DISKUZE K ČLÁNKU Technický ředitel McLarenu obhajuje "efektivní" DRS

Technická novinka loňské sezóny Formule 1 - systém pro snížení odporu (DRS) je podle technického ředitele McLarenu Paddyho Lowa "levným, snadným a efektivnějším" způsobem pro zlepšení předjíždění a zvýšení atraktivity závodů.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Technický ředitel McLarenu obhajuje "efektivní" DRS

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 43, poslední 05.01.2012 11:39 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasoval 1 člověk) 04.01.2012 13:49
Podle mě ta doba rozhodně není pryč. Bylo to… »
» Mike17 (Hlasoval 1 člověk) 05.01.2012 11:28
Ty sprinty jsou jen jedna z věcí, s kterými… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Mike17

    Mike17

    XXX
    Ty sprinty jsou jen jedna z věcí, s kterými nesouhlasím (takový supersprint je vlastně kvalifikace). Další jsou složité přední křídla, které podle mě jen prospívají tomu, aby se jezdec mohl v rychlé zatáčce co nejvíc přiblížit vozu před ním. Kdyby byly jednoduché bylo by to horší, což byl tuším důvod proč je udělali širší a účinnější.
    A pak se mi líbí gumy s kratší životností. Podle mě rozhodně prospěly zajímavosti loňského šampionátu. Kdyby neměli jezdci tak odlišné gumy (díky rozdílným strategiím a opotřebení), zbývalo by jen předjíždění na DRS, což by trochu ubralo na počtu a hlavně zajímavosti předjíždění.
    A co bys dělal s tratěma (sektorama) jsem z toho příspěvku nějak nepochopil, napsal jsi to trochu nepřehledně.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • David

    XXX
    Je to reklama na ING at. ta nahoře.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      XXX
      Jj, vidím ji, ale nerozevírá se mi. Je nahoře hned po načtení stránky a pořád zůstává na svém místě. Já bych to ale stejně nevyřešil, předám to dál (a jdu pokračovat v rozpracovaném článku o PIV).

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • David

    XXX
    Přesně jak píše hitZor

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • hmmm

    XXX
    Aerodynamika produkuje v rychlých zatáčkách přítlak okolo 1200 kg! To je dvojnásobek hmotnosti celého vozu, to je fakt zanedbatelné. 11

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • hitZor

    XXX
    Myslí to, jak třeba po deseti sekundách od načtení stránky vyskočí, tímpádem se všechen obsah poposune dolů a zrovna když chceš na něco kliknout, tak klikneš na něco jiného.. ;)

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • hmmm

    XXX
    Máš špatnou paměť a hemmis má pravdu - Lewis se držel okolo 0,8 s za Sebem jenom do 6. kola. V 7. už to bylo skoro 1,2 s a postupně to rostlo až do 16. kola, kdy jel Seb do boxů až na víc než 2,5 s.

    Přední křídlo produkuje 25 - 30 % aerodynamického přítlaku vozu. Mimo něj není v přední části vozu nic, co by generovalo přítlak stojící za zmínku. Jak "horké" to bude s autem, které přijde v rychlé zatáčce o polovinu přítlaku na předním křídle, si lze docela dobře představit.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • David

    XXX
    Jo a chtěl jsem tě poprosit jestli bys neudělal něco s tou reklamou nahoře. Nemyslím ji zrušit, je mi jasné že potřebujete sponzory ale ať nevyskakuje, ať je tam natvrdo. Tak když chceš kliknout na Rosberg věří tak skončíš ve fotografiích. Dík

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    XXX
    Podle mě ta doba rozhodně není pryč. Bylo to ještě v roce 2010 a to není zas tak dávno. Vozy se od té doby zase moc nezměnily. Máš pravdu v tom, že letos se dalo občas vidět, že se někdo drží i v rychlé zatáčce. Ale není to proto, že přes zimu někdo sundal spoustu křidýlek, ale proto, že měli odlišně opotřebované gumy. Když někdo dojížděl s čerstvými někoho s opotřebovanými, neby pro něj problém se v té zatáčce udržet. Rozdíl v gripu plně nahradil ztrátu přítlaku.
    Pořád mi nějak není jasné, jak bys chtěl zařídit předjíždění, když jsi proti KERS, DRS a navíc bys chtěl trvanlivé gumy, které by byly po celou délku závodů ve stejném stavu.
    Nemyslím to špatně, jen mi nějak uniká tok tvých myšlenek. 03

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • hmmm

    XXX
    Teoreticky to u vozů, jejichž rozdíl v rychlosti je jenom malý, možné je a teorií je hned několik podle situace a charakteru trati. Samozřejmě to předpokládá rozdílnou strategii jeho použití u útočníka a obránce. Když ho aktivují oba ve stejném místě na stejně dlouho, je KERS k ničemu.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Qwert

      XXX
      Teorie je jedna věc a praxe druhá. Zpravidla ale používal útočící jezdec jak DRS, tak KERS. Tudíž byl bránící se jezdec bez šance a jeho KERS to nemohl zachránit, neboť pouze vykompenzoval KERS útočníka.

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • hmmm

        XXX
        To máš naprostou pravdu. Slabý KERS stejně výrazný rozdíl neudělá, takže ve výsledku je to sice hezká technologie, která ale sežere spoustu peněz a vliv na závodění má pramalý. 07

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • hmmm

    XXX
    Naprostý souhlas. Je třeba si uvědomit, že vůz jedoucí v těsném závěsu ztrácí až 15 % aerodynamického přítlaku, který hraje v rychlejších zatáčkách hlavní roli ve schopnosti auta uržet se na trati. Většina ztráty připadá na přední křídlo, auto se tím stává nedotáčivé, přední pneumatiky jsou více namáhány, při snaze jezdit co nejblíž za soupeřem se přehřívají a jejich životnost se podstatně zkracuje.

    Omezený počet sad pak nutí jezdce pneumatiky šetřit, nedržet se v rychlých pasážích za soupeřem tak blízko v místech, kde nemá šanci na předjetí (to často bývá celá trať s výjimkou poslední zatáčky před nejdelší rovinkou). Výsledkem je vláček aut neschopných se předjet, přestože rozdíl v jejich rychlosti v čistém vzduchu může být větší než sekunda na kolo (v cíli rodíl kola!).

    Na řešení téhle situace neexistuje mimo umělé pomůcky typu DRS žádný jednoduchý a rychlý recept* (superměkké pneu / supertvrdé pneu / zákaz nebo příkaz něčeho na aerodynamice...). Je to běh na dlouhou trať pomocí dílčích změn v různých oblastech pravidel, postupném ověřování jejich fungování a ponechávání těch dobrých, přičemž cílem by mělo být postupné snížení vlivu aerodynamiky na celkový výkon auta. FIA s tím začala a v rámci možností IMO postupuje správným směrem, přestože se výsledek jejich snah nemusí každému líbit (tvar zadního křídla, šířka předního).

    DRS je kontroverzní prvek a FIA určitě nebude trvat na jeho používání, když nebude potřeba. Jak ale trefně říká Paddy Lowe, DRS je efektivní, levný a okamžitý prostředek pro zatraktivnění závodů a osobně jsem radši, když má ten rychlejší vzadu nástroj, jak se přes pomalejšího dostat, byť to není nástroj dokonalý. Dost bylo nudných vláčků z minulé dekády!

    *) Jak se hezky říká, každý složitý problém má alespoň jedno jednoduché a snadno pochopitelné nesprávné řešení. 03 11

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Jura

    XXX
    vic nez jeden odstavec jsem opravdu necetl, mozna priste kratsi prispevky :D toto je internet a tady vladne strucnost ;)
    tohle vsechno je obecne znamo, ale osobne tomu verim tak napul...co napriklad minuly rok barcelona a vettel vs hamilton? snad polovinu zavodu ham jezdil doslova par metru za nim a nevypadalo to, ze by ham nejak vice trpel na pneu, ci mensi pritlak apod...takze ono to zas nebude tak horke jak se rika :)

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • David

      XXX
      Souhlasím, doba kdy se za sebou nemohla udržet auta jsou pryč. Můžu tu dát spoustu odkazů na video kde se jeden druhého drží a to i v zatáčkách. Ano tenkrát tými schválně upravovali auta tak aby za nimi nebyl vzduchový pytel, respektive aby znemožnili předjíždění ale tohle skončilo když FIA omezila veškeré aerodynamické kravinky na voze. Takový vůz byl např Ferrari F 2003 GA, ten toho na sobě měl tolik že už to vypadalo jako scifi auto. Tolik různých křidélek že už nebyla ani na autě rovná místa.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • hemmis

      XXX
      VET vs. HAM SPAIN 2010 - pokud si spomínám dobře ham se přiblížil chvilu jezdil za vetlem ale nebylo jak předjet a když mu začly odcházet gumy rychleji než Vet tak se pouze jen vzdaloval vettlovu zadnímu křidlu

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Hlavně že ty si nezapomeneš vždy kliknout na plus po odeslání svého příspěvku, jak na to na serveru koukám. 04

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • David

      XXX
      Neuvažoval jsi to zrušit. Ten kdo k tomu má co říct tak reaguje a ten kdo si tu řeší mindráky tu pouze rozdá hlasy a jde pryč.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

GP MONAKA: PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

Valtteri Bottas si v ulicích Monte Carla tentokrát příliš nezajezdil

GP MONAKA: V třetím tréninku se Leclerc ještě zlepšil, ostatní mu zatím nestačí

Charles Leclerc se před domácími příznivci v druhém tréninku vytáhl

GP Monaka: v druhém tréninku se nejlépe dařilo Leclercovi, Russell měl potíže, Red Bull nepřesvědčil

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama