Podle zpráv z Monaka se McLaren, Mercedes a Ferrari chystají podat protest proti otvorům v podlaze před zadními koly. Podle článku 3.12.5 technických pravidel se v určitých oblastech podlahy nesmějí otvory vyskytovat - inkriminované místo do nich spadá.
Jejich účelem je dostat vzduch o vysoké energii do prostoru mezi pneumatikami a difuzorem, aby došlo k utěsnění a zamezení průniku turbulencí od kol k difuzoru, čímž je narušována jeho efektivita.
Tyto otvory je snadné zakrýt během 30 sekund, aby se Red Bull vyhnul diskvalifikaci, pokud by komisaři jejich vozy shledali nelegálními, porušili by tím však pravidla Parc Fermé.
Druhou možností je, že by první Mark Webber a devátý Sebastian Vettel startovali z boxové uličky - čelo startovního roštu by tak připadlo opět Mercedesu řízenému Nicem Rosbergem a Lewisovi Hamiltonovi s McLarenem.
Dvě hodiny před závodem se stále v paddocku vedli vášnivé diskuse. Šéfa týmu Christiana Hornera čeká náročné rozhodnutí. Nebo jsou vozy Red Bullu v pořádku?
Rakouský tým se zatím odmítá k celé situaci vyjadřovat. Věří, že jejich vůz je v pořádku a z boxové uličky startovat nebude.
Sporné otvory v podlaze Red Bullu, které používá již od Bahrajnu - podobný prvek používá i Sauber či Ferrari, má však jen vzadu výřez, vzduch nesměruje dolů k vozovce
Aktualizace: Šéf McLarenu Martin Whitmarsh po závodě uvedl, že Ferrari chystá podat protest. Podle šéfa Ferrari se však k ničemu takovému nechystají. Technický ředitel Red Bull Adrian Newey tvrdí, že své řešení již v Bahrajnu probírali s technickým delegátem FIA Charlie Whitingem, který proti němu neměl žádné námitky.
Čas pro protest vypršel, žádný ze soupeřů se k tomu nakonec neodhodlal. Vítězství Red Bullu není ohroženo. Týmy však budou ohledně otvorů v podlaze požadovat další vysvětlení, do Velké ceny Kanady nich ještě uslyšíme.