Úřadující mistr světa trápící se s pneumatikami jeho výjezdu po kolizi Hamiltona s Kobajašim využil ke druhé zastávce v boxech, zatímco Alonso, jenž do té doby stavěl pouze jednou, o část své výhody během zpomalovací fáze přišel.
Rozhodnutí týmu nepovolat jej v té době ke druhé zastávce podle něj bylo správné, i přesto, že se do konce propadl až na čtvrté místo.
"Safety car vyjel na trať, když jsme na pneumatikách měli odjeta čtyři kola. Byly v dobrém stavu, rozhodli jsme se tudíž zůstat na dráze. Myslím, že to pro nás byla správná volba. Otevřelo nám to možnost vyhrát závod," popisuje Alonso.
"Žel Vettel během své zastávky přišel pouze o jedno místo s Webberem a jen těsně porazil Rosberga. Po restartu předjel Webbera v první zatáčce, takže se potom moc netrápil s provozem. Myslím, že naše rozhodnutí tedy bylo dobré, ale faktory kolem safety caru byly pro Sebastiana velmi příznivé."
Po nárazu zezadu v první zatáčce (foto: Scuderia Ferrari)
Hned po startu měl Alonso štěstí, když do něj zezadu vrazil Jaime Alguersuari, do něhož to napálil Bruno Senna. Alguersuari si o Ferrari ulomil přední závěs, Fernando však naštěstí žádnou újmu neutrpěl a mohl dokončit závod.
"Brzdil jsem na vnějšku a cítil jsem, že mi někdo vrazil do zadní pneumatiky. V tu chvíli jsem si myslel, že je auto poškozeno, ale mohl jsem jet problémů dále. Ovládalo se dobře a z boxu mi řekli, že nevidí žádný problém, ať pokračuji. Měl jsem tedy štěstí, že jsem mohl dále bez obtíží jezdit.
Kvalifikace byla zvláštní s podivnými podmínkami, kdy lidé měli mokrá nastavení. A byli tam někteří, jež nejsou zvykli postupovat do Q3, a proto byl start pro nás obtížným momentem. Proto je velmi důležité se vždy kvalifikovat mezi nejlepšími třemi či čtyřmi, abyste se tomu vyhnuli," dodává Alonso.