Peter Sauber se měl přitom už v zimě poprvé obrátit na zástupce značky, aby zjistitl, jak vysoké jsou šance na vstup do F1. Tehdy se ale také spekulovalo o zájmu na spolupráci s výrobcem automobilů ze strany McLarenu. Jenže McLaren se "diskvalifikoval" z těchto jednání sám, když Ron Dennis představil McLaren MP4/12 C jako potenciálního konkurenta například Audi R8.
Na březnovém Autosalonu v Ženevě se měl Peter Sauber setkat se šéfem koncernu VW, Martinem Winterkornem. Setkání měl zprostředkovat bývalý předseda představenstva Mercedesu, Jürgen Hubbert. Sauber se s Hubbertem zná z dob, kdy Sauber a Mercedes spolupracovali na poli sportovních vozů i monopostů F1. Tato "stará známost" by totiž mohla zamaskovat fakt, že Saubert na tom po finanční stránce není úplně nejlépe.
"V Ženevě jsme se opravdu setkali s panem Winterkornem. A je pravdou, že toto setkání zprostředkoval Jürgen Hubbert, protože se zná s oběma stranami," potvrdil tiskový mluvčí Sauberu bez dalších podrobností. Určitě není bez zajímavosti, že od 1. května je šéfem VW pro motorsport Jost Capito, který byl v letech 1996-2001 na výplatní pásce Sauberu, od roku 1998 dokonce jako obchodní ředitel.
Z dobře informovaného zdroje se server "motorsport-total.com" dozvěděl, že u Volkswagenu odhadují úspěšnost možného nově vzniklého spojení s týmem Sauber na 30 %. Rozhodujícím faktorem by mohlo být, že Sauber již nevlastní tým z Hinwilu na 100%, ale letos na jaře převedl 30 % na obchodní ředitelku stáje, Monishu Kaltenbornovou.
Sauberovi bude v říjnu 69 let a není žádným tajemstvím, že by chtěl jít do důchodu. "V 70 už bych na boxové zídce stát nechtěl," prohlásil Švýcar v dubnu. Zatím není jasné, jestli všechny své pravomoci převede na Kaltenbornovou už na konci sezony 2012 a nebo až 2013.
Naposledy se výrazně uvažovalo o vstupu Volkswagenu do světa Grand Prix zhruba před rokem ve spojení s Red Bullem. Jenže z téměř 500 milionové investice nakonec sešlo a od té doby značka uvažuje o F1 pouze ve spojení s dodávkami motorů.