DISKUZE K ČLÁNKU Whiting: Hamilton musel být potrestán vyloučením

Charlie Whiting brání své rozhodnutí odsunout Lewise Hamiltona na konec startovního roštu kvůli nedostatku paliva v kvalifikaci na VC Španělska.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Whiting: Hamilton musel být potrestán vyloučením

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 31, poslední 18.05.2012 23:52 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovalo 44 lidí) 16.05.2012 16:46
Protoze ho postihl technicky problem (unik… »
» erdedy (Hlasovalo 42 lidí) 16.05.2012 19:20
Páni prosim... Neviem ci je to uplne jasne a ani… »
» Petr (Hlasovalo 39 lidí) 17.05.2012 09:27
Podmínka je dojetí do boxů + 1 litr, jak jsme… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel000733

    uzivatel000733

    194.228.223.XXX
    Nechápu Není možné dokázat, že pravidla nebyla porušena i v první či druhé části a tudíž musí být vůz diskvalifikován, argumentoval Whiting!!! V první i druhé části snad do boxů dojel ne tak jak není možné dokázat,toto opravdu nechápu20

    + 31 / − 25

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    178.209.152.XXX
    Mě se zdá že si pan Whiting si trošku protiřečí, když říká, že musel udělat z Lewise odstrašující případ, aby to ostatní nezkoušeli, je čirý nesmysl. Mclaren společně s Lewisem to mohli zkusit, mohli dojet do boxů a měli by hodně slušnou šanci, že je nevytáhnou a nezměří, jenže oni raději férově zastavili, aby pokud se nemýlím, bylo dostatek paliva na vzorek, což 1,3 kg bylo. Hold příště to bude vypadat třeba tak, že zastavili kvůli "chybě v hydraulice".

    Ještě je však tady taky možnost ta, že by jim 1,3kg opravdu nevystačilo na to jedno kolo a tak neměli jinou možnost. I když by si zrovna tohle protiřečilo s Whitmarshem. A nebo by pak neprošli váhovým limitem.

    + 26 / − 41

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      95.102.216.XXX
      No, podla info, na to aby dosiel Lewis vobec do boxov, by musel mat v nadrzi este dva litre naviac. Takze fer/nefer zastavenie je asi irelevantne.

      + 34 / − 14

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Omni

    88.103.99.XXX
    Důkaz "Není možné dokázat, že pravidla nebyla porušena i v první či druhé části ... "

    Nevím co víc by chtěl než to, že se po svých kolech v Q1 i Q2 pokaždé vrátil do garáže. A kdyby náhodou ty pravidla tedy porušil, jako v Q3, tak by v ní ani nemohl nastoupit, protože by jeho monopost byl zaparkovaný někde za svodidly.

    + 24 / − 39

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • zeto

      109.80.92.XXX
      No ona je tam ještě podmínka minimálně litru v nádrži, takže to myslel asi takhle.03

      + 12 / − 33

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    95.102.216.XXX
    Páni prosim... Neviem ci je to uplne jasne a ani sa nedivim, lebo Whiting v clanku, dost nestastne, "sarapati" LEN s "nelegalnym vozom", palivom, ci mnozstvom apod.
    Ale podstata problemu je este ina (to vlastne neni v tomto clanku, bolo to v inom, uz neviem ktorom). Pokial viem, primarne bol potrestany za nedodrzanie limitu na navrat do boxov a az potom boli spekulacie o natankovani/nenatankovani potrebneho mnozstva, vyssia moc atdatd...

    Ako aj mne tak prisny trest moc nevonia ale proste len chcem upozornit, ze bol potrestany hlavne za nieco ine ako sa tu rozobera.

    + 42 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Duncan66

    89.29.32.XXX
    Hm Nevim jak zni presne trest v danem pripade, ale ty recicky Whitinga zni pekne alibisticky.
    A presne jak zde pise zeto, tak u Buemiho to byl uplne jiny pripad.
    A vymluouvat se na precedent, kdyz pilot vyhraje o 0,5s a ty 2kg co tam mel mit navic neudelaji ani jednu desetinu je docela sranda. V jeho podani to vypada, jako by jeli kvaldu s pulkou nadrze a nejake cachrovani se zustatkem v nadrzi by mohlo byt nejak signifikantni 02

    + 29 / − 39

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • maFIAn

    91.148.24.XXX
    Sauber A tak taky Sauber, ktory neodosiel tiez do boxov preco nema penalty ?

    + 36 / − 32

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.160.XXX
      Protoze ho postihl technicky problem (unik hydrauliky), zatimco Lewis mel auto v poradku.

      + 44 / − 21

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • elrik

    195.122.192.XXX
    zvlastni rozhodnuti. kdyz byl teda vyloucen z Q, jakto ze pak mohl startovat do zavodu, kdyz Kartikeyan nezajel 107% a mohl maximalne sedet na boxove zidce?

    + 3 / − 47

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.160.XXX
      Karthikeyana komisari do zavodu pustili na vyjimku, prihledli k vykonum v treninku a startoval. Totez zrejme v pripade Lewise.

      + 33 / − 33

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • zeto

    109.80.92.XXX
    Hm... tak jednak byl Buemi dq za to, že palivo neodpovídalo předpisům, což považuji za naprosto jiný typ prohřešku, než nedojetí do PL.
    A potom "Není možné dokázat, že pravidla nebyla porušena i v první či druhé části a tudíž musí být vůz diskvalifikován" - v F1 tedy funguje princip presumpce viny? Takže když to vezmu ad absurdum - pokud v jednom závodě zjistí, že je auto nelegální, mohou být dq ze všech předchozích, protože šampionát je celek a nelze dokázat, že auto v předchozích závodech bylo legální. To je ovšem, Charlie, velká blbost, že?

    + 36 / − 32

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      188.120.195.XXX
      Blbost je, co píšeš o presumpci viny a přirovnávání k jednotlivým závodům. Formát kvalifikace ji sice dělí na tři části, ale pořád je to jedna kvalifikace, takže když dojde k prohřešku, za který mají někoho diskvalifikovat, logicky ho musejí diskvalifikovat z celé kvalifikace. Něco jiného by bylo, kdybychom měli páteční a sobotní, jako tomu bylo dřív. Teď ale máme jenom jednu... Když se nad tím člověk v klidu bez emocí zamyslí a podívá se na to z jejich (FIA) úhlu pohledu, má všechno, co Charlie říká, hlavu a patu.

      Já jsem za jeho vyjádření rád. Je vidět, že v tom mají ve FIA jasno (aspoň někteří) a navíc mi z toho vyplývá, že se McLaren nesnažil o nějakou habaďůru, ale skutečně šlo jenom o chybu s palivem a následné chybné rozhodnutí nestáhnout Lewise zpět. Víceméně drobná chyba s tvrdým trestem - to udrží týmy na uzdě, přesně jak Charlie předpokládá. Lewise je škoda, ale za mě má FIA 01

      A teď se do mě pusťte! 13 03

      + 37 / − 20

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        109.80.92.XXX
        Proč do tebe, je to tvůj názor. Můj názor je, že kvalifikace má tři části a má být hodnocena každá část zvlášť. Že svoji neschopnost FIA zachraňuje tím způsobem, který předvedla, je prostě špatně. Myslím, že zvážit auta, nebo zkontrolovat po každé části kvalifikace není problém a jak říkám, chyba a prohřešek proti pravidlům to byl, ale trest je naprosto neadekvátní vzhledem například k trestu za neuposlechnutí žlutých vlajek, kdy jde o prohřešek proti bezpečnosti a který může někoho ohrozit na životě. FIA si jen ulehčuje práci, ale za ty prachy, co to stojí, by ta organizace měla být zlatá. Co zlatá - diamantovoplatinová, kdy by klidně každý tým mohl mít přidělený svého delegáta, který by ho kontroloval. V těch nákladech je to jako plivnutí do moře.

        + 36 / − 28

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • McMatej

          McMatej

          81.201.60.XXX
          Tak tak, svatá pravda. Buď vážit po každá části části nebo nic. To že auto odpovídá po třetí části neznamená, že tak bylo i po předcházejících částech, když bylo za tu dobu bylo v garáži několikrát. Tímto mi Charlie moc nepřesvědčil.

          + 34 / − 29

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Duncan66

        89.29.32.XXX
        Jestli ma hlavu a patu diskvalifikovat nekoho z cele kvalifikace kvuli necemu, co na vysledky kvalifikace nemelo zadny vliv je diskutabilni. Stejne tak nema hlavu a patu tvrdit, ze to udelali proto, aby tymy priste nespekulovali, kdyz po kvalifikaci testuji pouze nahodne 3 z 24 vozu a navic nemaji zadnou kontrolu co se deje behem Q1 a Q2 a tudiz nedokazou rict jak je na tom s dodrzovanim pravidel 90% na startovnim rostu, takze toho vi velmi malo aby mohli vyvozovat takove zavery. A jestli ma hlavu a patu prirovnani nestastne nahody s tankovaci hadici s neregulernim palivem v nadrzi, tak by me zajimalo, cim se zklidnujes pred tvym zamyslenim, protoze ten tvuj uhel pohledu zda se byt silne zakriven 17 02

        + 32 / − 16

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama