DISKUZE K ČLÁNKU Brzdy aneb proč se Hamilton v Mercedesu trápí a v posledních závodech na Rosberga ztrácí

Lewis Hamilton hovoří o odlišnosti vozu Mercedesu od McLarenu, s nímž byl zvyklý závodit, a o tom, proč na svého týmového kolegu Nica Rosberga ztrácí. Zatím se stále trápí s nastavením brzd, proto nemůže brzdit tak pozdě, jak by si přál.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Brzdy aneb proč se Hamilton v Mercedesu trápí a v posledních závodech na Rosberga ztrácí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 48, poslední 01.06.2013 14:22 Vložte komentář

Nejlepší názory

» erdedy (Hlasovali 4 lidé) 30.05.2013 15:31
wooow, teda... to sa nestava casto, aby som Ti… »
» Petr (Hlasovali 4 lidé) 31.05.2013 18:45
Tady ale nejde o rovnice pro výpočet kinetické… »
» skejpa (Hlasoval 1 člověk) 30.05.2013 09:57
Nadruhou stranu vyšší výkon brzd = kratší doba… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                • Petr

                  Petr

                  78.157.160.XXX
                  Tady ale nejde o rovnice pro výpočet kinetické energie pohybu částic. Chce to vzít do úvahy spíše výpočet rotační kinetické energie, která bere v úvahu tečnou rychlost a moment setrvačnosti. Doporučuji vám si nastudovat základy, např. se podívat na Königovy větu. V článku není ŽÁDNÉ nepravdivé tvrzení (anonymním diskutérům to vysvětlovat nemíním).

                  + 4 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • anonym

                    178.41.56.XXX
                    Peto, k tym paradoxom patri aj to, ze Steiner-Konigova veta vobec nic nemeni na tom, ze oba vozy maju pri rovnakej rychlosti rovnaku kineticku energiu, ktoru pri brzdeni na znovu rovnaku mensiu rychlost premenia v brzdach na presne rovnake mnozstvo tepla...
                    Nepravdivost tvrdenia v clanku Tvojim nemienenim nieco vysvetlovat nevyvratis 13

                    + 0 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • erdedy

                      erdedy

                      78.99.206.XXX
                      Nechapem co sa stalo, proste to nepreslo, tak este raz - "silne pochybjem, ze vies o com rozpravas, preto to radsej nechaj tak! 03

                      + 1 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
  • anonym

    178.255.168.XXX
    "Vyšší výkon brzd vytváří více tepla..."

    Že výkonnější brzdy vytváří větší množství tepla v daném okamžiku, to chápu, ale celkový výkon na zbrždění vozu o stejné hnotnosti ze stejné výchozí na stejnou cílovou rychlost musí být víceméně stejný, tedy i množství odpadního tepla, ne? Není tedy problém přehřívání Lewisových pneu je spíš o nedostatečném chlazení výkonnějších brzd? Je mi jasné, že tam vstupuje do hry víc faktorů, ale principiálně...

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • pilot

      178.41.56.XXX
      Uz som mal napisane nieco velmi podobne k vete "Vyšší výkon brzd vytváří více tepla" 12 a k fyzikalnej urovni celej tetjto analyzy, ked nabehol Tvoj prispevok. Takze nebudem uz zabiehat do podrobnosti fyzikalnej nezmyselnosti tychto metafyzikalnych zdovodnení neschopnosti zahriat brzdy. Len malá poznamka. Rozdiel v nabehu teploty brzd LH a NR moze byt maximalne v rozdielnej tepelnej kapacite mechanickych prvkov brzd a s nimi kompaktne spojenych komponentov. A rozdiel v ustalenej priemernej teplote ich brzd by mohol byt dany v podstate jedine v rozdielnej rychlosti monopostov na zaciatku a konci brzdenia, podiele motoroveho brzdenia (+KERS akumulacia) a rozdielych vlastnosti v chladeni brzd medzi LH a NR monopostami... alo to vsetko ma trochu ine vztahy s realitou ako ohvarky v clanku 03

      + 1 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • wrt

        217.212.230.XXX
        Popis je samozrejme zjednodušený z pohľadu jazdca. Nie je nutné popísať presne celý fyzikálny proces, proste záleží na "jedovatosti" bŕzd a na tom ako sa ich používaním dostanú pneumatiky do optimálneho teplotného okna.

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • anonym

        109.81.245.XXX
        Nechápu, co na tom není jasné - více výkonu, více tepla. Monopost brzdí i jiné věci, než jen brzdy (nabíjení KERSu, odpor vzduchu), takže pokud není tak agresivní na brzdy, tak je tolik nezahřívá. Easy.

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • skejpa

          skejpa

          37.188.235.XXX
          Nadruhou stranu vyšší výkon brzd = kratší doba brždění. Tzn. Pokud jeho brzdy vykazují více tepla ale zase za kratší časový úsek, tepla by tam mohlo být podobně. Já si spíš myslím, že se s tím ještě pořádně nesžil. Je to to samé jako Kimi a posilovač řízení. Byl na něco zvyklý a chtěl to. Jezdil ale rychle i s tím, co dostal. Nakonec to dopadlo stejně tak, že se udělal nějaký kompromis, který byl na 90% toho co on chtěl a těch 10% si prostě musel zvyknout. A stejně tak to bude i u Lewise předpokládám...

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • anonym

          178.255.168.XXX
          No právě - výkonu. Musíš změnit rychlost pohybu břemene o určité hmotnosti o určitou hodnotu a na to potřebuješ stejný výkon, jehož drtivá většina se pak v případě brzdění vozu mění na brzdách na odpadní teplo a malá část na jejich opotřebení. Je jedno, jestli odvedeš práci x v čase y, nebo práci 2x v čase y/2, výkon bude stejný.

          Teď do toho ještě vstupuje limit přilnavosti pneumatik, který při brzdění z nižších rychlostí stírá rozdíl ve výkonu brzd. Z toho vyplývá, že největší rozdíl v zahřívání ráfku mezi Lewisem a Nicem by měl být na rychlých tratích, ale do toho mi vůbec nesedí kulminace Lewisových problémů v pomalém Monaku.

          Kdyby do toho mohl někdo vnést víc světla, bylo by to fajn. Ale konstruktivně, prosím, nesmyslných hádek a nadávek tu bylo od neděle už dost.

          + 1 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kapor

            194.160.178.XXX
            Ak chcem viac tepla pri brzdení,... ...ktoré chcem odviesť do ráfikov, tak zmenším priemer kotúčov a je vymaľované, bez toho, aby sa niečo robilo s hlavným brzdým valcom a pod, čo je úplná hovadina, ak ostatné vyhovuje. To mali urobiť králi od Mercedesu s trojcípov hviezdou na čele a odskúšať to dokonale v tréningu, veď načo majú dáta z telemetrie, aby im zaberali miesto v pamäti superpočítača ? 08 18

            + 5 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • SilverArrow

            109.81.245.XXX
            Ten závěr je dobrý.. Souhlasím s ním, ale že zrovna anonym tady bude moralizovat o nesmyslných hádkách, jejichž bývá nejčastější příčinou... 18

            + 2 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • pilot

          178.41.56.XXX
          Jednoduchemu vsetko jednoduche jest! 12 Keby si chcel, mozem Ti tu popisat siahodlhe rovnice... Lenze mnozstvo tepla nie je dane vykonom, ale vykonom a CASOM! "Malym" vykonom brzdi zas "dlhsie" a tepla vznikne PRESNE ROVNAKO! Upozornujem na nezanedbatelnu skutocnost, ze medzi "velkym" a "malym" vykonom brzd je tu daleko mensi rozdiel ako v jazdeckom style jednotlivych jazdcov ... takze fakt ohvarky03

          + 1 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kapor

            194.160.178.XXX
            To je všetko pekné čo hovoríš,.. ...ale uvedom si, že F1 nemajú posilovač bŕzd a preto je sila na pedál obrovská v zrovnaní s tvojim autom, kde ho máš a rovnice a matematický aparát je na to, aby sme popísali to, čo predtým overíme v praxi. Ak logicky uvážiš, že Malajzii sa používajú najväčšie priemery brzndných kotúčov, tak v Monacu primerane najmenšie, lebo je tu úplne iná nielen klíma, ale aj rýchlosti z ktorých sa brzdí. Ak si to logicky poukladáš v tvojej hlavičke, tak najlepšie riešenie je zmenšiť priemer kotúčov a odskúšať to. Počítal by lrn blázon, lebo metóda CFD to umožnuje simulovať, ale je to len priblíženie. Tak, čo ty chceš vlasne vypočítať s kalkulačkou ? Tak h... 18
            Příspěvek byl redakčně upraven.

            + 6 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              178.41.56.XXX
              Lojzko, opakujem. Jednoduchemu vsetko jednoduche jest!12
              Neviem ci si niekedy nieco riesil pomocou CFD (to nie su tie pekne farebne obrazky ale hrubou silou numericky riesene Navierove-Stokesove rovnice - nelinearne derivacie l. a 2. radu podla polohy v priestore a casu ....), ale tu stoji otazka s ktorou nema absolutne nic spolocne ani posilovac brzd, ani priemer kotucov a dokonca ani CFD! Otazka je: "Zda výkonnější brzdy obvykle vytvářejí více tepla?" a odpoved znie: "NIE, nevytvaraju!"

              + 0 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Arnoux

                89.24.13.XXX
                Samozřejmě, že v poslední větě máš pravdu,tepla bude přibližně stejně, ale když píše o výkonu brzd závodník je to myšleno vždy ve vztahu k času tedy k ukonu brzdění třeba před zatáčkou.Proto jsou výkoné brzdy větší a potřebují větší odvod tepla než brzdy malé a slabé.V závodní řeči jsou tedy výkonné brzdy ty velké a silné i když je to asi fyzikální nesmysl, protože oboje brzdí auto stejné váhy a vytvoří stejné celkové množství tepla.Tak jest? Protože ale článek nepsal učitel, ale závodník myslím že je formulace v pořádku.

                Závodní auto má zvláštní chování brzd sice studené ještě nebrzdí a horké už zase nebrzdí, proto je nutné vyladit system aby to okno bylo co největší, protože u soutěžního auta jsou brzdy pro výsledný čas důležitější než třeba výkon motoru.Ten se dá nahradit jezdeckým stylem špatné brzdy, ale ne.
                Piloti a rally jezdci mají i další požadavek a tím je "kousavost brzd". Ti co brzdí pozdě požadují tvrdý nástup a to bych řekl,že je popisovaný případ Hamiltona.Tam si myslím,že je požadavek na jiného výrobce,který svou charakteristikou bude více Hamiltonovi vyhovovat.

                + 5 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • anonym

                  178.41.56.XXX
                  Nepolemizoval som so ziadnym Hamiltonovym tvrdenim! A uz vobec nic nehovorim o TEPLOTE brzd !!! TEPLO a TEPLOTA navzajom samozrejme usko suvisia, ale nie je to to iste. A tvredenie "Výkonnější brzdy obvykle vytvářejí více tepla, což je patrné při srovnání Hamiltona s Rosbergem na většině okruhů. Teplo se totiž skrz ráfek kola přenáší do pneumatik a na tratích, kde piloty obecně více omezuje teplotní degradace předních pneumatik, se Hamilton potýká vyšší degradací než Rosberg." NIE JE tvrdenim ktore PISAL ZAVODNIK, ale NEPRAVDIVYM tvrdenim AUTORA CLANKU, ktore je nepravdive v svojej fyzikalnej podstate bez ohladu na to, kto tym autorom je! Suhlasim, ze Lewis moze mat problemy s brzdami, suhlasim ze to ma vplyv na celkove manazovanie pneumatik vratane ich teploty, ale to zdovodnenie sa neda nazvat ani hrubym zjednodusenim pricin Lewisovho zaostavania!

                  + 0 / − 4

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Kapor

                    194.160.178.XXX
                    V čláku, je to tvrdenie autora opodstatnené,.. ...lebo u účinejších bŕzd, sa komponenty, teda kotúče, obloženie a strmne viac zahrievajú preto, lebo na trecích plochách vzniká vyššia teplota, lebo to umožňujú práve tie špeciálne materiály pre závodné autá a každý z nich má svoje špecifikum a fungujú bez toho, aby sa brzdy zadreli a z miesta zdroja tepla, teda trecích plôch medzi kotúčom a obložením treba odviesť väčšie množstvo tepla, ktoré sa šíri vedením, žiarením a sálaním a všetko toto teplo odvádzané zo zdroja jeho vzniku, je súčasťou tohoto procesu a ty mysliteľ si úplne vedľa, lebo tvrdíš hlúposti. Buď si tým úplne istý. 14

                    + 8 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • erdedy

                      erdedy

                      195.80.165.XXX
                      wooow, teda... to sa nestava casto, aby som Ti dal ja plus 01 03

                      + 4 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Kapor

                        194.160.178.XXX
                        Ja som ti dal tiež,.. ...lebo ja som bojovník za pravdu a pravdu povediac proti tebe nič nemám a ani som nikdy nemal. 11

                        + 2 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • XR

                          109.81.245.XXX
                          Koukám, že se z vás stali slovenští přátelé na život a na smrt. 04

                          + 4 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama