Alonso vyhrál poté, co se jeho tehdejší týmový kolega Nelson Piquet ml. ve čtrnáctém naboural a způsobil tak výjezd safety caru. Stalo se tak jen kolo poté, co Španěl poprvé stavěl v boxech, a byl tak v tu chvíli jediným pilotem, který měl dotankováno. Tato skutečnost Alonsovi shodila do klína neočekávané vítězství, které zopakoval již v příští velké ceně pod horou Fudži.
Dnes, takřka rok po spektakulární Velké ceně Singapuru, přinesla brazilská televize jako první zprávu o tom, že FIA bude zkoumat, zda tým Renault nedonutil Nelsona Piqueta ml., aby úmyslně havaroval. Piquetovi se loni nedařilo a údajně si touto obětí mohl zajistit závodní sedačku i na další sezónu. Mladý Brazilec byl nedávno z Renaultu vyhozen a dá se tedy předpokládat, že spuštění vyšetřování není náhodné a s Piquetovým propuštěním přímo souvisí. Nelsinho, jak se mu přezdívá, od svého propuštění dští síru na každém kroku, podává si především bývalého šéfa Flavia Briatoreho. Nonšalantní Ital se však jeho výpady nenechal ani trochu vyvést z míry. Toto by mohl být konečně způsob, jak Renault zasáhnout do citlivých míst. Ať už se jedná o pravdivou informaci či nikoliv, o týmu se bude mluvit v nelichotivém světle.
Nelson Piquet ml. na Velké ceně Singapuru 2008
Výsledky vyšetřování by měly být známy do týdne. Pokud Mezinárodní automobilová federace dojde k závěru, že je nezbytbé učinit další kroky, bude Renault předvolán před zvláštní generální shromáždění Světové rady motorsportu.