DISKUZE K ČLÁNKU Soupeři okopírují zadní křídlo Mercedesu s F-kanálem. Jak funguje?

Mercedes u svého vozu W03 používá na zadním křídle F-kanál, který FIA zkoumala a prohlásila jej za legální. Soupeři již zahájili proces kopírování, jak přiznal i šéf Red Bullu Christian Horner.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Soupeři okopírují zadní křídlo Mercedesu s F-kanálem. Jak funguje?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 33, poslední 16.03.2012 12:35 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000698 (Hlasoval 1 člověk) 15.03.2012 16:32
http://scarbsf1.files.wordpress.com/2012/03/f… »
» uzivatel000698 (Hlasoval 1 člověk) 15.03.2012 16:33
http://scarbsf1.files.wordpress.com/2011/10/merc… »
» uzivatel000324 (Hlasoval 1 člověk) 15.03.2012 20:18
Ale no! Ja by som tomu tiez nepripisoval nejaky… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    XXX
    Áno, od Rossa veľmi vtipná odpoveď, že nevie čo to F-šachta je. Ale nemyslím si, že F-šachta na zadnom krídle má spojitosť s W-šachtov na prednom krídle, ktorá má otvor predsa v nose auta. F-šachta pracuje na zadnom krídle v súčinnosti s DRS a je to ďalšie zníženie odporu vzduhu auta, ktoré má za následok, že autu pridáme ďalšiu silu za čas, čo je pridaný výkon auta, ktorý zrýchli auto za čas o zrýchlenie, ktoré zodponedá dodanému výkonu. Šachta-w na prednom krídle má predsa prepoltený otvor v čumáku a vduch smeruje dvomi kanálmi na povrch predného krídla rovnomerne, ak auto ide rovno. V zátačke Coriolisova sila, dvíha prené koleso a W-šachta je tam preto, aby túto silu eliminovala tak, že v priečnych horizontálnych kanálikoch sa váľajú guličky (samozrejme tlmene), ktorých polohu určuje odstredivá sila a keď zatvori vonkajší kanál celý prúd presmeruje na vnútornú prednú časť krídla, čím koleso pritláča k vozovke a tak vnáša do jazdy stabilitu. Komprédo ! 11 Nestabilita auta je vplyvom Coriolisovej sily v zákrutách taká veľká, že schopnosť viesť auto je len na dvoh kolesách, lebo dvva sú nadľahčované a to je tá nestabilita o ktorej jazdci hovoria. Ja potrebujem mť auto stabilné a to je stabilné vtedy, keď stojí na 4 kolesách, ktoré majú približne rovnakú adhéziu a o tom to je. 18 Všetko ostatné sú rozprávky.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • hmmm

    XXX
    Když je profil křídla na hranici stability proudění při dané rychlosti, stačí k odtržení a vzniku turbulencí opravdu málo. Je to něco jako když máš nádobu plnou tak, že jediná kapka vody navíc stačí k tomu, aby přetekla.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • xsarahdi

    XXX
    AHA....RB na niečo zabudol 18

    Horner sa len diví ako to veď F-duck je zakázaný...no nieje ty p.ko ...myslieť si je jedna vec a opýtať sa druhá 12

    Má to vraj iba Mercedes a Mclaren ...som už nedočkavý na 2 DRS zóny v Austrálii ako ich (RB) budú obiehať ... 11 11 11

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • woboss

      XXX
      kde vsichni berete, ze to ma i mclaren ? nikde sem to necetl 05

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000324

      uzivatel000324

      XXX
      Ale no! Ja by som tomu tiez nepripisoval nejaky velky vyznam. Previest obrovske mnozstvo vzduch zo zadu do predu tak malim kanalom urcite nebude mozne, skor to vidim na vyrovnavaie tlaku medzi zadkom a predkom auta.
      Neverim ze prave F sachta bude rozhodujuca v tohtorocnom sampionate. Ani ked s tym prisiel MCL tak to nebola rozhodujuca suciastka a samo F priznalo ze stratili cas F sachtou a nevenovali sa podstatnejsej casti - vyfukom.

      MCL mal F sachtu RB ju nasadil neskor a aj tak bol v cele...

      dodo

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • a

    XXX
    Horenr dělal 2 roky to samé a teď se divý...šašek

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pec

    XXX
    W-šachta ne? Jakto? Ten otvor na předním křídle mi dával podle toho videa co bylo k dispozici větší význam než tady to na zadním křídle.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      XXX
      Viz Technická pravidla, článek 3.7.8 - otvor 150 mm před osoou předních kol může sloužit pouze pro chlazení, tedy pro žádný vstup do jakéhosi pasivního F-kanálu. To video s W-kanálem byla hezká malovánka, nic víc.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • eR

    XXX
    Malý objem vzduchu nemá na věc téměř žádný vliv. Při maximálce mají tolik přítlaku, že by mohli závodit na stropě a působí tam síly, které díra o průměru cca 5cm ovlivní jen zanedbatelně. Je mi jasné, že v simulacích na počítačí, kde jsou vidět exaktní hodnoty, se to může zdát jako dobrý tah, ale v reálu na dráze to až kdovíjaká výhoda být nemusí, už jen kvůli omezené možnosti použití v závodě.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • cervenak

    XXX
    Mimo temu ..... Neviete niekto ci budu davat ceske televizie volny trening?? :)

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Vítek

    XXX
    Určitě by jim to mohlo hodně pomoc při kvalifikaci,kdy můžou používat DRS podle libosti.

    Pro pochybovače-nesmíte si představovat nějaké obrovské kanaly uvnitř vozu.Jedna se v podstatě o vyrovnání tlaků,pro změnu proudění kolem předníhio křídla stačí i malý objem vzduchu.

    Už se těším:o))

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • eR

    XXX
    To se mi nějak nezdá. Vést vzduch skrz celé auto ze zadního křídla do předního. I když ty otvory nejsou moc velké tak pořád musíte udělat širsí bočnice, vést to přes upevnění zadního křídla, kolem převodovky, motoru, kokpitu až dopředu. V závodě je to použitelné pouze v drs zóně pokud jste do 1 sekundy za soupeřem, který může mít díky dobré konstrukci i tak lepší maximálku než Mercedes s průduchem. Neznám tabulku nejvyšších rychlostí z testů, ale ať mě nikdo netvrdí, že tím získají třeba o 10km/h větší maximálku.

    Kdyby měli něco co zlepšuje přítlak v zatáčkách tak neřeknu, ale zlepšení aerodynamického vyvážení na rovince v drs zóně, když jedu jenom rovně a díky úbytku paliva se vyvážení monopostu beztak každým kolem mění? A ví někdo, kdy vyhrál šampionát někdo s formulí s nejvyšší maximální rychlostí. Já jen vím, že poslední 2 roky to nebylo. 14

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • F1

      XXX
      cus hele nemas pravdu co se týče ohledně toho předního křídla tak ten není závislý na DRS!!! ten tlačí přední křídlo k vozovce v urcite rychlosti!! nemusi byt maximalni nikde nejsou zjistitelne udaje v jake rychlosti se to aktivuje ale muze to bejt třeba při rychlosti 200km/h a ta se dosahuje skoro vsude na trati.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000698

    uzivatel000698

    XXX
    [odkaz na stránku]

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000698

    uzivatel000698

    XXX
    [odkaz na stránku]
    [odkaz na stránku]

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kimi

    XXX
    Petře, prosíme o stručné a jasné vysvětlení, aby byli všichni v obraze. Taky jsem z toho trochu zmatený. Klidně by nebylo na škodu sem hodit nějaké obrázky či nákresy, jak to přesně funguje. Díky 03

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama