DISKUZE K ČLÁNKU Berger přirovnává Vettela k Schumacherovi a Sennovi

Expilot F1 a bývalý spolumajitel týmu Toro Rosso, ve kterém se potkal i se začínajícím Sebastianem Vettelem, má pochopení pro Vettelovo neuposlechnutí týmových příkazů v Malajsii.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Berger přirovnává Vettela k Schumacherovi a Sennovi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 42, poslední 10.04.2013 22:15 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • Nasir

    188.175.176.XXX
    Trefný závěr Berger to uzavřel docela trefně. "Ale co je podstatnější – u typů jako Schumacher, Senna a Vettel přece takováto rozhodnutí (TR) nemají žádný smysl, pokud tedy nejsou v jejich prospěch."
    No, nevím, jestli si plně uvědomuje, co řekl (nebo to tak vyznívá v překladu). Zní to jako - "kdyby ta TR nebyla v prospěch Vettela, tak by se nedělala, nemělo by to smysl." Jako by připustil, že RB podvedl Webbera úmyslně, pokud něco ví o pilotovi, který pro ně jezdí 5. rok. Co na to Odin a Mike? 03

    + 5 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • ratata

      78.45.50.XXX
      Spíš to asi bylo myšleno, že když to je v NEprospěch takových šampionů jako Senna, Schumacher, případně Vettel tak se "předpokládá" že neposlechnou, protože to sou šílený egoisti a jde jim jen o vítězství :-)
      A protože to sou mašiny na výhry, tak jim to každej kdo v týmu něco znamená rád odpustí.
      Kdyby to bylo obráceně a nějaká rádoby dvojka neposlechla a předjela je, tak náhoda je takovej blbec, že o přesně ty body by pak ten šampion titul nezískal...

      + 10 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      77.240.96.XXX
      Já si především myslím, že Vettel je přeceňován. V současnosti tam jezdí lepší piloti a srovnávat Vettela se Sennou lze jen v počtech titulů a se Schumacherem, ani v tom ne.18
      Když budu srovnávat Vettela s jeho stájovým kolegou, tak mi vychází, že je mírně lepším pilotem. V roce 2010 mu k titulu pomohla jen týmová režie, v roce 2011 mu sedlo foukání a převálcoval všechny a loni se zlepšil, až když pro něho zlepšili auto. Tak že pouze v 2011 byl jasně lepší, jinak jezdí na podobné úrovni jako Webber, kterého tu mnozí zaslepenci degradují do role druhořadého pilota. A že má od začátku Vettel větší podporu týmu, je očividné.
      Když má tým dva "stejné" piloty se šancí na titul, musí se pro jednoho rozhodnout, jinak nezíská nic. Alonso s Hamiltonem a McLaren by mohli povídat. Rok 2010 byl důkazem, jak dobře u RBR zvládli TR. Možná už tehdá se Webber mohl cítit podveden, když na tom byl i před posledním závodem lépe a tým přesto jel na Vettela. Letos v Malajsii podveden byl.
      Tyto vyjádření odborníků mají jediný cíl. Ospravedlnit prasárny v očích veřejnosti. Ne nadarmo se vyjadřuje rakušan Berger k rakouské stáji RBR.18 A odvádí pozornost k německému pilotovi, kterého automaticky řadí k "legendám" Sennovi a Schumacherovi.

      + 14 / − 13

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Arnoux

        89.24.17.XXX
        Ahoj Odine
        Dneska si myslím, že jsi celkem ulít.Konstatovat, že je Vettel mírně lepší pilot než Weber je celkem nářez.Myslíš,že 9 vítězství Marka u RB za šest let je jen mírně horší výsledek oproti Vettelovi? Tak to sem se celkem pobavil.Sám se nepovažuju za zaslepence-sleduju F1 od dob co ji ještě komentoval L.Pecháček, ale Webera označím za druhořadého pilota kdykoliv.Odpovídají tomu totiž jeho výsledky a s tím se nedá nic dělat.Je to slušný-zkušený pilot, ale podle mne nic víc.Stejný názor mám i na Buttona.Kluci mají své místo v F1, ale TOP liga se jede jinde a Vettel do ní bez pochybností patří,Weber v žádném případě.Vsadím, se, že kdybys byl majitelem RB vykopnul bys ho už dávno, nemám pravdu? Když si vzpomenu kolikrát si zchrupnul na startu-do tolika snad ani neumim počítat.Třeba u Alonsa,Hamiltona nebo Vettela to nepamatuju.Možná jednou,dvakrát za karieru?
        04

        + 8 / − 7

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.96.XXX
          No tak Webberovy starty jsou klasika. Ale přesto na něho nemám tak rezolutně odmítavý názor. Respektive si nemyslím, že by Vettel byl o tolik lepší. Ano tři tituly jsou argument, ale dva z nich získal jen díky větší podpoře uvnitř týmu. Já proti Vettelovi nic nemám a k TOP pilotům ho počítám, jen dávám za pravdu lidem, kteří tvrdí, že opravdový šampion dokáže vyhrávat i s horším autem. Což Vettel neprokazuje. Vlastně s horším autem STR vyhrál kdysi v Itálii. Jinak vítězí s TOP autem a když mu TOP vůz nepřipraví, tak se Vettel trápí. Řekl bych, že s horším autem má lepší výsledky Webber.12
          Ty dáváš rovnítko mezi Buttona a Webbera. Já si spíše myslím, že Button je podobný Vettelovi. Oba zajíždějí výsledky, odpovídající kvalitám vozů ve kterých sedí.
          Výsledky jednotlivých pilotů jsou trošku zkresleny. Mnohdy dělí úspěšného pilota od neúspěšného detaily a maličkosti. Pokud sleduješ F1 už tak dlouho, jistě mi dáš za pravdu. V minulosti se mockrát stalo, že titul získal leckdo díky TR, nebo poruše vozu v posledním závodě, či štěstí (nebo smůle), nebo díky podivnému bodovému systému atd. A pak se na tyto šampióny hledí v jiném světle, než na ty neúspěšné.03 A přitom to mohlo být opačně a zaškatulkovaní mohli být ti úspěšní, mezi neúspěšnými.18
          Nečiním si v těchto názorech nárok na pravdivost. Je to spíše úvaha a "jiný " pohled na věc. Tvůj názor beru. Ale já nejsem tak rezolutní a nerad na některé piloty vyloženě plivu kvůli jejich výkonům. Pokud už si na někoho plivnu, tak za jeho chování, či unfér jednání.03
          Chtěl bych se pokusit zorganizovat nějaké setkání s lidmi ze zdejšího fóra, napiš mi "pozdrav" na odin5@volny.cz

          + 6 / − 8

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Arnoux

            89.24.17.XXX
            Jistě, dobře jsem to pochopil a s většinou tvých názorů souhlas.Šlo mi jen o to, že podle mně je rozdíl mezi těmito jezdci větší, než jsi prezentoval.Jinak ale já jsem spíše také fanoušek "těch horších" at to byl Arnoux vs.Prost, De Angelis vs.Senna a podobně.Dobrý týmový kolega je základ a třeba nebýt Marka-kdoví? Nejsem fanouškem Vettela ale mám jen rád, když se argumentuje fakty a ta jsou zde jasně daná.A když vezměš jeho výsledky před vstupem do F1 je to opravdu síla.Jde opravdu o budoucí legendu F1 at se nám to líbí, nebo ne.
            Co se týká Buttona,tam se rozcházíme.Tvrdím,že nebýt dvojitého difuzoru, dneska sedí v Sauberu a je rád.Nezastávám názor Flavia, že je Button rychlý jako patník u silnice, ale při nejlepší vůli mi k Alonsovi,Vettelovi,Hamiltonovi a třeba Kimimu prostě nejde.Posledně jmenovaného jsem dřív ostatně také moc nemusel, ale co jezdí v Lotusu sleduji ho a je výborný.A fakt,že s Lotusem udělal 3 místo v PJ je důkazem.
            V čem ti ale dávám 100% za pravdu je to, že o uspěchu a neuspěchu rozhodují opravdu detaily.Na druho stranu k umění pilota patří samozřejmě um si nastavit vůz,takže pokud oba jezdí v jednom týmu a mají stejné podmínky je rozdíl vždy v jezdci.To co se dělo v 80 letech uvnitř týmů si myslím,že dnes už nehrozí, takže pokud sedí ve stejném autě vesele srovnávejme.

            Mimochodem držíte si vysokou uroven příspěvků na tomto webu.Velice rád je čtu a občas mi to nedá se k Vám připojit. 03
            Tak at to vydrží-je to super 01

            + 3 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • Duncan66

        Duncan66

        89.29.32.XXX
        muzes prosim napsat, jakou tymovou rezii v roce 2010 RB udelal, ze pomohl Sebovi k titulu? A to jsi uz zapomnel, ze v 2010 Seb 2x odstoupil z jasneho 1. mista, zatimco Mark nemel v sezone 2010 zadne technicke problemy a 2x nedojel pouze vlastni vinou? Kdyz k tomu pripoctes turecko, kde meli vzajemnou kolizi a neda se rict, ze by jeden ci druhy byl bez viny a Seb odstoupil, Mark 15 bodu. Tak jenom to s temi Sebovymi dvema odstoupenimi dela -65 bodu.

        + 6 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.96.XXX
          Uznávám, že "mírně lepší" nebylo zrovna nejšťastnější spojení12 to ví každý. Chtěl jsem vyjádřit, že Webber zas tak špatným pilotem v porovnání s Vettelem není a mnohdá mu významně pomohl, třebas i tím, že "vzal" body soupeřům a pomohl tvořit pro Seba potřebný bodový náskok. Ona TR není jen o tom, nepředjet svého parťáka, ale i o tom "odstranit mu z cesty soupeře". A jestliže i tak měl do posledních fází seriálu šanci bojovat o titul, nemůže být looser. Mimochodem dal bych dohromady pár závodů, kdy Berger zlikvidoval Sennovi kolizí z cesty Prosta, nebo kdy Prosta, či Mansella brzdil, aby mohl Senna pohodlně ujíždět.
          Button byl v roce 2004 nejlepší pilot z celého pole (když nepočítám jezdce Ferrari, které bylo v té době úplně jinde) a to s Hondou (BAR). Tam dvojitý difuzor nepoužíval. Přijde mi to nefér svádět Buttonův titul na dvojitý difuzor a přitom nevidět třeba v případě Vettela foukání + mapování atd...12
          Kimi byl výborný už dřív, jen neměl potřebné štěstí na auto, (možná tým) případně týmového kolegu. Až u Ferrari se mu povedlo dosáhnout na titul, ale díky Massově pomoci. Což pro mne není, na rozdíl od jiných, důkaz Massova looserství.03
          K diskuzím by ses měl připojit častěji, protože patříš k lidem s přehledem o F1. A tvůj názor, nebo pohled na věc (alespoň mě) nutí k zamyšlení. 01

          + 5 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Nasir

          188.175.176.XXX
          Vettel je špička v kvaldách, jinak souhlasím spíš s Odinem. Tedy že mezi nimi není tak velký rozdíl, jak teď píše do diskuzí pár Vettelových fanboys (ve snaze omluvit cokoliv, co Vettel a RV v Malajsii udělali nebo možná udělali). To, že Webberovi to nešlo s foukáním, je samozřejmě jeho problém, ale první půlku 2012 měli řekněme vyrovnané výsledky (bodově byl Webber o něco lepší). Převrátilo se to po razantním vylepšení foukání a celého auta. 2010 měl také Webber k titulu blíže.

          V čem jsi podle mě dost vedle jsou ty starty. Zhruba polovinu nebo 2/3 2010 si na většině startů "schrupnul" i Vettel, na to se může každý podívat. Potom se na to tým zaměřil (sám Vettel to tvrdil) a rázem se to zlepšilo, což trvá dodnes. Jenže proč se stejný problém neřešil i u Webbera? No proč asi... Nebyl jedničkou týmu, neměl stejnou podporu. Snad si nemyslíš, že Webber je celé roky jediný (!) z pilotů ve středu a na špici takové kopyto a že s tím jeho tým nedokázal nic udělat, nebo si toho ještě nevšiml? Rozhodně to není tak jednoduché, jak naznačuješ.

          + 3 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Nasir

        188.175.176.XXX
        Vím, že to tak nemyslel, ale minimálně v tom překladu se to dalo vyložit, řekněme, všelijak. Od Bergera jsem takovou tečku nečekal. 03

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Ono se to dá vysvětlit všelijak. Já to chápu stejně jako kolega ratata. Těžko tím Berger myslel něco jiného, nebo aspoň já v tom nevidím ani náznak připuštění vaší teorie. 03

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        Mám s tvým příspěvkem jediný problém. Nevím, co jsi myslel TR v roce 2010. To myslíš to jedno křídlo, co dostal Seb? Nevím, jestli zrovna tento jeden závod, který nakonec křídlo vůbec neovlivnilo, se dá považovat za TR po celý rok. 03
        Kdyby to Mark "dobrovolně" v Korei neopřel do zdi, měl titul on. Co na tom bylo za TR? Někdo mu skočil na volant a zatočil? Promiň za ten sarkasmus, ale tohle mi nějak hlava nebere. 03

        + 3 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.96.XXX
          Mark v Korei nic nopíral. Asi máš na mysli Abu Dhabi. A pokud si matně pamatuji, tak to líznutí o svodidla vůbec nemělo vliv na Webberovo umístění. Webber jezdil dál stejně rychle i po tomto incidentu. Jen ho tým zavolal dříve do boxů a Ferrari se nechalo vyprovokovat a povolalo Alonsa okamžitě také. Čímž oba klesli do středu pole, kde se Alonso zasekl za Petrovem. A zatím Vettel ujížděl a vesele si budoval náskok pro svůj pit stop. Podle mě byl Webber "takticky obětován".
          Ale mluvím třebas o Japonsku a Brazílii, kdy nesměl na Vettela útočit, přesto že na tom byl bodově lépe. Tým jel přesto na Vettela.
          Jinak mě bavíš. Když Ferrari jednou za sezónu rozplombují Massovi převodovku, tak se tu můžeš vzteky potrhat. A když RBR sebere Webberovi přední křídlo a dá ho Vettelovi, tak to bagatelizuješ.12 Já mezi tyto počiny dávám rovnítko a tvrdím, že si Ferrari s RBR nemají co vyčítat.

          + 1 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            Ne. Mám na mysli Koreu, kde to Mark rozbil na začátku závodu o zeď z prvního místa. Sám, bez cizího přičinění. 03 Kdyby to nerozbil, titul už se v podstatě nemusel řešit, ať bi se to RB líbilo nebo ne. 04
            Ale s tím Abu Dhabi jsi mě fakt potěšil. Ještě včera byli u RB naprostí hlupáci, když vymysleli v Malajsii rizikovou a složitou strategii s nepříjemnými důsledky, když měli na výběr několik jednoduchých a bezpečných. Ale v Abu Dhabi obětovali Marka, který měl největší šanci na titul a vsadili na Vettela, který ji měl jen teoretickou. Přesně věděli, že Ferrari zajede do boxů taky a hned a přesně věděli že se zasekne za Petrovem a celý závod ho nebude schopný předjet. A k tomu Seb vyhraje. Tak to jsou nejen naprosto geniální, ale dokonce mají i věštecké schopnosti. 11 No hlavně že máš na to stejný metr, který vždycky vychází proti RB. 01
            V Japonsku ani Brazílii jsem o žádných instrukcích neslyšel. 03Na rozdíl od Silverstone a že by Mark najednou nějaké vůbec poslechl??? 12
            To, že nemělo křídlo žádný vliv je fakt. Výsledek ovlivnila hlavně jejich nehoda, která s tím těžko souvisela. 04 A po Austinu jste vzteklí byli vy s Nasirem, pokud si pamatuju. My si jen s Duncanem říkali, že to ovlivnilo i jiné jezdce a že jsem nemluvil o žádném trestu pro Ferrari, jste neustále ignorovali a podsouvali mi to.

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama