Hamiltonův sloupek: V závodech se ke slovu dostává více strategie

iM2, 19. dubna 2013, 15:25 Google+

Ve svém posledním sloupku pro BBC Sport Lewis Hamilton promluvil o strategii v závodech, kterou způsobují aktuální pneumatiky Pirelli.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 19.04. 21:55) Napište svůj názor
Hamilton, Lewis

Hamilton, Lewis | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

"Ve Formuli 1 se teď hodně mluví o pneumatikách a ačkoliv já nesouhlasím se všemi těmi stížnostmi, tak vím, že se spousta lidí už ptá, jestli se vůbec jedná o 'opravdové' závodění. Podle mého názoru se jedná o 'pravé' závodění. Když jsem poprvé startoval ve Formuli 1, tak jste nemuseli uvažovat nějak strategicky až na případ, kdy jste se někoho pokoušeli předjet. Museli jste prostě být tvrdí na pneumatiky a snažit se neztrácet čas. Stále musíte jet jak jen můžete s pneumatikami, ale nemůžete na to prostě tlačit na maximum. 

Dnes to tak prostě nemůžete dělat - musíte se o pneumatiky trochu starat. Každá guma je rozdílná. Jsou zde rozdílné techniky přípravy a jejich šetření za účelem dostat z nich maximum. Například spousta jezdců si všimla, že první tři kola stintu jsou pro životnost gum nejdůležitější. Pokud na to netlačíte v prvních třech kolech, tak pak vydrží na konci déle.

Ale zase si nemyslete, že jezdíme dokola maximálně efektivně s jednou rukou ven z okýnka, stále na to musíte tlačit, ale v určitých mezích, které jste si vytyčili. Snažíte se tedy, aby vám auto nikde neujelo a zbytečně jste ho nepřetěžovali. V Číně, kde jsme závodili minulý víkend, jsou zatáčky 1, 8 a 13 velmi tvrdé na levou přední pneumatiku, takže k nim musíte přistupovat hodně odlišně. Musíte zabrdit dříve a do zatáčky najet hladce, aby vám gumy vydržely. V těchto zatáčkách nejsme na hraně, ale ve všech ostatních ano.


Lewis se chystá v Bahrajnu na jeden z dnešních tréninků
(foto: Daimler AG)

Pro mě to tak prostě je a musím se s tím smířit. Nemyslím si, že by to mělo být nějak drasticky jiné. Moc si samozřejmě neužívám setření těchto gum, jak to musíme dělat - tím že jsme na plynu lehcí, netlačíme na to v některých zatáčkách, později podřazujeme a tak je neždímáme - ale mám rád ten fakt, že F1 se neustále mění a vy se stále musíte něco učit. 

Pokud jste viděli GP Číny v televizi, tak jste mohli slyšet Kimiho Räikkönena, Fernanda Alonsa a mě jak jsme se trochu bavili v místnosti než jsme šli na podium. Zmiňovali jsme se o Sergiovi Pérezovi z McLarenu a o tom, jak jel. Kimi s nim měl incident, ve kterém si poničil přední křídlo, což ho stálo určitý výkon. 


V Číně už byl na podiu šťastnější než v Malajsii o tři týdny dříve
(foto: Damiler AG)

Já na to nemám vyhraněný názor, protože jsem z toho moc neviděl - určitě ne ten incident s Kimim. Pamatuji si, jak jsem v dálce viděl Fernanda, jak se snaží předjet auto, které přejíždělo z jedné strany trati na druhou. Byl jsem poměrně překvapen, že ten jezdec - o kterém jsem věděl, že je to Pérez - nebyl penalizován. 

Problémem je, že rozdíl mezi blokováním a bráněním pozice je velmi úzký. Stewardi odvádí opravdu skvělou práci a nechtějí úplně vyrušit závodění. Zažil jsem to v motokárách. Jeden úředník tam chtěl všem zničit víkend a úplně se tím vytratila ta zábava ze závodění. Toto nechcete, chcete konzistentnost v pravidlech. Ale je velmi těžké být konzistentní, když každá situace je jiná. Mladí jezdci jsou určitě těmi, kteří se toho musí nejvíce naučit. Ale myslím si, že standardy v řízení letos nebyly nějak špatné. Nemám nějaký konkrétní problém s někým."

Vytisknout

Diskuze: Hamiltonův sloupek: V závodech se ke slovu dostává více strategie

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 19.04.2013 21:55 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Caterham

Kovalainen o Caterhamu CT03: Jízda s ním je obtížná, je to krok zpět

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

  3. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud