Prohrál bitvu nejen o vítězství s týmovým kolegou Michaelem Schumacherem, ale i s Buttonem a Montoyou a oběma jezdci Renaultu. Za 6. místo může děkovat kolizi mezi Ralfem Schumacherem a Alonsem, jinak by na něj zbyly pouhé dva body.
Časová ztráta na opět perfektního Schumiho není sice drtivá, ale s největší pravděpodobností neodpovídá skutečným možnostem F2004 v rukou německého jezdce. Rubens se tak opět uchýlil k vysvětlování, proč šestinásobný šampion vládl celému poli jezdců a on dovezl jen ty tři zmíněné body.
„Je to škoda, měl jsem skvělý vůz a mohl jsem odjet dobrý závod.“ Jistě si i vy při čtení na vlas podobných a stále se opakujících Brazilcových komentářů řeknete, zda by nebylo již na čase přiznat si pravdu a nebo přiznat pravdu.
Buď je zkrátka Michael o třídu lepší a spokojím se se svým postavením a nebo řeknu otevřeně, že je mému vozu a mému počínání na trati věnována daleko menší pozornost a že za výsledek nemůže Ralf a Jarno a Fernando a Juan Pablo a třeba dalších deset kolegů, ale lidi na boxové zídce, neboť mne a moje skvělé auto nedokázali dostat před pomalejší soupeře. Kromě přiznané špatné volby pneumatik v Malajsii a nebo Bahrajnu, totiž vždy nesli vinu za jeho neúspěch jiní.
Jistě se najdou i opačné názory. Navíc bylo vidět, že dnes byl Rubens na dráze rychlejší než soupeři před ním a že se v Imole špatně předjíždí je známo. Propad na startu má také své příčiny, které jsou neoddiskutovatelné. Rubens Barrichello startoval na špinavější straně dráhy a Bridgestone se zahřívaly minimálně 4 kola do optimálních vlastností. Přesto mohl mít ke konci každé čtvrtiny závodu šanci udělat totéž, co Michael při zastávce Jensona, totiž zajet superrychlá kola a jít v boxech před soupeře…
Rubensi, jak to tedy bylo ve skutečnosti? Jednodušší je ale jistě obvinit Ralfa, on už má nakonec v dnešní F1 renomé boxera, tak se to tak nějak ztratí…
Foto: Scuderia Ferrari