Co pomohlo Buttonovi vrátit se v posledních závodech do formy

Petr Hlawiczka, 22. srpna 2012, 06:20 Google+

Jenson Button začal sezónu skvěle, poté se však začal vytrácet a na své soupeře včetně týmového kolegy výrazně ztrácet. V posledních třech závodech však znovu nabyl ztracenou rychlost - co mu v tom pomohlo?

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 22.08. 23:16) Napište svůj názor
McLaren

McLaren | foto: McLaren

Sdílejte článek

Button sezónu 2012 zahájil vítězstvím v Austrálii, v Číně dojel na druhém místě. Poté však v následujících šesti závodech získal pouhých sedm bodů a problémy měl i v kvalifikacích s postupem mezi nejlepších deset.

Návrat k základnímu nastavení a přizpůsobení svého stylu letošním pneumatikám Pirelli byly klíčové k opětovnému získání rychlosti. Jeho osobní zlom přišel ve Valencii, což poté dokázal v Silverstone s podstatně vylepšeným McLarenem MP4-27.

"Od Valencie a Velké ceny Británie jsem autu věřil a cítil jsem, že odvádím dobrou práci, jen jsme jakožto tým neměli rychlost. Předtím jsme s vozem spíše zkoušeli nové věci, a ty rozhodně nefungovaly, nebyl jsem spokojený s vyvážením," cituje Buttona Autosport.

button
Jenson Button v boxech na Hungaroringu
(foto: Vodafone McLaren Mercedes)

"Nejhoršími závody pro mě byly Monako a Kanada. To bylo těžké, ale když už tak dlouho závodíte, tak víte, že pro váš nedostatek rychlosti existují důvody, a já si myslím, že jsme mnoho z těch potíží dokázali vyřešit.

Velký podíl na tom má návrat zpět k tomu, o čem jsme více věděli, a ve Valencii jsem byl s vozem již mnohem spokojenější - jen jsme nezískali výsledek, který jsme chtěli, a nic se nám nedařilo," pokračuje pilot McLarenu.

Na scestí jeho tým zavedly problémy s pneumatikami Pirelli: "Bylo pro mě těžké jim porozumět, proto jsme zkoušeli letos na takových místech jako v Kanadě a v Monaku několik nových věcí, protože jsem cítil, že potřebuji nalézt trochu lepší směr s pneumatikami, ale to, co jsme zkoušeli, nefungovalo.

Takže jsme se ve Valencii vrátili na začátek roku, a tehdy jsme také začali být konkurenceschopnější, co se týče mě uvnitř týmu, ne ve srovnání s Ferrari, Mercedesem a Red Bullem, ale ve srovnání s Lewisem," popisuje Button.

button
Záď McLarenu MP4-27 v posledním závodě před letní přestávkou
(foto: Vodafone McLaren Mercedes)

Jeho hlavním problémem bylo udržet pneumatiky Pirelli v úzkém provozním rámci, k čemuž mu jeho jemnější styl  nepomáhal.

"Největší část problému spočívala v provozním rámci a mimo něj, kdy pneumatiky nefungují, pak to je těžké. Snažíte se s nimi jezdit jemně a pečovat o ně, ony z toho rámce vypadnou a končíte tak, že je poškozujete více, než kdybyste je udržovali v rámci a byli vůči nim agresivní.

Bylo to velmi těžké, obzvlášť pro mě, protože můj jízdní styl původně pneumatikám nevyhovoval - musel jsem se jim trochu přizpůsobit.

Když do pneumatik dostanete teplotu a fungují, pak je auto dobré za jakýchkoliv podmínek. Problém nastává, když je nezahřejeme, pak jsme úplně mimo, což je pochopitelné," dodává Button.

Vytisknout

Diskuze: Co pomohlo Buttonovi vrátit se v posledních závodech do formy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 22.08.2012 23:16 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Williams

Maldonado srovnává motory Cosworth a Renault

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

  4. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

  5. Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

  6. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud