DISKUZE K ČLÁNKU Nudné závody - Co je příčinou a jak je vylepšit?

Po Velké ceně Bahrajnu se vzedmula velká vlna kritiky na adresu Formule 1, resp. na zábavu, kterou v nové sezóně po zákazu tankování nabídla. Čím to je a jak z toho ven?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Nudné závody - Co je příčinou a jak je vylepšit?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 19.03.2010 10:09 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000156 (Hlasovali 2 lidé) 17.03.2010 16:35
Upresním - povinné prezúvania v minimálnej dĺžke… »
» Petr (Hlasovali 2 lidé) 18.03.2010 09:37
Jj, určitě to bylo o šetření pneumatik. Až… »
» uzivatel000156 (Hlasovali 2 lidé) 18.03.2010 11:19
Môžem len mudrovať 04, ale som za tri! povinné… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel000197

    uzivatel000197

    XXX
    Předně zasílám uznalý pohled za celý článek.=o) Dále bych rád doplnil, že dalším možným důvodem, proč vidíme na dráze poslední dobou méně těsných soubojů, potažmo předjíždění, je omezený počet motorů na sezonu. Piloti totiž na začátu sezony musí motory šetřit, tudíž není dobré držet se příliš blízko za monopostem jedoucím před vámi, a riskovat tak přehřátí motoru. Tento fakt je ještě zvýrazněn na okruzích, kde panují vysoké teploty. Piloti pak jezdí s odstupem minimálně 1-1,5s, a z takové vzdálenosti se bohužel i na případné chyby pilota před vámi reaguje těžko. FIA jde vlastně poslední dobou dost proti sobě. Na jednu stranu by všichni rádi viděli více předjíždění a dramatičtější souboje, na druhou například povolení dvojitých difuzorů nevedlo nikam jinam než k trochu nákladnějšímu vývoji tohoto komponentu a zhoršení proudění vzduchu za monopostem. A vzpomeňme na sezonu 2007 a 2008, kdy se v prvním případě rozhodovalo o titulu ve velmi dramatické sezoně až v posledním závodě, a o rok později sme dokonce takových pět sekund měli mistra světa hned ve dvou garážích v paddocku... Ano náklady těchto sezon byly astronomické a bylo zapotřebí jejich snížení, ale nebyla to vzhledem k "podívané", kterou poslední sezona nabídla, příliš vysoká cena? Úprava aerodynamiky, restrikce v oblastni difuzorů, povinně větší chladící zařízení nebo neomezené množství motorů pro závody, meší chladící kanály pro brzdy - to jsou dle mého kroky k zatraktivnění dění na trati. Ale tak jako mnoho rádoby odborníků, kteří již letošní sezonu pohřbili s nálepkou "totální nuda", bych ještě flintu do žita neházel. Máme za sebou teprve první závod, kdy se piloti a týmy učili zacházet s pneumatikami. Všichni tudíž jeli relativně opatrně. Brzy ale každý jednotlivec najde limity, na které může s pneumatikama jít, a přesně na takovém limitu se pak bude snažit jezdit. A pokud se takový pilot dostane pod tlak, může v průběhu závodu mnohokrát vidět změnu strategie, kterou si zastávka v boxech navíc v případě totálního ojetí pneumatik vyžádá...

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • zeto

    XXX
    No taky by se třeba mohlo vrátit tankování s tím, že by bylo omezeno maximální množství paliva na jedno natankování. A při tankováni by se třeba nesmělo přezouvat.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000156

    uzivatel000156

    XXX
    Môžem len mudrovať 04, ale som za tri! povinné zastávky v povinnej dĺžke 5 sekúnd. Bez zastávok by jazdili hrozne opatrne k pneumatikám a zodraná guma by bola 20 sekundová katastrofa, alebo havária. Rád by som ich videl ako na to šliapu a čo vymýšľajú v depe, pozerať ako si mechanici idú v strese ruky dolámať ma nepriťahuje. Žiadna povinná tvrdosť gúm, to má byť vecou tímu a konkurencie výrobcov gúm.

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000156

    uzivatel000156

    XXX
    Mne sa zdala VC ako závod v šetrení paliva a pneumatík, len preboha žiadne odvážne manévre, ktoré žerú palivo a pneumatiky. Povinné zastávky by aspoň vyriešili šetrenie pneumatík. Nákladmi vynútený zákaz tankovania znamená pri zvýšenej hmotnosti väčšie opotrebenie pneumatík, takže ich povinná výmena by mala zase dobrý vplyv na odvážnejšie manévre.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      XXX
      Jj, určitě to bylo o šetření pneumatik. Až přehnaném (i někteří piloti byli překvapeni, jak gumy držely).
      Když ale přinutíme týmy stavět dvakrát, budou je méně šetřit všichni - což předjíždění podle mě nepomůže (nechávám teď stranou, že za předjíždění nemohou pouze pneumatiky).
      Myslím, že je lepší ponechat větší prostor pro rozmanitost strategií zrušením té jedné povinné. Pokud přinutíme všechny zastavovat dvakrát - budou všichni stavět ve stejném kole (loni se to lišilo kvůli odlišnému množství paliva, s nímž startovali), bude pouze jedna ideální strategie (ta je vlastně i teď, ale rozdíl mezi výhodností jednotl. strategií bude mnohem větší).

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • RockShock

    XXX
    rekl bych, ze pokud chce fia udelat poradnou show, tak je na case navyseni jak aerodynamickeho pritlaku, tak vykonu ( dle meho aspon o 40% 03 ).. treba preplnovanim. to by si vynutilo daleko vetsi rozmanitost aut, aerod. uprav a pod. Navic by kvuli tomu byli vsichni nuceni jezdit casteji pro gumy. A proc lidi sledujou f1 ? No prece hlavne kvuli tomu, ze uvidi brutalne rychla auta. :)

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000055

    uzivatel000055

    XXX
    S panem Derniem nesouhlasím.
    Také si však myslím, že loni jsme viděli spoustu nudnějších závodů, než byla letošní Velká cena Bahrajnu. Podle mě se tak velká vlna kritiky zvedla jednoduše proto, že lidem vadí neustálé změny v pravidlech. A ačkoli tenhle závod nebyl nikterak výrazně horší, nebyl ani "větši show" - nové pravidlo tedy nezafungovalo.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000156

    uzivatel000156

    XXX
    Upresním - povinné prezúvania v minimálnej dĺžke 5 sekúnd, aby museli čakať aj keď si nechajú staré gumy a mechanici neboli cvičené opice.

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000156

    uzivatel000156

    XXX
    Podľa mňa je to volovina. Nie jedna sada gúm, ale aspoň tri povinné prezúvania, aby nešetrili gumy ale poriadne dupali na plyn.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      XXX
      Casto se ted zminuje jako reseni zavest povinne dve zastavky. Ja se k tomu moc nepriklanim, protoze to zcela uzme prostor pro variabilitu strategii: nekdo v soucasne dobe muze stavet jednou, nekdo dvakrat (ok, v Bahrajnu jeli vsichni (krom Alguersuariho) na jednu zastavku, ale jet na 2 pitstopy stale ma smysl). Kdyz se zavedou 2 povinne zastavky, tak bude jiz definitivne jen jedna spravna strategie, ostatni budou o hodne horsi. Vsichni pojedou v identickem kole do boxu, bude to sterilni.

      Spise bych zrusil onu jedinou povinnou zastavku, jak ji nyni vyzaduji pravidla. Treba by pak nekdo zkusil jet bez zastavky v boxech, kdyz tam stejne kvuli paliva nemusi. Podle me by tohle zkratka pomohlo vetsi rozmanitosti strategii a snad i o neco zabavnejsim zavodum.

      + 1 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama