...šampionát mistrovství světa vozů Formule 1.
Jeho označení nese F2004, a je to vůz, který bude muset vstoupit do letošních bojů o obhajobu titulu v šampionátu jezdců.
Projekt, jenž je prezentován pod číslem 655, je dalším pokračováním úspěšného vozu F2003-GA. I přesto, že několik dní před samotnou prezentací se nechali představitelé stáje slyšet, že předek vozu bude radikální změnou v konstrukci vozu, po odhalení nového vozu vyšlo najevo, že tomu tak nebude. Vůz byl ale takřka zcela přestavěn s cílem dostat co nejvíce z nového motoru označovaného kódem 053 a pneumatik Bridgestone. Aerodynamika musela být také lehce pozměněna v návaznosti na nové technické předpisy platné od letošní sezony, což by ale novému vozu mělo pomoci. Dále se nová F2004 může pochlubit nižším těžištěm a také rozložení váhy se zlepšilo, co se týká motoru a podvozku.
Podvozek je zcela nový, v souladu s novou aerodynamikou a konstrukcí vozu. Jeho hmotnost byla snížena, což má velkou výhodu oproti F2003-GA. Také kapota vozu, výfuky a zadní část vozu je nová, což by mělo také mělo pomoci při zvýšení výkonnosti vozu.
Hodně péče bylo věnováno také zavěšení přednímu a zadnímu zavěšení kol, kde se hlavně sledovalo: Dostat maximum z pneumatik Bridgestone a zároveň optimalizovat aerodynamiku. Motor i převodovka obsahuje nové komponenty, které vedly ke snížení hmotnosti i velikosti. Jednou z důležitých změn je zmenšení rozvoru kol, který je nyní menší.
Při konstrukci nového motoru bylo hlavním cílem zvýšení výkonnosti a dosáhnutí jeho spolehlivosti na dvojnásobný počet kilometrů. Zde sehrála velkou roli opět spolupráce s partnerem stáje Ferrari petrolejářskou společností Shell. Ten dodal nové palivo i mazivo.
Ross Brawn je opět přesvědčen, že se jedná o nejlepší auto, které kdy Ferrari vyrobilo:
“ „I tento vůz představuje další značný pokrok ve výkonu a jsem hrdý na to, že mohu prohlásit ‘Je to naše nejlepší Ferrari – zatím,“ řekl Brawn. “Naše analýza sezony 2003 ukázala oblasti, kde jsme byli silní, ale také naše slabiny. Nezareagovali jsme dostatečně agresivně na změny předpisů pro rok 2003 a pro rok 2004 jsme pracovali na tom, abychom neudělali stejnou chybu.“
Odpovědnost za konstrukci vozu nesl tým Rory Byrneho:
“Neprovedli jsme žádné radikální změny, ale provedli jsme hloubkové zásahy,“ uvedl Byrne, podle kterého bude vůz při startu sezony vypadat zcela jinak.
“Během testů v průběhu února bude nasazeno mnoho nových komponentů, takže vůz, se kterým pojedeme v Melbourne bude vypadat jinak než ten, který jsme nyní představili“
Foto: Ferrari