Výkonný ředitel Andy Webb potvrdil, že se stáj po přetrvávajících špatných výsledcích rozchází se svým technickým ředitelem Nickem Wirthem, majitelem společnosti Wirth Research, která se podílela na vývoji závodních monopostů (doposud vlastní nezanedbatelný balík akcií týmu).
Místo ní zakládá v Británii vlastní základnu - zakotví zřejmě v prostorách továrny bývalého týmu Super Aguri v Leafieldu.
Virgin letos neučinil žádný pokrok - nepodařilo se stáhnout ztrátu na soupeře a pravidelně postupoval do druhé části kvalifikace, což bylo jeho předsezónním cílem. Výkonnostně neustále ztrácí a dotáhl se na něj už i španělský tým HRT, zatímco loňský rival Lotus oběma výrazně odskočil.
"Bylo rozhodnuto, že tým vezme osud z větší části do svých rukou. Po konzultacích s naším současným technickým partnerem během uplynulých několika týdnů jsme nuceni ukončit náš vztah s nimi [Wirthem]," prozrazuje Webb Autosportu.
"Součástí této revize bylo i vyhodnocování technického směřování stáje Marussia Virgin Racing. Cíle Marussie přetrvávají, totiž schopnost bojovat o pódium v první Velké ceně Ruska, která se uskuteční v Soči v roce 2014," říká výkonný ředitel.
Tým uznává, že pro dosažení takové cíle si musí stanovit velké a funkční vývojové plány. Proto do služby povolal jako konzultanta bývalého technického ředitele Renaultu Pata Symondse, který nyní svými radami Wirtha zřejmě nahradí, byť do konce příštího roku nebude moci převzít žádnou větší úlohu v F1 kvůli zákazu FIA.
Nový směr vývoje si bude chtít Virgin ověřit ještě na letošním voze MVR-02, proto bychom se později v sezóně mohli dočkat jeho výraznějších úprav: "V tuto dobu je běžné, že všechny týmy začínají vzhlížet k příští sezóně, zatímco pokračují ve vývoji existujících vozu po zbytek té současné," pokračuje Webb.
Vylepšení, která plánujeme pro letní závody, nyní procházejí z fáze návrhu do výroby, přitom se stále více zaměřujeme na rok 2012. Protože pravidla pro příští rok obsahují jen málo změn, doufáme, že některé z vývojových prací na MVR-03 najdou uplatnění ještě na letošním voze.
Je snadno patrné, že tým musí učinit velké pokroky, aby urychlil své tempo vývoje. Nyní půjdeme alternativní technickou cestou a těšíme se na to, že v nadcházejících týdnech prozradíme více detailů o našich plánech," dodává Webb.
Tým opustí cestu vývoje vozu pouze pomocí CFD a doplní jej testovacím programem v aerodynamickém tunelu. Spekuluje se o technologickém partnerství s McLarenem a možném přechodu na motory Mercedesu.