DISKUZE K ČLÁNKU Brzdy aneb proč se Hamilton v Mercedesu trápí a v posledních závodech na Rosberga ztrácí
Lewis Hamilton hovoří o odlišnosti vozu Mercedesu od McLarenu, s nímž byl zvyklý závodit, a o tom, proč na svého týmového kolegu Nica Rosberga ztrácí. Zatím se stále trápí s nastavením brzd, proto nemůže brzdit tak pozdě, jak by si přál.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Brzdy aneb proč se Hamilton v Mercedesu trápí a v posledních závodech na Rosberga ztrácí
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
anonym
16:05 30.05.2013 93.99.142.XXXRAFAELL Ten moula používá lepší technologii než Rosberg a nedokáže ho ani dohnat.
V MCL to stejné při souboji s Alonsem. Alonso nebojoval jen proti Hamiltonovi, ale proti celému MCL jsem přesvědčen, že Hamilton měl k dispozici lepší technologii vždy, než jeho kolegové. -
pilot
11:16 30.05.2013 178.41.56.XXXPrispevky pod tymto clankom a ich "hodnotenie" by boli super podkladom na sociologicku studiu.
Ked niekto co len trochu ROZUMIE tomu co sa ucil na fyzike (tu by uplne stacilo chapat "prvu termodynamicku vetu"), tak mu netreba vysvetolvat, ze v tom clanku je dost hruba chyba uz v zaklade tvrdenia "Výkonnější brzdy obvykle vytvářejí více tepla, což je patrné při srovnání Hamiltona s Rosbergem na většině okruhů".
-To je jedna skupina citatelov, prispievatelov a hodnotitelov!
No a ked niekto NEROZUMIE ani zakladom fyziky, tak tu mu to nikto asi na par riadkoch nevysvetli. No a zlozite, ani diferncialnymi rovnicami podlozene niekolkostranove zdovodnenia nemoze pochopit uz vobec, lebo chybaju tie zaklady.
-To je ta druha skupina u ktorej je vsetko len na ich viere a laske k jednotlivym ucastnikom F1 a tejto diskusie
Netreba sa sporit, je to jednoducho tak a podstatne je, ze mame F1 radi (samozrejme kazdy so svojimi za a proti)-
Kapor
12:22 30.05.2013 194.160.178.XXXTu netreba vôbec diferenciálne rovnice,.. ...ale zdravý rozum, lebo metóda CFD je sústava diferenciálnych rovních, ktorá to rieši aj s vyobrazením simulácie v dynamickom režime, nie v statickom, ako by si to ty chcel spočítavať. Sú tam ale nielen pomery pri brzdení, teda ich dynamika, ale aj odvádzanie tepla sústavou žliabkov do disku kolesa, ktoré sa zahrieva a od neho pneumatika, ktorá sa práve týmto odvedeným teplom dostáva do okna kde funguje a jazdou udržuje v požadovanom režime a o tom Lewis hovoril. Pritom netrebalo špekulovať, ale trebalo zmenšiť priemer kotúčov, lebo sa nebrzdí z takých rýchlostí ako v Malajzii a ani tu nie sú také vysoké teploty ovzdušia, kde sa kotúče používajú v maximálnej veľkosti a klima je veľmi teplá. Ale tieto veci ich mohli napadnúť a mali to odskúšak v tréningoch, miesto toho sa škrabali ľavou nohou za pravým uchom, lebo skúšali niečo komplikovaného a jednoducho sa im to nepodarilo. V tom to celé je. Aj dôkaz Puarého axiómy po 1000 rokoch objasnil ruský matematik, hoci to bola triviálna vec a odmietol za to prevziať aj cenu a s ňou 1000 dolárov. Zdravý rozum, nado všetko, to je výhra.
-
-
-
Duncan66
13:32 30.05.2013 89.29.32.XXX"Opravdu to nemá nic společného s inženýry, je to o mě a o mých pocitech." - muzes mi prosim rict, kde se Lewis vymlouva na vsechno mozne? Vzdyt on zcela jasne rika, ze je to ciste jeho problem a musi si to vyresit sam. A ty napises takovy blabol, ze se Lewis vymlouva na vsechno ostatni jen na na sebe. Hned po zavode v Monacu rekl na rovinu: "Nemam se na co vymlouvat, proste jsem nebyl dost rychly. Heh, musis byt asi dobry hater, kdyz o jeho vyjadrenich dokazes tvrdit presny opak toho, co Lewis sam rika.
-
-
Kapor
09:57 30.05.2013 194.160.178.XXXVšak majú k dispozícii dáta z tréningov,... ...kde môžu stanoviť taký režim, aby to fungovalo a vykonať aj skúšobné jazdy, ako nám to tu v Monacu vo štvrtok predviedli Felipe a Romain. Predtým to overiť ešte aj na simulátore, tak ja v tom osobne problém nevidím, až na to, že Lewis je skutočne v tíme len 1. rok a auto Mercedesu s jeho špecifikami nepozná tak, ako Nico a to isté platí aj o trati, kde je Nico doma a jeho jazda bola preto bez jedinej chyby, čo na iných okruhoch už nebude a tam bude mať väčšiu šancu zase Lewis, možno. -
-
-
pilot
11:39 30.05.2013 178.41.56.XXXTvrdenie "wrta" je uz v svojej podstate lahko vyvratitelnym nezmyslom! Jednoducha uvaha: Mas rovnaku trat a dve auta s rovnakou hmotnostou. Jedno so slabym motorom a slabymi brzdami. Druhe s brutalnym motorom a brutalnymi brzdami. Obe maju nastaveny omedzovac na 300km/h. To pomale dosiahne rychlost 300km/h v momente, kedy uz musi zacat brzdit aby dobrzdilo do ciela. Druhe dosiahne 300-ku takmer okamzite a ma take brzdy, ze to zahamuje az takmer v cieli. Vysledok? Ten brutalny uz stoji v cieli a ten slaby akurat niekde v polovicke trati zacal brzdit! A mnozstvo tepla, ktore vyvinu brzdy? U oboch je to presne polovica hmotnosti vozidla krat rychlost na druhu, cize na chlp rovnako!
Ano, je to extremny pripad, a mozes namietat ze zanedbavam aerodinamicke brzdenie, ale uznaj, ze v aerodinamike tych dvoch mercedesov asi velke rozdiely nie su-
-
-
anonym
16:16 30.05.2013 178.41.56.XXXJednoduche! To s jedovatejsimi brzdami zacne brzdit o nieco neskor a bude aj v cieli o nieco skor. Obe auta vyprodukuju brzdenim rovnake teplo dane ich hmotnostou a rychlostou z ktorej brzdili. Povedzme hmotnost monopostov m=500kg, rychlost v=360km/h=100m/s . V oboch pripadoch bude mnozstvo tepla Q vyprodukovane brzdami rovnake a to 1/2x500x10000=2500000J tj. 2.5MJ
Co sa tyka teploty brzd oboch vozidiel, tak ak budu mat brzdy rovnaku hmotnost, rovnake chladenie a budu z materialu s rovnaku mernou tepelnou kapacitou, tak aj ich teplota bude rovnaka! Zvysi sa od povodnej "studenej" o deltaT=Q/(c.m)=2.5MJ/800/10=350?K, ked uvazim zhruba 800 J/kg/K mer.tep.kapacitu kotucov a cca 10kg ich hmotnost aj s dostickami a celustami. Teplo odobrate chladenim kludne zanedbam (predpokladam, ze prestupove konstanty su v oboch pripadoch +- rovnake) ! Takze teraz uz nemusis hadat, staci uvazovat Ked budu brzdy roznych hmotnosti a materialov tak teplejsie budu tie lahsie alebo tie z materialu s mensou tepelnou kapacitou, ale to potom mozu byt zrovna (a pravdepodobne aj budu) tie, ktore brzdia slabsie!!! Teda odpoved: Teplejsie budu brzdy pomalsieho auta!!! A to Ta asi prekvapuje. Co? -
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek