DISKUZE K ČLÁNKU Lauda: Situace kolem pneumatik je absolutně stupidní, umělé vytváření zastávek je špatné
Ředitel Mercedesu Niki Lauda zkritizoval současnou dění kolem pneumatik ve Formuli 1. Podle něj je umělá snaha o zvýšení počtu zastávek špatnou, podle Pirelli však vede k atraktivnějším závodům.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Lauda: Situace kolem pneumatik je absolutně stupidní, umělé vytváření zastávek je špatné
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
eR
08:37 19.03.2013 62.245.107.XXXNechápu o co mu jde jezdí se strategie na 2-3 zastávky, což je úplně stejné jako loni, před deseti lety i v době kdy jezdil Lauda. To není žádné vytváření umělých zastávek. Vyrob auto šetrné k pneumatikám a můžeš jezdit na 1-2 zastávky. Udělej auto co je sjede po pár kolech a budeš jezdit na 3-4 zastávky. Taky to bylo vždycky, F1 je o postavení toho nejlepšího auta a nejlepší auto, krom toho, že je rychlé a spolehlivé, musí umět také dobře pracovat s gumama. A ne je žrát po pár kolech.
Jako fanoušek F1 chápu, že sice mají dobré auto, které ale opět, stejně jako v minulém roce, nedokáže gumy moc pošetřit. A opravdu na to nepotřebuji telefon na inženýry od Mercedesu, ani z toho nejsem zmatený. Konec konců, Mercedes předvádí každým rokem dost podobné představení.-
Ferdík
09:33 19.03.2013 193.86.121.XXXOmyl. Kdysi se odjel závod na jedné sadě pneu a bez tankování (éra J. Stewarta a e. Fittipaldiho a dalších velkých závodníků) a vůbec to nebyla nuda. Kdo musel zastavit v boxu, neměl šanci vyhrát. A ještě chci dodat - pro Pirreli není problém vyrobit tvrdé pneu, které vydrží celý závod, je to opravdu jenom diktát FIA.-
odin
11:23 19.03.2013 77.240.96.XXXAno 70.-tá léta opravdu nuda nebyla. Ale rozdíly mezi touto dobou a dneškem jistě najdeš. Tehdá se auta vyráběla téměř "na koleně" a některým týmům vydržely i dvě až tři sezóny, některým ještě déle. (např. Lotus 72 v různých úpravách jezdil od 1970-mistr světa J.Rindt, až do roku 1975 ).Bezpečnost se neřešila. Respektive, piloti byli neustále ve sporu s konstruktéry a pořadately závodů ohledně bezpečnosti.
Dnes se do vývoje cpou obrovské peníze, vyvíjí se za pomocí počítačů a obrovské bezpečnostní požadavky zpúsobují nudné závody. A tak bohužel si F1 k atraktivitě musí pomáhat bizardními pravidly. A nám fanouškům nezbývá nic jiného, než to akceptovat. Pokud nechceme sledovat pouze kvalifikaci (protože v závodě už nikdo nikoho nepředjede).-
kik
18:58 19.03.2013 78.102.206.XXXOdine, sorry, ale bezpecnost se resila uz behem 50-tych let i kdyz trosku jinak nez dneska. V 70-tych letech se napr. opustila 'klasicka' trat ve Spa, pridaly se sikany pro snizeni max. rychlosti apod.
Mas pravdu v tom, ze se auta opravdu vice-mene vyrabela na kolene a ze nektere modely vydrzely i nekolik let. Rozdil byl ale v tom ze se predpisy nemenily kazdy rok jako je tomu dnes a ze se ty monoposty prubezne zlepsovaly - viz napr. modely Ferrari 312 B1-3 a T1-5, Lotus 72 mel specifikaci D apod. Navic nebyly aerodynamicke tunely a vse se muselo poradne otestovat.
Ja s Laudou souhlasim. Proc je povinna zastavka na vymenu pneumatik? At si tymy sami urci zda pneumatiky vymeni nebo ne a jakou pouziji pripadne sadu. Mozna by to pak bylo zajimavejsi.-
odin
19:22 19.03.2013 77.240.96.XXXTak bezpečnost se řešila od vzniku F1 a řeší se dodnes. To je fakt. Reagoval jsem konkrétně na názor Ferdíka a tudíž 70-tá léta.
Také by se mi líbila větší libelarizace v pravidlech, ale v dnešní době to podle mě asi ani nejde. Protože tím by se zabilo závodění. Řekl bych, že ony úpravy pravidel si vyžádala právě nudná F1, bez předjíždění. Dnes na základě různých dat a simulací lze snad už na začátku určit, kdo zvítězí. Ani by se nemuselo vyjíždět k nějakému závodu. Stačilo by všem týmům na začátku sezóny poslat data svých monopostů na FIA, respektive na řídící středisko F1, kde by vše strčily do počítače a ten by vyplivl výsledky každého závodu i s konečným mistrem světa. Vím je to trochu ujetý, ale chci tím říci, že např. právě pneu, jsou dnes tou uměle vytvořenou proměnnou, která vnáší do závodění špetku nepředvídatelnosti, jaké bylo v 70-tých letech spousty.
-
-
-
-
-
Gregorius
08:30 19.03.2013 78.45.201.XXXLauda neví co mluví... neví co mluví ani za koho mluví. Po příchodu Pirelli F1 zažívá jedno z nejzajímavějších období v historii. Každý závod je jiný, každý je zajímavý. Lauda se mýlí v tom,že jsou fanoušci zmatení. Je tady někdo z vás zmatený?!?
Navíc tohle pomáhá přežít i menším týmům, mají více šancí porazit etablované stáje a tím být více vidět, což může pomoci stabilizovat jejich rozpočty lepšími penězi os dponzorů (kteří pochopitelně chtějí být vidět). Podtrženo sečteno, systém gum a DRS udělal z F1 bezvadnou podívanou. A přitom jsou podmínky pro všechny stejné! :-) -
uzivatel001164
08:29 19.03.2013 88.146.225.XXXa jejej to teda brzy, ze by se bali, ze ani letos to nevyjde? No musi tam byt nesktutecny tlak, kdyz tvrdili, ze uz problem s pneu vyresili. Myslim si, ze pocitali, ze budou vice na cele. -
Thomy
08:28 19.03.2013 88.146.2.XXXpneu Houby vzrušující, vyhrávají jezdci, co se chovají líp ke gumám. Tohle pro mě bohužel není závodění. Vzrušující by bylo kdyby všichni tlačili na pilu už od začátku bez ohledu na gumy. Dříve to bylo taky vzrušující - 2 dodavatelé + tankování.
Doufám, že 2014 přinese s V6 i nějaké komplexnější změny.. Bohužel se obávam, že to budou poze ty elektro-sračky (sorry za to slovo) hypersupemegaekologické ERS KERS-
Mynona
14:23 19.03.2013 165.72.200.XXXKonečně spřízněná duše. Už jsem se bál, že jsem divnej, když se mi ty závody v umělém předjíždění a šetření gum, nelíbí. A při pohledu na závodní tempo se mi onehdá stalo, poprvé v životě po cca. 20 let sledování F1, že jsem zdřimnul. Nevnucuji nikomu svůj názor, ale mě teda ani to "předjíždění" žíly netrhá. Co je na tom, zmačknout čudlík, předjet a někdy se i zařadit před jezdce do ideální stopy ? Možná to je v tom, že čeho je moc toho je příliš a ztrácí to punc výjimečnosti. Ale nejhorší je to závodní tempo a jízda opatrná na gumy. Baví to vůbec ty jezdce ?
A to, že Hamilton odrovnal gumy ještě neznamená, že Mercedes letos s gumami neumí. Ono stačí se prostě nechat unést a jet trochu rychleji než je ideální pro gumy, a už se gumy ničí úplně jiným tempem. A u Lewise bych to očekavál. Prostě byl kdysi v mládí zvyklý jezdit na limitu a nyní musí jezdit rok od roka šetrněji ke gumám.-
anonym
17:29 19.03.2013 80.239.243.XXXJe nás viac, ktorí obdivujú hlavne špičkový motoršport. Tak, ako každý iný špičkový šport. Mne tiež žily netrhá predbiehanie stláčaním gombíkov, pohľad na stresovaných mechanikov pri výmene nekvalitných gúm, nutný odborný komentár a neustále zobrazovanie kadejakých tabuliek, aby som vôbec vedel aké je poradie. Len nech to preboha nepchajú do futbalu, tenisu, hokeja. Vlastne hokej u nás už dávno nepozerám, lebo cez reklamy na ľade nie je vidieť puk...
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
Lewis HAMILTON - 2. Trénink (9:00 - 10:00)
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek