DISKUZE K ČLÁNKU Brzdy aneb proč se Hamilton v Mercedesu trápí a v posledních závodech na Rosberga ztrácí
Lewis Hamilton hovoří o odlišnosti vozu Mercedesu od McLarenu, s nímž byl zvyklý závodit, a o tom, proč na svého týmového kolegu Nica Rosberga ztrácí. Zatím se stále trápí s nastavením brzd, proto nemůže brzdit tak pozdě, jak by si přál.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Brzdy aneb proč se Hamilton v Mercedesu trápí a v posledních závodech na Rosberga ztrácí
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
Petr
18:45 31.05.2013 78.157.160.XXXTady ale nejde o rovnice pro výpočet kinetické energie pohybu částic. Chce to vzít do úvahy spíše výpočet rotační kinetické energie, která bere v úvahu tečnou rychlost a moment setrvačnosti. Doporučuji vám si nastudovat základy, např. se podívat na Königovy větu. V článku není ŽÁDNÉ nepravdivé tvrzení (anonymním diskutérům to vysvětlovat nemíním).-
anonym
00:24 01.06.2013 178.41.56.XXXPeto, k tym paradoxom patri aj to, ze Steiner-Konigova veta vobec nic nemeni na tom, ze oba vozy maju pri rovnakej rychlosti rovnaku kineticku energiu, ktoru pri brzdeni na znovu rovnaku mensiu rychlost premenia v brzdach na presne rovnake mnozstvo tepla...
Nepravdivost tvrdenia v clanku Tvojim nemienenim nieco vysvetlovat nevyvratis
-
-
-
-
-
-
-
-
-
anonym
08:42 30.05.2013 178.255.168.XXX"Vyšší výkon brzd vytváří více tepla..."
Že výkonnější brzdy vytváří větší množství tepla v daném okamžiku, to chápu, ale celkový výkon na zbrždění vozu o stejné hnotnosti ze stejné výchozí na stejnou cílovou rychlost musí být víceméně stejný, tedy i množství odpadního tepla, ne? Není tedy problém přehřívání Lewisových pneu je spíš o nedostatečném chlazení výkonnějších brzd? Je mi jasné, že tam vstupuje do hry víc faktorů, ale principiálně...-
pilot
09:06 30.05.2013 178.41.56.XXXUz som mal napisane nieco velmi podobne k vete "Vyšší výkon brzd vytváří více tepla" a k fyzikalnej urovni celej tetjto analyzy, ked nabehol Tvoj prispevok. Takze nebudem uz zabiehat do podrobnosti fyzikalnej nezmyselnosti tychto metafyzikalnych zdovodnení neschopnosti zahriat brzdy. Len malá poznamka. Rozdiel v nabehu teploty brzd LH a NR moze byt maximalne v rozdielnej tepelnej kapacite mechanickych prvkov brzd a s nimi kompaktne spojenych komponentov. A rozdiel v ustalenej priemernej teplote ich brzd by mohol byt dany v podstate jedine v rozdielnej rychlosti monopostov na zaciatku a konci brzdenia, podiele motoroveho brzdenia (+KERS akumulacia) a rozdielych vlastnosti v chladeni brzd medzi LH a NR monopostami... alo to vsetko ma trochu ine vztahy s realitou ako ohvarky v clanku-
-
skejpa
09:57 30.05.2013 37.188.235.XXXNadruhou stranu vyšší výkon brzd = kratší doba brždění. Tzn. Pokud jeho brzdy vykazují více tepla ale zase za kratší časový úsek, tepla by tam mohlo být podobně. Já si spíš myslím, že se s tím ještě pořádně nesžil. Je to to samé jako Kimi a posilovač řízení. Byl na něco zvyklý a chtěl to. Jezdil ale rychle i s tím, co dostal. Nakonec to dopadlo stejně tak, že se udělal nějaký kompromis, který byl na 90% toho co on chtěl a těch 10% si prostě musel zvyknout. A stejně tak to bude i u Lewise předpokládám... -
anonym
10:15 30.05.2013 178.255.168.XXXNo právě - výkonu. Musíš změnit rychlost pohybu břemene o určité hmotnosti o určitou hodnotu a na to potřebuješ stejný výkon, jehož drtivá většina se pak v případě brzdění vozu mění na brzdách na odpadní teplo a malá část na jejich opotřebení. Je jedno, jestli odvedeš práci x v čase y, nebo práci 2x v čase y/2, výkon bude stejný.
Teď do toho ještě vstupuje limit přilnavosti pneumatik, který při brzdění z nižších rychlostí stírá rozdíl ve výkonu brzd. Z toho vyplývá, že největší rozdíl v zahřívání ráfku mezi Lewisem a Nicem by měl být na rychlých tratích, ale do toho mi vůbec nesedí kulminace Lewisových problémů v pomalém Monaku.
Kdyby do toho mohl někdo vnést víc světla, bylo by to fajn. Ale konstruktivně, prosím, nesmyslných hádek a nadávek tu bylo od neděle už dost.-
Kapor
10:25 30.05.2013 194.160.178.XXXAk chcem viac tepla pri brzdení,... ...ktoré chcem odviesť do ráfikov, tak zmenším priemer kotúčov a je vymaľované, bez toho, aby sa niečo robilo s hlavným brzdým valcom a pod, čo je úplná hovadina, ak ostatné vyhovuje. To mali urobiť králi od Mercedesu s trojcípov hviezdou na čele a odskúšať to dokonale v tréningu, veď načo majú dáta z telemetrie, aby im zaberali miesto v pamäti superpočítača ?
-
-
pilot
10:34 30.05.2013 178.41.56.XXXJednoduchemu vsetko jednoduche jest! Keby si chcel, mozem Ti tu popisat siahodlhe rovnice... Lenze mnozstvo tepla nie je dane vykonom, ale vykonom a CASOM! "Malym" vykonom brzdi zas "dlhsie" a tepla vznikne PRESNE ROVNAKO! Upozornujem na nezanedbatelnu skutocnost, ze medzi "velkym" a "malym" vykonom brzd je tu daleko mensi rozdiel ako v jazdeckom style jednotlivych jazdcov ... takze fakt ohvarky-
Kapor
11:39 30.05.2013 194.160.178.XXXTo je všetko pekné čo hovoríš,.. ...ale uvedom si, že F1 nemajú posilovač bŕzd a preto je sila na pedál obrovská v zrovnaní s tvojim autom, kde ho máš a rovnice a matematický aparát je na to, aby sme popísali to, čo predtým overíme v praxi. Ak logicky uvážiš, že Malajzii sa používajú najväčšie priemery brzndných kotúčov, tak v Monacu primerane najmenšie, lebo je tu úplne iná nielen klíma, ale aj rýchlosti z ktorých sa brzdí. Ak si to logicky poukladáš v tvojej hlavičke, tak najlepšie riešenie je zmenšiť priemer kotúčov a odskúšať to. Počítal by lrn blázon, lebo metóda CFD to umožnuje simulovať, ale je to len priblíženie. Tak, čo ty chceš vlasne vypočítať s kalkulačkou ? Tak h...
Příspěvek byl redakčně upraven.-
anonym
12:16 30.05.2013 178.41.56.XXXLojzko, opakujem. Jednoduchemu vsetko jednoduche jest!
Neviem ci si niekedy nieco riesil pomocou CFD (to nie su tie pekne farebne obrazky ale hrubou silou numericky riesene Navierove-Stokesove rovnice - nelinearne derivacie l. a 2. radu podla polohy v priestore a casu ....), ale tu stoji otazka s ktorou nema absolutne nic spolocne ani posilovac brzd, ani priemer kotucov a dokonca ani CFD! Otazka je: "Zda výkonnější brzdy obvykle vytvářejí více tepla?" a odpoved znie: "NIE, nevytvaraju!"-
Arnoux
12:47 30.05.2013 89.24.13.XXXSamozřejmě, že v poslední větě máš pravdu,tepla bude přibližně stejně, ale když píše o výkonu brzd závodník je to myšleno vždy ve vztahu k času tedy k ukonu brzdění třeba před zatáčkou.Proto jsou výkoné brzdy větší a potřebují větší odvod tepla než brzdy malé a slabé.V závodní řeči jsou tedy výkonné brzdy ty velké a silné i když je to asi fyzikální nesmysl, protože oboje brzdí auto stejné váhy a vytvoří stejné celkové množství tepla.Tak jest? Protože ale článek nepsal učitel, ale závodník myslím že je formulace v pořádku.
Závodní auto má zvláštní chování brzd sice studené ještě nebrzdí a horké už zase nebrzdí, proto je nutné vyladit system aby to okno bylo co největší, protože u soutěžního auta jsou brzdy pro výsledný čas důležitější než třeba výkon motoru.Ten se dá nahradit jezdeckým stylem špatné brzdy, ale ne.
Piloti a rally jezdci mají i další požadavek a tím je "kousavost brzd". Ti co brzdí pozdě požadují tvrdý nástup a to bych řekl,že je popisovaný případ Hamiltona.Tam si myslím,že je požadavek na jiného výrobce,který svou charakteristikou bude více Hamiltonovi vyhovovat.
-
anonym
13:15 30.05.2013 178.41.56.XXXNepolemizoval som so ziadnym Hamiltonovym tvrdenim! A uz vobec nic nehovorim o TEPLOTE brzd !!! TEPLO a TEPLOTA navzajom samozrejme usko suvisia, ale nie je to to iste. A tvredenie "Výkonnější brzdy obvykle vytvářejí více tepla, což je patrné při srovnání Hamiltona s Rosbergem na většině okruhů. Teplo se totiž skrz ráfek kola přenáší do pneumatik a na tratích, kde piloty obecně více omezuje teplotní degradace předních pneumatik, se Hamilton potýká vyšší degradací než Rosberg." NIE JE tvrdenim ktore PISAL ZAVODNIK, ale NEPRAVDIVYM tvrdenim AUTORA CLANKU, ktore je nepravdive v svojej fyzikalnej podstate bez ohladu na to, kto tym autorom je! Suhlasim, ze Lewis moze mat problemy s brzdami, suhlasim ze to ma vplyv na celkove manazovanie pneumatik vratane ich teploty, ale to zdovodnenie sa neda nazvat ani hrubym zjednodusenim pricin Lewisovho zaostavania!-
Kapor
13:39 30.05.2013 194.160.178.XXXV čláku, je to tvrdenie autora opodstatnené,.. ...lebo u účinejších bŕzd, sa komponenty, teda kotúče, obloženie a strmne viac zahrievajú preto, lebo na trecích plochách vzniká vyššia teplota, lebo to umožňujú práve tie špeciálne materiály pre závodné autá a každý z nich má svoje špecifikum a fungujú bez toho, aby sa brzdy zadreli a z miesta zdroja tepla, teda trecích plôch medzi kotúčom a obložením treba odviesť väčšie množstvo tepla, ktoré sa šíri vedením, žiarením a sálaním a všetko toto teplo odvádzané zo zdroja jeho vzniku, je súčasťou tohoto procesu a ty mysliteľ si úplne vedľa, lebo tvrdíš hlúposti. Buď si tým úplne istý. -
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek