DISKUZE K ČLÁNKU Soupeři okopírují zadní křídlo Mercedesu s F-kanálem. Jak funguje?
Mercedes u svého vozu W03 používá na zadním křídle F-kanál, který FIA zkoumala a prohlásila jej za legální. Soupeři již zahájili proces kopírování, jak přiznal i šéf Red Bullu Christian Horner.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Soupeři okopírují zadní křídlo Mercedesu s F-kanálem. Jak funguje?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000698
(Hlasoval 1 člověk)
15.03.2012 16:32
http://scarbsf1.files.wordpress.com/2012/03/f… »
» uzivatel000698
(Hlasoval 1 člověk)
15.03.2012 16:33
http://scarbsf1.files.wordpress.com/2011/10/merc… »
» uzivatel000324
(Hlasoval 1 člověk)
15.03.2012 20:18
Ale no! Ja by som tomu tiez nepripisoval nejaky… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Kapor
12:35 16.03.2012 XXXÁno, od Rossa veľmi vtipná odpoveď, že nevie čo to F-šachta je. Ale nemyslím si, že F-šachta na zadnom krídle má spojitosť s W-šachtov na prednom krídle, ktorá má otvor predsa v nose auta. F-šachta pracuje na zadnom krídle v súčinnosti s DRS a je to ďalšie zníženie odporu vzduhu auta, ktoré má za následok, že autu pridáme ďalšiu silu za čas, čo je pridaný výkon auta, ktorý zrýchli auto za čas o zrýchlenie, ktoré zodponedá dodanému výkonu. Šachta-w na prednom krídle má predsa prepoltený otvor v čumáku a vduch smeruje dvomi kanálmi na povrch predného krídla rovnomerne, ak auto ide rovno. V zátačke Coriolisova sila, dvíha prené koleso a W-šachta je tam preto, aby túto silu eliminovala tak, že v priečnych horizontálnych kanálikoch sa váľajú guličky (samozrejme tlmene), ktorých polohu určuje odstredivá sila a keď zatvori vonkajší kanál celý prúd presmeruje na vnútornú prednú časť krídla, čím koleso pritláča k vozovke a tak vnáša do jazdy stabilitu. Komprédo ! Nestabilita auta je vplyvom Coriolisovej sily v zákrutách taká veľká, že schopnosť viesť auto je len na dvoh kolesách, lebo dvva sú nadľahčované a to je tá nestabilita o ktorej jazdci hovoria. Ja potrebujem mť auto stabilné a to je stabilné vtedy, keď stojí na 4 kolesách, ktoré majú približne rovnakú adhéziu a o tom to je. Všetko ostatné sú rozprávky. -
-
-
uzivatel000324
20:19 15.03.2012 XXXAni ja som to dodnes nikde nevidel. Cital som vsak o tom ze F ma sachtu v predu.
dodo-
Ssisoun
21:00 15.03.2012 XXXTeoreticky podle tohoto [odkaz na stránku] se dá usuzovat že McLaren, může mít něco podobnýho -
-
-
-
uzivatel000324
20:18 15.03.2012 XXXAle no! Ja by som tomu tiez nepripisoval nejaky velky vyznam. Previest obrovske mnozstvo vzduch zo zadu do predu tak malim kanalom urcite nebude mozne, skor to vidim na vyrovnavaie tlaku medzi zadkom a predkom auta.
Neverim ze prave F sachta bude rozhodujuca v tohtorocnom sampionate. Ani ked s tym prisiel MCL tak to nebola rozhodujuca suciastka a samo F priznalo ze stratili cas F sachtou a nevenovali sa podstatnejsej casti - vyfukom.
MCL mal F sachtu RB ju nasadil neskor a aj tak bol v cele...
dodo
-
-
-
eR
17:38 15.03.2012 XXXMalý objem vzduchu nemá na věc téměř žádný vliv. Při maximálce mají tolik přítlaku, že by mohli závodit na stropě a působí tam síly, které díra o průměru cca 5cm ovlivní jen zanedbatelně. Je mi jasné, že v simulacích na počítačí, kde jsou vidět exaktní hodnoty, se to může zdát jako dobrý tah, ale v reálu na dráze to až kdovíjaká výhoda být nemusí, už jen kvůli omezené možnosti použití v závodě. -
Vítek
17:24 15.03.2012 XXXUrčitě by jim to mohlo hodně pomoc při kvalifikaci,kdy můžou používat DRS podle libosti.
Pro pochybovače-nesmíte si představovat nějaké obrovské kanaly uvnitř vozu.Jedna se v podstatě o vyrovnání tlaků,pro změnu proudění kolem předníhio křídla stačí i malý objem vzduchu.
Už se těším:o)) -
eR
17:01 15.03.2012 XXXTo se mi nějak nezdá. Vést vzduch skrz celé auto ze zadního křídla do předního. I když ty otvory nejsou moc velké tak pořád musíte udělat širsí bočnice, vést to přes upevnění zadního křídla, kolem převodovky, motoru, kokpitu až dopředu. V závodě je to použitelné pouze v drs zóně pokud jste do 1 sekundy za soupeřem, který může mít díky dobré konstrukci i tak lepší maximálku než Mercedes s průduchem. Neznám tabulku nejvyšších rychlostí z testů, ale ať mě nikdo netvrdí, že tím získají třeba o 10km/h větší maximálku.
Kdyby měli něco co zlepšuje přítlak v zatáčkách tak neřeknu, ale zlepšení aerodynamického vyvážení na rovince v drs zóně, když jedu jenom rovně a díky úbytku paliva se vyvážení monopostu beztak každým kolem mění? A ví někdo, kdy vyhrál šampionát někdo s formulí s nejvyšší maximální rychlostí. Já jen vím, že poslední 2 roky to nebylo.-
F1
17:58 15.03.2012 XXXcus hele nemas pravdu co se týče ohledně toho předního křídla tak ten není závislý na DRS!!! ten tlačí přední křídlo k vozovce v urcite rychlosti!! nemusi byt maximalni nikde nejsou zjistitelne udaje v jake rychlosti se to aktivuje ale muze to bejt třeba při rychlosti 200km/h a ta se dosahuje skoro vsude na trati.
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek