S Montoyou v zádech se však musel obhájce titulu neustále soustředit a jediná chyba mohla připravit tým z Maranella o pocit zadostiučinění po skončení závodu. Williams se na dlouhých rovinkách ze zpětných zrcátek nikdy docela neztratil, na stranu druhou se Kolumbijec nepřiblížil na více, než 5 vteřin.
„Byl to tvrdý boj od začátku do samého konce, ale byl jsem rychlý vždy, kdy jsem potřeboval, tedy jak na začátku, tak na konci každé části. Mezera před Montoyou se celou dobu zvětšovala a zmenšovala, byl jsem pod tlakem celou dobu,“ shrnul vítězný závod Michael Schumacher. Starosti působil jezdci začátek závodu, neboť neměl informace, jak to vypadá v té které části okruhu s vodou, když velmi mírně pršelo. „Zatáčka 4 a 11 byla hodně kluzká.“
„Pokud jde o šampionát, je příjemnější jej vést, než muset bojovat jako v loňském roce. Ale máme za sebou jen dva závody a víme, jak rychle se mohou další týmy zlepšit. Musím ocenit Bridgestone, kteří odvedli skvělou práci, zvláště s ohledem na naše potíže v minulém roce,“ dodal Němec.
Rubens Barrichello na pódiové umístění nedosáhl, tentokrát si však posypal hlavu popelem sám. „Tlačil jsem po celý závod jak nejvíce jsem mohl, ale vybral jsem si jiné pneumatiky než Michael, a to se mi nevyplatilo. V prvních kolech, když mírně pršelo, ztratily pneumatiky velmi rychle teplotu a já několik míst,“ vysvětlil příčinu, proč nebojoval o vítězství Brazilec.
Dvě vteřiny, jež ho dělily od Buttona v cíli přičetl na úkor Baumgartnera, jenž ho měl zdržet. Potvrdil ale spokojenost s vozem. „Samozřejmě, že bych raději vyhrál, ale přinejmenším jsem získal 5 bodů, které mohou být v šampionátu velmi důležité,“ dodal Barrichello.
Jean Todt vyzdvihl výkon jedničky stáje: „V začátku, kdy trochu pršelo, udržel Michael náskok, zatímco Rubens ztratil několik míst. Musím říci, že Michael zajel dokonalý závod od startu do cíle. Tým odvedl výbornou práci a strategie byla správná. Je příjemné vidět v cíli 4 motory Ferrari a 3 na bodech. Musím blahopřát Sauberu k jejich dnešnímu výsledku, neboť skončit na bodech není v letošním roce vůbec snadné.“
„Rubens si vybral tvrdší gumy, pokusili jsme se upravit strategii, aby se dostal zpět na pozici, již ztratil v úvodu, ale nevyšlo to tak, jak jsme doufali. Je to škoda, skončil jen těsně pod stupni. Dle mého je toto vítězství na dráze, kde jsme v minulosti museli tvrdě bojovat, velmi cenné a důležité. Velká část zásluh patří Bridgestone,“ dodal technický ředitel Ross Brawn.
Foto: Scuderia Ferrari