DISKUZE K ČLÁNKU Whiting: Hamilton musel být potrestán vyloučením

Charlie Whiting brání své rozhodnutí odsunout Lewise Hamiltona na konec startovního roštu kvůli nedostatku paliva v kvalifikaci na VC Španělska.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Whiting: Hamilton musel být potrestán vyloučením

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 31, poslední 18.05.2012 23:52 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovalo 44 lidí) 16.05.2012 16:46
Protoze ho postihl technicky problem (unik… »
» erdedy (Hlasovalo 42 lidí) 16.05.2012 19:20
Páni prosim... Neviem ci je to uplne jasne a ani… »
» Petr (Hlasovalo 39 lidí) 17.05.2012 09:27
Podmínka je dojetí do boxů + 1 litr, jak jsme… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel000733

    uzivatel000733

    194.228.223.XXX
    Nechápu Není možné dokázat, že pravidla nebyla porušena i v první či druhé části a tudíž musí být vůz diskvalifikován, argumentoval Whiting!!! V první i druhé části snad do boxů dojel ne tak jak není možné dokázat,toto opravdu nechápu20

    + 31 / − 25

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    178.209.152.XXX
    Mě se zdá že si pan Whiting si trošku protiřečí, když říká, že musel udělat z Lewise odstrašující případ, aby to ostatní nezkoušeli, je čirý nesmysl. Mclaren společně s Lewisem to mohli zkusit, mohli dojet do boxů a měli by hodně slušnou šanci, že je nevytáhnou a nezměří, jenže oni raději férově zastavili, aby pokud se nemýlím, bylo dostatek paliva na vzorek, což 1,3 kg bylo. Hold příště to bude vypadat třeba tak, že zastavili kvůli "chybě v hydraulice".

    Ještě je však tady taky možnost ta, že by jim 1,3kg opravdu nevystačilo na to jedno kolo a tak neměli jinou možnost. I když by si zrovna tohle protiřečilo s Whitmarshem. A nebo by pak neprošli váhovým limitem.

    + 26 / − 41

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      95.102.216.XXX
      No, podla info, na to aby dosiel Lewis vobec do boxov, by musel mat v nadrzi este dva litre naviac. Takze fer/nefer zastavenie je asi irelevantne.

      + 34 / − 14

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Omni

    88.103.99.XXX
    Důkaz "Není možné dokázat, že pravidla nebyla porušena i v první či druhé části ... "

    Nevím co víc by chtěl než to, že se po svých kolech v Q1 i Q2 pokaždé vrátil do garáže. A kdyby náhodou ty pravidla tedy porušil, jako v Q3, tak by v ní ani nemohl nastoupit, protože by jeho monopost byl zaparkovaný někde za svodidly.

    + 24 / − 39

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • zeto

      109.80.92.XXX
      No ona je tam ještě podmínka minimálně litru v nádrži, takže to myslel asi takhle.03

      + 12 / − 33

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    95.102.216.XXX
    Páni prosim... Neviem ci je to uplne jasne a ani sa nedivim, lebo Whiting v clanku, dost nestastne, "sarapati" LEN s "nelegalnym vozom", palivom, ci mnozstvom apod.
    Ale podstata problemu je este ina (to vlastne neni v tomto clanku, bolo to v inom, uz neviem ktorom). Pokial viem, primarne bol potrestany za nedodrzanie limitu na navrat do boxov a az potom boli spekulacie o natankovani/nenatankovani potrebneho mnozstva, vyssia moc atdatd...

    Ako aj mne tak prisny trest moc nevonia ale proste len chcem upozornit, ze bol potrestany hlavne za nieco ine ako sa tu rozobera.

    + 42 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Duncan66

    89.29.32.XXX
    Hm Nevim jak zni presne trest v danem pripade, ale ty recicky Whitinga zni pekne alibisticky.
    A presne jak zde pise zeto, tak u Buemiho to byl uplne jiny pripad.
    A vymluouvat se na precedent, kdyz pilot vyhraje o 0,5s a ty 2kg co tam mel mit navic neudelaji ani jednu desetinu je docela sranda. V jeho podani to vypada, jako by jeli kvaldu s pulkou nadrze a nejake cachrovani se zustatkem v nadrzi by mohlo byt nejak signifikantni 02

    + 29 / − 39

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • maFIAn

    91.148.24.XXX
    Sauber A tak taky Sauber, ktory neodosiel tiez do boxov preco nema penalty ?

    + 36 / − 32

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.160.XXX
      Protoze ho postihl technicky problem (unik hydrauliky), zatimco Lewis mel auto v poradku.

      + 44 / − 21

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • elrik

    195.122.192.XXX
    zvlastni rozhodnuti. kdyz byl teda vyloucen z Q, jakto ze pak mohl startovat do zavodu, kdyz Kartikeyan nezajel 107% a mohl maximalne sedet na boxove zidce?

    + 3 / − 47

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.160.XXX
      Karthikeyana komisari do zavodu pustili na vyjimku, prihledli k vykonum v treninku a startoval. Totez zrejme v pripade Lewise.

      + 33 / − 33

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • zeto

    109.80.92.XXX
    Hm... tak jednak byl Buemi dq za to, že palivo neodpovídalo předpisům, což považuji za naprosto jiný typ prohřešku, než nedojetí do PL.
    A potom "Není možné dokázat, že pravidla nebyla porušena i v první či druhé části a tudíž musí být vůz diskvalifikován" - v F1 tedy funguje princip presumpce viny? Takže když to vezmu ad absurdum - pokud v jednom závodě zjistí, že je auto nelegální, mohou být dq ze všech předchozích, protože šampionát je celek a nelze dokázat, že auto v předchozích závodech bylo legální. To je ovšem, Charlie, velká blbost, že?

    + 36 / − 32

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      188.120.195.XXX
      Blbost je, co píšeš o presumpci viny a přirovnávání k jednotlivým závodům. Formát kvalifikace ji sice dělí na tři části, ale pořád je to jedna kvalifikace, takže když dojde k prohřešku, za který mají někoho diskvalifikovat, logicky ho musejí diskvalifikovat z celé kvalifikace. Něco jiného by bylo, kdybychom měli páteční a sobotní, jako tomu bylo dřív. Teď ale máme jenom jednu... Když se nad tím člověk v klidu bez emocí zamyslí a podívá se na to z jejich (FIA) úhlu pohledu, má všechno, co Charlie říká, hlavu a patu.

      Já jsem za jeho vyjádření rád. Je vidět, že v tom mají ve FIA jasno (aspoň někteří) a navíc mi z toho vyplývá, že se McLaren nesnažil o nějakou habaďůru, ale skutečně šlo jenom o chybu s palivem a následné chybné rozhodnutí nestáhnout Lewise zpět. Víceméně drobná chyba s tvrdým trestem - to udrží týmy na uzdě, přesně jak Charlie předpokládá. Lewise je škoda, ale za mě má FIA 01

      A teď se do mě pusťte! 13 03

      + 37 / − 20

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        109.80.92.XXX
        Proč do tebe, je to tvůj názor. Můj názor je, že kvalifikace má tři části a má být hodnocena každá část zvlášť. Že svoji neschopnost FIA zachraňuje tím způsobem, který předvedla, je prostě špatně. Myslím, že zvážit auta, nebo zkontrolovat po každé části kvalifikace není problém a jak říkám, chyba a prohřešek proti pravidlům to byl, ale trest je naprosto neadekvátní vzhledem například k trestu za neuposlechnutí žlutých vlajek, kdy jde o prohřešek proti bezpečnosti a který může někoho ohrozit na životě. FIA si jen ulehčuje práci, ale za ty prachy, co to stojí, by ta organizace měla být zlatá. Co zlatá - diamantovoplatinová, kdy by klidně každý tým mohl mít přidělený svého delegáta, který by ho kontroloval. V těch nákladech je to jako plivnutí do moře.

        + 36 / − 28

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • McMatej

          McMatej

          81.201.60.XXX
          Tak tak, svatá pravda. Buď vážit po každá části části nebo nic. To že auto odpovídá po třetí části neznamená, že tak bylo i po předcházejících částech, když bylo za tu dobu bylo v garáži několikrát. Tímto mi Charlie moc nepřesvědčil.

          + 34 / − 29

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Duncan66

        89.29.32.XXX
        Jestli ma hlavu a patu diskvalifikovat nekoho z cele kvalifikace kvuli necemu, co na vysledky kvalifikace nemelo zadny vliv je diskutabilni. Stejne tak nema hlavu a patu tvrdit, ze to udelali proto, aby tymy priste nespekulovali, kdyz po kvalifikaci testuji pouze nahodne 3 z 24 vozu a navic nemaji zadnou kontrolu co se deje behem Q1 a Q2 a tudiz nedokazou rict jak je na tom s dodrzovanim pravidel 90% na startovnim rostu, takze toho vi velmi malo aby mohli vyvozovat takove zavery. A jestli ma hlavu a patu prirovnani nestastne nahody s tankovaci hadici s neregulernim palivem v nadrzi, tak by me zajimalo, cim se zklidnujes pred tvym zamyslenim, protoze ten tvuj uhel pohledu zda se byt silne zakriven 17 02

        + 32 / − 16

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama