DISKUZE K ČLÁNKU Brzdy aneb proč se Hamilton v Mercedesu trápí a v posledních závodech na Rosberga ztrácí

Lewis Hamilton hovoří o odlišnosti vozu Mercedesu od McLarenu, s nímž byl zvyklý závodit, a o tom, proč na svého týmového kolegu Nica Rosberga ztrácí. Zatím se stále trápí s nastavením brzd, proto nemůže brzdit tak pozdě, jak by si přál.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Brzdy aneb proč se Hamilton v Mercedesu trápí a v posledních závodech na Rosberga ztrácí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 48, poslední 01.06.2013 14:22 Vložte komentář

Nejlepší názory

» erdedy (Hlasovali 4 lidé) 30.05.2013 15:31
wooow, teda... to sa nestava casto, aby som Ti… »
» Petr (Hlasovali 4 lidé) 31.05.2013 18:45
Tady ale nejde o rovnice pro výpočet kinetické… »
» skejpa (Hlasoval 1 člověk) 30.05.2013 09:57
Nadruhou stranu vyšší výkon brzd = kratší doba… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Aleš

    90.180.91.XXX
    článek TOP článek 01

    + 5 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    93.99.142.XXX
    RAFAELL Ten moula používá lepší technologii než Rosberg a nedokáže ho ani dohnat.
    V MCL to stejné při souboji s Alonsem. Alonso nebojoval jen proti Hamiltonovi, ale proti celému MCL jsem přesvědčen, že Hamilton měl k dispozici lepší technologii vždy, než jeho kolegové.

    + 6 / − 17

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • pilot

    178.41.56.XXX
    Prispevky pod tymto clankom a ich "hodnotenie" by boli super podkladom na sociologicku studiu. 11

    Ked niekto co len trochu ROZUMIE tomu co sa ucil na fyzike (tu by uplne stacilo chapat "prvu termodynamicku vetu"), tak mu netreba vysvetolvat, ze v tom clanku je dost hruba chyba uz v zaklade tvrdenia "Výkonnější brzdy obvykle vytvářejí více tepla, což je patrné při srovnání Hamiltona s Rosbergem na většině okruhů".
    -To je jedna skupina citatelov, prispievatelov a hodnotitelov! 03

    No a ked niekto NEROZUMIE ani zakladom fyziky, tak tu mu to nikto asi na par riadkoch nevysvetli. No a zlozite, ani diferncialnymi rovnicami podlozene niekolkostranove zdovodnenia nemoze pochopit uz vobec, lebo chybaju tie zaklady.
    -To je ta druha skupina u ktorej je vsetko len na ich viere a laske k jednotlivym ucastnikom F1 a tejto diskusie 12

    Netreba sa sporit, je to jednoducho tak a podstatne je, ze mame F1 radi (samozrejme kazdy so svojimi za a proti) 11

    + 2 / − 10

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Kapor

      194.160.178.XXX
      Tu netreba vôbec diferenciálne rovnice,.. ...ale zdravý rozum, lebo metóda CFD je sústava diferenciálnych rovních, ktorá to rieši aj s vyobrazením simulácie v dynamickom režime, nie v statickom, ako by si to ty chcel spočítavať. Sú tam ale nielen pomery pri brzdení, teda ich dynamika, ale aj odvádzanie tepla sústavou žliabkov do disku kolesa, ktoré sa zahrieva a od neho pneumatika, ktorá sa práve týmto odvedeným teplom dostáva do okna kde funguje a jazdou udržuje v požadovanom režime a o tom Lewis hovoril. Pritom netrebalo špekulovať, ale trebalo zmenšiť priemer kotúčov, lebo sa nebrzdí z takých rýchlostí ako v Malajzii a ani tu nie sú také vysoké teploty ovzdušia, kde sa kotúče používajú v maximálnej veľkosti a klima je veľmi teplá. Ale tieto veci ich mohli napadnúť a mali to odskúšak v tréningoch, miesto toho sa škrabali ľavou nohou za pravým uchom, lebo skúšali niečo komplikovaného a jednoducho sa im to nepodarilo. V tom to celé je. Aj dôkaz Puarého axiómy po 1000 rokoch objasnil ruský matematik, hoci to bola triviálna vec a odmietol za to prevziať aj cenu a s ňou 1000 dolárov. Zdravý rozum, nado všetko, to je výhra. 11

      + 8 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • anonym

      93.99.142.XXX
      jak dlouho jsou pneumatiky pirelli? rok max dva. KDyž někdo neumí pořádně pochopit a přečíst jednoduchej článek termodynamika je mu k ničemu :)

      + 4 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Biblbrox

    94.138.104.XXX
    Týmové dvojky Koukám, že z Hamiltona je už třetí Alonso (druhý je Button). Za neúspěch je vinné všechno možné, jen ne vlastní neschopnost. Osobně bych přál Alonsovi do týmu Peréze. Myslím, že by ho ale vytočil i Webber.

    + 1 / − 18

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      89.29.32.XXX
      "Opravdu to nemá nic společného s inženýry, je to o mě a o mých pocitech." - muzes mi prosim rict, kde se Lewis vymlouva na vsechno mozne? Vzdyt on zcela jasne rika, ze je to ciste jeho problem a musi si to vyresit sam. A ty napises takovy blabol, ze se Lewis vymlouva na vsechno ostatni jen na na sebe. Hned po zavode v Monacu rekl na rovinu: "Nemam se na co vymlouvat, proste jsem nebyl dost rychly. Heh, musis byt asi dobry hater, kdyz o jeho vyjadrenich dokazes tvrdit presny opak toho, co Lewis sam rika. 02

      + 17 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        93.99.142.XXX
        Hamilton se vymlouvá na to, že je v novém týmu, ale to stejné byl Alonso po příchodu do Ferrari a hned první rok málem vyhrál titul, ale týmová režie mu to znemožnila

        + 3 / − 8

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • PC

    212.47.2.XXX
    Moc dobrý a zajímavý článek! 01

    + 8 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Však majú k dispozícii dáta z tréningov,... ...kde môžu stanoviť taký režim, aby to fungovalo a vykonať aj skúšobné jazdy, ako nám to tu v Monacu vo štvrtok predviedli Felipe a Romain. Predtým to overiť ešte aj na simulátore, tak ja v tom osobne problém nevidím, až na to, že Lewis je skutočne v tíme len 1. rok a auto Mercedesu s jeho špecifikami nepozná tak, ako Nico a to isté platí aj o trati, kde je Nico doma a jeho jazda bola preto bez jedinej chyby, čo na iných okruhoch už nebude a tam bude mať väčšiu šancu zase Lewis, možno. 11 18

    + 6 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • wrt

    217.212.230.XXX
    teplo Výkonnejšie brzdy naozaj vytvárajú väčšie množstvo tepla, lebo v konečnom dôsledku umožnia kratší čas na kolo, pri ktorom sa určite spotrebuje viac paliva = energie.

    + 4 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      178.255.168.XXX
      To má sice hlavu a patu, ale jedním dechem je třeba dodat, že rozdíl je zanedbatelný a vliv na rozdíl teplot bude z toho pohledu pravděpodobně neměřitelný, takže "jádro pudla" musí být v něčem jiném.

      + 2 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • pilot

        178.41.56.XXX
        Tvrdenie "wrta" je uz v svojej podstate lahko vyvratitelnym nezmyslom! Jednoducha uvaha: Mas rovnaku trat a dve auta s rovnakou hmotnostou. Jedno so slabym motorom a slabymi brzdami. Druhe s brutalnym motorom a brutalnymi brzdami. Obe maju nastaveny omedzovac na 300km/h. To pomale dosiahne rychlost 300km/h v momente, kedy uz musi zacat brzdit aby dobrzdilo do ciela. Druhe dosiahne 300-ku takmer okamzite a ma take brzdy, ze to zahamuje az takmer v cieli. Vysledok? Ten brutalny uz stoji v cieli a ten slaby akurat niekde v polovicke trati zacal brzdit! A mnozstvo tepla, ktore vyvinu brzdy? U oboch je to presne polovica hmotnosti vozidla krat rychlost na druhu, cize na chlp rovnako!
        Ano, je to extremny pripad, a mozes namietat ze zanedbavam aerodinamicke brzdenie, ale uznaj, ze v aerodinamike tych dvoch mercedesov asi velke rozdiely nie su 03

        + 1 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • zeto

          195.113.70.XXX
          Ale jde přece o to, že i když je to stejné množství tepla, tak je vytvořené za výrazně kratší dobu, tudíž mnohem více ohřeje ráfek, který před dalším brzděním nestačí vychladnout tak, jako u toho, kdo brzdí po delší době.

          + 4 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • anonym

          217.212.230.XXX
          To vyzerá ako nezmysel. F-jednotke a rovnako ťažkému autu s motorom z Trabanta by stačili rovnaké brzdy. Pritom F-jednotka prejde okruh asi 100x rýchlejšie a spotrebuje 100x viac paliva.

          + 4 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            178.41.56.XXX
            to su tie paradoxy 11 Ano, je to tak. Pravda, ak budu brzdit z rovnakej rychlosti 12

            + 1 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • wrt

          217.212.230.XXX
          Uvažuj o úplne rovnakých autách, len jedno má jedovatejšie brzdy a môže brzdiť neskôr. Hádaj ktoré budé v cieli skôr a bude mať teplejšie brzdy.

          + 4 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            178.41.56.XXX
            Jednoduche! To s jedovatejsimi brzdami zacne brzdit o nieco neskor a bude aj v cieli o nieco skor. Obe auta vyprodukuju brzdenim rovnake teplo dane ich hmotnostou a rychlostou z ktorej brzdili. Povedzme hmotnost monopostov m=500kg, rychlost v=360km/h=100m/s . V oboch pripadoch bude mnozstvo tepla Q vyprodukovane brzdami rovnake a to 1/2x500x10000=2500000J tj. 2.5MJ
            Co sa tyka teploty brzd oboch vozidiel, tak ak budu mat brzdy rovnaku hmotnost, rovnake chladenie a budu z materialu s rovnaku mernou tepelnou kapacitou, tak aj ich teplota bude rovnaka! Zvysi sa od povodnej "studenej" o deltaT=Q/(c.m)=2.5MJ/800/10=350?K, ked uvazim zhruba 800 J/kg/K mer.tep.kapacitu kotucov a cca 10kg ich hmotnost aj s dostickami a celustami. Teplo odobrate chladenim kludne zanedbam (predpokladam, ze prestupove konstanty su v oboch pripadoch +- rovnake) ! Takze teraz uz nemusis hadat, staci uvazovat 11 Ked budu brzdy roznych hmotnosti a materialov tak teplejsie budu tie lahsie alebo tie z materialu s mensou tepelnou kapacitou, ale to potom mozu byt zrovna (a pravdepodobne aj budu) tie, ktore brzdia slabsie!!!11 Teda odpoved: Teplejsie budu brzdy pomalsieho auta!!! A to Ta asi prekvapuje. Co?

            + 0 / − 6

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Kolize Sainze s Pérezem v Baku

Sainz a Pérez se vzájemně obviňují z kolize, komisaři mají jasno + VIDEO

Sergio Pérez měl našlápnuto k lepšímu výsledku, ale skončil předčasně v předposledním kole (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Piasti v euforii, Leclerc zpytuje svědomí, Verstappen propadá mírně skepsi

Oscar Piastri se dočkal vítězství díky vlastnímu dobrému výkonu (ilustrační foto)

GP ÁZERBAJDŽÁNU: Piastri ustál Leclercovy ataky, Monačan ani napočtvrté nezúročil pole-position

Lewis Hamilton v závodě v Austrálii

Lewise Hamiltona na startovním roštu v Baku neuvidíme

Vozy Alpine by dosavadní průběh Grand Prix v ulicích Baku vymazaly (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO KVALIFIKACI: Všichni čekají nepředvídatelný závod

Sergio Pérez v letošní sezóně poprvé v kvalifikaci porazil svého kolegu (ilustrační foto)

Leclercovi Baku svědčí zajel tu čtvrté pole-position v řadě, Norris fatálně propadl

Alexander Albon stejně jako jeho nový týmový kolega v Baku překvapili (ilustrační foto)

Třetí trénink plný dramat: dvě červené vlajky a výborný Williams, těsně triumfoval Russell

George Russell téměř celou první polovinu prostál v boxech (ilustrační foto)

Leclerc těsně pokořil Péreze v druhém tréninku, smůlu měl Norris

Max Verstappen v závodě v Monaku

První trénink v Baku ovládl Verstappen. Leclerc a Colapinto bourali

Newey nastupuje k Aston Martinu

Newey přechází k Aston Martinu. S Alonsem a Hondou očekává opět úspěšné partnerství

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:30 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:30 - 12:30)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama