DISKUZE K ČLÁNKU Uzavřené kokpity se zdají být nevyhnutelnou budoucností F1
Vozy Formule 1 mají otevřený kokpit a nechráněné pneumatiky již po celá desetiletí. Je to něco, co tyto vozy tak odlišuje. Snahy o zvýšení bezpečnosti jsou však velké a F1 by tak o tuto svou jedinečnost mohla brzy přijít.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Uzavřené kokpity se zdají být nevyhnutelnou budoucností F1
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» Rostislav M.
(Hlasovalo 10 lidí)
03.09.2012 14:04
můj názor No já nevím, když se pilot musí dostat… »
» uzivatel000540
(Hlasovalo 9 lidí)
03.09.2012 14:02
Jojo, alík... Jakmile se jedná o dvojnásobnýho… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel000415
13:51 04.09.2012 193.86.3.XXXJo pak tomu ještě schovají kola a můžou začít jezdit 24h. Bože zač..... Kdyby nechali za zatáčkama kačírek, nikdo by tak neblbnul. Ted vědí, že to můžou klidně proletět jak magoři. -
uzivatel000730
13:14 04.09.2012 193.33.22.XXXbezpečnost Už teď trénují jenom na simulátorech.
V budoucnu stejně budou závodit jen na playstationu, to bude docela bezpečné. -
Ondrej
23:38 03.09.2012 92.245.210.XXXNejde o hlavu Ono je to pekne,ze sa vsetci staraju o to aby sa koleso nedostalo pilotovi ku hlave.Ale co takto zacat riesit nieco v tom zmysle,ze formule dost lietaju vzduchom,a kazda musi dopadnut na zem.Kedze nemaju extra velke tlmiče,vsetka sila narazu ide do chrbtice (páteře,myslim) Co ked sa raz niekomu poškodi prave nejaky stavec v chrbtici?Co potom budu riesit?Na F1 je nebezpecne vsetko.Tak ako to povedal komentator v STV,aj prejazd Eau Rouge v rychlosti 300 km/h je nebezpecny a riesi to niekto? -
Mike17
20:45 03.09.2012 93.99.87.XXXkryt Nějak nechápu tolik emocí. To průhledný platový kryt udělá z F1 "plechové" auto? Ubere to nějak na atraktivitě závodů? Bude potom pomalejší? Asi ne.
Ano změní se trochu vzhled, ale dnešní vozy se podobají těm z 50-tých let? Jsem rád, že ne.-
-
-
anonym
09:59 04.09.2012 178.255.168.XXXJo, W196 typ Monza byl "v plechu", ale později jezdil i s odkrytými koly a hlavně pořád s otevřeným kokpitem. Co tam máš dál? Už jen samé otevřené odkryté...
Že mají některé malé traktory verzi bez kabiny, je z důvodu nižší ceny (asi by ses divil, o kolik je verze s kabinou dražší). Nebo jsi měl na mysli zahradní traktůrky? Tak či onak, srovnání pracovního stroje se závodními vozy byl, doufám, jenom vtip.
-
-
-
eR
23:04 03.09.2012 62.245.107.XXXPrůhledný kryt z F1 plechové auto neudělá, ale snaha předejít jakémukoliv riziku ano. Protože pokud se chcete vyvarovat všech rizik, tak to musí být obrněný auto vycpaný uvnitř airbagama.
Jinak během posledních 2-3 let zemřelo asi 8 fotbalistů na trávníku na zástavu srdce. Neměli by raději místo běhání jezdit na elektrických vozících aby se nevyčerpali a předešlo se úmrtím?
Neměli by se do letadel dávat padáky? Než to z 10km spadne, tak by se aspoň polovina pasažérů mohla zachránit.-
Mike17
23:25 03.09.2012 93.99.87.XXXNikdo se nechce vyvarovat všech rizik, ani dělat obrněné vozy. Podle mě lehký kryt z F1 tank neudělá.
Kdybych měl použít tvoji fotbalovou analogii, pak místo vozíku by třeba stačil nějaký prášek (třeba Aspirin? nejsem lékař a nevím jestli něco takového existuje), aby se riziko infarktu podstatně snížilo. Ublížilo by to fotbalu? Padalo by míň gólů?
Do letadel se dává pořád něco k zajištění větší bezpečnosti. Asi jsem srab, ale budu raději lítat s moderníma letadlama, než s nějakým 100 let starým.-
anonym
10:14 04.09.2012 178.255.168.XXXNo, lehký kryt... Když bude mít auto celoplast, jako mají moderní stíhačky, pilot se nebude mít šanci dostat z převráceného auta. Když tam bude jenom rám nebo kombinace rámu a plastu, tak tam zase nebude komplexní ochrana, zhorší se už tak mizerný výhled z auta a bude existovat možnost záseku a uvěznění pilota po "špatném" nárazu.
Pro bezpečnost se od Ayrtonovy smrti udělalo hodně, ale 100% bezpečné závodní auto je utopie. Vždycky tam nějaké riziko bude a co se bezpečnostních opatření týká, je to jako se vším ostatním - všeho s mírou. To bychom se nakonec mohli dočkat, jak už tu někdo psal, závodů ekologických (bezpečnost životního prostředí) RC (bezpečnost pilotů) pololetadel, které bychom směli sledovat pouze prostřednictvím kamer (bezpečnost diváků) a to snad nikdo nechce.
Nejsem apriori proti lepší bezpečnosti, ale dokud někdo nepřijde s geniálním řešením bez výše řečených negativ...
-
-
-
-
wrt
20:33 03.09.2012 88.80.244.XXXMyslím, že to je ďaľšie nabúranie podstaty všetkých formulí, kde išlo o zvýšenie výkonov povyhadzovaním všetkého, bez čoho sa dá obísť. Keď im to nevyhovuje nemusia nič vymýšľať, len prejsť na plechové autá. Aj také vtákoviny, ako prídavný elektropohon si mohli odpustiť. -
Hemmis
20:27 03.09.2012 90.177.28.XXXalonsovy to nevzalo ani zrcátka . zatímco v austrálii před pár lety takhle myslím že red bull vzal vurzovy i kousek volantu a proto ty bočnice zvíšly uté hlavy myslím že v tomhle přibadě by ty bonice byly konečne využity a žadnej skalp by se nekonal jak si nekeří myslí -
eR
16:56 03.09.2012 62.245.107.XXXJe to blbost, ale historie je bohužel plná případů, kdy blbost zvítězila.
Pokud to půjde tímto směrem, tak v roce 2014 vyjedou s krytem, a následně bude vývoj pokračovat takto: kryt u jezdce řeší pouze následky nehody > je třeba nehodám předcházet > nehoda ve Spa 2012 by se nestala, kdyby F1 měla zakrytovaná kola > zakrytovaná kola jsou fajn, ale pořád se dva monoposty jedoucí vedle sebe, do sebe mohou zaklesnout > uděláme kryt od předního kola k zadnímu.
A v roce 2015 bude F1 vypadat jako závody DTM nebo LeMans. Krytá kabina, kola schovaná pod karoserií. Ale to už mě netrápí, protože na takovou F1 se já dívat nebudu.
-
rogi
14:21 03.09.2012 109.107.208.XXXInspirace Možná by stačilo se pro začátek inspirovat v Americe. Indycars mají letos docala zajímavě polozakrytá kola, nevypadají špatně a pořád jsou to formule.
[odkaz na stránku]-
uzivatel000946
14:28 03.09.2012 85.70.105.XXXVelmi zajímavé řešení, tohle bych viděl jako jednu z cest, ne uzavřít pilota do kabiny. Časem by z F1 mohlo být MS v jízdě výtahem -
uzivatel001000
21:37 03.09.2012 46.39.185.XXXMně osobně se to moc nelíbí, ale je to věc názoru.
Ale souhlasím s tím, že problémem nejsou až tak otevřené kokpity, jako spíš ta odkrytá kola. Při kontaktu dvou vozů koly se stane naprosto nepředvídatelný pohyb jednoho či dokonce obou vozů a končí to létajícími a zcela neovladatelnými vozy.
Mám to na jazyku už asi půl dne, díval jsem se asi 20x na opakované záběry oné kolize Grosjeana a Hamiltona. Na první pohled to vypadalo dost jasně na Grosjeanovu chybu. Ale když se na to pořádně podívám a zamyslím se nad tím, nemohu to s klidným svědomím říct. Grosjean jel hodně doprava, důvod mě napadá jeden a to, aby měl před sebou dost místa pro případ, kdyby probrzdil. O Hamiltonovi měl určitě vědět, vidět jej už nemohl. Vozy byly v zákrytu koly, Grosjeanovo pravé zadní bylo částečně za Hamiltonovým levým předním. Z videa nepoznáme, zda ke kontaktu došlo zrychlením Grosjeana a tedy najetím zezadu na Hamiltonovo kolo nebo naopak náhlým zpomalením Hamiltona, kdy už začínal brzdit před zatáčkou. Dle ostatních aut už byli velmi blízko brzdnému bodu.
Můj osobní názor je ten, že trest pro Grosjeana je dost krutý. Myslím, že dostal exemplární trest za pouhý závodní incident s hrozivě vypadajícím průběhem a naštěstí dobrým koncem (myšleno z pohledu zdraví všech pilotů). Souhlasím ale s tím, že jej potrestali, chyb už nasekal nespočet a měl dostat přes prsty už dávno.
-
-
anonym
14:17 03.09.2012 195.113.167.XXXMoc se mi ty uzavrene kokpity nelibi.... Tak jak zde jiz vecsina z Vas psala, je to rizikovy sport a vsichni jezdci do toho jdou dobrovolne s tim ze po danem zavode se jiz nemusi vratit domu. A F1 by nebyla F1. Kouknete na rally, jsou v uzavrenych autech, s tuhymi vystuhami a s prilbami na hlavach a stejne je tam spusta smrtaku. A to mluvim o jezdcich a navigatorech. Divaky ted neresim. Takze kdyz ma nekdo v osude ze ted zemre, tak i zemre. Je to kruty ale je to tak. Zustat v posteli v ten den nema smysl, bo osud si najde jinou cestu. Treba mu na hlavu padne police plnay knih. Takze nechme monoposty F1 takove jake jsou ted.
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek