Původně rakouský tým nevýhodný start z komplikované boxové uličky vedoucí tunelem (Vettel dostane zelenou až poté, co všechny vozy projedou první zatáčkou) pod tratí vysvětlil tím, že jej chce dostat z parc fermé, aby přišel na to, proč z něj nemohl dostat povinný litrový vzorek paliva.
Vettel včera pod hotelem odstavil svůj vůz kvůli varování, které přišlo ze strany Renaultu - přitom pokud by dojel do boxů, na což by mu stačilo i zmiňovaných 850 ml, zřejmě by startoval ze třetí pozice: komisaři si pro zkoušku paliva původně vybrali monopost jeho týmového kolegy Marka Webbera.
Po vyloučení z kvalifikace (více zde) však Red Bull využil možnosti pracovat na voze, změnil nastavení a vyměnil několik dílů, aby měl šanci dostat se ve Velké ceně Abú Zabí na bodech. Jeho vozy totiž byly na rovinkách nejpomalejší a Vettel by sotva někoho předjel se svým nastavením převodových poměrů - i kdyby měl k dispozici DRS. Zatímco lídrovi šampionátu komisaři na nejdelší rovince naměřili jen 311,4 km/hod, Pastor Maldonado v tomto místě měl až 325,8 km/hod (kompletní přehled zde).
Tým se proto rozhodl vyměnit převodovku na jeho vozu, provedl změny v nastavení a také zvolil nové (delší) převodové poměry, aby na rovince dosahoval vyšších rychlostí - ke změně motoru ale nedošlo. Bude jistě zajímavé sledovat rozdíl v maximálních rychlostech mezi původním a novým nastavením vozu RB8 pro závod.
Sebastian Vettel bezmocně hledí na svůj vůz po jeho odstavení na konci včerejší kvalifikace
(foto: Red Bull Racing)
Red Bull si může zajistit již dnes titul mezi konstruktéry a je jistý tím, že Vettel dojede na bodech. "Neexistuje důvod, proč by Sebastian nemohl něco vytěžit," uvedl Christian Horner. Kolik bodů úřadující mistr světa ve Velké ceně Abú Zabí nakonec vyválčí? Před ním je velká výzva, která okoření dnešní závod.