DISKUZE K ČLÁNKU Statistika předjíždění v sezóně 2011: Kde se předjíždělo nejčastěji, jaký vliv má DRS a kdo je nejlepší?

Předjíždění je kořením závodů. Letos jsme byli svědky rekordního počtu téměř 1500 předjížděcích manévrů. Následující údaje, které nám poskytl Mercedes, byly sestaveny pomocí videozáznamů, záznamů časomíry v kombinaci s GPS technologií.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Statistika předjíždění v sezóně 2011: Kde se předjíždělo nejčastěji, jaký vliv má DRS a kdo je nejlepší?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 46, poslední 23.11.2011 18:02 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasoval 1 člověk) 23.11.2011 12:21
Nevím jaké umění myslíš. Jako zavěsit se za vůz… »
» Mike17 (Hlasoval 1 člověk) 23.11.2011 13:50
Rozumný argument, ale můžu namítnout že i… »
» Mike17 (Hlasoval 1 člověk) 23.11.2011 14:49
1. Ano nevadí mi, když rychlejší po předjetí… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Funferr

    XXX
    To bylo vždycky keců, že Schumi neumí předjíždět když vyhrával z pole pos... 04

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • David

    XXX
    Špatným nastavením vozu jsem měl na mysli jeho malou top speed, né tu myšlenku, ta zřejmně byla správná jak jsi podotkl i u Vettela. Špatná volba převodových stupnů dle mne zapříčinila že se před Schumiho nedostal a zasekl se za ním. I bez DRS by to dopadlo stejně, to co by Lewis stratil na Schumiho na rovince by dohnal v zatáčkách a zase by se setkali.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      XXX
      Já ti rozumím. Malá top speed mohla mít 2 důvody. Buď moc krátké převody, nebo velký přítlak. Nejspíš kombinace obou. Kdyby měl delší převody, byl by na rovince rychlejší, ale s horší akcelerací. S menším přítlakem by byl zase pomalejší v zatáčkách. Podle mě nebýt DRS, nastavení by se nezměnilo, nebo jen nepatrně. Proto bych pak čekal stejné nebo horší problémy s předjetím Schumiho.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000880

    uzivatel000880

    XXX
    Možno stačilo aby zvolil nastavenie ako Button, ktorý žiaden problém so Schumacherom nemal. Alebo možno ho mali obaja podobné a Button len využil súboj odohrávajúci sa pred ním. Evidentne však nastavenie nejakú úlohu zohrať muselo (teda v aspoň v súboji s MSch), na iných okruhoch problém s predbehnutím Mercedesu pomocou DRS nebol (napr. Spa s podobnou charakteristikou okruhu). Otázkou však zostáva akú úlohu zohrala v Hamiltonovej pasivite na Monze predošlá kritika od kdekoho.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000880

    uzivatel000880

    XXX
    No ono išlo hlavne o nasatvenie prevodovky a obmedzovača motora. Vettel s podobným nastavením vyhral, ale tomu okrem Alonsa, ktorý mal možno tiež podobné nastavenie (a hlavne neobrážal krajnice) nik nestál v ceste. Hamilton by sa so Schumacherom asi ťažko zdržoval ak by nepresexoval štart. A ak zabrúsime do športových pravidiel, presnejšie do článku o zákaze viacnásobnej zmeny jazdnej stopy, tak by sa z toho súboja mohlo vykľuť obyčajné blokovanie - strata Schumachera na Hamiltona v cieli je tiež vypovedá o ich rýchlosti viac ako dosť.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      XXX
      Já tu nijak nespochybňuji, že byl Ham rychlejší a neřeším jestli Schumi blokoval nebo ne. Ta diskuse je o DRS.
      David psal, že měl Ham špatné nastavení. Já jsem psal, že zase tak špatné nebylo, když s podobným Vettel vyhrál. Bez DRS by podle mě moc jiné nevolili, protože před startem nikdo nevěděl, že se zasekne za Schumim. Možná se mýlím, ale asi by o moc jiné nebylo a tudíž bez DRS by žádný souboj nebyl. 03

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000880

    uzivatel000880

    XXX
    Nezabúdaj na to, že v minulosti mal pilot výhodu aerodynamického vaku len do okamihu predbehnutia, potom ju mal možnosť využiť predbiehaný a to hneď. Dnes použiješ DRS na začiatku DRS zóny, súpera predbehnúť môžeš na začiatku zóny a výhodu si podržíš až na jej koniec, súper si môže akurát pískať. DRS síce pomáha predbiehať a ja napr. voči tomu ani nič takého závažného nemám, zároveň však v drvivej väčšine prípadov znemožňuje akúkoľvek obranu.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      XXX
      Jo, v tomhle máš pravdu. Sice k předjetí v drtivé většině došlo až na koci rovinky, takže na vrácení nebyl čas, ale staly se i případy kdy se stalo to co popisuješ. U DRS je tohle těžší, ale jeho největší účinek je po aktivaci a na konci zóny už není tak výrazný. Vzpomeň si na souboj HamxSch z Monzy. Ikdyž se Ham dostal na jeho úroveň, stejně byl na koci rychlejší Schumi. Takže ani toto není u DRS nemožné, ikdyž uznávám že těžší a míň pravděpodobné.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    XXX
    Podle Tvého nicku bych soudil, že už nějakou dobu F1 sleduješ. Ale dobře:
    Vůz můžeš nastavit na vyšší rychlost v zatáčkách (pak bude pomalejší na rovinkách), nebo na vyšší rychlost na rovinkách (pak bude pomalejší v zatáčkách) nebo zvolit kompromis. Každý vůz může být v tomto nastaven jinak. Takže to, že je vůz celkově rychlejší ještě neznamená, že bude mít dostatečnou rychlost k předjetí na rovince. Tohle je přesně situace z Tvého videa. Jistě, k rychlosti v zatáčkách potřebuješ nějaké jezdecké umění. Na rovince se prostě jen zavěsíš (pokud vyjedeš dobře zatáčku před ní) a šlápneš na plyn. Nebo si myslíš, že někdo neumí šlápnout na pedál, jak to můžeme vidět v amerických filmech? Pak už je jen otázka, jestli má tvůj vůz dostatečnou maximální rychlost.
    Pokud nemáš, nepomůže ti ani vzdušný vír, ani DRS. Stejný případ jako z Tvého videa jsme viděli třeba v Monze (HamxSch), nebo minulý závod (WebxBut). Těch příkladů je spousta. DRS dělá v podstatě to samé co vzdušný vír. Může pomoct, ale zázraky neudělá.
    Takže k Tvému popisu:
    "Dnes by zmáčknul čudlík a Hakinnen by neměl šanci."
    Dnes by zmáčknul čudlík a dopadlo by to stejně. Měl by sice DRS, ale neměl by vzdušný vír, takže výsledek by byl stejný. 03

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • 1958MrLotus1994

    XXX
    Nevím jaké umění myslíš. Jako zavěsit se za vůz před tebou a pak na poslední chvíli ho předjet? Na to žádné velké umění člověk nepotřeboval, důkaz je že to stejně dělal každý. Takže asi něco jako zmáčknout čudlík.

    Podívej se na to video jak Hakinen lehce předjel Brundla(on na Lotusu a ten na určitě kvalitnějším Benettonu)díky větrnému pytli.Jak to,že mu to Brundle nevrátil,vžytˇbyl za ním také ve větrném pytli.Po tři kola měl šanci mu to vrátit.(Není to v umění pilota?)Dnes by zmáčknul čudlík a Hakinnen by neměl šanci.Jak to,že když Hakinen byl za Bergrem ve větrném pytli asi tak dvakrát nebo třikrát,nedokázal ho předjet!Když před tím lehce zdolal Brundla díky,,Větrnému pytli,,?(Není to umění pilota s kvalitním monopostem)Dnes by Hakinen zřejmě zmáčknul čudlík a Bergra by předjel i když tuším,že by mu to Berger hned vrátil.Umění je potřeba,ne jej smazávat nějakým čudlíkem! 03

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    XXX
    Nevím jaké umění myslíš. Jako zavěsit se za vůz před tebou a pak na poslední chvíli ho předjet? Na to žádné velké umění člověk nepotřeboval, důkaz je že to stejně dělal každý. Takže asi něco jako zmáčknout čudlík.
    Pak zapomínáš na malinkatý detail? Na aktivaci DRS musíš být 1s za soupeřem (asi jako na účinek vzdušného víru v minulosti). Jak může pomalejší pilot předjet někoho rychlejšího, když se na tu 1s nemůže přiblížit? Navíc mu ten rychlejší to případně může vždycky vrátit, když je teda rychlejší. 03 Kolik jsi letos viděl předjetí rychlejšího pilota pomalejším??? Nějak ti to nedává smysl. 03

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000880

    uzivatel000880

    XXX
    Hneď prvý ma napadá predbehnutie Hamiltona Barrichellom, ktorý bol o kolo pozadu v Abu Dhabi.12

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      XXX
      Neptal jsem se jestli nějaké bylo, ale kolik jich je. 03 Pokud byl Ham rychlejší, nic mu nebránilo mu to v dalším kole vrátit. 04

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • David

        XXX
        Tohle není argument,, proč mu to nevrátil ,, pří bránění pozice se více opotřebovávají pneu protože jezdíš mimo ideální stopu. Tím že vynaložíš úsilí na obranu, tak si znemožníš to vrácení pozice o které ti jde.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          XXX
          Rozumný argument, ale můžu namítnout že i útočící jezdec si nadměrně opotřebovává gumy. Navíc na té rovince pak gumy moc nerozhodují. Jedno kolo ti ty gumy zase tolik nezruší a pokud si rychlejší, pak se dlouho asi bránit nebudeš. 03

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • David

            XXX
            A to je právě ono, DRS nedá šanci tomu druhému se ani bránit (Turecko, Kanada) a pokud ano tak to právě trvá déle než kolo a tam potom dochází k jinému opotřebení o kterém jsem mluvil.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              XXX
              Jo, Schumiho mi bylo taky líto. Ale nemůže to být vždycky ideální. V kanadě se v 80-tých letech taky hodně předjíždělo a pomalejší jezdci tam byli taky bez šancí. Určitě si při bránění opotřebil víc gumy, ale kdyby byl rychlejší než Button, nedostal by se But do 1s a Sch by se nemusel dlouho bránit. I když jsem Schumimu moc přál bednu, budu raději když budou mít ti rychlejší šanci se dostat dopředu, než abych sledoval půl závodu vláčky.

              + 0 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • David

                XXX
                No jo ale to ti potom nevadí že ti rychlejší bez problémů ujíždí bez nějakého souboje?. Proč se mluví o Alonsovi a Petrovovi? Protože to byl souboj a do cíle jsi nevěděl jestli se to podaří. Souboj Schumi a Lewis, to byl díky špatnému nastavení Lewisova vozu taky nádherný souboj (mimochodem za to nemůže DRS). Dnes se ví že 75 % předjíždění s DRS dopadne tak že ho sfoukne jak svíčku a během jedné zóny. Ten souboj tedy pokud se tomu tak dá říct trvá několik metrů.

                + 0 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  XXX
                  1. Ano nevadí mi, když rychlejší po předjetí ujíždí. Zasloužil si to, protože je přece rychlejší. Bez ohledu na DRS.
                  2. O souboji PetxAlo se mluví spíš jen o symbolu trapnosti loňské sezony. Nebylo to napínavé, ale trapné. Asi 2 kola po tom, co se Alo dostal za Pet, jsem si šel dělat kafe. Bylo jasné že se nic nestane, pokud Pet neudělá brutální kiks. Alonsovi jsem ten titul fakt nepřál, ale bylo mi ho líto. Muselo být hrozné být tak bezmocný bez ohledu na rozdíl v jejich rychlostech.
                  3.Souboj HamxSch byl nádherný (díky DRS). Bez DRS by se Ham k Schumimu na konci rovinky ani nepřiblížil. A nepředjel by ho nejspíš ani pak.
                  4.Máš pravdu, často se předjede v zóně. Ale bylo i dost soubojů v zatáčkách, které proběhly jen díky tomu, že s pomocí DRS se druhý jezdec dokázal na vjezdu do zatáčky dostat vedle toho prvního. A těch soubojů v zatáčkách bylo určitě víc jak loni. Souhlasím, že i díky Pirelli.
                  Věřím, že příští sezonu upraví zóny tak, aby nebylo předjetí moc jednoduché, ale nebylo ani nemožné. Ideálně pro všechny to nastavit nejde, ale pro mě určitě lepší něž sledovat tu zhruba třetinu závodů, kde bylo skoro nemožné někoho předjet.

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • David

                    XXX
                    Bylo jasné že se nic nestane? Jak jsi věděl že Petrov neudělá chybu? Bylo v tom aspoň trochu napětí oproti dnešku. MSC a HAM měli souboj jen díky špatně nastavení Lewisova autu né DRS. Pokud by tomu tak nebylo tak Lewis objede šumiho pomocí DRS a začne ujíždět. Ano díky DRS se za ním držel ale začátek je u Lewisova špatně nastaveného vozu to je hlavní příčina že nějaký souboj vůbec byl.

                    + 0 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama