FOTO: Jan Charouz testoval monopost F1 týmu Renault

Ringo, 18. března 2010, 21:40 Google+

Český jezdec Jan Charouz dnes poprvé v kariéře testoval monopost formule 1 týmu Renault F1, jehož se pro sezonu 2010 stal oficiálním testovacím a náhradním jezdcem. Dvaadvacetiletý závodník, který jako třetí Čech v historii nastoupil cestu do nejprestižnější motoristické disciplíny, absolvoval s týmem Renault F1 shakedown monopostu Renault F1 R29 na britském okruhu Silverstone.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Charouz, Jan

Charouz, Jan | foto: BPA sport marketing, a.s.

Sdílejte článek

Čtvrteční shakedown se vzhledem ke stavebním úpravám na britském okruhu odehrál na zkrácené verzi okruhu Silverstone National. Jan Charouz v jeho průběhu absolvoval s monopostem formule 1 Renault R29 celkem dvacet kol. Podmínky na trati přitom panovaly téměř ideální. Zatímco v původním termínu shakedownu na konci února na Silverstonu sněžilo a test musel být odložen, ve čtvrtek 18. března byla trať okruhu suchá.

Jan Charouz, oficiální testovací a náhradní jezdec Renault F1 Teamu: „Byl to úžasný zážitek. Celkem jsem najel dvacet kol, přičemž v prvních deseti jsem si především zvykal. V následujících pěti už jsem ale začal nacházet jistotu a posledních pět kol jsem už zajížděl naplno.

Musím říct, že to byl super pocit. Před samotným shakedownem jsem nervózní nebyl, ale když mi začali volat lidé, aby mi pogratulovali, a ptali se, jak bude test formule 1 probíhat, přiznávám, že jsem trošku znervózněl. Nicméně v průběhu samotného testu ze mě nervozita okamžitě spadla a já se soustředil pouze na jízdu.

Co se týče srovnání s některým z monopostů, které jsem v průběhu své kariéry řídil, tak nejblíže je formuli 1 monopost GP2. Ale přímo srovnat se oba vozy nedají. Formule 1 je mnohem rychlejší, vyžaduje rychlejší reakce, má větší přítlak v zatáčkách atd. Je to skutečně auto z jiné planety.

Kromě samotného shakedownu Renaultu R29 jsem se na Silverstonu účastnil několika schůzek s lidmi z týmu Renault F1 a řešili jsme také otázky propagace v médiích.“

Eric Boullier, ředitel Renault F1 Teamu: „Pro každého jezdce je možnost řídit vůz formule 1 důležitým milníkem v kariéře a velmi zvláštním momentem. Jan dnes dostal tuto šanci a jeho přístup a zpětná vazba byly velice dobré. Šlo sice jen o shakedown loňského modelu, při němž Jan absolvoval dvacet kol, přesto bylo patrné, že má dobrý cit pro auto. Absolvováním dnešního shakedownu získal Jan cennou zkušenost, která jej bude motivovat k další práci na sobě samém v roli jednoho z našich rezervních jezdců.“

Antonín Charouz, jezdcův manažer: „Je to krásný den. Jsem moc rád, že jsme se toho dožil. Samozřejmě to neznamená, že Honza bude určitě v dohledné době jezdit formuli 1, ale věřím, že to pro něj byla obrovská zkušenost a snad také velké motivace, aby na sobě dál pracoval a udělal maximum pro to, aby se do světa formule 1 v budoucnu prosadil.“

Jan Charouz se v posledních třech letech plně koncentroval na účast ve vytrvalostních závodech sportovních vozů a na dokončení vysokoškolského studia. Své tříleté působení v Le Mans Series a v závodě 24 hodin Le Mans (2007 - 2009), završil vítězstvím v Le Mans Series 2009 a ziskem čtvrtého místa v legendární čtyřiadvacetihodinovce spolu s továrním týmem Aston Martin Racing. Ačkoliv po celou dobu patřil k nejmladším účastníkům kategorie LMP1 a roku 2007 byl navíc vůbec nejmladším jezdcem v závodě 24 hodin Le Mans, startoval v závodech sportovních vozů vždy se statutem továrního jezdce (2007 Lola, 2008 - 2009 Aston Martin). Přes svůj nízký věk dokončil všechny tři ročníky 24 hodin Le Mans, na jejichž start se postavil, navíc vždy v první desítce. Za výkony v sezoně 2009 byl Jan Charouz oceněn cenou FIA Talent of the Year, kterou převzal z rukou prezidenta Mezinárodní automobilové federace FIA Jeana Todta. Čeští motorističtí novináři udělili Janu Charouzovi Cenu Jiřího Sedláře určenou pro nejlepšího závodního jezdce roku do 23 let.

Dalším cílem kariéry Jana Charouze je vstup do Formule 1. Cesta do nejprestižnějšího motoristického šampionátu povede přes účast ve World Series by Renault, která je společně s GP2 považována za přímý předstupeň Formule 1, a šampionát Auto GP. O Jana Charouze však zároveň projevil zájem Renault F1 Team, který jej jako testovacího a náhradního jezdce začlenil do jezdecké sestavy Renaultu.

Jan Charouz jako testovací a náhradní jezdec týmu Renault F1 bude s týmem absolvovat testy monopostu Renault. Zároveň může nastoupit do pátečních volných tréninků před Grand Prix v oficiálních barvách Renaultu a v případě potřeby také do závodu. Jan Charouz bude s týmem Renault F1 úzce spolupracovat, aby poznal fungování týmu Formule 1, a bude se rovněž účastnit jeho propagačních akcí.

Fotografie: Petr Frýba / BPA

Vytisknout

Diskuze: FOTO: Jan Charouz testoval monopost F1 týmu Renault

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

McLaren

McLaren odkoupil zpět své akcie od Mercedesu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud