DISKUZE K ČLÁNKU McLaren představil svou novou zbraň: vůz MP4-28 (+ foto)
McLaren dnes ve svém technologickém centru ve Wokingu představuje monopost pro sezónu 2013. Prezentace je za přítomnosti vedení týmu a závodních pilotů Jensona Buttona a Sergia Péreze vysílána živě přes Internet.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: McLaren představil svou novou zbraň: vůz MP4-28 (+ foto)
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000549
(Hlasovalo 24 lidí)
31.01.2013 14:22
Tak to bych se Vám měl hluboce omluvit, že jsem… »
» uzivatel000549
(Hlasovalo 14 lidí)
31.01.2013 14:08
Třeba vidím špatně, ale vidím Pull-rod zavěšení… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel000190
22:29 31.01.2013 90.177.76.XXXPěkné Docela pěkné auto, bohužel zatím to vypadá vše velice podobně s minulým rokem, takže nás asi čeká minimum překvapení...
Jsem zvědav na rb minulý rok newey říkal, že pull-rod v předu není výhodný tak uvidíme jestli se mistr tesař utnul či si bude stát za svým. -
zlo
22:07 31.01.2013 88.103.69.XXXnosy Zdravím, měl bych dotaz na znalce techniky ohledně vývoje výšky nosů.
Pokud si dobře pamatuji, historie současného řešení nosů monopostů, tj. upevnění jednoho dlouhého křídla dvěma úchyty - ne nos z něhož vede na každou stranu jedno křídlo, sahá někam do počátku 90. let, že? Beneton, Ferrari...
Pokud tomu dobře rozumím, z takového řešení plyne aerodynamická výhoda v zatáčkách, jelikož pod nosem proudí více vzduchu k podlaze, která pak produkuje více přítlaku. Naopak na rovince je pro vyšší top speed žádoucí nízký nos. Je to tak?
Dostávem se k jádru pudla: Pamatuju si, že od sezóny 1995 s tímto řešením přišly snad všechny týmy. Tehdy byly nosy skutečně vysoko. Pak mám ale pocit, že zhruba od roku 2003 je část konstruktérů začala znovu tlačit k níže k zemi a tento trend vyvrcholil na přelomu let 2008/2009. Tehdy i Brawn s aktuální aerodynamikou měl čenich hodně dole. A nyní jsou nosy zase extrémně vysoko, ba snad výš, než v 90. letech. Dokáže mi někdo vysvětlit, proč se k tomuto řešení konstruktéři vrací po téměř celé dekádě? Ukázala se snad cesta nízkých nosů jako slepá ulička, nebo jde o změny v pravidlech? Díky za názory-
AAA
18:31 01.02.2013 147.229.208.XXXNie som síce na toto expert, ale môj laický názor na to je, že sa konštruktéry snažia reagovať na aktuálne požiadavky. To znamená, že ak napr. v roku 2009 zakázali dvojité difúzory tak pre rok 2010 inžinieri pripravili autá tak, že sa snažili dohnať stratu prítlaku vzadu tak, že zvýšili nos aby tak dostali viac vzduchu k podlahe a v konečnom dôsledku dosiahli opäť aerodynamicky vyvážené auto. Keď máš totiž iba dobrý prítlak vpredu tak toho nemôžeš využiť, aj tak musíš prejsť zátačku pomalšie aby si nedostal pretáčavý šmyk. Preto sa obetuje niečo vpredu aby sa zlepšilo niečo tam vzadu a vznikla rovnováha.
-
-
PC
20:34 31.01.2013 46.13.21.XXXAuto je to sice moc pěkné, ale z těch PR-keců kolem je mi už špatně!
Jsou úplně stejné už od roku 2009 a stejné jsou i výsledky - plno keců, ale skutek utek.
Moc se piloti neradujte, on se zase management postará, aby vám ten titul nějak překazil.
Buď pomalým a nebo alespoň mizerným vývojem, nebo neschopnými mechaniky nebo vždy spolehlivě fungující katastrofální strategií...........
Pro mě je už McLaren v F1 přímo úpadkový tým. Letos bude se štěstím třetí .........-
anonym
11:13 01.02.2013 178.255.168.XXXÚpadkový tým, se štěstím třetí... trochu silná slova, nemyslíš? Začátek minulé sezóny byl sice katastrofální (s ohledem, že měli v tu dobu pravděpodobně nejrychlejší auto), ale podívej se, jak se v průběhu zlepšili. Nemít místy problémy se spolehlivostí, v pohodě by i přes přešlapy z první poloviny sezóny uhájili stříbro v konstruktérech. V řadě závodů byli nejrychlejší. Já bych je tedy rozhodně předem nezatracoval a nedával jim palečky dolů.
Uvidíme, jaké bude rozložení sil v předsezónních testech, teď je jakékoliv hodnocení mimo estetického předčasné.-
PC
12:34 02.02.2013 46.13.21.XXXAle to je přesně to, o čem mluvím! Nejrychlejší auto na začátku sezóny.......ale ti mechanici.......a ne jednou ale pravidelně. Výsledkem byla ztráta desítek bodů, které přesně na konci chyběly. A že ke konci se zlepšili v rychlosti? - a co jim to bylo platné když měli tak mizernou spolehlivost, jak už dlouho ne!
Prostě katastrofální vedení týmu, k tomu není co dodat.
-
-
-
-
-
toorek
16:48 31.01.2013 188.175.65.XXXByla to paráda. Jak postupně přijížděly starší monoposty, ten zvuk motorů mi naháněl husinu. Poslední dva jsem viděl i na vlastní oči a hlavně slyšel na vlastní uši, jsou to hezké vzpomínky. Moderátorka byla pěkná fešanda ;-). Už se nemůžu dočkat prvního závodu.
-
-
-
uzivatel000549
12:38 31.01.2013 94.230.144.XXXDle mého tento rok disponuje. Nos je výš díky pull-rodu, aby nahnali pod monopost více vzduchu. To jest můj názor.-
uzivatel000549
14:23 31.01.2013 94.230.144.XXXMožná to má také co dělat se snížením těžiště. Ale nechám to na povolanějších a nebudu se pouštět se svými chabými znalostmi tohoto oboru do hádání. :) -
-
uzivatel000549
19:56 31.01.2013 94.230.144.XXXMůže se zeptat. Rád bych si to tedy ujasnil. Myslel jsem, že díky pull-rodu může být pod nosem více místa, tím pádem se tam dostane více vzduchu. Není tomu tak? Děkuji :)-
tom
20:55 31.01.2013 85.237.227.XXXnie - s pull rod zavesením to nemá nič spoločné - tento rok proste zdvihli nos na max. povolenú výšku /aby pod neho dostali viac vzduchu/. A čo sa týka Pull rodu ten sa kedysi používal len pri nízkych šasi - až do min. roku.
Pull rod dáva výhodu nižšieho ťažiska a vraj aj aero- výhodu a to v usporiadaní ramien-
-
tom
21:03 31.01.2013 85.237.227.XXXlen pre zaujímavosť - tu je čumák Mclarenu bez kricieho panelu
[odkaz na stránku]
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek