DISKUZE K ČLÁNKU McLaren představil svou novou zbraň: vůz MP4-28 (+ foto)

McLaren dnes ve svém technologickém centru ve Wokingu představuje monopost pro sezónu 2013. Prezentace je za přítomnosti vedení týmu a závodních pilotů Jensona Buttona a Sergia Péreze vysílána živě přes Internet.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: McLaren představil svou novou zbraň: vůz MP4-28 (+ foto)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 44, poslední 02.02.2013 12:34 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000549 (Hlasovalo 24 lidí) 31.01.2013 14:22
Tak to bych se Vám měl hluboce omluvit, že jsem… »
» uzivatel000549 (Hlasovalo 14 lidí) 31.01.2013 14:08
Třeba vidím špatně, ale vidím Pull-rod zavěšení… »
» uzivatel000324 (Hlasovalo 11 lidí) 31.01.2013 14:23
11 dodo »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

PC

46.13.21.XXX
Ale to je přesně to, o čem mluvím! Nejrychlejší auto na začátku sezóny.......ale ti mechanici.......a ne jednou ale pravidelně. Výsledkem byla ztráta desítek bodů, které přesně na konci chyběly. A že ke konci se zlepšili v rychlosti? - a co jim to bylo platné když měli tak mizernou spolehlivost, jak už dlouho ne!
Prostě katastrofální vedení týmu, k tomu není co dodat.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

AAA

147.229.208.XXX
Môj subjektívny názor je taký, že hoci Ferrari aerodynamicky zaostávalo tak pull rod im pravdepodobne priniesol dobrú prácu s pneu a hlavne dobrú ovládatelnosť v daždi. Som zvedavý čo na to povie Button a či ich to posunie výrazne vpred.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

AAA

147.229.208.XXX
Nie som síce na toto expert, ale môj laický názor na to je, že sa konštruktéry snažia reagovať na aktuálne požiadavky. To znamená, že ak napr. v roku 2009 zakázali dvojité difúzory tak pre rok 2010 inžinieri pripravili autá tak, že sa snažili dohnať stratu prítlaku vzadu tak, že zvýšili nos aby tak dostali viac vzduchu k podlahe a v konečnom dôsledku dosiahli opäť aerodynamicky vyvážené auto. Keď máš totiž iba dobrý prítlak vpredu tak toho nemôžeš využiť, aj tak musíš prejsť zátačku pomalšie aby si nedostal pretáčavý šmyk. Preto sa obetuje niečo vpredu aby sa zlepšilo niečo tam vzadu a vznikla rovnováha.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

109.81.245.XXX
Tímto jen potvrzuješ svou úroveň. To nebylo o rozdílném názoru, ke své škodě jsi to žel nepochopil.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

178.255.168.XXX
Úpadkový tým, se štěstím třetí... trochu silná slova, nemyslíš? Začátek minulé sezóny byl sice katastrofální (s ohledem, že měli v tu dobu pravděpodobně nejrychlejší auto), ale podívej se, jak se v průběhu zlepšili. Nemít místy problémy se spolehlivostí, v pohodě by i přes přešlapy z první poloviny sezóny uhájili stříbro v konstruktérech. V řadě závodů byli nejrychlejší. Já bych je tedy rozhodně předem nezatracoval a nedával jim palečky dolů.

Uvidíme, jaké bude rozložení sil v předsezónních testech, teď je jakékoliv hodnocení mimo estetického předčasné.

+ 4 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

zeto

88.102.119.XXX
Jen hlupák nazývá ostatní hlupáky kvůli rozdílenému názoru. Přeji hezký zbytek dne.

+ 1 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

zeto

88.102.119.XXX
Mě se to opravdu nedotklo. V podstatě je mi to fuk, protože +- fandím LH a Mer. Jen nemám rád, když někdo napíše "to a to od toho" a další operují s tím, že dotyčný tým kopíruje něčí výmysl jen aby si mohl kopnout.

+ 0 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

XR

78.157.160.XXX
Ještě lépe to je patrné na fotce č. 8 pod článkem.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000190

uzivatel000190

90.177.76.XXX
Pěkné Docela pěkné auto, bohužel zatím to vypadá vše velice podobně s minulým rokem, takže nás asi čeká minimum překvapení... 05
Jsem zvědav na rb minulý rok newey říkal, že pull-rod v předu není výhodný tak uvidíme jestli se mistr tesař utnul či si bude stát za svým.

+ 4 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

78.157.160.XXX
Nos je na maximální výšce kvůli toho, aby dostali co nejvíce vzduchu dolů k podlaze, po jejíž stranách nastavují vír a zapečeťuje ji zboku. Difuzor pak funguje efektivně i při vyšší světlé výšce vzadu.

Pull-rod zvolili proto, že u zvednutého nosu (=vyšší těžiště) snižuje těžiště a samotná pull-rod vzpěra funguje v souladu s předním křídlem a je velmi výhodná z aerodynamického hlediska, zůstává navíc větší prostor pro další aero-vývoj.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

zlo

88.103.69.XXX
nosy Zdravím, měl bych dotaz na znalce techniky ohledně vývoje výšky nosů.
Pokud si dobře pamatuji, historie současného řešení nosů monopostů, tj. upevnění jednoho dlouhého křídla dvěma úchyty - ne nos z něhož vede na každou stranu jedno křídlo, sahá někam do počátku 90. let, že? Beneton, Ferrari...
Pokud tomu dobře rozumím, z takového řešení plyne aerodynamická výhoda v zatáčkách, jelikož pod nosem proudí více vzduchu k podlaze, která pak produkuje více přítlaku. Naopak na rovince je pro vyšší top speed žádoucí nízký nos. Je to tak?
Dostávem se k jádru pudla: Pamatuju si, že od sezóny 1995 s tímto řešením přišly snad všechny týmy. Tehdy byly nosy skutečně vysoko. Pak mám ale pocit, že zhruba od roku 2003 je část konstruktérů začala znovu tlačit k níže k zemi a tento trend vyvrcholil na přelomu let 2008/2009. Tehdy i Brawn s aktuální aerodynamikou měl čenich hodně dole. A nyní jsou nosy zase extrémně vysoko, ba snad výš, než v 90. letech. Dokáže mi někdo vysvětlit, proč se k tomuto řešení konstruktéři vrací po téměř celé dekádě? Ukázala se snad cesta nízkých nosů jako slepá ulička, nebo jde o změny v pravidlech? Díky za názory

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

90.193.10.XXX
Uz to vidim !!! Na fotce 6 je hezky videt ze jedna tyc zaveseni je nahore, pak je spoj a o par cm vepredu je zaveseni podstatne niz (pod schodem)

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

tom

85.237.227.XXX
maju to riešene tak ako napr. ferrari
[odkaz na stránku]

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

90.193.10.XXX
Dobra. Chapu, ze pullrod zeznamena automaticky zaveseni niz, ale vzdy jsem si myslel ze "umoznuje" ho dat niz a snizit chasi. Co me ale zajima odkud je info, ze tam je ten panel. Ony ty nakloneny fotku matou, ale ja tam nad zavesenim nevidim zadny strukturalne nepevne misto, kde by mohl byt. Asi maji teda chasi na max vysce ale bez panelu.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

tom

85.237.227.XXX
len pre zaujímavosť - tu je čumák Mclarenu bez kricieho panelu
[odkaz na stránku]

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000549

uzivatel000549

94.230.144.XXX
Děkuji, jsem zase chytřejší :) 01

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

tom

85.237.227.XXX
nie - s pull rod zavesením to nemá nič spoločné - tento rok proste zdvihli nos na max. povolenú výšku /aby pod neho dostali viac vzduchu/. A čo sa týka Pull rodu ten sa kedysi používal len pri nízkych šasi - až do min. roku.
Pull rod dáva výhodu nižšieho ťažiska a vraj aj aero- výhodu a to v usporiadaní ramien

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

90.193.10.XXX
Mas pravdu. Navic se podivej, ze nad zavesenim neni uz skoro misto. Vzhelem k tomu, ze panel cudnosti nesmi mit strukturalni pevnost, tak do nej urcite nelze zaveseni upevit. Takze dle meho nazoru tam zadny neni a nos je naopak extremne nizko.

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

PC

46.13.21.XXX
Auto je to sice moc pěkné, ale z těch PR-keců kolem je mi už špatně!
Jsou úplně stejné už od roku 2009 a stejné jsou i výsledky - plno keců, ale skutek utek.
Moc se piloti neradujte, on se zase management postará, aby vám ten titul nějak překazil.
Buď pomalým a nebo alespoň mizerným vývojem, nebo neschopnými mechaniky nebo vždy spolehlivě fungující katastrofální strategií...........
Pro mě je už McLaren v F1 přímo úpadkový tým. Letos bude se štěstím třetí .........02

+ 2 / − 10

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Nasir

188.175.176.XXX
Řekl bych, že zpočátku se budou všichni trochu trápit se zahříváním pneu, než opět přijdou na to, jak z nich vytěžit co nejvíc.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama