DISKUZE K ČLÁNKU "Vývoj dvojitého DRS byl chybou," připouští Brawn
Šéf závodního týmu Mercedes Ross Brawn připustil, že je rozvoj dvojitého systému DRS připravil o cenné zdroje, které mohli věnovat jiným technologiím.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Vývoj dvojitého DRS byl chybou," připouští Brawn
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000397
(Hlasovalo 9 lidí)
13.11.2012 23:21
Můj skromný názor je, že Shumi je jako vývojář… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
ja
15:09 13.11.2012 178.40.36.XXXA je to tu! Ako som tu už raz spomínal, vychytávky, ktoré mali pomôcť hlavne Schumimu, narobili pri vývoji monopostu viac bordelu ako osohu. A DDRS určite nebude jediná vychytávka, ktorá zväzovala dizajnerom ruky.
Na šťastie pre budu sezónu budú odstránené a tým zaniknú aj plody Schumacherovej spoluvývojárskej práce, ktoré v konečnom dôsledku nepriniesli žiaden významný úspech a ani pokrok. Tak že, Lauda mal asi pravdu keď povedal, že po Schumacherovi zostalav Mercedese len veľká diera .
-
uzivatel000397
23:21 13.11.2012 90.178.29.XXXMůj skromný názor je, že Shumi je jako vývojář přehnaně démonizován, jeho role byla vždy jiná, než být aerodynamik, motorář, či konstruktér všeho možného a v roli jakéhosi technického šroubováka.
Je jasné, že uměl výjádřovat a dobře definovat své pocity z jízdních vlastností a jeho vazba na skutečné šroubováky byla výtečná. Jak se ale honí nějaké větry kolem křídel, či přítlaky šly trochu mimo něj. Ne tedy uplně, určitě nad tím i přemýšlel a měl své názory, ke kterým technici i přihlíželi, celá problematika je ale tak složitá a členitá, že Shumi byl jen šroubek v soukolí. Osobně se domnívám, co bylo jeho hlavním přínosem, že byl jakýmsi motivátorem celého členitého soukoli. U Ferrari byl v neustálém spojení s týmem, fabrikou i důležitými lidmi a traduje se, že jim volal i z dovolené. Takže přenášel své nadšení i vytrvalý tlak i na ostatní a ti se posunuli třeba nepatrně, ale přeci jen o kousek dále a na emotivní italský tým to platilo. Němci jsou hodně jiní, více systematičtí a méně emotivní a dle mne je i jejich systém v mnoha ohledech těžkopádnější, dělají svou práci dobře, jsou i pilní, nedají ji ale třeba celé srdce. Dnes je u Ferrari takovým motorem Alonso. Osobně si i myslím, že se malounko přeceňuje i to nastavení ev. celá stavba na jednoho jezdce. Ti opravdu nejlepší se dokáží přizpůsobit a i v autě které je postaveno na někoho, zajedou velmi rychle a dělají výsledky. Jak se říká, dobrý pilot zalétá i na vratech od stodoly. Z motorek bych dál příklad Stonera, kamkoliv vlezl, okamžitě dělal výsledky a byl vítězící jedničkou na stejném motocyklu jako měl jeho předchůdce kterému dělali na míru.-
odin
11:44 14.11.2012 77.240.96.XXXSouhlas. K zisku titulu nutně potřebuješ auto patřící ke špici v sezóně. Bez takového auta není schopen získat titul nikdo. Ani Senna, ani Schumacher, ani nikdo jiný. Schumifans za poslední roky poznali, že není pravdou, že by Schumacher byl schopen vyhrávat i v Trabantu, jak s oblibou před několika lety argumentovali. Souhlasím i s tím, že se přeceňuje nastavení a eventuálně i stavba auta na jednoho jezdce. Dobrý pilot by měl umět zajet slušné výsledky i s autem, které je dobré, ale jeho stylu nevyhovuje. Čili rok 2010, kdy se vidělo za Schumiho neuspokojivými výsledky "auto pro Buttona".
Zkrátka z mého (sice lehce zaujatého) pohledu, když srovnám návrat Schumiho a Kimiho, tak oba dostali do ruky auta, která nebyla postavena pro ně, oba měli auta patřící k tomu lepšímu (nikoliv TOP), ale Kimi si s tím poradil mnohem lépe, než Schumi. Bez problémů porazil stájivého kolegu a dokázal pravidelně sbírat body, dokonce se umisťovat na stupních vítězů a vyhrát závod. Schumi jen paběrkoval. Porazit svého kolegu nedokázal nikdy po návratu (a před návratem to měli jeho dvojky ve smlouvě, že nesmí skončit před ním), na bednu se dostal až třetí rok a na vítězství čeká stále. A dodávám, že jsem neočekával první sezónu od nikoho z nich boj o titul. V rovnocenějších podmínkách je Schumi poloviční a jeho uměle vytvořená démonizace vzala za své. -
ja
16:20 14.11.2012 178.40.36.XXXSúhlasím, určite bol Schumi prehnane démonizovaný, nič, ale naozaj nič nenasvedčovalo tomu, že by bol v týchto oblastiach taký fantastický, ako sa toho napísalo a nahovorilo. On bol naozaj, ako si fakt výstižne napísal, len šroubek v súkoli, alebo to mazivo. Ja si dokonca nemýslím, že aj tá jeho spätná väzba nebola nejaká extra. Stači si prečítať niektoré jeho vyjadrenia, ktoré často krát nemajú ani nemali hlavu a ani pätu a to si všimlo už viac prispievateľov. Možno práve toto eliminoval svojim veľkým nadšením, elánom,vysedávaním po nocich s mechanikmi,telefonovanie z dovolenky atď. Ale kto by toto nerobil, keď si je vedomý, že je predurčený-vyvolený, byť naj. Schumacher nemal okolo seba len kvalitný tím mechanikov, inžinierov, stratégov, ale aj obrovskú podporu mocných z F1 a FIA, teda dá sa povedať svojích stvoriteľov, ktorýí ho tlačili ,podporovali a ochraňovali celou cestou za slávou a toto nebolo vôbec dielo náhody. F1 potebovala" ikonu", podporu najsilnejších ekonomík Európy (Nemecka, Talianska), a Ferrari úspechy a tak sa varilo, pieklo, ale ako bolo vidno, nebol to ten najlepší ťah, lebo tú gebuzinu o nedlho nemal kto jesť (sledovať). S takým to zázemým, sa už veľmi ľahko zbierali tituly a úspechy, Ale to som už odbočil. Roky dominancie vo Ferrari neboli tým pravým zrkadlom Schumacherových kvalít., to bolo až teraz. A tvoja veta,"Dobrý pilot zalietá aj na vrátach od stodoly",to len podtrhuje a výborne do toho zapadne aj Stoner, ako vzor!
-
Mike17
23:24 13.11.2012 93.99.87.XXXTy si vážně myslíš, že Schumacher rozhoduje o směru vývoje a nasazení věcí jako DDRS??? Nepleteš si F1 s amatérskými závody motokár?
DDRS je vychytávka, která měla pomoct hlavně Schumimu??? Používá se VÝHRADNĚ na rovince. To jako Rosberg neumí šlápnout na plynový pedál?
Když ho tak nesnášíš, najdi si prosím něco, co trošičku, aspoň nepatrně, zavání náznakem logiky. Myslím, že se dá najít spousta rozumných důvodů, proč ho nenávidět.-
odin
11:10 14.11.2012 77.240.96.XXXJá s "Ja" souhlasím. Ostatně jsem to tu psával už od počátku sezóny, že DDRS mělo pomoci Schumacherovi ve zlepšení kvalifikací, které loni zajížděl tragicky. Podle mne se Mercedes příliš upjal na vyřešení Schumiho problémů v kvaldě (DDRS byla z jejich pohledu vhodná varianta, protože tam se DRS může používat neomezeně). Ale v závodech už je použití DRS a tedy i DDRS upraveno pravidly a takovou výhodou být nemusí. Samozřejmě že DDRS s sebou neslo spoustu problémů v dalším vývoji vozu. O tom vědí nejvíce u Merglu a také to teď přiznávají. Schumacher je nejvíce přeceňovaným pilotem a za celou jeho kariéru se vše točilo jen okolo něho. Až z toho vznikla ona démonizace (o které píše Dyzl). A nejen v oblasti konstruktérské, ale i ve všech ostatních oblastech, v nichž se mu přisuzovaly neuvěřitelné schopnosti. Až všichni jeho fanoušci pochopí a uznají, že to byl jen jeden z mnoha výborných pilotů a na ostatní práci tam byla spousta jiných známých i neznámých machrů, přestanou tyto hádky.-
Mike17
11:43 14.11.2012 93.99.87.XXXChceš říct, že DDRS se dělalo kvůli Schumimu, zatímco Rosberg ho nedokáže využít? Dělali to pro oba. Prostě od toho čekali víc. O démonizaci se můžeme bavit u hodně pilotů (Alonso, Raikkonen, Hamilton.....) a je mi to jedno. Vždycky to bude subjektivní.-
odin
12:04 14.11.2012 77.240.96.XXXJstě že DDRS mohou využívat oba. Jak Rosberg, tak Schumi. Možná jsi to špatně pochopil, jak jsem to myslel. Tvrdím, že Mercedes chtěl pomoci především Schumacherovi zajet lépe kvalifikace. Loni končil okolo 10. místa a i hůře. A jestliže tým dokáže najít vychytávku, která pomůže jednomu (horšímu) pilotovi v kvalifikaci, je předpoklad, že se zlepší i ten druhý. A do závodu startují oba z lepších pozic, než startovali loni. Což se v případě Schumiho myslím povedlo ( v případě Rosberga si tím jist nejsem). Ale tým zřejmě nedocenil možnosti dalšího vývoje auta, které se ukázaly jako dosti omezené s DDRS. Chci říct, že chtěli pomoci Schumimu zlepšit kvalifikace a předpokládali, že v závodě si už poradí, když bude startovat z předních míst. Ale ono to není tak jednoduché. Viz. např. Lotus. Tam je to s těmi kvalifikacemi podobné jako u Mercedesu loni. Ale v závodech mají celkem slušnou rychlost. Jenže vychytávky zlepšující kvalifikaci, mohou poškodit rychlost v závodě.
Jinak si nemyslím, že by zrovna Alonso, Raikkonen, či Hamík byli nějak démonizováni. Rozhodně se o nich nepíšou bludy, jako o Schumacherovi.Nikde jsem nečetl (ani v těch nejblbějších diskuzích), že třeba Alonso postavil Ferrari, nebo že Raikkonen složil okolo sebe tým konstruktérů, či Hamilton, že by vypiplal a vyladil McLaren v mistrovský vůz.-
Mike17
13:42 14.11.2012 93.99.87.XXXPromiň ale DDRS je systém, který ti dá nějaký časový zisk. Řekněme 0,2s na kolo (pouze tip, liší se určitě podle okruhu). Ten se projeví u Rosberga i Schumiho ve stejné hodnotě, bez ohledu na jízdní styl nebo celkovou rychlost monopostu. Takže když se Rosberg posune v kvalifikaci ze 7 na 4 místo a Schumi z 10 na 7 místo, má to pro oba dva podobný efekt. Tak nějak pořád nechápu, v čem je to výhodné hlavně pro Schumiho. Nemají z toho oba stejný užitek?
Prostě od toho čekali víc a kdyby věděli výsledek, asi by se pustili do něčeho užitečnějšího. Vždyť od Monaka jsou v kvaldách na úrovni loňska a poslední dobou ještě horší.
A máš pravdu, o těch 3 se nepíše, že tým udělali apod. Jestli to ovšem nebude tím, že žádný z nich není v nějakém dominantním týmu. Kdyby jeden z těch 3 vyhrál 3/4 závodů a v půlce z nich udělali double, asi ses tu dočetl taky úžasných komentářů. Už teď stojí některé za to.-
odin
14:27 14.11.2012 77.240.96.XXXPořád jsi nepochopil, jak jsem to myslel. Nemyslel jsem, že Mercedes chtěl nějak "uškodit" Rosbergovi a Schumacherovi "pomoci" na úkor Rosberga!!! Mně to z tvých reakcí totiž nějak vyplývá, že si něco takového domýšlíš. Tak to ode mě opravdu nebylo myšleno ani prvotně, ani druhotně. Jen si myslím, že se soustředili hlavně na "problémy" MSC, aniž by se více zabývali perspektivou. Něco jako: "Když najdeme řešení, jak dostat MSC v kvalifikacích na přední místa, on se už postará o zdárný průběh závodů a dostatečný přísun bodů". Prostě sázeli na doměnku, že MSC si se soupeři v závodě poradí, jen potřebuje startovat z lepších pozic. Jenže on je rozdíl, když loni MSC buď hned po startu, nebo později předjížděl "horší" piloty s horšími auty a když letos měl bojovat s těmi lepšími piloty (z počátku v rovnocenných strojích a později v lepších autech). A k udržení tempa vývoje s TOP týmy během sezóny Merglovská DDRS nijak nepomohla, spíše naopak. Prostě si myslím, že Ross stavěl auto okolo Schumiho, nebo se alespoň na MSC více upíral i za cenu "slepé uličky".
Co se týče démonizace a tvého argumentu. Použil jsem ty tři jména proto, že jsi s nimi operoval ty. Ale použiji jméno čtvrté, které vyhovuje tvému protiargumentu a přesto jsem nic démonického o něm také nezaregistroval.
VETTEL!!! dvojnásobný mistr světa a třetí titul na dosah. Pokud se mu to podaří, bude po dlouhé době jediný, kdo dokázal tak mladý po zisku svého prvního titulu, ještě dvakrát obhájit. Což je šňůra docela výjmečná. A přesto jsem nikde nezaznamenal, že by si do týmu RedBull shromáždil své lidi, auta navrhoval, stavěl, ladil a jinak piplal. Mechanikům chodil pro svačiny, aby mohli realizovat jeho nápady na vylepšení pro příští závod atd. atd. Těch nesmyslů se o Schumacherovi napsalo obrovské množství, aniž by si dotyční blekotové uvědomili, že v profi sportu a F1 zvláště, už několik desetiletí musí pracovat týmy odborníků na každou součástku a nejen na součástku, ale i na strategii, analýzu, aerodynamiku a jiné obory. Zkrátka, že to jeden jediný člověk nemůže všechno zvládat sám.-
Mike17
14:54 14.11.2012 93.99.87.XXXPochopil, ale nesouhlasím. Prostě podle mě chtěli ty auta v kvaldě zrychlit pro oba dva stejně. Nevidím v tom žádný úmysl dělat to víc pro Schumiho ani soustředění na problémy hlavně Schumiho. Nějaké to lepší místo na startu vyhovuje oběma stejně. Navíc pokud bych chtěl někoho trochu zvýhodňovat a zajistit mu co nejlepší podmínky, zvolil bych pilota s více body. Tak jak to bylo u Ferrari za Schumiho. Ale souhlasit spolu nemusíme.
Ale musím uznat, že s tím Vettelem jsi mě dostal. Na druhou stranu těch jeho fanoušků tu moc není, jak jde vyčíst z každého hlasování, které se ho týká. A při jeho mládí a vedle Neweyho se zase tak moc nedivím.-
odin
16:00 14.11.2012 77.240.96.XXXOk. Málokdy máme spolu stejný náhled na věc, respektive já s tebou diskutuji většinou jen, když mám odlišný názor. V případě stejného názoru dávám plus. A jen občas k plusku ještě něco doplním.
S Vettelem jsem tě dostávat nechtěl. Jen mě napadl jako výborný a hlavně současný příklad a poukaz na absurditu "pověstí o Schumacherovi". Já nemám ani tak problém se Schumacherem samotným, jako s jeho fanoušky a jejich kecy, které o něm nadělali. Sleduji F1 od počátku 70-tých let a o nikom se nenapsalo tolik nesmyslů, jako o MSC ať už redaktory, nebo fanoušky. Trochu mi to připomíná kult osobnosti za dob Stalina.
A kdybych si mohl dovolit malé srovnání Vettela se Schumim, tak v mnohém najdu podobnost dosti značnou. Vettel se jevil též od mládí jako velký talent, též se dostal do TOP týmu s "neomezenými finančními zdroji", též ho tým upřednostnil před stájovým kolegou (i když nikoliv smluvně), též má vedle sebe špičkového konstruktéra.... Podobnosti se najít dají. Jen chybí mediální masáž fanoušků. Vykreslení Vettela jako nadčlověka s těmi nejfantastičtějšími vlastnostmi podpořenými skromnou povahou lidumila.
A Vettelově popularitě nepomáhá název týmu. Řekl bych, že spoustě lidí vadí Red Bull - výrobce nealko drinků, coby TOP tým v F1. Něco podobného jako ve své době Benetton - kšeftman s oblečením. (další podobnost se Schumacherem ). Každý fanda F1 byl zvyklý na úspěchy týmů nesoucí jména bývalých pilotů, nebo alespoň automobilky, či neutrální "právě vymyšlený" název. Výrobci čehokoliv jiného s motorismem nesouvisejícího, nejsou příliš vítáni. -
-
-
-
-
-
-
-
ja
16:56 14.11.2012 178.40.36.XXXA ty si zasa vážne myslíš, že Ross ktorý bol pri v šetkých Schumiho úspechoch nevie, čo Schumi potrebuje, že nepozná jeho štýl? .Smer vývoja bude len taký, aký bude vyhovovať jazdeckému štýlu preferovaného-úspešnejšieho-lepšieho jazdca, či nie? Viac krát so už čítal vyjadrenie Schumiho fanúšikov, že jeho osobitý štýl si vyžaduje nastavenie auta, dosť pevný predok a voľný zadok. Zakonponovanie DDRS do monopostu/ov malo čiastočne eliminovať ten veľký prítlak na prednom krídle,vylepšiť balanc a zrýchliť tak na rovinkách a hlavne získáť výhodu v Q.V pretekoch mal svojú pozíciu udržať, po prípade vylepšiť, lenže nastavenie, ale aj konštrukcia voľného zadku, zavesenia kolies, a jazdecký štýl sa postaral o to, že pneumatiky sa prehrievali a rýchlo degradovali a úspechy prestali byť realitou.Tu sa plne potvrdilo, že vývojový smer je špatný a Schumiho jazdecký štýl nevhodný a aj pre to prišlo k zmene v jazdeckom zložení Mercedesu .Keby mal Schumi pneumatiky z roku 2002, tak úspech by sa určite dostavil, ale bohužiaľ nemá a keby boli v tom období pneumatiky štandardné,tak Schumi by určite nedominoval.Ale na "keby" sa nehrá!-
Mike17
18:23 14.11.2012 93.99.87.XXXMůžeš mi prosím vysvětlit, co má společného DDRS s jezdeckým stylem Schumiho a s nastavením vozu (dosť pevný predok a voľný zadok)??? Opakuji: DDRS funguje JEN a JEN při aktivovaném DRS, tudíž JEN na rovinkách nebo vyjímečně v zatáčkách co se jezdí na plný plyn i s DRS!!! Co můžeš mít za jiný styl na rovince? Jinak se drží volant rovně? Dáš si ruce křížem? Jinak je sešlápnutý pedál plynu nadoraz? Třeba patou?
O tom co by bylo, kdyby neměl Schumi Bridgestony, Raikkonen Micheliny, kdyby nejezdil Alonso za Renault nebo Ferrari, Vettel za RBR nebo Karthikean za HRT můžeme diskutovat celý roky, aniž by jsme došli k nějakému smysluplnému závěru.-
ja
20:04 14.11.2012 91.127.107.XXXAsi si ma nepochopil, pri tom to maš napisané dosť jasne, ale budiš. Schumi s najvéčšou pravdepodobnosťou preferuje podstatne väčší pritlak na prednom krídle s väčším koeficiento odporu, ako napr, Alonso, Rozberg,Ham atď a tak je možné že je na rovinkách pomalší. V pretekovom tempe je to OK , ale v Q by to mohla byť nevýhoda, lebo Q sa jazdí z nastavením do pretekov a tak DDRS a jeho neobmedzená aktivávia v Q by mala slúžiť na elimináciu tohoto handikepu a prípadne získať nejakú výhodu, čiže nejakú desatinu navyše. Takto som to myslel a že je to s najväčšou pravdepodobnosťou tak, dokazuje, že aj monoposty bez tohoto systému sú/ boli rovnako rýchle aj so slabším motorom (LOTUS) a aj rýchlejšie, ako Mercedes.-
Mike17
20:47 14.11.2012 93.99.87.XXXNo to už zní trochu rozmněji, ale přesto v té teorii máš pár trhlinek, vcelku zásadní:
1. Neznám telemetrii Schumiho, abych soudil jaký má přítlak na předním křídle. Co se někde povídá může být daleko od pravdy.
2. Přítlak na předním křídle nemá moc velký vliv na rychlost na rovince, na rozdíl od zadního křídla.
3. DDRS neslouží ke zmenšení přítlaku, ale na odtrhování vzduchu na 2 místech předního křídla. Měl by mít tudíž stejný vliv při jakémkoliv přítlaku. (Tímhle si nejsem jistý, možná mě někdo opraví)
4. Nejvyšší rychlosti Schumiho se od Rosberga v podstatě neliší nebo jsem si aspoň nevšiml, že by byl Rosberg pravidelně rychlejší(top speed). Což odpovídá tomu co jsem psal v předchozích bodech. V případě, že se najde rozdíl v 1-2km/h bude rozdíl efektu DDRS nejspíš v neměřitelných hodnotách.
Z toho celkem vyplývá, že DDRS nemá větší význam pro Schumiho než pro Nika. Co se týká ostatních týmů, na rovinkách patřil Mercedes i loni (bez DDRS) mezi ty rychlejší.
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek