DISKUZE K ČLÁNKU Lauda: Situace kolem pneumatik je absolutně stupidní, umělé vytváření zastávek je špatné
Ředitel Mercedesu Niki Lauda zkritizoval současnou dění kolem pneumatik ve Formuli 1. Podle něj je umělá snaha o zvýšení počtu zastávek špatnou, podle Pirelli však vede k atraktivnějším závodům.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Lauda: Situace kolem pneumatik je absolutně stupidní, umělé vytváření zastávek je špatné
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
Petr
10:15 19.03.2013 109.81.245.XXXDěkujeme. Já jsem si zase všiml poměrně kvalitních příspěvků, tento víkend jsme překvapivě navíc nemuseli řešit téměř žádné vulgarismy a vy sami jste toho moc závadného ke kontrole nehlásili. Jsme rádi, když si i přes očividně rozdílné názory poradíte bez vzájemných urážek.
-
-
odin
09:36 19.03.2013 77.240.96.XXXLauda Tak mi připadá, že jediným zmateným je Lauda. Normální fanoušek zmatený není. Proč by nemohl vyhrát někdo jiný, než ten, kdo vyhrál kvalifikaci? Teď už Laudovi nerozumím vůbec. Pokud jsem dobře četl, tak Mercedes před Austrálií oznámil, že už pneumatikám rozumí mnohem lépe. A po jediném odjetí závodu Lauda histerčí.
Jelo se na tři zastávky, ti lepší na dvě, což není tak špatné. Na konci sezóny budou opět jezdit na jednu povinnou zastávku. Protože budou mít tak vyladěná auta, že by závod zvládli i bez zastávky se středně tvrdými pneumatikami.
Když jsem v neděli po závodě napsal, že měl Mergl problémy s pneu, tak jsem to začal schytávat. Ale jisté "problémy s pneu" měla většina týmů. Jen ta většina si to přiznala a přizpůsobila strategii. U Mercedesu přecenili své síly, mysleli si, že zvládnou závod jen na dvě zastávky a ejhle. Nastaly problémy a následná histerie. Zatím blbne jen Lauda, až bude blbnot i Hamilton, bude zle.-
anonym
11:49 19.03.2013 213.192.39.XXXKdyž loni na tento problém po pár závodech poukazoval michael S.,tak se začlo psát,že na to nemá , že je vyšího věku apod. Všichni ze všech týmu vystupovali proti němu.Ted stačil NL jediný závod a už má problem,spolumajitel.....Myslím si ,že ani LH,to ještě těd nebere tak uzkostlivě jako on. Kdyby dojel na dvě zastávky tak NL neřeší-
odin
12:06 19.03.2013 77.240.96.XXXOK. Jen jedna poznámka. Z mého pohledu piloti nejsou ti, kteří by měli poukazovat na problémy s pneu a chtít změny pravidel. Piloti by měli poukazovat na problémy s pneu v debatách se svými inženýry a konstruktéry s cílem vylepšit auto. Nic víc. Proto si myslím, že až bude tyto problémy řešit přes média Hamilton, bude to známka, že si s tím opět nevědí rady.-
Nasir
13:03 19.03.2013 188.175.176.XXXVšak už možná to kolečko absolvovali. Od inženýrů se to dostalo k Laudovi a ten už si neměl komu postěžovat, tak si stěžuje médiím.
A teď vážně - mám z toho dojem, že Laudu uvedli jeho inženýři v omyl, a teď po závodě se ukázalo, že ještě mají co vychytávat. A Lauda je překvapen a rozčílen, jak to, že po takové investici a snažení se to pochopení nedaří. Připadá mi, že problém byla spíš jeho mylná představa nebo komunikace mezi ním a jeho lidmi.
Spousta jezdců a inženýrů by samozřejmě chtěla pneu, se kterýma je lehčí pracovat, ale zase z toho vytěží ti, kteří TO umí lépe. Lauda by se měl mírnit, aby na nereagovali kolegové z úspěšnějších stájí. Co kdyby mu např. z Lotusu položili suchou otázkou "Potřebuješ s něčím pomoct, Niki?".-
odin
13:33 19.03.2013 77.240.96.XXXZase se shodneme. Vidím to stejně. Nejspíš bude u Mercedesu obrovský tlak na nějaký slušný výsledek po třech letech půstu a rozčarování. Lauda chce dokázat, že nové koště dobře mete. Jen dost uspěchal histerii do médií.
Napiš mi pozdrav na odin5@volný.cz přemýšlím o nějakém setkání s fans F1
-
-
mynona
13:49 19.03.2013 165.72.200.XXXSchumi psal o tom, že závody jsou dnes skoro jen o tom, jak pracovat s pneumatiky a jak s nimi co nejcitlivěji zacházet. Prostě, psal ve smyslu, že už to není o tom, jak být rychlejší než druhý a o tom kdo jede víc na limitu, ale nyní je to o tom, jak jet co nejefektivnějí v relaci s opotřebením pneumatik.
Nevím jak vy, ale já vidím v televizi 22 ploužících se lenochů a žádnou pořádnou jízdu na hraně. Ano je hezké, že se častěji mění pořadí, ale z druhé strany se to dostalo do stádia, kdy předjetí není žádné umění, žádný vrchol samotného závodění. Prostě udrž se za ním k DRS zóně a pak stačí zmačknout DRS + KERS a si před ním. A o jízdě na hraně si můžete nechat zdát, to si nikdo už nedovolí, snad jedině v kvaldě.
Třeba pro Kimiho to vítězství asi nebylo ani vzrušující, i když co pro něj je ? :D Prostě jel tak, aby co nejméně ničil gumy a protože nejbližší konkurence je ničila více, tak vyhrál. On určitě musí cítit, že když jezdil v minulosti a musel na to tlačit od začátku do konce, že to bylo úplně něco jiného. Dneska když se zatáčka dá projet pod 4G tak jezdci pojedou třeba 3.5G protože jinak by do boxů museli každé páté kolo.
Závody jsou sice s diváckého nezasvěceného pohledu mnohem "akčnější", ale samotný pohled na ty slimáky stojí za starou bačkoru.-
odin
14:06 19.03.2013 77.240.96.XXXMohl bys mi uvést jediný zajímavý závod, kdy Schumi jel na hraně a předjížděl soupeře v roce 2010. Kdy ještě jezdil na "kvalitních pneumatikách", které vše, co jsi popsal dovolovaly?
Jen pro tvojí informaci o těch dnešních slimácích. Kimi letos vyhrál v Austrálii s "bazmeky" Pirelli za 1,30.03 hod.
V roce 2010 vyhrál Button na Bridgestonech v Austrálii za 1,33.36 hod.
I ten největší tupec pozná, že se letos o žádný závod slimáků nejednalo a jelo se o tři minuty rychleji. Kecy nemají cenu, ukázaná platí.-
uzivatel001000
14:35 19.03.2013 46.39.185.XXXHm, to by odpovídalo cca 3sec na kolo. Dokáže někdo erudovaný říct, jak to bylo se SC v roce 2010? Jesi třeba nevyjel?-
-
odin
15:14 19.03.2013 77.240.96.XXXTak Sc opravdu vyjel, navíc se startovalo na intermediích, protože byla mokrá trať a až během závodu se přezouvaly suché gumy. Čili moje srovnání časů není vypovídající. Budeme si muset počkat na srovnatelné podmínky. Ale pořád si myslím, že práce s pneumatikami nemá přímý a rozhodující vliv na rychlost. Jinak řečeno, kdo umí včas pneu zahřát a udržet v provozní teplotě, může jezdit klidně i rychleji, než za dob Bridgestone. A ti, kterým se to nedaří, ztrácejí mnohem více a stěžují si.-
Nasir
16:03 19.03.2013 188.175.176.XXXSamozřejmě, vždyť to tady bylo loni řečeno několikrát. Klíčem je pneu ideálně zähřát a pak na ně můžeš klidně tlačit, a nejenom že jedeš rychle, ale navíc je i méně opotřebováváš. Jestliže nezahřeješ, máš potíže s rychlostí i opotřebením. To, co předtím napsal mynona, je naprostá pohádka, která s realitou nesouvisí. Jezdci mohou jezdit na limitu, ale jsou na ně kladeny větší nároky, aby pneu přiměli pracovat ideálně a aby ideálně nastavili vůz. Kdo je lepší, ten jede.
Schumi vyrostl v jiné éře, takže jeho prohlášení je spíš nostalgie starého psa, který se (nena)učí novým kouskům.
A není pravda, jak někteří naznačují, že vyhrává ten, kdo vlastně jede na půl plynu a šetří pneu - to je nesmysl, protože tímto stylem by pilot pneu nezahřál a rychle by je odrovnal. Viz třeba Buttonův výpadek loni, když měl několik závodů problém vůbec jezdit - s jeho "citlivějším" přístupem měl potíže pneu správně zahřát. Hamilton takové potíže neměl.-
ja
17:21 19.03.2013 95.103.230.XXXVeľmi dobre si to napísal Tento tvoj príspevok by si mal prečítať každy, kto neustále naráža na pneumatiky a pokladá ich za kameň urazu monopostov F1.
Tu fakt netreba hľadať chybu v pneumatikách, ale skôr v pilotovi, technike, nastavení, štýle jazdy. a možno aj v iných faktoroch.-
odin
18:09 19.03.2013 77.240.96.XXXPřesně tak. Jen na začátku sezóny každému trvá rozdílně dlouhou dobu, než pochopí, jak nové pneu fungují. Ale to je právě ten kumšt oddělující schopné od méně schopných. Stejné je to zde na fóru. Někdo to, co napsal Nasir nepochopí nikdy a tak mu nezbývá, než stále omýlat jeden a ten samý nesmysl.
I tebe bych si dovolil požádat o zaslání pozdravu na odin5.volný.cz (vymýšlím nějakou možnost setkání).-
Arnoux
19:06 19.03.2013 89.24.12.XXXKluci tyhle diskuze o pneumatikách se vedou co na F1 koukám-tedy zhruba od r.1980.Vždycky byli gumaři ,kteří hoblovali a pak jezdci co uměli ušetřit.To je v autě-jeho geometrii,přitlaku atd. a taky v jezdci.
Nechápu ale Laudu,když Medvěd vydržel na lepivejch gumách asi 14 kol(nevím přesně, ale myslím nejdýl) a tvrdší gumy jim žral jak za starejch časů.To si teda protiřečí a připadá mi,že mají vztek a nevědí čim to je.Sám si to taky nedovedu vysvětlit.
První kola ale bylo vidět,že jim to nejede.Tam je problém, v závodní rychlosti.Musí mít nervy,když po kvaldě se viděli na bedně a místo toho to Lewis zašpuntoval a první tři mizeli.Viděl jsem a asi ne sám ten rozdíl,když ho Kimi bral-jel jak po kolejích a Medvěd byl rád,že se udržel na dráze.
-
anonym
21:59 19.03.2013 188.120.195.XXXJo, jo, ja uz jsem to tu zminoval v jine diskusi, kde se kydalo na pneumatiky a zakaz tankovani, ze to uz tu oboji bylo a kupodivu tu dobu velka cast lidi povazuje za zlatou eru F1, ze treba Prost ve sve dobe dokazal tezit ze schopnosti posetrit pneu na zacatku zavodu, kdy se jelo s plnou... Jenze vysvetlovat tohle nekomu, kdo nesleduje F1 ani dekadu a historie ho nezajima, je ztrata casu. Pro nekoho proste bude vrcholem nejnudnejsi rocnik v historii F1, totiz 2004, kdy "na to Sumi strasne slapal".-
odin
22:21 19.03.2013 77.240.96.XXXPřesně tohle je problém všech diskuzí. Lidé, kteří neměli možnost zažít něco jiného považují nudu za vrchol zábavy. Je to trochu filosofický problém. Něco jako "čím více vím, tím více vím, že nic nevím." V tomto případě spíš negace tohoto výroku. "čím méně vím, tím více si myslím, že vím vše."
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek