Manor volí odlišný přístup ke konstrukci vozu

Petr Hlawiczka, 7. října 2009, 21:38 Google+

Jeden z nových týmů příští sezóny sídlící v Sheffieldu zvolili pro vývoj svého monopostu odlišný přístup než tomu zvykem.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 08.10. 09:20) Napište svůj názor

Sdílejte článek

Hlavní návrhář Nick Wirth se svým týmem spoléhá výlučně na výpočetní dynamiku kapalin (Computational Fluid Dynamics) spíše než na tradiční využívání aerodynamických tunelů. První zkušební šasi by mělo být dokončeno za čtyři až pět týdnů, tedy s dostatečným předstihem před prvními testy v únoru 2010.

„Aerodynamiku vyvíjíme výhradně na počítači s CFD systémem,“ říká Wirth, majitel bývalé stáje Formule 1 Simtek. „V aero-tunelech nestrávím ani jeden den - ani pro kontrolu.“

Dále odhalil, že jednotlivé komponenty jsou nyní již zhotovovány a crash testy procházejí zatím úspěšně. Pro sezonu 2010 ve svých očekáváních však zůstává při zemi. Se svým vozem poháněným Cosworthem se podle něj budou nějakou dobu pohybovat na konci startovního pole, než začnou vyvíjet tlak na zavedené týmy.

Manor je spojován se skupinou Virgin milionáře Richarda Bransona, jenž v několika závodech zpočátku letošní sezony sponzoroval stáj BrawnGP. Co se týče jezdeckého složení, zatím projevili zájem o současného šampiona A1GP Adama Carrolla.

Vytisknout

Diskuze: Manor volí odlišný přístup ke konstrukci vozu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 08.10.2009 09:20 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kubica, Robert

Oficiálně: Polák Kubica nahradí Alonsa v týmu Renault

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud