DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari: Za výkyvy ve výkonnosti týmů stojí citlivost pneumatik na teplotu dráhy

Překvapivé výsledky a výkyvy formy v letošní sezóně má podle technického ředitele Ferrari Pata Frye vysoká citlivost pneumatik na teplotu trati.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ferrari: Za výkyvy ve výkonnosti týmů stojí citlivost pneumatik na teplotu dráhy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 59, poslední 25.05.2012 16:15 Vložte komentář

Nejlepší názory

» erdedy (Hlasovalo 15 lidí) 22.05.2012 11:50
Pneumatiky boli vzdy rozhodujuce (aspon v… »
» erdedy (Hlasovalo 14 lidí) 22.05.2012 12:02
Uz Ti to raz niekto pisal (inde) - Pri… »
» erdedy (Hlasovalo 13 lidí) 22.05.2012 14:41
Tak idealny stav to neni ale ta… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • virtual

      virtual

      91.197.117.XXX
      Otázkou je, jak moc za to může Pirelli? A pořadatelé jsou spokojení, zametou dráhu a mají kačírek zadarmo...12

      + 10 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    No ja si myslím,.. ..že F1 je o závodení nie o citlivosti k pneumatikám. Vidí sa mi to, ako keď v Hlave XXII. rozjímali o malom bombovom rozptyle. 18

    + 6 / − 15

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • erdedy

      erdedy

      195.80.165.XXX
      Uz Ti to raz niekto pisal (inde) - Pri rychlosti 300km/h Ta pneumatiky jednoducho zaujimat "MUSIA"!03

      + 14 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jajo

        85.159.105.XXX
        ale ved kazdy davno vie ze lojzko zije vo svojom vlastnom svete kde bezny smrtelnik nema sancu nahliadnu..tie jeho lyricke prispevky su jedinymi svojho druhu

        + 13 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000946

    uzivatel000946

    85.70.105.XXX
    Z mistroství světa vozů F1 se pomalu stává mistroství světa pneumatik Pirelli.

    + 12 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • erdedy

      erdedy

      195.80.165.XXX
      Pneumatiky boli vzdy rozhodujuce (aspon v modernej dobe "superlepivych"/myslim tym samozrejme aj Bridgestone/Michelin) ! Akurat su teraz este o cosi viac. Furt lepsie ako by mal rozhodovat faktor "kto postavi lepsie lietadlo" (aero), kedze su motory zmrazene.
      Ked sa to po par zavodoch "zrovna" (teda pridu na spravny recept ako ich co najlepsie vyuzit), bude zas pri "starom".
      Asi to ani nebude tak daleko, ked HAM-vyhlaseny "drtic" gum (06), presiel minule na 2 zastavky a rychlost mal velmi schopnu aj tak.

      + 15 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • virtual

        virtual

        91.197.117.XXX
        Jenomže takhle rozhoduje "kto postavi lepsie lietadlo" a "kdo pošetří pneumatiky". Bohužel je zatím výhodnější jet 90% údržbu, než se hnát na 99% schopností auta a jezdce. To se děje max. pár kolem zastávek, pokud se s někým přímo pere o místo.

        Tím, že je směs nevypočitatelná sice dochází "ke zmatkům" a více změnám pozice, ale spolu s aerodynamikou odrazuje od závodění.

        + 8 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • erdedy

          erdedy

          195.80.165.XXX
          Tak idealny stav to neni ale ta nevypocitatelnost je (pre mna) uzasna! 04

          Zas na druhej strane, ked ma "kazdy" namietky, mohli to uz riesit davno. Ved oficialne nikto este "nepodal", ba dokonca sam Hembery ponukal riesenie/a ale bez odozvy... Takze nevidim nejaky zasadny problem. 03

          + 13 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • virtual

            virtual

            91.197.117.XXX
            Já souhlasím, že se letos jedná o zajímavou podívanou, ale je tam bohužel znát ten trend, co popisuju dřív. Hlavní souboje se odehrávají na monitorech návrhářů a ve větrném tunelu. Pilot se pak už nesnaží dostat maximum ze sebe i techniky, spíš jede "jako by potřeboval dovézt vcelku plato vajec". Což vidím trochu v rozporu s tím, že F1 je bezpochyby jednou z technologických špiček lidského vědění.

            + 5 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • erdedy

              erdedy

              178.40.150.XXX
              Tak ale priznajme si, ze aero bolo/je posledne roky uz na takej urovni, tak dominantne (vlastne este stale je), ze to trebalo nejak ozivit. Nepredbiehalo sa skoro vobec na niektorych tratiach a bol problem sa drzat v tesnom zavese kvoli "nevhodnemu vireniu" apod. Gumy su asi "narychlo" to najlacnejsie riesenie oproti radikanej zmene aero pravidiel. Okrem toho vyvoj aero ide dnes tak do extremu, ze "stratene" o par mesiacov/rokov nahradia este niecim efektivnejsim/vykonnejsim (nehovoriac o nakladoch).

              + 13 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • virtual

                virtual

                91.197.117.XXX
                To je ale právě věc těch pravidel. Místo jasného a dlohodobého směřování pravidel k nějakému cíli, se to bude "oživovat" DRS, žmolkovatými nevypočitatelnými pneu, příště to bude nečekané zkrápění části tratě nebo rovnou dálkové vypínání protivníkova motoru na 5 vteřin? S takovou to brzy bude fraška ve stylu počítačové hry...žádné závodění.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • erdedy

                  erdedy

                  178.40.150.XXX
                  Sorry za tento prispevok, rozmyslal som ci to sem postnut a mozno sa Ti aj bude zdat, ze si trochu protireci/m v niecom (?), neni to naschval... 06 dalo by sa o tom este vela a mozem potom vysvetlit este "podrobnejsie" ak mi to cas dovoli... 16 04 (nee, neboj uz na to kaslem)

                  Pravidla su jednoducho nastavene v dnesnej dobe tak, aby vytvarali dalsie a dalsie vyzvy a hlavne nejake "väcsie rozdiely", inak to asi v dnesnej dobe ani nejde (vysvetlim neskor).
                  A ani sa nedivim, v dobach automobiliek sa zacal (aj zasluhou ich obrovskych nekontrolovatelnych rozpoctov) taky rozmach doslova "NASA" technologii, ze napr. v oblasti dovtedy "radikalne" neobmedzenej aerodynamiky, sa dostali (hlavne bohate teamy) docela rychlo (par rokov?) na nejaky +/- teoreticky "strop" (nie doslova), daneho konceptu/pravidiel. Potom sa za 0,1s/kolo, kludne vyhodilo 20mil € (mozno viac?) bez mihnutia oka (lebo "velky krok" uz nebol cca jednoducho mozny).
                  Peniaze ale nieje teraz niesu "nasim" problemom, aj ked s tym suvisia (ale podla mna trosku inak ako sa "podava" v suvislosti s nejakym setrenim).
                  OK, nechajme preto (na)teraz otazku penazi.
                  Podstatou je, ze pole bolo (pocitam "relevantne" bohatych 3,4,5 teamov) viac/menej "tak rychlo" +/- vyrovnane/zrovnane, ze ak niekto nespravil nejaku naozaj fundamentalnu chybu, bol rozdiel minimalny a rozhodovali uz len detaily (ale pritom len o tej desatine nahodenej vyssie). Pritom este treba spomenut, ze "aero-bordel" za monopostom bol katastrofalny (pozn. - udajne za Renaultom brutalny), gumy tak "sofistikovane", cez obmedzeny vyvoj motorov, boh vie co este..., ze vznikali vlaciky - aby len nahodou "jazdec nevybocil z idealnej stopy", aby sa nedostal do "zleho prudenia" blizko za iny stroj, aby nedajboze "to a hento"... Hlavne, ze vsetci ohromne bojujeme a zavodime, nie? Nie, nie vlacik je na to aby sa kazdy dostal bezpecne do ciela.
                  Preto prichadzaju/prisli nove faktory - plus ohromny hmotnostny rozdiel na zaciatku/na konci + k tomu "sialene" poziadavky na Pirelli!

                  Jedine moznosti mi z toho vyplyvaju taketo - menit radikalnejsie a castejsie pravidla alebo zasiahnut do "zabehnutej pohodicky" nejakym novym, neprebadanym elementom. Ta druha je (momentalne) urcite lacnejsia a velmi efektivna z pohladu cena/prinos. Prinos proti zabehnutej sterilite.

                  A zas sa vratim k peniazom - ze to bude mozno stat znova mnoho penazi/casu, pokial sa s tym vysporiadaju? Koho to se.e... Aj tak by to (bezpochyby!) minuli, na vselijake dalsie vychytavky/bazmeky/f/w-sachty, tunely, fabriky atdatd...
                  Preto si chceli "rebeli" spravit svoje majstrovstva aby mohli minat "čo hrdlo ráči". Mimochodom - zaroven ta "kacirska" myslienka, sa mi pacila. Mozno by sa uplne bez obmedzenia restrikcnymi (dnesnymi) pravidlam dalo... no necham to tak (skor je to len moje zbozne prianie). 

                  Sterilita - toto si F1 (teraz) uz nemoze dovolit. Uz to bolo moc. Bernie to dobre vie.
                  Ked pominiem "navraty majstrov" apod., minula aj tato sezona (si...

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • erdedy

                    erdedy

                    178.40.150.XXX
                    2.cast

                    Ked pominiem "navraty majstrov" apod., minula aj tato sezona (si dovolim tvrdit) pritiahla taku sledovanost a medializaciu, ze vypadok balikov penazi odchodom automobiliek, sa mozno aj vykompenzoval (ak sa nahodou prijmy aj investicie do F1 este nezvysili... to uz si netrufam). Komercne je teraz omnoho pritazlivejsia.

                    Male odbocenie - Ak by "veci" nemali "taky" vyvoj (myslim celkovo vsetko), mozno by sme tu nemali ani to co dnes.
                    Maxik by nam s radostou naordinoval - Cosworth pre vsetkych!, X-Trac pre vsetkych, Dallara pre vsetkych, Kumho pre vsetkych (ok teraz mame Pirreli pre vsetkych), ON sam pre vsetkych, "on sam su vsetci", "on sam je F1"... K tomu 100mil. a robte si s tym co chcete... 20 04


                    P.S.: Inac k tomu +/- "zrovnaniu" sil, sa (pomaly/rychlo) blizime aj dnes, len co najdu sposob "vhodneho" vyuzitia gum. Uz su ale pripravene dalsie (radikalne) zmeny na rok 2014. Zas budu dalsie vyzvy. Jedine, co ma na novych "trendoch" stve je downsizing kvoli nejakym "zelenym blabolom" ale ok... uz je to raz tak a bude zas na druhej strane nieco nove/dalsie v com sa budu moct vysantit borci vo vyvoji, hlavne to znova nebude (dufajme) sterilne.

                    + 2 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • odin

                      odin

                      77.240.96.XXX
                      Nádherně rozebraná situace v F1 a vysvětlený smysl úprav pravidel. Ještě bych doplnil, že tvůrci pravidel musí také přihlížet na bezpečnost pilotů, a zapracovat tam i určitý vliv pilota na výsledek závodu, což souvisí s mým komentářem níže. Nelze pustit vývoj bez omezení, pak by se piloti stali pouhými pasažéry (k čemuž se už též v minulosti schylovalo). A uměle vrhnout F1 z roku 2012 do roku 1980, je též nesmysl a nejde to. Nikdo z nás též neposílá poštou dopisy kamarádům ale vezmeme mobil a napíšeme sms-ku, nebo zavoláme.03

                      + 1 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • erdedy

                        erdedy

                        195.80.165.XXX
                        Diky! 01

                        - ...z roku 2012 do 1980, to by asi fakt neslo. Treba uz len "s tym zit" a vyuzit to co uz mame k dipozicii. 01

                        + 2 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
            • Nasir

              188.175.176.XXX
              Dovolím si položit jednu otázku. Řekni mi, který letošní vítěz jel podle tebe šetrně a pomalu "jako s platem vajec" a přesto vyhrál?

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.96.XXX
          Napiš mi kdy nerozhodovala lepší technika, ať už v podobě aera, motorů, gum atd. ? A papouškovat kecy o jízdě na 90% svých možností po jediné vySchumělé hvězdičce, je hloupé. Nikdo se k němu nepřidal ani z řad pilotů ani z řad týmů a když Pirelli nabízelo řešení (zlepšení), nebyl zájem. Porovnej si vítězné časy srovnatelných GP a pak tu něco piš. (2011:Čína 1:36,58; Španělsko 1:39,03 - letos: Čína 1:36,26; Španělsko 1:39,09) Zajímavé je, že zatímco podle ufňukanýho Schumachera, loni jezdili piloti asi na 100%, měli srovnatelné, ale horší časy, než letos, kdy jedou na 90%12. A to jim ještě zrušili foukání. Nebaví mě pořád číst nějaké nářky na pneu. Pravidla jsou taková, jaká jsou. Tak co?Je to obdoba stížností na zákaz testů. A když se objeví možnost testovat, tak všichni najednou zjistí, že testovat ani nechtějí. Stěžují si tu jen ti neschopní.

          + 5 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • virtual

            virtual

            91.197.117.XXX
            Zkus se nejdřív zamyslet, než příště napíšeš nesmyslnou reakci. Diskutujeme tu o pravidlech jako celku, nikoliv jen o letoších pneumatikách, tak proč srovnáváš časy 2011 a 2012? Na to, abych viděl, že se už dlouho nazávodí naplno a každý pokus o to je po zásluze ztrestán degradací pneu, ztrátou přítlaku, přehříváním monopostu atd. a z toho vyplívající ztrátou závodu, musí vidět i největší zaslepenec.

            + 0 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.96.XXX
              Čili chceš říci, že všichni piloti letos jezdí schválně pomalu, aby ušetřili? Podle čeho jsi to poznal, vědátore? Nakukal ti to Schumacher a tak to papouškuješ. Podle mne se snaží jet každý na hraně možností svých , auta i pneumatik. A srovnání časů z loňska a letoška mi tak "mimo mísu" nepřipadá. Každopádně se obě sezóny příliš neliší. Jen loni se jezdilo s foukáním (což je podle mne rychlostní výhoda), přesto jsou časy srovnatelné. Tak o jakých pravidlech mluvíš? O těch z roku 2010, nebo 2000, nebo 1970? Pravidla se vyvíjí, stejně tak, jako se vyvíjí vozy F1. Moderní technologie jsou tak daleko, že pro konstruktéry není problém udělat vůz F1 na dálkové ovládání, kde role pilota je zanedbatelná, respektive kde ani pilot nemusí být. A s takovými auty závodit v rychlostech a přetíženích, které člověk těžko ustojí v bdělém stavu. Proto jsou různá omezení a proto jdou pravidla proti logice závodění.

              + 3 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama