DISKUZE K ČLÁNKU Whiting: Hamilton musel být potrestán vyloučením
Charlie Whiting brání své rozhodnutí odsunout Lewise Hamiltona na konec startovního roštu kvůli nedostatku paliva v kvalifikaci na VC Španělska.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Whiting: Hamilton musel být potrestán vyloučením
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel000733
13:21 17.05.2012 194.228.223.XXXNechápu Není možné dokázat, že pravidla nebyla porušena i v první či druhé části a tudíž musí být vůz diskvalifikován, argumentoval Whiting!!! V první i druhé části snad do boxů dojel ne tak jak není možné dokázat,toto opravdu nechápu -
anonym
22:00 16.05.2012 178.209.152.XXXMě se zdá že si pan Whiting si trošku protiřečí, když říká, že musel udělat z Lewise odstrašující případ, aby to ostatní nezkoušeli, je čirý nesmysl. Mclaren společně s Lewisem to mohli zkusit, mohli dojet do boxů a měli by hodně slušnou šanci, že je nevytáhnou a nezměří, jenže oni raději férově zastavili, aby pokud se nemýlím, bylo dostatek paliva na vzorek, což 1,3 kg bylo. Hold příště to bude vypadat třeba tak, že zastavili kvůli "chybě v hydraulice".
Ještě je však tady taky možnost ta, že by jim 1,3kg opravdu nevystačilo na to jedno kolo a tak neměli jinou možnost. I když by si zrovna tohle protiřečilo s Whitmarshem. A nebo by pak neprošli váhovým limitem. -
Omni
21:33 16.05.2012 88.103.99.XXXDůkaz "Není možné dokázat, že pravidla nebyla porušena i v první či druhé části ... "
Nevím co víc by chtěl než to, že se po svých kolech v Q1 i Q2 pokaždé vrátil do garáže. A kdyby náhodou ty pravidla tedy porušil, jako v Q3, tak by v ní ani nemohl nastoupit, protože by jeho monopost byl zaparkovaný někde za svodidly.-
-
-
Petr
09:27 17.05.2012 109.81.245.XXXPodmínka je dojetí do boxů + 1 litr, jak jsme psali zde: [odkaz na stránku]
Viz Technická pravidla, článek 6.6.2.-
uzivatel000733
13:26 17.05.2012 194.228.223.XXXJenže tuto podmínku mají i ostatní a pokud mezi každou částí neskontrolují všechny tak můžou taky zkoušet podvádět takže argument na h.....
Nechci vyvolávat rozepře,ale myslím že být to Alonso tak to bylo OK
-
-
-
-
erdedy
19:20 16.05.2012 95.102.216.XXXPáni prosim... Neviem ci je to uplne jasne a ani sa nedivim, lebo Whiting v clanku, dost nestastne, "sarapati" LEN s "nelegalnym vozom", palivom, ci mnozstvom apod.
Ale podstata problemu je este ina (to vlastne neni v tomto clanku, bolo to v inom, uz neviem ktorom). Pokial viem, primarne bol potrestany za nedodrzanie limitu na navrat do boxov a az potom boli spekulacie o natankovani/nenatankovani potrebneho mnozstva, vyssia moc atdatd...
Ako aj mne tak prisny trest moc nevonia ale proste len chcem upozornit, ze bol potrestany hlavne za nieco ine ako sa tu rozobera. -
Duncan66
17:01 16.05.2012 89.29.32.XXXHm Nevim jak zni presne trest v danem pripade, ale ty recicky Whitinga zni pekne alibisticky.
A presne jak zde pise zeto, tak u Buemiho to byl uplne jiny pripad.
A vymluouvat se na precedent, kdyz pilot vyhraje o 0,5s a ty 2kg co tam mel mit navic neudelaji ani jednu desetinu je docela sranda. V jeho podani to vypada, jako by jeli kvaldu s pulkou nadrze a nejake cachrovani se zustatkem v nadrzi by mohlo byt nejak signifikantni
-
-
-
zeto
16:05 16.05.2012 109.80.92.XXXHm... tak jednak byl Buemi dq za to, že palivo neodpovídalo předpisům, což považuji za naprosto jiný typ prohřešku, než nedojetí do PL.
A potom "Není možné dokázat, že pravidla nebyla porušena i v první či druhé části a tudíž musí být vůz diskvalifikován" - v F1 tedy funguje princip presumpce viny? Takže když to vezmu ad absurdum - pokud v jednom závodě zjistí, že je auto nelegální, mohou být dq ze všech předchozích, protože šampionát je celek a nelze dokázat, že auto v předchozích závodech bylo legální. To je ovšem, Charlie, velká blbost, že?-
anonym
18:20 16.05.2012 188.120.195.XXXBlbost je, co píšeš o presumpci viny a přirovnávání k jednotlivým závodům. Formát kvalifikace ji sice dělí na tři části, ale pořád je to jedna kvalifikace, takže když dojde k prohřešku, za který mají někoho diskvalifikovat, logicky ho musejí diskvalifikovat z celé kvalifikace. Něco jiného by bylo, kdybychom měli páteční a sobotní, jako tomu bylo dřív. Teď ale máme jenom jednu... Když se nad tím člověk v klidu bez emocí zamyslí a podívá se na to z jejich (FIA) úhlu pohledu, má všechno, co Charlie říká, hlavu a patu.
Já jsem za jeho vyjádření rád. Je vidět, že v tom mají ve FIA jasno (aspoň někteří) a navíc mi z toho vyplývá, že se McLaren nesnažil o nějakou habaďůru, ale skutečně šlo jenom o chybu s palivem a následné chybné rozhodnutí nestáhnout Lewise zpět. Víceméně drobná chyba s tvrdým trestem - to udrží týmy na uzdě, přesně jak Charlie předpokládá. Lewise je škoda, ale za mě má FIA
A teď se do mě pusťte!-
anonym
19:07 16.05.2012 109.80.92.XXXProč do tebe, je to tvůj názor. Můj názor je, že kvalifikace má tři části a má být hodnocena každá část zvlášť. Že svoji neschopnost FIA zachraňuje tím způsobem, který předvedla, je prostě špatně. Myslím, že zvážit auta, nebo zkontrolovat po každé části kvalifikace není problém a jak říkám, chyba a prohřešek proti pravidlům to byl, ale trest je naprosto neadekvátní vzhledem například k trestu za neuposlechnutí žlutých vlajek, kdy jde o prohřešek proti bezpečnosti a který může někoho ohrozit na životě. FIA si jen ulehčuje práci, ale za ty prachy, co to stojí, by ta organizace měla být zlatá. Co zlatá - diamantovoplatinová, kdy by klidně každý tým mohl mít přidělený svého delegáta, který by ho kontroloval. V těch nákladech je to jako plivnutí do moře. -
Duncan66
00:19 18.05.2012 89.29.32.XXXJestli ma hlavu a patu diskvalifikovat nekoho z cele kvalifikace kvuli necemu, co na vysledky kvalifikace nemelo zadny vliv je diskutabilni. Stejne tak nema hlavu a patu tvrdit, ze to udelali proto, aby tymy priste nespekulovali, kdyz po kvalifikaci testuji pouze nahodne 3 z 24 vozu a navic nemaji zadnou kontrolu co se deje behem Q1 a Q2 a tudiz nedokazou rict jak je na tom s dodrzovanim pravidel 90% na startovnim rostu, takze toho vi velmi malo aby mohli vyvozovat takove zavery. A jestli ma hlavu a patu prirovnani nestastne nahody s tankovaci hadici s neregulernim palivem v nadrzi, tak by me zajimalo, cim se zklidnujes pred tvym zamyslenim, protoze ten tvuj uhel pohledu zda se byt silne zakriven
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek