Zákaz F-kanálů je pro McLaren zklamáním

Lucie Vyčichlová, 11. května 2010, 20:56 Google+

Šéf týmu Mclaren Martin Whitmarsh je zklamaný zákazem F-kanálů. Asociace týmů formule jedna se shodla na tom, že tento prvek už příští rok nebude přípustný.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 11.05. 21:51) Napište svůj názor
McLaren

McLaren | foto: McLaren

Sdílejte článek

S důmyslným aerodynamickým prvkem přišla jako první právě stáj z Wokingu. Piloti mohou  nohou z kokpitu ovládat zařízení, kterým oddělují vzdušné proudy za zadním křídlem. Whitmarsh toto řešení hájí jako důkaz toho, co všechno je možné v krátké době vyvinout s nízkými náklady.

"Jsme velmi hrdí na naše lidi, kteří vymysleli F-kanály. V porovnání s některými dalšími prvky je jejich použití velmi levné a mají hned několik výhod pro tento sport," řekl Whitmarsh.

McLaren se na mítinku FOTA výrazně snažil prosadit, aby využití F-kanálů zůstalo legální i příští rok. To se však nepodařilo. Týmy nebyly spokojené s náklady, které s sebou vývoj tohoto prvku nese.

"Není to drahé, je zapotřebí jen trocha důvtipu. Osobně jsem z toho hodně smutný, ale budeme pokračovat ve vývoji v této oblasti. Spousta týmů už v této oblasti i tak vyvíjí," podotkl šéf britského týmu. F-kanály už na svých vozech nasadilo Ferrari i Sauber, i když technické řešení ovládání je poněkud jiné.


Martin Whitmarsh: "Budeme pokračovat ve vývoji v této oblasti."

Martin Whitmarsh však zároveň vyzdvihl přínos Asociace týmů formule jedna pro sport. Týmy jsou podle něj schopné spolupracovat a vypořádat se s technickými novinkami lépe než dříve.

"Ve Formuli 1 bývalo právo veta, které mohlo teoreticky zablokovat cokoli. Jakýkoli tým mohl jednohlasně zabránit technickým inovacím. To bylo užitečné, když jste hájili vlastní technologii, ale pro sport bylo těžké se vyvíjet a čelit novým výzvám. Pokud jsme teď spokojeni s hlasováním na principu většiny, musíme být připraveni na omezení, která nám to přinese. Čas od času se objeví rozhodnutí, ze kterých nebudeme mít radost, ale celkově jsou rozhodnutí FOTA správná," uznal Whitmarsh.

Vytisknout

Diskuze: Zákaz F-kanálů je pro McLaren zklamáním

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 11.05.2010 21:51 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lando Norris ve Velké ceně Kanady

Red Bull si stěžuje na přední křídlo McLarenu: ohýbá se až příliš

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

gp bahrajnu

Ferrari prošetří, proč byl Massa tak pomalý

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

  2. Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

  3. Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

  4. Red Bull si stěžuje na přední křídlo McLarenu: ohýbá se až příliš

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud