DISKUZE K ČLÁNKU FIA náhle mění pravidla týkající se výfuků ve prospěch Renaultu

Šéf McLarenu Martin Whitmarsh potvrdil, že FIA vyhověla žádosti Renaultu s Red Bullem a bude v jejich případě vůči foukání benevolentnější.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA náhle mění pravidla týkající se výfuků ve prospěch Renaultu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 44, poslední 09.07.2011 15:54 Vložte komentář

Nejlepší názory

» erdedy (Hlasoval 1 člověk) 08.07.2011 21:53
Pani, nechcem nijak spustit flame ale pretoze sa… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • vanoverlord

    XXX
    oprava:
    a fúkaný difúzor ju má vraj ešte menšiu ako ten dvojitý.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ashen

    XXX
    Tak to je fakt síla, dvoje pravidla 02 02 02 10

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Iro

    XXX
    zbohem F1, o titulu je stejne rozhodnuto, bordel v pravidlech ze nikdo stejne nevi co se muze a co ne,a ostatni tymy se stejne uz pripravujo una pristi sezonu... gg.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • McMAtej

    XXX
    Taky by mi zajímalo, jak se může přehřát nezatížený motor, tj. když není otevřená škrtící klapka. 03 Když motor dodává plný výkon, tak je jeho tepelné namáhání mnohem větší a nevadí mu to? Tady něco nesedí.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Koca

      XXX
      Aano, vyfukove plyny ovlivnuji aerodynamiku. Ale jejich "mnozstvi" je ovlivnovano jezdcovou nohou na plynu. Pokud jsou tyto aerodynamiku ovlivnujici plyny generovany samotnym autem, bez jakehokoliv pricineni jezdcem, je to podle me spatne.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • McMatej

        XXX
        To je sice možné, ale nikde to není zakázané. A co není zakázáno je dovoleno. Dalo by se to říci i tak, že motor slouží k tomu, aby se závodní auto dostalo co nejrychleji od startu do cíle.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • vanoverlord

        XXX
        Čo je na tom tak strašne zlého? Dvojitý difúzor mal menšiu účinnosť ako difúzor rok predtým a fúkaný difúzor ju má vraj ešte menšiu ako ten fúkaný. A ten difúzor bude tak či tak prinajmenšom do konca sezóny ofukovaný stále - či už so zákazom, alebo bez neho. Dokonca aj to samotné mapovanie nie je žiadna horúca novinka, vraj sa na tom pracovalo viac ako desať rokov. A zrazu to má byť niečo zlé? 15

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • McMatej

    XXX
    Tak pokud to chceš brát takhle, tak si ale uvědom, že proud výfukových plynů bude nějak ovlivňovat aerodynamiku pořád, takže bys musel potrestat všechny. 12 12

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Hanys

    XXX
    Tohle jim bude jen nahravat lidi uvitejme mistra sveta roku 2011 S. Vettela

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Hanys

    XXX
    Z toho je takova afera ze kazdy ma v tom zmatek :D

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000249

    uzivatel000249

    XXX
    tu nejde o motor, ale o porušovanie pravidiel o ovplyvňovaní aerodynamiky ...
    FIA nemusí vôbec nič riešiť. potrestá týmy, ktoré porušujú pravidlá, resp. ktoré ich aj naďalej budú porušovať ... 04

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Koca

    XXX
    Ja myslim, ze to ani jeden z nas nemuze posoudit, protoze opravdu nevime, jak ty motory byly navrzeny, jak funguji a co vsecko potrebuji pro svuj normalni a spolehlivy chod.

    Co je soucasti vozu a co neni, to bychom se tu mohli dohadovat. Napr. motor, ktery generuje tyto vyfukove plyny a tim ovlivnuje aerodynamiku, soucasti vozu je. Je to asi v pravidlech nejednoznacne, jinak by kolem toho nebylo tolik zmatku.

    Doufam, ze FIA po prozkoumani vsech detailu rozhodne spravne. Pravda je, ze vozy nyni pri brzdeni, v najezdech do zatacek, zni mnohem cisteji. Asi nezbyva nez jen cekat, jak se to vyvine..

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    XXX
    Na rovinu: pokud se FIA rozhodla v průběhu sezóny pravidla upravit, asi výklad Red Bullu nebyl zrovna košér. A způsob, jakým se udělala pro motory Renault výjimka, hovoří o tom, že má i FIA máslo na hlavě.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000249

    uzivatel000249

    XXX
    žiadne odloženie ! mali na to dosť času, vyše mesiaca, aby si obhájili to, že výfukové plyny a ich smerovanie negenerujú s úmyslom využívať ich na ovplyvňovanie aerodynamiky ! mali dosť času podať oficiálny protest ...
    tu ale podali protest skôr týmy, ktoré poukázali na porušovanie pravidiel, a tým pádom hrozí FIA dosť veľký škandál (ako vždy).
    ak však Renault naozaj dostane výnimku, tak celá FIA je neskutočná banda amatérov (a všeličoho iného), a mala by pouvažovať nad zrušením, alebo aspoň výmenou ich odborníkov. včetne toho pajáca na čele ...

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    XXX
    Čím více výjimek, tím větší bo.del.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    XXX
    Pani, nechcem nijak spustit flame ale pretoze sa to tu este neobjavilo, tak pokial som spravne pochopil, najprv dostal vynimku Mercedes a samzrejme nim pohanane teamy (na 4valce), ze moze pouzivat opozdeny zazih - udajne kvoli uvolnovaniu tlaku v klukovej skrini.
    Az potom sa ozval Renault, ziadal vynimku kvoli chladeniu a dostal ju.

    Bez ohladu na to, je FIA asi banda amaterov! Toto mali fakt odlozit na koniec sezony a mozno sa dnes este tak stane. 01

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    XXX
    Pokud někdo až v průběhu sezóny udělá "objev", jak vlastně funguje motor u Renaultu nebo Mercedesu. Tak je zralý na odvolání. Těch typů motorů ve formuli není zase tolik, aby se s nimi funkcionáři FIA nebyli schopni seznámit a pochopit jejich princip už na začátku sezóny. a zejména v případě, že vývoj motorů je zmrazen.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • hepyno

    XXX
    To foto Red Bullu je zo zimných testov, keď ešte označenie pneumatík nebolo ujasnené...

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Speed

    XXX
    Rb prokázal Fia foukání 45% a motory Renault prokázaly větší otevírání klapky před dobou ebd už v roce 2009 používají to na chlazení ventylů zřejmě by nedojeli do cíle je to naprosto zvrácený postoj fia toto tedy nezvládly. 02

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    XXX
    Hele chovej se tady slušně!!Postavili skvělé auto a není možné měnit pravidla uprostřed sezóny.Pak to takhle vypadá.Kloubouk před nimi dolů, prostě to vymysleli dobře, holt vyhrajou.Nebo snad chceš uměle někoho znevýhodnit?Nebuď směšný, já fandím Mclarenu, taky mě to štve, ale je to spravné...imho budou to foukání do konce sezóny povolit.Není možné, aby jeden ho měl druhý ne...

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

Verstappen si v tréninku pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama