MP4-26 by měl být představen 4. února - po prvním kole oficiálních testů ve Španělsku. Znamená to, že McLaren se s novým vozem zúčastní pouze třech testování před první Velkou cenou Bahrajnu, která je plánována na 13. března.
"Jsme si docela jisti, že dosáhneme požadované spolehlivosti," uvedl ředitel konstrukce Paddy Lowe. V podobném duchu se vyjádřil i šéf týmu Martin Whitmarsh: rozhodnutí odložit testování MP4-26 má pomoci k tomu, aby Jenson Button s Lewisem Hamiltonem pro Bahrajn dostali "nejlepší možný balík."
Britský tým tedy do prvního testu na okruhu Ricarda Torma ve Valencii od 1. do 3. února nasadí šasi z loňského roku s drobnými úpravami a několika novými díly, zatímco jeho velcí rivalové - Red Bull a Ferrari - odhalí své nové modely již před zahájením tohoto testu.
Red Bull loni také nenasadil svůj vůz RB6 do prvního testu, ale během prvních závodů ho postihly problémy se spolehlivostí: Sebastian Vettel přišel o vedení v Bahrajnu po problému se svíčkou v motoru a v Austrálii odstoupil kvůli problému s předním kolem.
Lowe je však optimistou: díky pečlivému testování v továrně podle něj nehrozí, že by se v prvním závodu sezóny objevily vážnější dětské nemoci: "Je to vždy o vyvážení mezi tím, kolik kilometrů ujedete kvůli spolehlivosti a kolik kvůli nastavení nového vozu.
Pak musíte zvolit kompromis mezi časem stráveným vývojem v laboratoři, v aerodynamickém tunelu a v kanceláři. Z pohledu spolehlivosti se trávím stále více času v laboratoři, typicky na dynamometru, aby byly prověřeny hlavní mechanické systémy vozu.
Více si věříme, že vyjedeme se spolehlivým balíkem, aniž bychom museli odjet tisíce a tisíce kilometrů na trati. Během velké vzdálenosti se vždy něco naučíte, je to však něco za něco."
Kvůli technickým změnám v pravidlech je podle něj těžké hodnotit úroveň jejich vývoj ve srovnání s konkurencí: "Je to stresující období pro všechny konstruktéry do první kvalifikace na první závod - tehdy opravdu pochopíte, jak na tom jste.
Nikdo nemá žádnou referenci, jaká je požadovaná absolutní úroveň výkonnosti. S tím, co děláme my, si věříme. Tým během zimy pracoval dobře a myslím si, že máme dobré auto - ale tak to bude zřejmě i s našimi konkurenty.
Máme nějaká očekávání týkající se úrovně požadované výkonnosti a kvůli ní budeme na trati. Ale až čas ukáže, jestli byla dostatečná," dodává Lowe.