DISKUZE K ČLÁNKU Lauda: Situace kolem pneumatik je absolutně stupidní, umělé vytváření zastávek je špatné

Ředitel Mercedesu Niki Lauda zkritizoval současnou dění kolem pneumatik ve Formuli 1. Podle něj je umělá snaha o zvýšení počtu zastávek špatnou, podle Pirelli však vede k atraktivnějším závodům.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Lauda: Situace kolem pneumatik je absolutně stupidní, umělé vytváření zastávek je špatné

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 93, poslední 21.03.2013 17:54 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 22 lidí) 19.03.2013 09:36
Lauda Tak mi připadá, že jediným zmateným je… »
» Adi (Hlasovalo 16 lidí) 19.03.2013 09:30
Kdo umí, ten umí Nechci se Nikiho nějak dotknout… »
» Adi (Hlasovalo 16 lidí) 19.03.2013 09:55
Redakce F1 news - offtopík Nelze si nevšimnout,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

            • Mynona

              78.102.182.XXX
              V roce 2004 se závod odjel za 1:24:15 hod. Tzn. že letos jeli skoro o 6 min pomaleji. Já vím, bylo to ještě za éry desetiválců a aerodynamika nebyla tak omezená. A hlavně bylo povoleno tankování, takže se to dá těžko srovnat. Ale zase nebyly jiné vychytávky, slicky, KERS, DRS a taky 9 let technologického vývoje. A skoro 6 minut je cca. 2x větší rozdíl mezi vítězem letošní GP a posledním v cíli.
              A i ten největší tupec si nejdřív ověří za jakých podmínek se jelo a zda se nejelo za SC než začne házet argumenty:-)

              + 0 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Mynona

              78.102.182.XXX
              A ještě bych chtěl dodat, že daleko víc dám na názory jezdce, který si prošel obojím a měl reálnou možnost srovnání, než dát na pseudoargumenty gaučového chytrolína :D

              + 3 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                77.240.96.XXX
                Spolu se těžko můžeme shodnout. Já se snažím porovnávat srovnatelné, ty srovnáváš nesmysly. Jeden jediný závod z porovnatelného roku 2010 jsi mi tady nebyl schopen uvést a zase se oháníš rokem 2004. Rok 2004 byl jeden z nejnudnějších období, jak píše anonym nad náma. Věřím, že se tobě líbil, protože ti dodal sebevědomí a mohl jsi se stotožnit se svým idolem, když porážel všechny (krom svého stájového kolegy) rozdílem třídy. Ale že měl o dvě třídy lepší techniku, pneumatiky nevyjímaje tebe, ani tobě podobné nenapadlo, co? Ten rok byl dokonce tak nudný, že začal být prodělečný i pro samotnou generalitu F1 a napříště poměrně radikálně (na tu dobu) změnila pravidla a započalo omezování vývoje. A netýkalo se pouze aerodynamiky, ale i motorů (snížení výkonů a zmražení vývoje, použití na více závodů). Kdybych měl více času dohledal bych nějaké údaje a spočítal, případně odhadl o kolik se těmito zásahy vozy zpomalili. Ale stejně vím, že bych tě nepřesvědčil. Asi jsi byl ještě hodně malý a Schumi by pro tebe Bůh v té době.
                Jinak já, jako gaučový chytrolín dám spíše na to co vidím, než na zoufalé žvásty vyšUMĚLÉ hvězdičky, snažící se všemožně zachránit své jméno (protože čest dávno ztratila, a to i v některých vítězných závodech) 14
                A žádné atraktivní jízdy na hraně jsem neviděl od Schumachera ani v roce 2010, ale ani v roce 2004. Rozdíl mezi těmito léty a stylem jeho jízdy, byl jediný. V roce 2004 měl nejrychlejší auto v poli, tak startoval z 1-2 místa a dojížděl pravidelně 1. V roce 2010 neměl nejrychlejší auto, tak startoval ze středu pole a dojížděl pravidelně uprostřed. Nic víc vidět nebylo. A jestli tlačil, tak se možná maximálně pos..., ale rozhodně nepředváděl žádné souboje, či dokonce předjetí. V roce 2004 dokonce musel občas "předjíždět" Barricella v boxech při výměně gum a tankování. Bylo to fakt napínavý, ale jenom pro tebe.18

                + 3 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mynona

                  165.72.200.XXX
                  Ano jsem stále jeho fanoušek, nemám ve zvyku fandit ve stylu, kam vítr tam plášť, ale je vidět že tobě Schumi ležel dlouho v žaludku ?
                  Jinak, si typickým gaučovým filozofem, který se snaží místo věcné diskuse, snižovat inteligenci svých oponentů. Klasickým příkladem je útok na staří resp. mládí oponenta a to bez jakýchkoliv znalostí skutečného stavu. Ale upřimně, docela bych bral, kdybych kariéru Schumiho sledoval jako malý cucák, ale bohužel patřím k Schumiho vrstevníkům.
                  Taky bych tě mohl urážet a představit tě jako zamindrákovaného přitloustého požírače hamburgerů, trávící veškerý volný čas na sociálních sitích, protože jiného než virtálního kontaktu není schopen. Ale protože tě neznám, tak se k takovým věcem snižovat nebudu, byť si o tom myslím své.

                  A srovnávat tvé vědomosti a zkušenosti o F1 se Schumim, má asi stejný smysl, jako bavit se o lyžování s Křovákem. Jinak ta vyšumělá hvězdička loni, vyhrála kvalifikaci zrovinka tam, kde nejvíce záleží na umu jezdce a kde jsou ze všech tratí nejméně namáhany pneumatiky. To tě muselo naštvat v té teorii o umělém podprůměrném šampiónovi, který nemít to nejlepší pod zadkem tak si ani neškrtne? Někteří lidi totiž mají hodně krátkou paměť a nepamtují si doby, kdy tento "lamer" neměl ani zdaleka to nejlepší a přesto za specifických podmínek dokázal rozdrtit konkurenci rozdílem třídy. Ale určitě v tom byl nějaký podvod, že ?

                  A co se týče samotné věci našeho sporu, tak prostě sorry, že mám na dnešní ježdění svůj názor a že nežeru to umělé závodění na hadrácích místo gum. Ale brambůrkový fanoušek se chce bavit, tak je potřeba mu připravit více vzrušení. V první řadě jde o prachy, tak přece jim musíme nabídnout především akci, pořád se musí něco dít, něco změnit. A co je k tomu lepšího než gumy, které se chovájí nepředvídatelně a každou chvílu mají jinou výkonnost. Stačí že se změní trochu podmínky a najednou někomu začnou fungovat a jinému přestanou. Navíc se nedá odhadnout jeejich životnost, takže vzniká chaos, což je právě to co chce Pepa u TV vidět. Takže všeobecné tvrzení o dnešní F1 jako o pojízdném cirkusu je opravdu velmi trefné. Lidi se chtějí bavit a o sportovní klání tu zas tolik nejde, pro lidi je to příliš fádní.

                  + 2 / − 5

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • odin

                    odin

                    77.240.96.XXX
                    Nikdy jsem tu netvrdil, že jezdím F1, nebo že jsem paddoku stálým členem. Ano sleduji formule pouze v televizi. Ale myslím, že se v tom od tebe nijak neliším. Co se věcné diskuze týče, tak si opět žádný věcný argument neuvedl. Krom zmíňky o jedné povedené kvaldě degradované trestem za typické schumacherovské počínání, jež mu v druhé jeho kariéře už nikdo netoleroval. Tak tohle mi žíly nijak netrhalo, protože jsem věděl, že průměrný pilot v průměrném autě na nic jiného, než průměrný výsledek nemá. A že se mu povedlo pár závodů? To je fakt, který nepopírám. Ale nevyvozuji z toho, že je to nejlepší pilot. Já například fandím Kimimu a i když např. v Japonsku 2005 startoval z konce startovního pole a dokázal zvítězit (tvého Schumachera předjel celkem 3x), tak bych si nikdy netroufl tvrdit, že je nejlepším pilotem. Patří mezi nejlepší, stejně jako tam patřil kdysi Schumacher.

                    Ano ani já nepovažuji současný stav pneumatik za ideální. Ale řekni mi, jak bys chtěl dokázat, aby se závodilo "na hraně" a přitom byly k vidění předjížděcí manévry. Právě doba v novém tisíciletí ukázala, že vývoj techniky a aut jde tak rychle dopředu, že záleží pouze na penězích, které do toho napumpuješ. A prakticky, podle investovaných prostředků jsou i výsledky. Z tak zvaných závodů se stapo kroužení na okruzích v nezměněném pořadí. Vlastně pořadí se měnilo, když zajížděli k prvním pitstopům. Při druhých už to min. v 50% zůstalo nezměněné. Tohle bylo pro tebe atraktivní? Asi jo, protože vítězil Schumi, ale kdybys fandil někomu jinému, bylo by to pro tebe atraktivní? Tvrdím, že ne !!! Protože F1 u tebe ztratila atraktivitu, jen co Schumi začal prohrávat. A tak bylo třeba najít důvod. A tím jsou pneumatiky, že?

                    + 4 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
  • Adi

    Adi

    81.19.5.XXX
    Kdo umí, ten umí Nechci se Nikiho nějak dotknout, ale jeho nářek mi připadá ve stylu - "My to neumíme, nevíme proč a proto je to špatně celé". Pak sou tu tací, jako například Lotus či Ferrari (dle 1. závodu), kteří s pneumatikami nemají problém, respektive pochopili je víc, než Mercedes. Takže pane Laudo, opravdu je to chyba Pirreli? 03 Aneb, nejdřív si "uklidím" ve své garáži a pak se dívám kolem sebe...

    + 16 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Thomy

    Thomy

    88.146.2.XXX
    . Největší sranda na tom je, že hádat se tu můžeme jak chceme, ale FIA si vždycky prosadí své 12

    + 4 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • RiLCO

    178.40.18.XXX
    Gumy Pokial Pirreli zabezpeci dodavku konzistentnej zmesi, tak OK. Pirreli ma fabriky v turecku, v rumunsku, a podla mna nedodava zakazdym rovnako vykonnu zmes.

    + 7 / − 10

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      77.240.96.XXX
      To chceš říci, že Mercedes dostává rumunské Pirellky, Lotus turecké a Ferrari italské? Nečteš až příliš SciFi?

      + 9 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • RiLCO

        178.40.18.XXX
        Nie, netvrdim ze vybera gumy specialne pre ten a ten team. Ale ze nie kazda guma ide z rovnakej linky.

        + 0 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.96.XXX
          Nevěřím, že na závod přivezou gumy z různých továren. Ani nevím jak má Pirelli rozdělenou výrobu. Ale předpokládám, že určité druhy směsí vyrábí stále jedna a tatáž linka. Čili např. superměkké a střední v Rumunsku, měkké a tvrdé v Turecku atd. Tím pádem dostávají VŠICHNI stej né pneumatiky od stejných "výrobců" a nevidím v tom problém. VŠICHNI MAJÍ STEJNÉ PODMÍNKY.

          + 5 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel001000

            uzivatel001000

            46.39.185.XXX
            Souhlasím. Navíc bych si dovolil pochybovat o tom, že by kvůli takto malosériové výrobě budovali více výrobních linek. A jsem celkem přesvědčený o tom, že právě tyto gumy podléhají mnohem přísnějším kontrolám a vyhovují přísnějším tolerancím.

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              178.40.18.XXX
              Gumy pre F1 sa vyrabaju v 3 krajinach:

              [odkaz na stránku]

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                77.240.96.XXX
                To jo. Ale pořád mi z článku nevyplývá, zda v každé zemi vyrábí Pirelli všechny druhy směsí. A zda se může stát, že na jeden závod dodá např. měkké pneumatiky vyrobené v Rumunsku a měkké vyrobené v Turecku. Protože pak bych s RiLCEM souhlasil, že nemusí být každá směs konzistentní pro všechny. Protože ta stáj, která dostane např. turecké pneu může mít lepší (nebo horší), než ta, která dostane rumunské.

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • anonym

                  178.23.219.XXX
                  Koukněte se někam do článku k testům,všechny gumy jsou z jedné továrny a jezdci dostali další neoznačené sady navíc, z jiné...Aby mělo Pirelli srovnání. Možná pro kompletní přesun výroby nebo jenom projistotu,kdyby se něco pos...

                  A kdo sledoval motorky,tak se hodněkrát rozebíralo,že každá pneu měla odlišné vlastnosti. I když by měla být schodná.

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • odin

                    odin

                    77.240.96.XXX
                    O tomto jsem slyšel v období testů před sezónou, že dostali neoznačené pneu navíc pro vyzkoušení a porovnání. Ale pořád nevím, kde RiLCO vzal, že Pirelli není schopna zajistit konzistentnost všech směsí pro všechny týmy? A na co konkrétně naráží? Možná mi něco uniklo, ale o žádném průšvihu jsem nečetl.

                    + 2 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
    • Adi

      Adi

      81.19.5.XXX
      To je čistá spekulace, co píšeš. Troufnu si říct, že výstupní kontroly vyráběných pneumatik pro F1 jsou na úplně jiné úrovni, než u standartní produkce. Musíš brát v potaz, že kdyby se u stejné směsi dokázaly výrobní rozdíly, mělo by Pirreli ostudu srovnatelnou s Michelinem v USA (2004 tuším) a pravděpodobně by za to platili nemalou pokutu.

      + 7 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • RiLCO

        178.40.18.XXX
        Toto iste by si mi mohol tvrdit v 2004 pred VC USA. To bol ale zo strany MICHELIN mega pruser.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          212.79.108.XXX
          Tady v evropě se z té doby málo ví, že problém neměl v US na tomto oválu pouze Michelin. Dráha na oválu (i klopená zatáčka před cílovou rovinkou pro F1) měla pro ten rok upravený povrch. Do finálního povrchu byly vyfrézovány jemné drážky (bohužel důvod se mi dohledat nepodařilo). Při testování před sezónou se úplně stejné problémy objevily u pneumatik formulí CART. Myslím že je dodával GoodYear, který je součástí koncernu Bridgestone. Následně byly pneumatiky pro CART upraveny a detailní informace byly předány i závodnímu oddělení Bridgestone (pneumatiky měly zesílené bočnice).
          Asi i laik pochopí, že pokud pneumatika jede +-250km/hod po drážkovaném povrchu, jsou do bočnic přenášeny extrémní vybrace. Z mého pohledu bylo fiasko VC USA z velké části problémem pořadatelů, kteří nepředali informaci o problémech všem dodavatelům pneumatik, ale dovolili ututlat tihle informace v rámci GoodYear.

          + 5 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mynona

            165.72.200.XXX
            Dovolil bych si odhadnout, že ty drážky v dráze tam budou kvůli snížení kluzkosti trati za mokra.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama