USF1 jedná s Wurzem, Campos se obává nákladů

x-o, 25. července 2009, 00:35 Google+

Šéf týmu USF1 naznačil, že jedná s Alexandrem Wurzem o sedačce v novém týmu. Návrat Jacquese Villeneuvea je ale nepravděpodobný. Další z nováčků - Campos - mezitím vyjádřil obavy o vysoké náklady v příští sezóně F1.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toro Rosso

Toro Rosso | foto: GEPA pictures GmbH

Sdílejte článek

„S Alexem jsme mluvili, každý nový tým v F1 musí hledat jezdce se zkušenostmi. Alex Wurz by mohl být schopen pracovat se stejnou rychlosti učení, jakou máme,“ řekl šéf USF1 Peter Windsor.
Wurz v F1 skončil v roce 2007, kdy jezdil za Williams. Do té doby odjel 69 závodů, v letech 1997 - 2000 za Benetton a v roce 2007 za Williams. Mezitím byl testovacím jezdcem McLarenu a právě Wiliamsu. Původně chtěl do roku 2010 vstoupit jako šéf týmu Superfund, ale ten nebyl mezi přijatými do příští sezóny F1.

„Alex má skvělou hlavu, je fajn chlapík a dobrý přítel. Několikrát jsme řekli, že chceme jezdit s Američany, ale náš první rok v F1 bude v některých směrech kritický, obzvlášť při tak krátkém časovém úseku. Nemáme moc času všechno teď udělat, protože v této sezóně je spousta neshod a politiky, takže asi existuje důvod angažovat do jednoho z vozů zkušeného jezdce,“ dodal Windsor.

S USF1 byl spojován i mistr světa z roku 1997 Jacques Villeneuve. Příchod osmatřicetiletého Kanaďana je ale nepravděpodobný. Podle Windsora by nový tým nemusel splnil Villeneuvevova očekávání: „Jacques je bývalý mistr světa a přichází s touto osobností a velikostí a očekávání týmu, který potřebuje vyrůst vlastním přirozeným tempem a jeho očekávání se nemusí shodovat.
Když se podíváte na BAR-Supertec, když začínali s Jacquesem Villeneuvem, mohli byste říct, že tým běžel předtím, než mohl chodit. Myslím, že to je jeden z důvodů, proč nedosáhli úspěchů, na které asi s jejich zdroji měli. My chceme jít, potom klusat a nakonec sprintovat a to ve správném pořadí.“


Tým Campos má mezitím obavy o financování projektu F1. Díky investorům z Madridu a odměnám Bernieho Ecclestonea měl zajištěn rozpočet přes 40 milionů eur (odpovídající rozpočtovým stropům), ale podmínky se změnily. Rozpočtové stropy nepřijdou a místo nich nastoupí snižování nákladů, které počítá s částkou přibližně 100 milionů eur v roce 2010 a jejím snižováním v následujících letech.

Projekt ale pokračuje dále. Tým sídlí ve Valencii, zatím má 43 inženýrů a techniků a cíl dosáhnout počtu 130 zaměstnanců. Šéfkonstruktérem je Gabriele Tredozi (Minardi), hlavním aerodynamikem Ben Agathangelou (Jaguar, Red Bull, Honda). Do jednoho z vozů by se měl posadit některý se španělských jezdců. „Jednáme s Pedrem de la Rosou a Marcem Geném,“ řekl Danielle Audetto, šéf Dallary, které s Camposem na projektu spolupracuje.
Také už jsou naplánovány první testy na trati - 10. ledna 2010 v Jerezu nebo Valencii.
Vytisknout

Diskuze: USF1 jedná s Wurzem, Campos se obává nákladů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Tost, Franz

Tost o svých jezdcích

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud