Po loňských problémech s korelací dat se Ferrari rozhodlo ukončit vývoj ve svém tunelu a řádně ho vylepšit. Aerodynamický tým se mezi tím přesunul k Toyotě Motorsport do Kolína nad Rýnem s tím, že se vrátí až v průběhu roku poté, co budou práce v Maranellu dokončeny.
Na dotaz, zda přesun mezi dvěma tunely může narušit vývoj vozu, Tombazis odpověděl: "Jakákoliv změna v aerodynamickém tunelu s sebou nese jistá rizika, takže ano, máte pravdu. Ideální by bylo, kdybychom ho již měli hotový a pracovali bychom doma ve vylepšeném tunelu, ve který máme důvěru."
"Není to ideální řešení, ale na druhou stranu, kdybychom odkládali rozhodnutí realizovat ten proces, pouze bychom tím jen problém odsouvali na pozdější období. Proto jsme si mysleli, že je prvořadé učinit to co nejdříve.
Čím dříve, tím lépe. Rozhodli jsme se to provést bez ohledu na tlak sezón 2013/2014," vysvětluje hlavní designér Ferrari pozadí rozhodnutí o odstavení a přestavbě aerodynamického tunelu v Maranellu.
60% model loňskéhoe Ferrari F2012 v aerodynamickém tunelu
(foto: Scuderia Ferrari)
Ten bude pro tým v dalších letech klíčový, protože právě s aerodynamikou se Ferrari trápilo: "Netajili jsme se tím, že provádíme docela důležité vylepšení. Máme toho hodně na talíři, ale cítíme, že to je něco, co jsme nemohli odkládat.
Proto máme tento dodatečný tlak, že se musíme udržet nahoře. Musíme využívat externí aerodynamický tunel, zatímco provádíme tohle velké vylepšení. Je to důležité, protože technologie v aerodynamickém tunelu neodpovídala vysokým standardům některých našich soupeřů. Díky této práci se na onu úroveň dostaneme," uzavírá Tombazis.