Sauber svůj tým prodal BMW v roce 2005. Je však považován ze jednoho z lidí, kteří mohou tým v nejvyšší soutěži motorsportu udržet. Na tiskové konferenci ve Švýcarsku prohlásil, že udělá všechno, co půjde, aby svým bývalým zaměstnancům zachránil pracovní místa.
„Udělám vše, co je v lidských silách. Neumím činit zázraky a určitě už nechci být šéfem na boxové zídce. Problém je, že času je málo a my musíme rychle najít řešení,“ vysvětluje Švýcar.
Situace týmu BMW silně připomíná dění, které následovalo po ohlášení odchodu Hondy v prosinci loňského roku. Nechtěl by ji tedy Peter Sauber vyřešit stejně – odkoupením týmu zpět do svého vlastnictví?
„Nejlepší řešení by bylo takové, jako udělal Ross Brawn v Hondě. Potřebujete nejméně deset let na vybudování týmu, který dokáže sestrojit konkurenceschopnou formuli jedna. Pokud teď necháme tenhle tým rozpadnout, Švýcarsko už pravděpodobně nebude mít podobnou příležitost,“ nevylučuje podobný scénář Sauber. Zatím se však bývalý konstruktér vozů formule jedna snaží najít nějakého kupce zvenčí. „Řekl jsem všem svým lidem, že využiji veškeré kontakty, ale nemohu nic zaručit. Jsem poradce BMW, ale jen oni smí rozhodovat, jak se to dál vyvine.“
Sauberovi patří pětinový podíl týmu. Bývalý – a možná i budoucí – majitel neztrácí naději, že se mu podáří továrnu v Hinwilu zachránit. „Za sedmnáct let ve formuli jedna jsem musel řešit horší problémy,“ říká.