Protože tým neplnil své finanční závazky vůči Toyotě, sešlo z nadějné spolupráce a možnosti získat vylepšený monopost TF110. Ke slovu se tedy dostal technický ředitel HRT Geoff Willis, pod jehož vedením vzniká nový monopost Hispanie.
"Auto vypadá úplně jinak, je více rozvinuté a vylepšené," uvádí pro Autosport Kolles. "Máme samozřejmě zadní část Williamsu s jejich hydraulikou a motor Cosworth. Tento balík se byl schopen loni kvalifikovat mezi 10 nejlepšími, takže nemůže být tak špatný. Nebude naší slabinou."
"Doufám, že budeme moci vylepšit aerodynamický balík. Vůz samozřejmě nebude v prvním závodě na čele - ačkoliv v F1 byste nikdy neměli říkat nikdy. Musíme však být realisté a tvrdě pracovat," pokračuje šéf HRT.
Potvrzuje, že tým nastoupí k předsezónním testům s vozem z loňského roku: "Během testů ve Valencii budeme jezdit se starým vozem a pak možná nasadíme přechodnou verzi. Doufáme, že s novým vozem budeme jezdit co nejdříve - jakmile to bude možné."
Na dotaz, zda podle něj Willis má vše potřebné pro to, aby HRT učinilo velký pokrok, Kolles vyhýbavě odpověděl: "Ne - inženýr nemá nikdy vše, co potřebuje. Chce samozřejmě víc, my všichni se chceme více zlepšit. Jsme malým týmem a snažíme se odvést lepší práci."
Hispania dnes potvrdila svého prvního pilota - Naraina Karthikeyana, který s sebou přinese nezanedbatelný balík peněz díky svému sponzorovi - indické skupině Tata Group. A byť tým potřebuje peníze, podle Kollese na tom nejsou o nic hůře, než některé jiné týmy letošní sezóny.
"Myslím, že byste se měli podívat na ostatní, ale podle mě máme menší problémy než oni. Každý tým potřebuje sponzory a peníze, aby se zlepšil a mohl závodit. Je to naprosto normální a každodenní boj. Situace během uplynulých 24 měsíců samozřejmě nebyla jednoduchá. Každá však musí odvádět co nejlépe svou práci a bojovat o to, aby přežil," dodává Kolles.