Brazilec dnes dal opět jasně najevo, že by si přál závodit v F1 i příští rok, Williams ale s prodloužením jeho smlouvy stálé váhá a nechává si otevřené dveře pro další existující možnosti.
Williams se v posledních letech trápí se sponzory, opustili jej RBS, Philips, Air Asia, Allianz i Accenture. Proto se před sezónou rozhodl angažovat nezkušeného pilota, který s sebou ovšem přinesl z Venezuely slušný balík peněz - Pastora Maldonada.
Tým z Grove prožívá neúspěšnou sezónu: po loňském šestém místě se nyní potácí až na 9. příčce v šampionátu konstruktérů, s čímž souvisí úbytek dalších 5 milionů Eur, které jako odměnu týmům na konci roku vyplácí Ecclestone.
Šušká se, že odejít se chystá další ze současných sponzorů, Adam Parr proto uvedl, že tým hledá k Maldonadovi dalšího platícího pilota s tučným věnem ve výši minimálně oněch 5 mil. Eur. O jezdce, kteří by dokázali sehnat tuto sumu, by v GP2 nebyla nouze: v zákulisí padají jména jako Giedo van der Garde, Jules Bianchi a Charles Pic.
Rubens Barrichello v Belgii (foto: AT&T Williams F1)
Má se za to, že by tým upřednostnil pilota, který přeci již nějaké zkušenosti na rozdíl od Maldonada má, protože s FW33 se tým ubral zejména v zadní části vozu jiným vývojovým směrem. Jediným pilotem, který dle grandprix.com do toho zapadá, je Adrian Sutil - pokud by se Force India pro příští rok zřekla jeho služeb ve prospěch Nica Hülkenberga, kterého podporují společnosti Medion, Capri-Sun, Enzo Hotels a Techart.
Pokud by k tomu došlo, mohl by to pro Barrichella být v F1 konec. Brazilec, kterého příliš nezajímá kroužení po oválech ani Indycar, by se pak mohl ještě nějakou dobu závodit s cestovními vozy.