DISKUZE K ČLÁNKU Technický ředitel McLarenu obhajuje "efektivní" DRS
Technická novinka loňské sezóny Formule 1 - systém pro snížení odporu (DRS) je podle technického ředitele McLarenu Paddyho Lowa "levným, snadným a efektivnějším" způsobem pro zlepšení předjíždění a zvýšení atraktivity závodů.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Technický ředitel McLarenu obhajuje "efektivní" DRS
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
Petr
14:49 04.01.2012 XXXNeuvažoval, přijde mi to jako docelá zajímavá a o lecčems vypovídající fíčura, nemyslím si, že by si tím všichni léčili své mindráky. Každý má právo dát najevo, s čím názorem souhlasí.
Ale i kdyby - tohle není můj web, nejsem ani jeho programátor (není tedy v mé moci to jednoduše zrušit).
-
-
-
Kapor
19:23 03.01.2012 XXXJa si myslím, že rýchlejší jazdec musí najprv dobehnúť toho pomalšieho pred zónou DRS, identifikovať sa a predbehnúť toho pomalšieho. Nie je dôvod, aby krúžil za ním, alebo spôsobil kolíziu tým, že na predbehnutie nemá dostatok prebytku výkonu. DRS je tam preto, aby ho jazdec rýchlejší predbehol rýchlo a bezpečne a nie je to len dobré, ale aj oku lahodiace. Pomalší má možnosť sa brániť KERSom, aby ho ten rýchlejší pred zónou DRS nedobehol do 1 sek. a to je dobre, lebo aj on má nástroje na svoju obranu. Preto je všetko na závodníkoch a ich zručnosti, nové veci použiť v pravý čas, a že to pomáha je jasné a nie je to nič úmelé. -
David
18:01 03.01.2012 XXXJá to beru z toho pohledu že např. letos pneu umožnilo do určité míry závodit. Proto si myslím že pneu je základ. V aerodynamice se dají nahnad desetiny na pneu se dají řešit sekundy takto to řekl Sam Michael. Je to pouze můj názor, nemám žádné výpočty ale myslím si to stejně jako ty, jezdec má mít šanci jed naplno.-
Mike17
19:51 03.01.2012 XXXŘíkal jsi, že na atraktivitu měly mnohem větší vliv pneumatiky než DRS a proto bys ho zrušil. Ty mají tak dobrý vliv jen proto, že jsou hodně měkké a rychle odcházejí. Teď bys zase chtěl gumy co vydrží celý závod. Tak co vlastně chceš? Návrat k těm sezonám co se skoro nepředjíždělo? Nebo máš nějaký jiný nápad, jak zajistit předjíždění? -
virtual
22:33 03.01.2012 XXXJenomže aerodynamika dnes dělá ten rozdíl, při jízdě v závěsu způsobuje vyšší opotřebení pneu, nefunguje "větrný pytel", v zatáčkách ztrácí grip, nefunguje chlazení atd., to považuju za zkladní předpoklad pro těsné souboje. Pneumatiky letos podle mě "umožnili závodit" jen když byly v rozdílné fázi životnosti (např. nová vs. kvalifikační sada), a i tak se hodně šetřilo, žádné zbytečné probrždění, tlačení na soupeře atd., doplácel na to např. Lewis, který je dravější jezdec, ale stačilo pár kol naplno a pneu a strategie byla v ***-
hemmis
23:38 03.01.2012 XXXMáš pravdu . já bych se nato podíval postupně za 1.je známo že vůz ve předu tvoří víry které ovlivnují vůz zasebou . za 2. je známo že vůz vzadu má tak propracovanou aerodynamiku že sebemenší zmena toku vzduchu má vliv na přitlačnou silu a celkový aero efekt tvaru vozu. za 3. jezdci musí šetřit pneu místo aby jely na 100% někeří i na 105% a vyždímaly z auta vše co v něm je. jak tu niže nekdo nazval Endurace což zrovna není nejvhodnější pro závodění obecně a už ubec ne pro předjiždení a napínavé souboje. za 4. je známo že nekeré tratě nabízeji minimum předjíždecích příležitostí . takže ted máme 4 základní důvodu problémů z předjiždením . tak první bych odstranil příčinu vírů za autem . není možné je uplně zlikvidovat ale je možné je omezzit radikalněji než doposud velké množství produkují difuzory ktéré bych tímto zakázal uplně a do pravidel dal že všechny vozy musí mít rovnou podlahu až po konec vozu. druhý problém bych viřešil tak že bych aero dinamiku ješte více zjednodušil nejduležitejší dnes je jak celý proud vzduchu nasmeruje přední křídlo a kolik dává přítlaku. tím pádem je i visoká nachylnost na jakýkoliv vír vzduchu z předešlého auta . omezit křidílečka na předním křídle tak aby bylo křídlo tvořeno dvema svuislímy bočnicemi jednou vodorovnou částí přezcelé a dvěma přitlačnéma klapkamy na obou stranách předem daných rozmerů. a další křidilka a klapky jako deflektory a ty sloupy u bočnic bych dále zakázal. tím bychom měldy dostat vůz schopnejší se udržet za jiným vozek u kterého v případě 1. je tvoření vírů sniženo nežly dnes je to i otento kousek snažší . za třetí jde o délku zavodů a trvanlivost pneu . po 20 kolech se pole roztrhá nekeří mužou jet stále na plno jiní musí šetřit pneu a tím jet jen na 90% či méně a další v tu chvíly musí urychleně do boxů jinak přijdou o pneu uplně. . myslím že v neděly ve 2 hodiny sprint na 75-100km (v případě 100km sprintu na 5km dlouhém okruhu je to 20kol kdy mužou jezdci jetz na 100% v připadě vhodné smesy pneu. dejmetomu že 1 kolo jezdci průměrně projedou za 1,30minuty máme 1,5m x 20kol = 30min čístého závodění + ceremonie předstartem a po cíli nejakým 35-45min) pak by mohla bít nachvalně znamá komerční přestvka a na okruhu by mezitím na start připravilo třeba GP2 které by jelo taky sprint ale na 50-75km při čase 1:43s a 75km na stejném okruhu je 15kol x asi 1,7 minuty neco málo pod 17minut sprint po tom by bylo znovu komerční přestávka a máme najednou už čas 15:10 + - nejaké minuty kde by potom začal druhý sprint případne z prohozeným pořadím prvních 8 ,10 či celím polem nebo bez prohození to už by se muselo vyskoušet. který by byl stejně dlouhý tedy dalších 30min čistého zavodění na 100% potom vyhlášeni vítezů akdyž se podíváme na hodinky máme neco kolem 16:00 a tim máme 2 hodiny parádních zavodů když tomu přidáme vozy z upravami popsanýmy v 1 i 2 po zhrnutí máme napínavé závody kde jezdci mužou bojovat bok po boku s vozy co se za sebou udrží v tesném kontaktu v podmínkách kdy nejsou jezdci nuceni šetřit pneu . a když se podíváme na 4 problém tratě jako kanada,interlagos či spa mají společnou rychlou část technickou část a část naročnejší na aero dinamiku tyhle tři sektory jen velmi málo vyhovují vozu současně dejmetomu model 3 jezdců první jezdcec má vůz z velkou maximální rychlostí a niským odporem a v prvním rychlém sektoru výrazne získává oproti dvoum zbylím konkurentům druhý jezdcec má vůz mechanicky skvelý což se hodí do pomalých technických částí zde získává tento jezdec a třetí jezdec by měl výhodu v 3 aerodinamicky náročné části z rychlýmy táhlejšímy zatačkamy naročnýmy na přilak kde ziskává jezdec č.3 nejvetší vyhodu takhle jezdci budoumít na výber které nastavení je proně nejlepší zda uplný kompromis nebo nejaké vlastnosti svého vozu viužijí více nežly druhé. takže si vemme 1.+2.+3.+4.= závodení nabyté akcí souboji a předjíždecích manévrů . na záver se chci omluvit za svuj špatný pravopis a chci říct že čísla zde popsaná jsou čistě teoretické a slouží pouze jako vzorový příklad-
-
-
-
-
Mike17
11:39 05.01.2012 XXXPřipouštím, že mě potěší když se mnou lidi víc souhlasí. Ale svoje + a - dávám podle toho jestli s příspěvkem souhlasím nebo ne. Předpokládám, že to tak dělá asi každý. Vzhledem k tomu, že je to anonymní, tak moc nechápu jak si tím bodováním můžu léčit nějaký mindrák. Pokaždé nemáš čas a chuť rozepisovat svůj názor, zvlášť když bych ho opakoval po několikáté v krátké době. Tak prostě dám + nebo -.
Takže by bylo asi lepší se smířit s tím, že v tu chvíli s váma lidi prostě víc nesouhlasí než souhlasí a neobviňovat všechny z mindráků.
-
-
-
-
-
David
10:41 04.01.2012 XXXNepopírám že má vliv i aerodynamika ale dle mého zanedbatelný. Pneumatiky jsou to co umožňuje závodit pokud je tedy nemusí šetřit. Právě proto že Lewis je dravec je potřeba mít gumy co to vydrží a neodcházejí za pár kol. Šetřit = jed pomalu čili nezávodit.
-
-
-
Oudy
15:07 03.01.2012 XXXJá si myslím, že mnohé letos DRS zklamalo kvůli jednoduchosti při předjíždění, ale věřím , že se FIA zpamatuje a nastaví pro příští sezonu DRS zony a detekce tak aby to neubíralo na atraktivitě závodu.Letos jsme viděli jak to vypadalo no a příští rok jim snad dojde že by bylo rozumné ve SPA a na jiných tratích tu DRS zonu zkrátit. Tak se nechejme překvapit :) -
David
14:59 03.01.2012 XXXZměna pravidel znamená změnu aut, tudíš vše zase pěkně od začátku. Nevím co chtějí dolaďovat když budou nuceni vše nastavovat jinak takže opáčko toho co bylo loni. Zrušit DRS a začít konečně řešit pneu a tratě. Respektive stačí pneu. To je to nejhlavnější ze všeho.
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek