DISKUZE K ČLÁNKU Statistika předjíždění v sezóně 2011: Kde se předjíždělo nejčastěji, jaký vliv má DRS a kdo je nejlepší?

Předjíždění je kořením závodů. Letos jsme byli svědky rekordního počtu téměř 1500 předjížděcích manévrů. Následující údaje, které nám poskytl Mercedes, byly sestaveny pomocí videozáznamů, záznamů časomíry v kombinaci s GPS technologií.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Statistika předjíždění v sezóně 2011: Kde se předjíždělo nejčastěji, jaký vliv má DRS a kdo je nejlepší?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 46, poslední 23.11.2011 18:02 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasoval 1 člověk) 23.11.2011 12:21
Nevím jaké umění myslíš. Jako zavěsit se za vůz… »
» Mike17 (Hlasoval 1 člověk) 23.11.2011 13:50
Rozumný argument, ale můžu namítnout že i… »
» Mike17 (Hlasoval 1 člověk) 23.11.2011 14:49
1. Ano nevadí mi, když rychlejší po předjetí… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                    • Mike17

                      Mike17

                      XXX
                      Psal jsem, že by musel udělat brutální chybu. A aby udělal někdo tak obrovskou chybu se stává opravdu hodně málo. Takže jsem byl v klidu. Spíš jsem čekal, že to Alík zkusí a dopadne to bouračkou a skoro to tak dopadlo. To napětí tam mohlo být trochu jen kvůli souboji o titul. Jinak bylo loni hodně totálně nudných závodů, kdy se člověk podíval jen na start a šel pryč, protože dojeli téměř ve stejném pořadí. Jediné změny proběhly přes boxy. To už mi přijde napínavější "objíždění" na rovinkách.
                      Nevím jestli bylo nastavení Lewise špatné. Vettel měl hodně podobné a asi špatné nebylo, když vyhrál. Kdyby zvolil menší přítlak, byl by zase pomalejší v zatáčkách. To, že je Mercedes pokaždé hodně rychlý na top speed s tím nemá moc co dělat. Těžko říct, jesli by bez DRS zvolili jiné nastavení. Pokud ne, žádný vzrušující souboj by nebyl, pokud ano, nemohl by vyjet (nejen) Parabolicu tak blízko něj. Jestli by nějaký souboj proběhl, se dá těžko říct.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel000880

        uzivatel000880

        XXX
        Pýtal si sa síce na počet, ale otázka mala podtón akoby to ani nebolo možné. A ono to možné je. Bohužiaľ koniec štartového poľa nikdy obzvlášť nesledujem, ale zvyknú sa tam diať veci ktoré by som tam nečakal.
        Mimochodom Hamilton do ďalšieho kola čakať nemusel, Barrichella poslal o kolo dozadu takmer vzápätí. Nech už si myslíme o DRS ktokoľvek a čokoľvek, tak by som ho pre istotu nestotožňoval s niekdajším aerodynamickým vakom nech už mu je akokoľvek podobný.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          XXX
          Taky neříkám, že je to úplně stejné, jen že má podobný efekt. Určitě se najdou situace, ve kterých může být DRS na škodu, ale většinou je to naopak. Tím myslím totálně nudné závody v minulých letech, ve kterých jezdec rychlejší klidně i o víc jak sekundu na kolo neměl šanci na předjetí a posunutí dopředu.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • David

            XXX
            Neustále zapomínáš na nové pneu které je tu letos poprvé a místo toho aby se ukázalo jak na tom Pirelli je tak se do toho vneslo ještě DRS. Můj názor je že změna pneu je dostačující. Dle statistik 50 na 50 (předjíždění s i bez DRS).

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              XXX
              Nezapomínám na nové lepší gumy. Kdybych to nebral do úvahy, řekl bych že opotřebení gum při bránění nemá žádný význam. Určitě má Pirelli velký podíl na zajímavosti závodů. Ale značnou část závodu mají jezdci gumy v podobném stavu. Díky DRS mají možnost k předjetí i v této fázi. Pro mě je super, že na zajímavý závod nemusím čekat do půlky, než se projeví různé opotřebení a strategie. Jsem prostě rád za obě novinky. 04

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • 1958MrLotus1994

    XXX
    Ano vzdušný vír nebo pytel byl samozřejmě v té době velice ůčinný prostředek k předjetí soupeře to ano.Ale vždy záleželo na umění dotyčného pilota jak s tím naloží.Ve většině případů se nestalo,že by pomalejší(slabší)pilot předjel rychlejšího(kvalitního)pilota díky vzdušnému víru.A když to zkusil většinou neměl šanci. Dnes stačí zmáčknout čudlík a je to.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000880

      uzivatel000880

      XXX
      Veľa takých prípadov naozaj nebolo (pomalší predbieha rýchlejšieho), ale na jeden pamätný sa zabudnúť veru nedá. Rovnako aj dohra po preteku je stále pamätná.
      Irvine vs. Senna
      [odkaz na stránku]
      18

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • 1958MrLotus1994

        XXX
        A co tento ,,Mika Hakinnen,,vs.,,Martin Brundle,, (HungarianG.P.1992): [odkaz na stránku] 01

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel000880

          uzivatel000880

          XXX
          Pekné, len neviem čo tým chcel básnik povedať - účinkujúci boli všetci v jednom kole.
          Senna predbehol Irvina o kolo a ten keď videl Sennovo otáľanie s predbehnutím Hilla, tak sa zasa pred Sennu vrátil a pokračoval v boji s Hillom...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • 1958MrLotus1994

            XXX
            To Japonsko 93 si pamatuji.Mě se jenom líbil ten Hakinnenův manévr,to čisté předjetí Brundla na Benettonu z vnějšku(žádný vybrždování vnitřkem) v pravotočivé zatáčce s pomalejším Lotusem a jak pak tlačil i na Bergra. 01

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • a

    XXX
    z prvního místa se tak nějak předjíždět nedá :)))

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mike

    XXX
    To bolí :)

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • hemmis

    XXX
    vettel neumí předjíždet umí ale být pekelně rychlí v Q naproti tomu šumi umí předjíždet ale tyhle nové systémy kvalifikace mu nesedí . jo senna ten vždycky vijel ke konci Q zajel nej kolo a bylo v závodě byl pekelně rychlí jako vettel a předjiždet uměl taky

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • 1958MrLotus1994

    XXX
    Statistiky jsou to pěkné,ale můj názor je,že umělotina typu DRS do F1 nepatří!Dovedete si představit Sennu,Petersona,Villeneuva,Mansella,že by k předjetí potřebovali nějakou pomůcku!A jaké to byli souboje! 05

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • David

      XXX
      Souhlasím, Senna se musí v hrobě obracet čemu se dnes říká předjížděcí manévr či souboj.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • viperman

    XXX
    ale zas v tej dobe si mal pomocku ci vyhodu to ze ak si sa za niekoho zavesil v tesnom zavase tak ti to mierne zvysilo rychlost:) to v dnesnej dobe s dnesnymi autami az take nie je ako v minulosti. a aj preto aj mozno DRS ;)

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • David

      XXX
      A to o čem se bavíš se nějak zapínalo? nebo to bylo copak pouze na pilotovi? Je jesné že mezi tou dobou a nynějškem uplynulo hromadu let vývoje ale do letošního roku mohl pilot říct že jeho předjíždění bylo zasloužené. Dnes o záslužnosti díky DRS nelze mluvit.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        XXX
        Myslíš to tak, že když piloti využívali vzdušné víry za vozem před nimi, které je brutálně zrychlily, tak to bylo hrozně těžký a byli to velcí borci? A teď když tu možnost nemají a musí na stejný efekt zmáčknout knoflík, tak je to hrozně jednoduchý a proto si to předjetí nezaslouží?
        Promiň, už jsme se spolu o tom bavili, ale to nešlo si nerýpnout. 04

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama