DISKUZE K ČLÁNKU Lauda: Situace kolem pneumatik je absolutně stupidní, umělé vytváření zastávek je špatné
Ředitel Mercedesu Niki Lauda zkritizoval současnou dění kolem pneumatik ve Formuli 1. Podle něj je umělá snaha o zvýšení počtu zastávek špatnou, podle Pirelli však vede k atraktivnějším závodům.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Lauda: Situace kolem pneumatik je absolutně stupidní, umělé vytváření zastávek je špatné
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
anonym
23:10 19.03.2013 78.136.153.XXXJá to tu vše nečetl, zdaleka né, ale na jedno se asi zapomíná, v těchto diskusích. fakt, že nudné závody jsou spojen s opatrností týmů, aby náhodou jejich drahá technika nepřišla k úhoně a tým nemusel sáhnout hlouběji do kapes, pač v dnešní době je F1 monopost neskutečně finančně náročná záležitost oproti těm sedmdesátým a nevím o jakých létech se tu ještě mluvilo.
Stačí se podívat na to jak dopadl Motoya. (nevím jak se píše, tak omluva jestli je to blbě)
v F1 skončil právě pro jeho agresivní přístup kolo na kolo. Prostě stál týmy moc peněz. Za nudné závody tedy nemůže ani bezpečnost ani FIA, ale samotné týmy. a ty se točí v bludném kruhu, ze kterého jim pomáhají výrobci pneu a FIA. Bohužel né každé opatření je dobré, ale to musí ukázat až čas. Každopádně dokud se nevyřeší finanční stránka F1, budou závody více či méně potřebovat k atraktivitě pomoc.-
anonym
06:23 20.03.2013 188.120.195.XXXMyslim, ze takhle jednoduche to neni. Uplne jsi napr. pominul faktor spolehlivosti, ktery hraje velkou roli a ktery je ve sve podstate dusledkem tlaku na bezpecnost, omezovani financni narocnosti a snahy udrzet sponzory - vykon zmrazenych motoru roste mnohem pomaleji, coz pomaha udrzet bezpecnost, omezeny pocet motoru a prevodovek usetri spoustu penez a pomasepsimu financnimu planovani, sponzor je mnohem spokojenejsi, kdyz je vuz s jeho logem cely zavod na trati, nez kdyz hned na zacatku pro poruchu odstoupi...
Pricinu bych hledal spis v aerodynamice, ktera je proti dobe pred 20 lety neuveritelne efektivni, ale zaroven mnohem citlivejsi, takze donedavna efektivne branila predjeti soupere, pokud nebyl o parnik pomalejsi nebo neudelal hrubou chybu; zavodeni bez predjizdeni je oxymoron. Ta nehezka nova kridla precejen pomohla, ale obecne je omezeni aerodynamiky dost slozita ne-li nemozna vec, pokud se nema F1 vydat cestou standardizace, coz nikdo nechce.
-
-
Honza65
14:22 19.03.2013 46.167.201.XXXV době závodění Nikiho Laudy t.j. cca v 70. letech minulého století jsem se jako dítě začal dívat na F1. Těžko po letech srovnávat, ale závody mi přišly napínavější, a to přesto, že auta bez elektroniky odjela celý závod na jedněch gumách a bez tankování. Auto bylo každé jiné (dnešní jsou kromě namalovaných reklam vzhledově všechna stejná). A více záleželo na umění pilota. V tomto smyslu s Niki Laudou bez výhrad souhlasím. -
uzivatel000397
14:07 19.03.2013 90.178.29.XXXPravdu dí pan Lauda. Do F1 se lejí neskutečné peníze a nakonec o výsledku rozhodne černý rumunský bazmekt který přestane fungovat kdy se mu uráčí. Na jedné straně nás buzerují s ekologii a na druhé strany se dopravují přes celou planetu tuny pneumatik na jedno velmi krátkodobé použití. A výrobce místo aby cizeloval jejich vlastnosti tak, aby hledal optimum přilnavosti a životnosti, hledá aby vydržely jak se jim zlíbí, pokud možno na krátké použití.
Asi se budu rouhat, letos jsem se na satelitu postupně díval na loňský Indycar z Ameriky a přijde mi to nejednou, že praktičtí Američané dokáží dělat zajimavé závody za pakatel proti F1. i ty jejich unifikovaná auta se mi líbí, nevypadají alespoň jako travní sekačky. Rozhodně se nenechám ujít letošní sezónu.-
zlo
14:23 19.03.2013 83.19.125.XXXPoslední generace vozů Indycar je hrozná, to nemůžeš myslet vážně. Vypadá strašně a je pomalá.
Ad. pneu. Jsou podle mého názoru jen dvě možnosti. Pneumatikářská válka, kde pak ti výrobci skutečně budou hledat poměr mezi rychlostí a výdrží, nebo současný stav. Týmy se jinak naučí s konstantními, konzervativními směsmi zacházet a pitstopy budou ve výsledku zbytečné, jelikož inženýři a piloti najdou cestu, jak optimalizovat opotřebení na minimum. Pokud má být jen jeden výrobce a chceme vidět alespoň nějaké pitstopy, mělo by se znovu zavést tankování. (Pro což jsem v každém případě).
-
uzivatel000397
14:48 19.03.2013 90.178.29.XXXpomalá? to si děláš srandu, na oválu jedou málem 400. Tedy ovály zrovna nemusím, jede se jich také málo, je to ale neskutečná palba
a na přírodních nebo městských tratích jsou výborné závody, Monako proti tomu je napudrovaná nuda
ostatně, v tabulce nejlepších závodních pilotů kterou vydává Castrol je třeba takový Power výše než většina pilotů F1.-
zlo
11:23 20.03.2013 83.19.125.XXXheh, emoce dolů, trochu více faktů. Stávající generace vozů Indycar je na oválech nejpomalejší za dlouhá léta. Na přírodních okruzích jsou o něco rychlejší než předchozí Dallary, ale pořád je to někde na úrovni Formule Nippon.
Ty vozy jsou aerodynamicky strašlivě neefektivní. V konfiguraci na klasickou trať mají ohromný odpor a i na dlouhých rovinkách se stěží dostanou na top speed 280kmh.
CART býval super, stávající Indycar moc dobrou techniku nemá, nemůžu si pomoct.
-
-
-
odin
18:43 19.03.2013 77.240.96.XXXTentokrát se s tebou neshodnu.
-Ekologie: I když se novodobé Pirelky nepoužívaly a tankovalo se, jezdilo se většinou na dvě zastávky. Při každé zastávce kvůli tankování měnili také pneu. Čili se dopravovaly tuny pneu na jedno krátké použití už i tehdá. Nebo si myslíš, že na použitých pneumatikách tehdá ještě někdo jezdil?
Výrobce nehledá možnost krátkého použití. Spíše má za úkol vyrobit více směsí s různými vlastnostmi a během sezóny nabídnout více variant. S jediným cílem. Zajistit nepředvídatelnost chování pneu a tím i vyrovnanost v závodech, šance na úspěch pro menší a chudší týmy a tím i jistou atraktivitu závodů. Honza65 výše píše o 70.-tých letech. Současný stav je pokusem alespoň částečně tuhle dobu simulovat. Vždyť v 70-tých letech také nikdo neměl jistotu, že mu pro změnu nevypoví službu motor, převodovka, či cokoliv jiného v posledním kole závodu. Dnes je spolehlivost těchto součástí na vynikající úrovni (i když to pravidla stále mačkají za limity) a tak jedině pomocí pneu dokáží bohatým týmům vlít trochu nejistoty.
S názorem na Indycar se dá souhlasit, i když já na oválech nevidím nic atraktivního, na městských okruzích je to o něčem jiném.-
uzivatel000397
19:40 19.03.2013 90.178.29.XXXNetvrdím, že by měly být gumy na celý závod, ta zastávka v boxech je již jaksi součásti závodu, i když bych si jej dokázal klidně představit bez zastávky jako u motorek. A to že jsou motory a mechanika konečně relativně velmi spolehlivé, dohánět nespolehlivými bazmekty, aby byl závod zajímavý neberu. Stejně jako argument, že se s tím zlepší šance chudých týmů na výsledek. Lepší by bylo, zmenšit rozdíly mezi chudými týmy a bohatými a trochu omezit kreativitu konstruktéru. Na motorech se šetří a pak vyhazují neskutečné prostředky na jiný výfuk, zakřivení kapoty nebo křidlo. Další rok změní předpis a stovky inžů, výpočetní střediska, simulátory a aerodynamické tunely jedou naplno. Pořádně to ufinancují jedna nebo dvě kolbenky a limonádníci kteří prodávají iluze. Mít několik sezón v poli týmy které ani při dnešním systému bodování nedovezly jediný a působí v pozici pojízdných retardéru, mi nepřijde jako pravé ořechové. Hlavně ale, že každý závod i ti lampáři spotřebují stovku bazmektů. Myslím, že nejistoty by měly být především v jezdcích a jejich výkonech. Tak jak je to u většiny sportů.-
odin
20:24 19.03.2013 77.240.96.XXXTůj pohled nabízí skoro ideální stav. Taky by se mi to líbilo. Ale nevím, jak by se toho dalo dobrat? Přerozdělovat peníze podle toho, kdo je nejhorší dostane nejvíc?
Neměnit pravidla? Vždyť je mění i během sezóny, aniž by někoho potrestali. (Buď jsou úpravy proti pravidlům a pak musí následovat postih, nebo nejsou a pak není důvod cokoliv měnit). Konstruktéři neustále hledají skulinky v pravidlech a jsou úspěšní víc a více. Tak jak bys chtěl omezit jejich kreativitu?
Jezdci: U většiny sportů je prioritní na výsledek výkon sportovce ať už rychlost, síla, přesnost, technika... V motorismu je priorita výkon stroje a vždy bude. Pilot je až druhotný. Jediný způsob by byl všem stejná auta. ale to už tu také bylo soutěž národů A1 se to tuším jmenovalo. Vydrželo to chvilku a byl konec.
Chci se pokusit o zorganizování setkání lidí zde na fóru. Napiš mi na odin5@volny.cz
-
-
-
uzivatel000730
13:57 19.03.2013 193.33.22.XXXsouhlasím a nesouhlasím zároveň Pneumatiky přinesli zajímavější závody. Za zajímavější závody jsme myslím všichni rádi. Ale přijde mi nešťastné, že je to tak strašně umělé.
A Lauda má pravdu v tom, že Vettel vyhrál kvalifikaci, většinu závodu byl v podstatě rychlejší. Neudělal chybu, ani tým neudělal nic špatně a nikdo ho nepředjel, ale přitom nevyhrál.
Taky mám pocit, že se skoro nemluví o ničem jiném jak o pneumatikách (ale to se možná časem změní) -
Kapor
11:00 19.03.2013 194.160.178.XXXPneumatiky sú vyrobené na celú sezónu,... ....a boli po testoch vzoriek v minulom roku odsúhlasené tímami, takže sa už v podstate nedá nič robiť, aj keby Nikiho, alebo aj niekoho iného trafil šľak. Pneumatiky sú vyrobené rovnako pre všetkých a jazdci a tímy si musia vedieť poradiť, ako najlepšie vedia. -
Adi
09:55 19.03.2013 81.19.5.XXXRedakce F1 news - offtopík Nelze si nevšimnout, že odstartováním této sezóny rapidně přibylo příspěvků pod článkama (oproti startům minulých sezón) a myslím, že je to díky skvělé práci nejen během sezóny, ale hlavně během období mrtva a testů samozřejmě. Tento web se pro mě stává definitivní jedničkou a jakožto dlouholetý diskutér z konkurence, která byla špičkou, než odešel pan Richter, říkám: Bravo F1 news!!-
-
McLr
10:54 19.03.2013 193.245.34.XXXAdi nemyslí stávající web, kde působí Tomáš, ale web, kde působil před několika lety, odkuk odešel na ten stávající.
Tento web je i pro mě jedničkou už nějakou dobu. Přešel jsem ze stejného webu jako Adi. Líbí se mi tu live info z testů a následné analýzy, všechny technické články, novinky na vozech a všelijaké rozbory!!
Nezajímá mě bulvár a PR slinty na stávajícím webu T.Richtra.
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek