DISKUZE K ČLÁNKU McLaren představil svou novou zbraň: vůz MP4-28 (+ foto)

McLaren dnes ve svém technologickém centru ve Wokingu představuje monopost pro sezónu 2013. Prezentace je za přítomnosti vedení týmu a závodních pilotů Jensona Buttona a Sergia Péreze vysílána živě přes Internet.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: McLaren představil svou novou zbraň: vůz MP4-28 (+ foto)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 44, poslední 02.02.2013 12:34 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000549 (Hlasovalo 24 lidí) 31.01.2013 14:22
Tak to bych se Vám měl hluboce omluvit, že jsem… »
» uzivatel000549 (Hlasovalo 14 lidí) 31.01.2013 14:08
Třeba vidím špatně, ale vidím Pull-rod zavěšení… »
» uzivatel000324 (Hlasovalo 11 lidí) 31.01.2013 14:23
11 dodo »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel000190

    uzivatel000190

    90.177.76.XXX
    Pěkné Docela pěkné auto, bohužel zatím to vypadá vše velice podobně s minulým rokem, takže nás asi čeká minimum překvapení... 05
    Jsem zvědav na rb minulý rok newey říkal, že pull-rod v předu není výhodný tak uvidíme jestli se mistr tesař utnul či si bude stát za svým.

    + 4 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • zlo

    88.103.69.XXX
    nosy Zdravím, měl bych dotaz na znalce techniky ohledně vývoje výšky nosů.
    Pokud si dobře pamatuji, historie současného řešení nosů monopostů, tj. upevnění jednoho dlouhého křídla dvěma úchyty - ne nos z něhož vede na každou stranu jedno křídlo, sahá někam do počátku 90. let, že? Beneton, Ferrari...
    Pokud tomu dobře rozumím, z takového řešení plyne aerodynamická výhoda v zatáčkách, jelikož pod nosem proudí více vzduchu k podlaze, která pak produkuje více přítlaku. Naopak na rovince je pro vyšší top speed žádoucí nízký nos. Je to tak?
    Dostávem se k jádru pudla: Pamatuju si, že od sezóny 1995 s tímto řešením přišly snad všechny týmy. Tehdy byly nosy skutečně vysoko. Pak mám ale pocit, že zhruba od roku 2003 je část konstruktérů začala znovu tlačit k níže k zemi a tento trend vyvrcholil na přelomu let 2008/2009. Tehdy i Brawn s aktuální aerodynamikou měl čenich hodně dole. A nyní jsou nosy zase extrémně vysoko, ba snad výš, než v 90. letech. Dokáže mi někdo vysvětlit, proč se k tomuto řešení konstruktéři vrací po téměř celé dekádě? Ukázala se snad cesta nízkých nosů jako slepá ulička, nebo jde o změny v pravidlech? Díky za názory

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • AAA

      147.229.208.XXX
      Nie som síce na toto expert, ale môj laický názor na to je, že sa konštruktéry snažia reagovať na aktuálne požiadavky. To znamená, že ak napr. v roku 2009 zakázali dvojité difúzory tak pre rok 2010 inžinieri pripravili autá tak, že sa snažili dohnať stratu prítlaku vzadu tak, že zvýšili nos aby tak dostali viac vzduchu k podlahe a v konečnom dôsledku dosiahli opäť aerodynamicky vyvážené auto. Keď máš totiž iba dobrý prítlak vpredu tak toho nemôžeš využiť, aj tak musíš prejsť zátačku pomalšie aby si nedostal pretáčavý šmyk. Preto sa obetuje niečo vpredu aby sa zlepšilo niečo tam vzadu a vznikla rovnováha.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • PC

    46.13.21.XXX
    Auto je to sice moc pěkné, ale z těch PR-keců kolem je mi už špatně!
    Jsou úplně stejné už od roku 2009 a stejné jsou i výsledky - plno keců, ale skutek utek.
    Moc se piloti neradujte, on se zase management postará, aby vám ten titul nějak překazil.
    Buď pomalým a nebo alespoň mizerným vývojem, nebo neschopnými mechaniky nebo vždy spolehlivě fungující katastrofální strategií...........
    Pro mě je už McLaren v F1 přímo úpadkový tým. Letos bude se štěstím třetí .........02

    + 2 / − 10

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      178.255.168.XXX
      Úpadkový tým, se štěstím třetí... trochu silná slova, nemyslíš? Začátek minulé sezóny byl sice katastrofální (s ohledem, že měli v tu dobu pravděpodobně nejrychlejší auto), ale podívej se, jak se v průběhu zlepšili. Nemít místy problémy se spolehlivostí, v pohodě by i přes přešlapy z první poloviny sezóny uhájili stříbro v konstruktérech. V řadě závodů byli nejrychlejší. Já bych je tedy rozhodně předem nezatracoval a nedával jim palečky dolů.

      Uvidíme, jaké bude rozložení sil v předsezónních testech, teď je jakékoliv hodnocení mimo estetického předčasné.

      + 4 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • PC

        46.13.21.XXX
        Ale to je přesně to, o čem mluvím! Nejrychlejší auto na začátku sezóny.......ale ti mechanici.......a ne jednou ale pravidelně. Výsledkem byla ztráta desítek bodů, které přesně na konci chyběly. A že ke konci se zlepšili v rychlosti? - a co jim to bylo platné když měli tak mizernou spolehlivost, jak už dlouho ne!
        Prostě katastrofální vedení týmu, k tomu není co dodat.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Zahradnik

    109.71.214.XXX
    Zdá se mi to, nebo Mc-laren P-1 na fotce pod článkem má na karoserii nalakovány okruhy z kalendáře F1 ??? 17

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Jaja

    217.170.102.XXX
    Tak to je paráda. To zadní zavěšení, ve předu Pull-rod, po vzoru Ferrari a hlavně že nemají ten kachní zoban, dává to autu šmrnc. Ve srovnání z Lotusem 100 // 1. A ještě se to určitě změní. Nemůžu se dočkat ostatních vozů.01 11

    + 6 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • AAA

      147.229.208.XXX
      Môj subjektívny názor je taký, že hoci Ferrari aerodynamicky zaostávalo tak pull rod im pravdepodobne priniesol dobrú prácu s pneu a hlavne dobrú ovládatelnosť v daždi. Som zvedavý čo na to povie Button a či ich to posunie výrazne vpred.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Bolo to veľmi pékné, milé a veľmi profesionálne od závodníkov,.. ...aj konferancierky, z pekného nového sídla, čo vo mne zanechalo hlboký dojem, že Mclaren je v F1 pojem ! 01 Nech sa im po celý rok darí ! 01

    + 12 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • toorek

      188.175.65.XXX
      Byla to paráda. Jak postupně přijížděly starší monoposty, ten zvuk motorů mi naháněl husinu. Poslední dva jsem viděl i na vlastní oči a hlavně slyšel na vlastní uši, jsou to hezké vzpomínky. Moderátorka byla pěkná fešanda ;-). Už se nemůžu dočkat prvního závodu.

      + 7 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Plecháček

    85.207.10.XXX
    Panel cudnosti Tím taky McLaren disponuje??? 16 Myslel jsem, že mají snížené šasi a tudíž, stejně jako loni, nos klasicky bez hrbu. 20

    + 6 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000549

      uzivatel000549

      94.230.144.XXX
      Dle mého tento rok disponuje. Nos je výš díky pull-rodu, aby nahnali pod monopost více vzduchu. To jest můj názor. 19

      + 5 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel000549

        uzivatel000549

        94.230.144.XXX
        Možná to má také co dělat se snížením těžiště. Ale nechám to na povolanějších a nebudu se pouštět se svými chabými znalostmi tohoto oboru do hádání. :)

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • tom

        85.237.227.XXX
        len upresním - vyšší nos určite nieje dôsledkom pull-rodu. Skôr naopak k pull-rodu skôr by sedel nízky nos.

        + 3 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel000549

          uzivatel000549

          94.230.144.XXX
          Může se zeptat. Rád bych si to tedy ujasnil. Myslel jsem, že díky pull-rodu může být pod nosem více místa, tím pádem se tam dostane více vzduchu. Není tomu tak? Děkuji :)

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            90.193.10.XXX
            Mas pravdu. Navic se podivej, ze nad zavesenim neni uz skoro misto. Vzhelem k tomu, ze panel cudnosti nesmi mit strukturalni pevnost, tak do nej urcite nelze zaveseni upevit. Takze dle meho nazoru tam zadny neni a nos je naopak extremne nizko.

            + 0 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • tom

            85.237.227.XXX
            nie - s pull rod zavesením to nemá nič spoločné - tento rok proste zdvihli nos na max. povolenú výšku /aby pod neho dostali viac vzduchu/. A čo sa týka Pull rodu ten sa kedysi používal len pri nízkych šasi - až do min. roku.
            Pull rod dáva výhodu nižšieho ťažiska a vraj aj aero- výhodu a to v usporiadaní ramien

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama