DISKUZE K ČLÁNKU Brzdy aneb proč se Hamilton v Mercedesu trápí a v posledních závodech na Rosberga ztrácí

Lewis Hamilton hovoří o odlišnosti vozu Mercedesu od McLarenu, s nímž byl zvyklý závodit, a o tom, proč na svého týmového kolegu Nica Rosberga ztrácí. Zatím se stále trápí s nastavením brzd, proto nemůže brzdit tak pozdě, jak by si přál.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Brzdy aneb proč se Hamilton v Mercedesu trápí a v posledních závodech na Rosberga ztrácí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 48, poslední 01.06.2013 14:22 Vložte komentář

Nejlepší názory

» erdedy (Hlasovali 4 lidé) 30.05.2013 15:31
wooow, teda... to sa nestava casto, aby som Ti… »
» Petr (Hlasovali 4 lidé) 31.05.2013 18:45
Tady ale nejde o rovnice pro výpočet kinetické… »
» skejpa (Hlasoval 1 člověk) 30.05.2013 09:57
Nadruhou stranu vyšší výkon brzd = kratší doba… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                • Petr

                  Petr

                  78.157.160.XXX
                  Tady ale nejde o rovnice pro výpočet kinetické energie pohybu částic. Chce to vzít do úvahy spíše výpočet rotační kinetické energie, která bere v úvahu tečnou rychlost a moment setrvačnosti. Doporučuji vám si nastudovat základy, např. se podívat na Königovy větu. V článku není ŽÁDNÉ nepravdivé tvrzení (anonymním diskutérům to vysvětlovat nemíním).

                  + 4 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • anonym

                    178.41.56.XXX
                    Peto, k tym paradoxom patri aj to, ze Steiner-Konigova veta vobec nic nemeni na tom, ze oba vozy maju pri rovnakej rychlosti rovnaku kineticku energiu, ktoru pri brzdeni na znovu rovnaku mensiu rychlost premenia v brzdach na presne rovnake mnozstvo tepla...
                    Nepravdivost tvrdenia v clanku Tvojim nemienenim nieco vysvetlovat nevyvratis 13

                    + 0 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • erdedy

                      erdedy

                      78.99.206.XXX
                      Nechapem co sa stalo, proste to nepreslo, tak este raz - "silne pochybjem, ze vies o com rozpravas, preto to radsej nechaj tak! 03

                      + 1 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
  • anonym

    178.255.168.XXX
    "Vyšší výkon brzd vytváří více tepla..."

    Že výkonnější brzdy vytváří větší množství tepla v daném okamžiku, to chápu, ale celkový výkon na zbrždění vozu o stejné hnotnosti ze stejné výchozí na stejnou cílovou rychlost musí být víceméně stejný, tedy i množství odpadního tepla, ne? Není tedy problém přehřívání Lewisových pneu je spíš o nedostatečném chlazení výkonnějších brzd? Je mi jasné, že tam vstupuje do hry víc faktorů, ale principiálně...

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • pilot

      178.41.56.XXX
      Uz som mal napisane nieco velmi podobne k vete "Vyšší výkon brzd vytváří více tepla" 12 a k fyzikalnej urovni celej tetjto analyzy, ked nabehol Tvoj prispevok. Takze nebudem uz zabiehat do podrobnosti fyzikalnej nezmyselnosti tychto metafyzikalnych zdovodnení neschopnosti zahriat brzdy. Len malá poznamka. Rozdiel v nabehu teploty brzd LH a NR moze byt maximalne v rozdielnej tepelnej kapacite mechanickych prvkov brzd a s nimi kompaktne spojenych komponentov. A rozdiel v ustalenej priemernej teplote ich brzd by mohol byt dany v podstate jedine v rozdielnej rychlosti monopostov na zaciatku a konci brzdenia, podiele motoroveho brzdenia (+KERS akumulacia) a rozdielych vlastnosti v chladeni brzd medzi LH a NR monopostami... alo to vsetko ma trochu ine vztahy s realitou ako ohvarky v clanku 03

      + 1 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • wrt

        217.212.230.XXX
        Popis je samozrejme zjednodušený z pohľadu jazdca. Nie je nutné popísať presne celý fyzikálny proces, proste záleží na "jedovatosti" bŕzd a na tom ako sa ich používaním dostanú pneumatiky do optimálneho teplotného okna.

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • anonym

        109.81.245.XXX
        Nechápu, co na tom není jasné - více výkonu, více tepla. Monopost brzdí i jiné věci, než jen brzdy (nabíjení KERSu, odpor vzduchu), takže pokud není tak agresivní na brzdy, tak je tolik nezahřívá. Easy.

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • skejpa

          skejpa

          37.188.235.XXX
          Nadruhou stranu vyšší výkon brzd = kratší doba brždění. Tzn. Pokud jeho brzdy vykazují více tepla ale zase za kratší časový úsek, tepla by tam mohlo být podobně. Já si spíš myslím, že se s tím ještě pořádně nesžil. Je to to samé jako Kimi a posilovač řízení. Byl na něco zvyklý a chtěl to. Jezdil ale rychle i s tím, co dostal. Nakonec to dopadlo stejně tak, že se udělal nějaký kompromis, který byl na 90% toho co on chtěl a těch 10% si prostě musel zvyknout. A stejně tak to bude i u Lewise předpokládám...

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • anonym

          178.255.168.XXX
          No právě - výkonu. Musíš změnit rychlost pohybu břemene o určité hmotnosti o určitou hodnotu a na to potřebuješ stejný výkon, jehož drtivá většina se pak v případě brzdění vozu mění na brzdách na odpadní teplo a malá část na jejich opotřebení. Je jedno, jestli odvedeš práci x v čase y, nebo práci 2x v čase y/2, výkon bude stejný.

          Teď do toho ještě vstupuje limit přilnavosti pneumatik, který při brzdění z nižších rychlostí stírá rozdíl ve výkonu brzd. Z toho vyplývá, že největší rozdíl v zahřívání ráfku mezi Lewisem a Nicem by měl být na rychlých tratích, ale do toho mi vůbec nesedí kulminace Lewisových problémů v pomalém Monaku.

          Kdyby do toho mohl někdo vnést víc světla, bylo by to fajn. Ale konstruktivně, prosím, nesmyslných hádek a nadávek tu bylo od neděle už dost.

          + 1 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kapor

            194.160.178.XXX
            Ak chcem viac tepla pri brzdení,... ...ktoré chcem odviesť do ráfikov, tak zmenším priemer kotúčov a je vymaľované, bez toho, aby sa niečo robilo s hlavným brzdým valcom a pod, čo je úplná hovadina, ak ostatné vyhovuje. To mali urobiť králi od Mercedesu s trojcípov hviezdou na čele a odskúšať to dokonale v tréningu, veď načo majú dáta z telemetrie, aby im zaberali miesto v pamäti superpočítača ? 08 18

            + 5 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • SilverArrow

            109.81.245.XXX
            Ten závěr je dobrý.. Souhlasím s ním, ale že zrovna anonym tady bude moralizovat o nesmyslných hádkách, jejichž bývá nejčastější příčinou... 18

            + 2 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • pilot

          178.41.56.XXX
          Jednoduchemu vsetko jednoduche jest! 12 Keby si chcel, mozem Ti tu popisat siahodlhe rovnice... Lenze mnozstvo tepla nie je dane vykonom, ale vykonom a CASOM! "Malym" vykonom brzdi zas "dlhsie" a tepla vznikne PRESNE ROVNAKO! Upozornujem na nezanedbatelnu skutocnost, ze medzi "velkym" a "malym" vykonom brzd je tu daleko mensi rozdiel ako v jazdeckom style jednotlivych jazdcov ... takze fakt ohvarky03

          + 1 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kapor

            194.160.178.XXX
            To je všetko pekné čo hovoríš,.. ...ale uvedom si, že F1 nemajú posilovač bŕzd a preto je sila na pedál obrovská v zrovnaní s tvojim autom, kde ho máš a rovnice a matematický aparát je na to, aby sme popísali to, čo predtým overíme v praxi. Ak logicky uvážiš, že Malajzii sa používajú najväčšie priemery brzndných kotúčov, tak v Monacu primerane najmenšie, lebo je tu úplne iná nielen klíma, ale aj rýchlosti z ktorých sa brzdí. Ak si to logicky poukladáš v tvojej hlavičke, tak najlepšie riešenie je zmenšiť priemer kotúčov a odskúšať to. Počítal by lrn blázon, lebo metóda CFD to umožnuje simulovať, ale je to len priblíženie. Tak, čo ty chceš vlasne vypočítať s kalkulačkou ? Tak h... 18
            Příspěvek byl redakčně upraven.

            + 6 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              178.41.56.XXX
              Lojzko, opakujem. Jednoduchemu vsetko jednoduche jest!12
              Neviem ci si niekedy nieco riesil pomocou CFD (to nie su tie pekne farebne obrazky ale hrubou silou numericky riesene Navierove-Stokesove rovnice - nelinearne derivacie l. a 2. radu podla polohy v priestore a casu ....), ale tu stoji otazka s ktorou nema absolutne nic spolocne ani posilovac brzd, ani priemer kotucov a dokonca ani CFD! Otazka je: "Zda výkonnější brzdy obvykle vytvářejí více tepla?" a odpoved znie: "NIE, nevytvaraju!"

              + 0 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Arnoux

                89.24.13.XXX
                Samozřejmě, že v poslední větě máš pravdu,tepla bude přibližně stejně, ale když píše o výkonu brzd závodník je to myšleno vždy ve vztahu k času tedy k ukonu brzdění třeba před zatáčkou.Proto jsou výkoné brzdy větší a potřebují větší odvod tepla než brzdy malé a slabé.V závodní řeči jsou tedy výkonné brzdy ty velké a silné i když je to asi fyzikální nesmysl, protože oboje brzdí auto stejné váhy a vytvoří stejné celkové množství tepla.Tak jest? Protože ale článek nepsal učitel, ale závodník myslím že je formulace v pořádku.

                Závodní auto má zvláštní chování brzd sice studené ještě nebrzdí a horké už zase nebrzdí, proto je nutné vyladit system aby to okno bylo co největší, protože u soutěžního auta jsou brzdy pro výsledný čas důležitější než třeba výkon motoru.Ten se dá nahradit jezdeckým stylem špatné brzdy, ale ne.
                Piloti a rally jezdci mají i další požadavek a tím je "kousavost brzd". Ti co brzdí pozdě požadují tvrdý nástup a to bych řekl,že je popisovaný případ Hamiltona.Tam si myslím,že je požadavek na jiného výrobce,který svou charakteristikou bude více Hamiltonovi vyhovovat.

                + 5 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • anonym

                  178.41.56.XXX
                  Nepolemizoval som so ziadnym Hamiltonovym tvrdenim! A uz vobec nic nehovorim o TEPLOTE brzd !!! TEPLO a TEPLOTA navzajom samozrejme usko suvisia, ale nie je to to iste. A tvredenie "Výkonnější brzdy obvykle vytvářejí více tepla, což je patrné při srovnání Hamiltona s Rosbergem na většině okruhů. Teplo se totiž skrz ráfek kola přenáší do pneumatik a na tratích, kde piloty obecně více omezuje teplotní degradace předních pneumatik, se Hamilton potýká vyšší degradací než Rosberg." NIE JE tvrdenim ktore PISAL ZAVODNIK, ale NEPRAVDIVYM tvrdenim AUTORA CLANKU, ktore je nepravdive v svojej fyzikalnej podstate bez ohladu na to, kto tym autorom je! Suhlasim, ze Lewis moze mat problemy s brzdami, suhlasim ze to ma vplyv na celkove manazovanie pneumatik vratane ich teploty, ale to zdovodnenie sa neda nazvat ani hrubym zjednodusenim pricin Lewisovho zaostavania!

                  + 0 / − 4

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Kapor

                    194.160.178.XXX
                    V čláku, je to tvrdenie autora opodstatnené,.. ...lebo u účinejších bŕzd, sa komponenty, teda kotúče, obloženie a strmne viac zahrievajú preto, lebo na trecích plochách vzniká vyššia teplota, lebo to umožňujú práve tie špeciálne materiály pre závodné autá a každý z nich má svoje špecifikum a fungujú bez toho, aby sa brzdy zadreli a z miesta zdroja tepla, teda trecích plôch medzi kotúčom a obložením treba odviesť väčšie množstvo tepla, ktoré sa šíri vedením, žiarením a sálaním a všetko toto teplo odvádzané zo zdroja jeho vzniku, je súčasťou tohoto procesu a ty mysliteľ si úplne vedľa, lebo tvrdíš hlúposti. Buď si tým úplne istý. 14

                    + 8 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • erdedy

                      erdedy

                      195.80.165.XXX
                      wooow, teda... to sa nestava casto, aby som Ti dal ja plus 01 03

                      + 4 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Kapor

                        194.160.178.XXX
                        Ja som ti dal tiež,.. ...lebo ja som bojovník za pravdu a pravdu povediac proti tebe nič nemám a ani som nikdy nemal. 11

                        + 2 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • XR

                          109.81.245.XXX
                          Koukám, že se z vás stali slovenští přátelé na život a na smrt. 04

                          + 4 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Kolize Sainze s Pérezem v Baku

Sainz a Pérez se vzájemně obviňují z kolize, komisaři mají jasno + VIDEO

Sergio Pérez měl našlápnuto k lepšímu výsledku, ale skončil předčasně v předposledním kole (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Piasti v euforii, Leclerc zpytuje svědomí, Verstappen propadá mírně skepsi

Oscar Piastri se dočkal vítězství díky vlastnímu dobrému výkonu (ilustrační foto)

GP ÁZERBAJDŽÁNU: Piastri ustál Leclercovy ataky, Monačan ani napočtvrté nezúročil pole-position

Lewis Hamilton v závodě v Austrálii

Lewise Hamiltona na startovním roštu v Baku neuvidíme

Vozy Alpine by dosavadní průběh Grand Prix v ulicích Baku vymazaly (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO KVALIFIKACI: Všichni čekají nepředvídatelný závod

Sergio Pérez v letošní sezóně poprvé v kvalifikaci porazil svého kolegu (ilustrační foto)

Leclercovi Baku svědčí zajel tu čtvrté pole-position v řadě, Norris fatálně propadl

Alexander Albon stejně jako jeho nový týmový kolega v Baku překvapili (ilustrační foto)

Třetí trénink plný dramat: dvě červené vlajky a výborný Williams, těsně triumfoval Russell

George Russell téměř celou první polovinu prostál v boxech (ilustrační foto)

Leclerc těsně pokořil Péreze v druhém tréninku, smůlu měl Norris

Max Verstappen v závodě v Monaku

První trénink v Baku ovládl Verstappen. Leclerc a Colapinto bourali

Newey nastupuje k Aston Martinu

Newey přechází k Aston Martinu. S Alonsem a Hondou očekává opět úspěšné partnerství

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:30 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:30 - 12:30)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama