1. trénink
Teplota vzduchu cca 14, teplota trati cca 22, relativní vlhkost 55 %, rychlost větru 6,5 m/s.
pořadí týmů podle průměru nejlepších časů:
1. Red Bull
2. Brawn
3. Ferrari
4. McLaren
5. Force india
6. Toyota
7. Renault
8. Williams
9. BMW
10. Toro Rosso
2. trénink
Teplota vzduchu cca 16, teplota trati cca 30, relativní vlhkost 50 %, rychlost větru 6 m/s.
pořadí týmů podle průměru nejlepších časů:
1. Red Bull
2. Williams
3. Renault
4. Brawn
5. McLaren
6. Toyota
7. BMW
8. Force India
9. Ferrari
10. Toro Rosso
Ferrari
Massa: 6. a 17., celkem 60 kol
Räikkönen: 14. a 18., celkem 65 kol
Tým přivezl upravené přední křídlo a nové zadní křídlo. Massa navíc poprvé používá lehčí šasi, které má Räikkönen už od závodu v Barceloně. Lehčí by měl být i samotný KERS, Ferrari navíc provedlo úpravy na zavěšení k dalšímu posunu rozložení hmotnosti dopředu, což je důležité zejména v rychlejších zatáčkách.
Úpravy se však neprojevily právě v nejlepším světle, Massa si stěžoval na nevyhovující vyvážení vozu a jeho cílem je postoupit do poslední části kvalifikace. Räikkönen je naopak s vyvážením spokojen, ale autu chybí rychlost.
McLaren
Hamilton: 8. a 7., celkem 61 kol
Kovalainen: 12. a 12., celkem 59 kol
McLaren dnes evidentně experimentoval s různými aerodynamickými prvky, testem prošly obě verze zadních křídel (z Monaka i Turecka), kryty předních kol bez výstupků a nové vertikální prvky u bočnic. Oba jezdci navíc v prvním tréninku jezdili s flow-visem – barevným sprejem, který znázorní proudění vzduchu – na předním křídle. Tým nestihnul připravit větší úpravy, takže by se měly objevit až v příštím závodě v Německu.
Hamilton jezdil bez KERSu a i když vůz podle očekávání není dost rychlý, je s vyvážením spokojený a celkově není situace tak špatná. Je nadšen především z podpory britských fanoušků. Kovalainen naznačil, že se tým soustředí především na porovnání vozů s KERSem a bez něj a na celkové porozumění monopostu. Ze slov týmu také vyplývá, že Hamilton KERS asi po zbytek víkendu nepoužije.
BMW Sauber
Kubica: 20. a 11., celkem 39 kol
Heidfeld: 13. a 15., celkem 59 kol
Tým jede opět bez KERSu, na voze tentokrát nejsou kromě upraveného předního křídla zřetelné novinky. Kubica měl zpočátku potíže s elektronikou, ve druhém tréninku zase měnil motor, díky rychlé výměně ale ještě stihnul v jeho závěru odjet několik kol. Heidfeld žádné potíže neměl a mohl pracovat na nastavení.
Renault
Alonso: 5. a 5., celkem 62 kol
Piquet: 18. a 10., celkem 67 kol
Renault přivezl nový dvojitý difuzor s větším horním patrem, také testoval přední křídlo, které nefungovalo v Turecku. Zadní křídlo pochází ze závodu v Monaku, další úpravy se skrývají pod povrchem, ale nejde o radikální změny.
Alonso chce z vozu ještě vymáčknout výkon navíc díky nastavení, ale dodává, že potřebují další nové díly. Piquet havaroval, ale stihnul odvést potřebnou práci na nastavení a pneumatikách.
Toyota
Trulli: 7. a 8., celkem 72 kol
Glock: 16. a 13., celkem 69 kol
Vůz vypadá stejně jako v Turecku, úpravy jsou jen drobné. Trullimu dělaly problémy proměnlivé podmínky se silným větrem, doufá, že nastavení ještě během zítřka vylepší. Glocka také žádné velké potíže nepotkaly, ale není spokojen s vyvážením vozu.
Red Bull
Webber: 2. a 2., celkem 54 kol
Vettel: 1. a 1., celkem 59 kol
Red Bull ovládl páteční testy, zřejmě i kvůli vozu, který můžeme označit za nový. Změnil se nos, který je nyní širší, nové jsou okraje zadního křídla končící nad difuzorem a ne až u země. To umožnilo rozšířit samotný difuzor. Větší je také horní patro difuzoru a úplně nový je kryt motoru s jinými výstupy vzduchu. Změnit se měl také rozvor vozu.
Vettel je s výkonem vozu a s novými díly spokojen, ale s definitivním posouzením rychlosti je potřeba ještě počkat. Webber má podobné pocity jako jeho kolega, jen ve druhém tréninku skončil dříve kvůli poruše elektroniky po tvrdém nájezdu na obrubník.
Red Bull - nový nos
Red Bull - nová zadní část vozu
Toro Rosso
Bourdais: 15. a 16., celkem 59 kol
Buemi: 19. a 20., celkem 74 kol
Tým stále více zaostává z pohledu nových dílů, nemá například zrcátka Red Bullu z Barcelony. Namísto průběžných úprav čeká na jednorázovou velkou modifikaci v některém z nadcházejících závodů.
Jezdci se soustředili na nastavení, Bourdais zkoušel Buemiho, ale raději se vrátil k vlastnímu. Samotný Buemi přiznal, že jeho nastavení nefunguje a potřebuje se o hodně zlepšit.
Williams
Rosberg: 9. a 9., celkem 74 kol
Nakajima: 17. a 4., celkem 62 kol
Vůz je přibližně stejný, tréninky proběhly v pořádku a oba jezdci splnili plánovaný program. Měkké pneumatiky nefungují podle očekávání, ale i tak jsou lepší, než tvrdé.
Force India
Sutil: 11. a 3., celkem 63 kol
Fisichella: 10. a 19., celkem 65 kol
Na voze je nový difuzor a podlaha, menší úpravy postihly přední křídlo a další prvky. Tým díky nim předpovídá posun v čase na kolo až o šest desetin.
Sutil se soustředil na práci s pneumatikami a doufá, že opět postoupí do druhé části kvalifikace. Fisichella se ve druhém tréninku potýkal s přetáčivostí, po změně nastavení pro změnu s nedotáčivostí.
Brawn GP
Button: 3. a 14., celkem 48 kol
Barrichello: 4. a 6., celkem 55 kol
Tým přivezl nové okraje předního křídla a zadní křídlo. Provedl také změny na nastavení podvozku, které by měly pomoci lépe využít potenciál vozu.
Buttonovi chyběla přilnavost v rychlých i pomalých zatáčkách, po změnách nastavení plánuje do zítřka vůz dále vylepšit. Barrichello je spokojenější, ale na rychlost Red Bullu dnes neměl. Výkon vozu ovlivnil silný vítr a zítra by měl být lepší.
Bridgestone
Dnešní tréninky ovlivnil vítr, který se podílel na stagnaci trati a nebylo tedy vidět tradiční zlepšování časů. U tvrdé směsi docházelo k drolení, ale s rostoucí teplotou okolí se problém vyřešil. Měkké pneumatiky fungují správně a pokud se teplota v dalších dnech nezvýší, budou pravděpodobně preferovanou volbou i do závodu.