DISKUZE K ČLÁNKU Statistika předjíždění v sezóně 2011: Kde se předjíždělo nejčastěji, jaký vliv má DRS a kdo je nejlepší?
Předjíždění je kořením závodů. Letos jsme byli svědky rekordního počtu téměř 1500 předjížděcích manévrů. Následující údaje, které nám poskytl Mercedes, byly sestaveny pomocí videozáznamů, záznamů časomíry v kombinaci s GPS technologií.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Statistika předjíždění v sezóně 2011: Kde se předjíždělo nejčastěji, jaký vliv má DRS a kdo je nejlepší?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
David
16:56 23.11.2011 XXXŠpatným nastavením vozu jsem měl na mysli jeho malou top speed, né tu myšlenku, ta zřejmně byla správná jak jsi podotkl i u Vettela. Špatná volba převodových stupnů dle mne zapříčinila že se před Schumiho nedostal a zasekl se za ním. I bez DRS by to dopadlo stejně, to co by Lewis stratil na Schumiho na rovince by dohnal v zatáčkách a zase by se setkali.-
Mike17
17:07 23.11.2011 XXXJá ti rozumím. Malá top speed mohla mít 2 důvody. Buď moc krátké převody, nebo velký přítlak. Nejspíš kombinace obou. Kdyby měl delší převody, byl by na rovince rychlejší, ale s horší akcelerací. S menším přítlakem by byl zase pomalejší v zatáčkách. Podle mě nebýt DRS, nastavení by se nezměnilo, nebo jen nepatrně. Proto bych pak čekal stejné nebo horší problémy s předjetím Schumiho.
-
-
uzivatel000880
16:49 23.11.2011 XXXMožno stačilo aby zvolil nastavenie ako Button, ktorý žiaden problém so Schumacherom nemal. Alebo možno ho mali obaja podobné a Button len využil súboj odohrávajúci sa pred ním. Evidentne však nastavenie nejakú úlohu zohrať muselo (teda v aspoň v súboji s MSch), na iných okruhoch problém s predbehnutím Mercedesu pomocou DRS nebol (napr. Spa s podobnou charakteristikou okruhu). Otázkou však zostáva akú úlohu zohrala v Hamiltonovej pasivite na Monze predošlá kritika od kdekoho. -
uzivatel000880
15:47 23.11.2011 XXXNo ono išlo hlavne o nasatvenie prevodovky a obmedzovača motora. Vettel s podobným nastavením vyhral, ale tomu okrem Alonsa, ktorý mal možno tiež podobné nastavenie (a hlavne neobrážal krajnice) nik nestál v ceste. Hamilton by sa so Schumacherom asi ťažko zdržoval ak by nepresexoval štart. A ak zabrúsime do športových pravidiel, presnejšie do článku o zákaze viacnásobnej zmeny jazdnej stopy, tak by sa z toho súboja mohlo vykľuť obyčajné blokovanie - strata Schumachera na Hamiltona v cieli je tiež vypovedá o ich rýchlosti viac ako dosť.-
Mike17
15:57 23.11.2011 XXXJá tu nijak nespochybňuji, že byl Ham rychlejší a neřeším jestli Schumi blokoval nebo ne. Ta diskuse je o DRS.
David psal, že měl Ham špatné nastavení. Já jsem psal, že zase tak špatné nebylo, když s podobným Vettel vyhrál. Bez DRS by podle mě moc jiné nevolili, protože před startem nikdo nevěděl, že se zasekne za Schumim. Možná se mýlím, ale asi by o moc jiné nebylo a tudíž bez DRS by žádný souboj nebyl.
-
-
uzivatel000880
13:49 23.11.2011 XXXNezabúdaj na to, že v minulosti mal pilot výhodu aerodynamického vaku len do okamihu predbehnutia, potom ju mal možnosť využiť predbiehaný a to hneď. Dnes použiješ DRS na začiatku DRS zóny, súpera predbehnúť môžeš na začiatku zóny a výhodu si podržíš až na jej koniec, súper si môže akurát pískať. DRS síce pomáha predbiehať a ja napr. voči tomu ani nič takého závažného nemám, zároveň však v drvivej väčšine prípadov znemožňuje akúkoľvek obranu.-
Mike17
13:59 23.11.2011 XXXJo, v tomhle máš pravdu. Sice k předjetí v drtivé většině došlo až na koci rovinky, takže na vrácení nebyl čas, ale staly se i případy kdy se stalo to co popisuješ. U DRS je tohle těžší, ale jeho největší účinek je po aktivaci a na konci zóny už není tak výrazný. Vzpomeň si na souboj HamxSch z Monzy. Ikdyž se Ham dostal na jeho úroveň, stejně byl na koci rychlejší Schumi. Takže ani toto není u DRS nemožné, ikdyž uznávám že těžší a míň pravděpodobné.
-
-
Mike17
13:42 23.11.2011 XXXPodle Tvého nicku bych soudil, že už nějakou dobu F1 sleduješ. Ale dobře:
Vůz můžeš nastavit na vyšší rychlost v zatáčkách (pak bude pomalejší na rovinkách), nebo na vyšší rychlost na rovinkách (pak bude pomalejší v zatáčkách) nebo zvolit kompromis. Každý vůz může být v tomto nastaven jinak. Takže to, že je vůz celkově rychlejší ještě neznamená, že bude mít dostatečnou rychlost k předjetí na rovince. Tohle je přesně situace z Tvého videa. Jistě, k rychlosti v zatáčkách potřebuješ nějaké jezdecké umění. Na rovince se prostě jen zavěsíš (pokud vyjedeš dobře zatáčku před ní) a šlápneš na plyn. Nebo si myslíš, že někdo neumí šlápnout na pedál, jak to můžeme vidět v amerických filmech? Pak už je jen otázka, jestli má tvůj vůz dostatečnou maximální rychlost.
Pokud nemáš, nepomůže ti ani vzdušný vír, ani DRS. Stejný případ jako z Tvého videa jsme viděli třeba v Monze (HamxSch), nebo minulý závod (WebxBut). Těch příkladů je spousta. DRS dělá v podstatě to samé co vzdušný vír. Může pomoct, ale zázraky neudělá.
Takže k Tvému popisu:
"Dnes by zmáčknul čudlík a Hakinnen by neměl šanci."
Dnes by zmáčknul čudlík a dopadlo by to stejně. Měl by sice DRS, ale neměl by vzdušný vír, takže výsledek by byl stejný. -
1958MrLotus1994
13:20 23.11.2011 XXXNevím jaké umění myslíš. Jako zavěsit se za vůz před tebou a pak na poslední chvíli ho předjet? Na to žádné velké umění člověk nepotřeboval, důkaz je že to stejně dělal každý. Takže asi něco jako zmáčknout čudlík.
Podívej se na to video jak Hakinen lehce předjel Brundla(on na Lotusu a ten na určitě kvalitnějším Benettonu)díky větrnému pytli.Jak to,že mu to Brundle nevrátil,vžytˇbyl za ním také ve větrném pytli.Po tři kola měl šanci mu to vrátit.(Není to v umění pilota?)Dnes by zmáčknul čudlík a Hakinnen by neměl šanci.Jak to,že když Hakinen byl za Bergrem ve větrném pytli asi tak dvakrát nebo třikrát,nedokázal ho předjet!Když před tím lehce zdolal Brundla díky,,Větrnému pytli,,?(Není to umění pilota s kvalitním monopostem)Dnes by Hakinen zřejmě zmáčknul čudlík a Bergra by předjel i když tuším,že by mu to Berger hned vrátil.Umění je potřeba,ne jej smazávat nějakým čudlíkem! -
Mike17
12:21 23.11.2011 XXXNevím jaké umění myslíš. Jako zavěsit se za vůz před tebou a pak na poslední chvíli ho předjet? Na to žádné velké umění člověk nepotřeboval, důkaz je že to stejně dělal každý. Takže asi něco jako zmáčknout čudlík.
Pak zapomínáš na malinkatý detail? Na aktivaci DRS musíš být 1s za soupeřem (asi jako na účinek vzdušného víru v minulosti). Jak může pomalejší pilot předjet někoho rychlejšího, když se na tu 1s nemůže přiblížit? Navíc mu ten rychlejší to případně může vždycky vrátit, když je teda rychlejší. Kolik jsi letos viděl předjetí rychlejšího pilota pomalejším??? Nějak ti to nedává smysl. -
uzivatel000880
13:02 23.11.2011 XXXHneď prvý ma napadá predbehnutie Hamiltona Barrichellom, ktorý bol o kolo pozadu v Abu Dhabi.-
-
-
-
-
Mike17
14:13 23.11.2011 XXXJo, Schumiho mi bylo taky líto. Ale nemůže to být vždycky ideální. V kanadě se v 80-tých letech taky hodně předjíždělo a pomalejší jezdci tam byli taky bez šancí. Určitě si při bránění opotřebil víc gumy, ale kdyby byl rychlejší než Button, nedostal by se But do 1s a Sch by se nemusel dlouho bránit. I když jsem Schumimu moc přál bednu, budu raději když budou mít ti rychlejší šanci se dostat dopředu, než abych sledoval půl závodu vláčky.-
David
14:26 23.11.2011 XXXNo jo ale to ti potom nevadí že ti rychlejší bez problémů ujíždí bez nějakého souboje?. Proč se mluví o Alonsovi a Petrovovi? Protože to byl souboj a do cíle jsi nevěděl jestli se to podaří. Souboj Schumi a Lewis, to byl díky špatnému nastavení Lewisova vozu taky nádherný souboj (mimochodem za to nemůže DRS). Dnes se ví že 75 % předjíždění s DRS dopadne tak že ho sfoukne jak svíčku a během jedné zóny. Ten souboj tedy pokud se tomu tak dá říct trvá několik metrů.-
Mike17
14:49 23.11.2011 XXX1. Ano nevadí mi, když rychlejší po předjetí ujíždí. Zasloužil si to, protože je přece rychlejší. Bez ohledu na DRS.
2. O souboji PetxAlo se mluví spíš jen o symbolu trapnosti loňské sezony. Nebylo to napínavé, ale trapné. Asi 2 kola po tom, co se Alo dostal za Pet, jsem si šel dělat kafe. Bylo jasné že se nic nestane, pokud Pet neudělá brutální kiks. Alonsovi jsem ten titul fakt nepřál, ale bylo mi ho líto. Muselo být hrozné být tak bezmocný bez ohledu na rozdíl v jejich rychlostech.
3.Souboj HamxSch byl nádherný (díky DRS). Bez DRS by se Ham k Schumimu na konci rovinky ani nepřiblížil. A nepředjel by ho nejspíš ani pak.
4.Máš pravdu, často se předjede v zóně. Ale bylo i dost soubojů v zatáčkách, které proběhly jen díky tomu, že s pomocí DRS se druhý jezdec dokázal na vjezdu do zatáčky dostat vedle toho prvního. A těch soubojů v zatáčkách bylo určitě víc jak loni. Souhlasím, že i díky Pirelli.
Věřím, že příští sezonu upraví zóny tak, aby nebylo předjetí moc jednoduché, ale nebylo ani nemožné. Ideálně pro všechny to nastavit nejde, ale pro mě určitě lepší něž sledovat tu zhruba třetinu závodů, kde bylo skoro nemožné někoho předjet.-
David
15:06 23.11.2011 XXXBylo jasné že se nic nestane? Jak jsi věděl že Petrov neudělá chybu? Bylo v tom aspoň trochu napětí oproti dnešku. MSC a HAM měli souboj jen díky špatně nastavení Lewisova autu né DRS. Pokud by tomu tak nebylo tak Lewis objede šumiho pomocí DRS a začne ujíždět. Ano díky DRS se za ním držel ale začátek je u Lewisova špatně nastaveného vozu to je hlavní příčina že nějaký souboj vůbec byl.
-
-
-
-
-
-
-
-
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek