DISKUZE K ČLÁNKU Whiting: Hamilton musel být potrestán vyloučením
Charlie Whiting brání své rozhodnutí odsunout Lewise Hamiltona na konec startovního roštu kvůli nedostatku paliva v kvalifikaci na VC Španělska.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Whiting: Hamilton musel být potrestán vyloučením
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
hmmm
12:45 18.05.2012 188.120.195.XXXV řadě případů se víceméně z preventivních důvodů trestá jenom porušení pravidla bez ohledu, jestli tím došlo k nějaké újmě. To neplatí jen v F1, ale i v obyčejném životě. Až ti policajti v obci naměří 80, zkus jim argumentovat, že je noc, nikdo nikde, takže se vlastně nic nestalo. Nebo ještě líp, kdyby tě nachytali po deseti pivech. Jak asi dopadneš?
Nešťastná nehoda, neregulérní palivo... Když se přestaneš rozčilovat a představíš si, že jsi na druhé straně barikády - ve FIA - a proti sobě máš početní a technickou převahu nejlepších mozků v oboru s nepoměrně většími finančními možnostmi, které musíš udržet na uzdě, uvidíš, že co říká Charlie, není z prstu vycucaný blábol.
Například si vzpomínám na diskuse okolo kontrol software během 90. let. Nakonec byla situace taková, že zevrubná kontrola SW jednoho auta by trvala v řádu mnoha týdnů, výsledek by stejně nejspíš nebyl 100% a navíc by si na to FIA musela najímat specialisty, což by stálo ohromné prostředky. Proto v 2001 radši zase povolili TC - prostě nebyli schopní kontrolovat dodržování jejího zákazu. Dodnes se vedou spekulace, jestli byl B194 legální. FIA v něm našla zamaskovaný LC, ale nebyla schopná prokázat jeho používání. Nakonec není ani možné 100% vyloučit, že tam nebyla ještě líp zamaskovaná TC (systémy jsou si v mnoha ohledech blízké) a musíme zkrátka věřit verdiktu FIA, že bylo auto OK. Pochop, že prostě musejí být v řadě věcí hodně striktní, jinak by jim to všechno přerostlo přes hlavu.
Jistě, Lewis v tom byl naprosto nevinně, tým už tolik ne, ale i tak byla DQ z jejich úhlu pohledu stašně tvrdá. Jenže tady nejde o Lewise nebo McLaren, ale o kontrolu nad děním v F1. Jenom kritizovat je tak snadné...-
Duncan66
13:29 18.05.2012 89.29.32.XXXHehe, to tvoje srovnani poruseni pravidel je pekny nesmysl. Pravidla silnicniho provozu vychazeji ze statistiky ktera na milionech pripadu jasne prokazuje, ze pri vysoke rychlosti ci poziti alkoholu je a) vetsi pravdepodobnost dopravni nehody a b) nasledky dopravnich nehod z techto pricin maji horsi zdravotni a majetkove ujmy, nez kdyz se dodrzuji dopravni predpisy. A hlavne, porusenim dopravnich predpisu je vyssi riziko zpusobeni ujmy cizi osobe bez jejiho zavineni.
Jak konkretni situace poruseni pravidel v Barcelone mohla zapricinit ohrozeni zdravi, zivotu a majetku jinych lidi?
Kdyz uz mi vycitas, ze jenom kritizuju, tak mi rekni co je tak strasne narocne na tom, aby po Q1, Q2 a Q3 pri navratu z rychleho kola auta zamirila do boxu pres nejaky prostor, kde by byla vaha, ktera by aspon zkontrolovala min. hmotnost vozu. Co je strasne sloziteho na tom, aby se dohledlo na to, ze vsechny tymy odevzdaji ten 1 litr paliva po Q1, Q2, Q3 a ty se namatkove zkontroluji ve vetsim poctu nez 3?
Obhajujes FIA a jeji pravidla, ze tymy proti nim maji financni a technologicky naskok apod. Ale pravidla nakonec odklepne sama FIA a je jen a jen jeji vina, ze nektera pravidla jsou formovatelna, kdy za stejny prohresek dostane financni pokutu tym a jindy je potrestan jezdec na trati a jina pravidla jsou dost mozna nesmyslne konzervativni, jako napr. minimalni trest penalizace 25s (ikdyz je prujezd boxy jiny na kazdem okruhu) pokud komisari rozhodnou az po zavode, zatimco pri udeleni trestu za stejny prohresek v zavode dostane jezdec prujezd boxy, ktery ho stoji 10s casu a navic ma moznost se situaci jeste neco udelat atd. Takze se mi nesnaz namluvit, ze hosi z FIA jsou ti hodni hosi, kteri 24/7 makaji na tom, aby vse bylo spravedlive v ramci pravidel a jenom kvuli nedostatku financi a sikovnosti jejich oponentu jsou nektere predpisy na urovni paskvilu co vychazeji z nasi poslanecke snemovny dnes a denne. Naopak je videt, jak si hosi z FIA ve spouste pravidel nechavaji zadni vratka aby mohli rozhodovat politicky a nikoli padni komu padni.-
hmmm
17:22 18.05.2012 90.179.165.XXXRozčiluješ se hezky a věř mi, chápu to. Taky se mi nelíbí, že jsou některé tresty až moc ohebné. Taky mě hodně nemile překvapil tvrdý trest pro Lewise. Na druhou stranu teď ale kritizuješ FIA, když v podstatě deklarovali, že za problémy s palivem apod. v Q je a bude DQ. Tak co vlastně chceš?
Pravidla... Sportovní pravidla vycházejí ze statistiky, která na miliónech případů jasně prokazuje, že když je někdo porušuje a není potrestaný, jde sport no zadele a stává se z něho fraška.-
Duncan66
23:52 18.05.2012 89.29.32.XXXK cemu je deklarace pravidla, kdyz ji aplikujes nahodne na 10% pritomnych? Neboli Mcl vlastne udelal chybu, ze se nezkusil podvadet, protoze mel cca 90% sanci, ze se jim nic nestane a kdyby ano, dostali by uplne stejny trest jaky dostali, protoze ono pravidlo a jeho kontrola doslova nabada v takovem pripade risknout podvod, protoze at budes cestny nebo ne, trest bude stejny. To je to oc tu bezi a co mi na takovem pravidle vadi. Oni potrestali nekoho, kdo se svym chovanim defacto priznal, protoze maji vice jak 80% pravdepodobnost, ze jim podvodnik unikne
Kritizuju derave pravidla vytvorena FIA. To je jako by ve fotbale rozhodci posoudil jeden penaltovy zakrok z 10 a mysleli si, ze to staci k tomu, ze to fotbalisti ve vapne nebudou zkouset. A sami vime, ze ikdyz se sudi snazi objektivne posoudit kazdy penaltovy zakrok, tak vidime dnes a denne nafilmovane pady ve vapne.
To jak to deklaroval Whiting dalo info tymum, ze pokud se jim stane to same co Mcl v sobotu a maji nadeji ze na vypary auto do boxu dopravi, tak maji normalne dojet do boxu a delat jako ze nic, protoze trest v pripade odhaleni dostanou stejny jako kdyz auto odstavi u trati, ale maji sanci 9 z 10, ze na ne FIA neprijde. A ty tvrdis, ze to ma z hlediska ferovosti pravidel hlavu a patu. Promin, ale nemuzu s tebou souhlasit a doufam, ze jsem ti konecne vysvetlil proc.
-
-
hmmm
17:30 18.05.2012 92.62.224.XXXMimochodem, jestli si chceš stěžovat na "politické" rozhodování v současnosti, tak jsi hodně mimo. Drobné "křivdy", které se dějí v poslední době, jsou nic proti době o čtvrt století zpátky. Tenkrát by ses musel oběsit!
Technické připomínky směřuj na FIA, oni ti třeba vysvětlí, proč je stav, jaký je. Otázka ovšem zní - kdyby tvé dotazy zodpověděli, budeš se je snažit pochopit? Upřímně, když vidím, jak reaguješ na informace od Charlieho, pochybuju...
-
-
Duncan66
13:34 18.05.2012 89.29.32.XXXA jeste k tomu tvemu poslednimu odstavci, kdyz uz jsi u tech absurdnich srovnani.
To vypada, jako bys schvaloval, aby se na namesti popravil nevinny clovek s prohlasenim, ze takhle dopadne kazdy, kdo porusi zakon a ze je nutne ho popravit a obetovat jeho zivot pro vyssi zajmy. -
-
-
hmmm
17:13 18.05.2012 92.62.224.XXXNesrovnávám SW a palivo, nadhodil jsem to jenom jako jeden hodně známý případ, kdy mohly týmy podvádět i kdyby se FIA třeba rozkrájela. Rozumím tomu, že podobným situacím se chce FIA pokud možno vyhnout. Nakonec historie F1 je historií více či méně úspěšných pokusů o podvod. Však i Bernie po letech přiznal, jak u Brabhamu fixlovali...
-
-
-
-
-
-
-
erdedy
15:03 16.05.2012 195.80.165.XXXmala (asi) oprava :-) "...nebudou po závodě kvůli palivu váženy" - tusim by tam malo byt "...po kvalifikaci..." ?
To len odhadujem, lebo po zavode neni povinnost dostavit sa do boxov do nejakeho limitu a vlastnym pohonom/silou. Preto sa stava, ze po prejdeni cielom (v zavodoch) sa sem-tam deje to odstavovanie na konci pitlane.
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
Lewis HAMILTON - 2. Trénink (9:00 - 10:00)
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek