McLaren toho nejspíše kvůli problémům s komplexním systémem výfuků během testu moc neujel. Ten se mu údajně přehříval a při vyšších teplotách následně za jízdy rozpadal, proto tým nebyl schopen ujet žádnou delší vzdálenost.
Tým z Wokingu proto v Austrálii nechce nic riskovat a k prvnímu závodu veze vůz s upravenou podlahou i jednodušší verzí výfuků. Díky těmto změnám by měl přesto být dle Whitmarshe vůz MP4-26 až o sekundu rychlejší, než tomu bylo během předsezónních testů.
"Myslím, že výfukové systémy byly o dost extrémnější na více autech. My jsme měli velmi extrémní řešení, ale podle mě neposkytovalo dostatečné výsledky, dostatečný přínos vzhledem k jeho komplexnosti," uvádí Whitmarsh.
Letošní McLaren MP4-26 - podaří se mu dohnat předsezónní ztrátu a bojovat o nejvyšší příčky?
"Věřím, že potřebujeme získat potenciál z proudění výfukových plynům, máme velmi kreativní nápady, z nichž některé by mohly fungovat skvěle, ale aby mohly skvěle fungovat, musí být dostatečně trvanlivé, abychom s nimi mohli odjet závod. Některá z našich řešení ale upřímně taková nebyla, proto jsme museli udělat drobný krok zpět.
Během něj se nám ale podařilo zajímavě zvýšit výkonnost, takže uvidíme. Myslím, že víkend pro nás stále bude představovat výzvu," pokračuje Whitmarsh.
"Chci, abychom byli podstatně rychlejší, a věřím, že se nám podařilo implementovat některé změny, které by měly vůz zrychlit o více než sekundu ve srovnání s [předsezónními] testy. Cílem určitě je, abychom díky modifikacím, které máme pro Melbourne, byli o více než vteřinu rychlejší," dodává šéf McLarenu.
McLaren chystá velké novinky, které budou zřejmě obsahovat i nové komplexnější výfukové potrubí, na první evropský závod, v němž by chtěli opět bojovat o nejvyšší příčky. Soupeři ale připravují podobný krok, jestli to bude stačit, na to si budeme muset počkat do Barcelony, kde se 22. května pojede Velká cena Španělska.