problémech s gumami. Příště už si každý dá pozor, na jakých gumách jede a jak jsou nastaveny. Zmizí defekty a Pirelli nebude muset vymýšlet nové, nebo nasazovat loňské konstrukce.
Takhle mi to ale připadá, že všichni chtějí za každou cenu změnu gum.-
Mike17
15:41 04.07.2013 93.99.87.XXXJak jsem psal: nevěřím tomu, že to někdo dělal za účelem nátlaku.
A tresty? Vždyť teď popíráš ten princip, na kterém ti tak záleží!!! Kdyby ty 4 potrestali, pak by z (ne-)doporučeného nastavení udělali zakázané. To znamená, že by v průběhu sezony změnili pravidla!!! A to nejen od příštího závodu, ale dokonce zpětně za minulý závod!!! Tak mají se pravidla za nějakých okolností měnit, nebo ne? Trochu si odporuješ, nemyslíš?-
odin
17:26 04.07.2013 77.240.96.XXXTeď ti nerozumím. Žádné změny pravidel být v průběhu nemusí. Dokonce i minulý závod lze potrestat dle platných pravidel!!! Piloti, kteří jeli se špatně upevněným kolem už flastry dostali. Podle jakého asi pravidla? Nevím, jaký je rozdíl, mezi špatně upevněným kolem a špatně nasazeným kolem, nebo špatně nahuštěným kolem. Podle mne žádný. Chyby týmu za kterou je trest. Možná se dá diskutovat o jeho výši. Vyloučení z budoucího závodu jsem jen tak plácnul jako odstrašující případ.
Nasir ti to napsal jasně, pořád hledáš výmluvy a vytáčky, tak jak se ti to hodí, nebo líbí.
Tak že si neodporuju v ničem. A změny by pneumatik by být vůbec nemusely.-
Mike17
18:06 04.07.2013 93.99.87.XXXRozdíl je v tom, že v pravidlech je, že z vozu nesmí nic samovolně odpadnout (třeba špatně upevněné kolo). Ale tlak v pneumatikách je JEN DOPORUČEN od Pirelli. V pravidlech pokud vím o velikosti tlaku v gumách nic není. Takže bys trestal někoho za to, že nedodržel něčí (NE FIA) doporučení. Na JAKÝKOLIV oprávněný trest bys musel dát do pravidel předepsaný tlak = změna pravidel.
Dá se říct, že hledáš výmluvy a vytáčky ty. Mě je celkem u pr.... jestli ti 4 nějaký trest dostanou nebo ne, nikdo z nich není zrovna můj oblíbenec. Naštěstí.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Karel
15:39 02.07.2013 89.102.68.XXXtak přeci jen za to nejspíš mohl obrubník, tím neříkám že pneu taky, ale bez něj by ty defekty asi nevznikly..
href=" [odkaz na stránku]
-
-
skejpa
14:07 02.07.2013 89.102.107.XXXDIVADLO Celé je to fraška. Pirelli potřebovalo akutně změnit pneumatiky a co k tomu stačilo? Naříznout pár pneumatik a možná použít do směsy jiné lepidlo. Najednou jdou testy, najednou mohou měnit pneumatiky bez souhlasu týmů atd. Celé je to divadlo na diváky a absolutně nevěřím tomu, že to, co se stalo v Silverstone, byla náhoda.
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek