1. trénink
Teplota vzduchu cca 24, teplota trati cca 35, relativní vlhkost 60 %, rychlost větru 2,5 m/s.
pořadí týmů podle průměru nejlepších časů:
1. Williams
2. Ferrari
3. McLaren
4. Toyota
5. Brawn GP
6. Red Bull
7. Renault
8. Force India
9. BMW
10. Toro Rosso
1x přerušen kvůli opravě umělého trávníku
2. trénink
Teplota vzduchu cca 26, teplota trati cca 42, relativní vlhkost 40 %, rychlost větru 4 m/s.
pořadí týmů podle průměru nejlepších časů:
1. Renault
2. McLaren
3. Williams
4. Red Bull
5. BMW
6. Toyota
7. Brawn GP
8. Ferrari
9. Force India
10. Toro Rosso
Ferrari
Massa: 5. a 11., celkem 59 kol
Räikkönen: 7. a 15., celkem 57 kol
Vůz vypadá na pohled téměř stejně, jedinou úpravou je pravděpodobně jen nová podlaha a střední část difuzoru. Massa není spokojen s pneumatikami, na tvrdších nemá přilnavost, zatímco měkké se rychle drolí. Räikkönen zkoušel změny v nastavení, ale vůz se choval divně, tak se vrátil k původní verzi.
Pneumatiky by se měly zlepšit s vývojem trati, porovnávání časů je dnes ještě složitější než obvykle kvůli silnému větru a velkým změnám podmínek mezi dvěma tréninky. Domenicali je vzhledem k množství paliva ve vozech s výsledky spokojen.
McLaren
Hamilton: 2. a 13., celkem 54 kol
Kovalainen: 10. a 1., celkem 56 kol
Na voze jsou spíše menší změny, konkrétně na předním křídle, spodní části zadního křídla, podlaze a střední části difuzoru. Překvapivě chybělo zadní křídlo s otvorem uvedené v Monaku. Velké novinky jsou údajně v aerodynamickém tunelu, cílem je jejich nasazení v Silverstonu nebo Nürburgringu. Mělo by jít o nové přední křídlo a podlahu.
Podle Kovalainena udělal tým pokrok a vyvážení je dobré. Přesto bude obtížné postoupit do poslední části kvalifikace. Práci mu komplikovaly poruchy ventilu pneumatiky a senzoru rozložení brzdného účinku. Hamilton je spokojen, rychlost je lepší, než čekal (více
zde). Podle šéfa týmu Whitmarshe dnes pravděpodobně několikrát zvolili špatnou cestu při změnách nastavení, ale cílem pro zítřek zůstává postup do nejlepší desítky.
BMW Sauber
Kubica: 16. a 3., celkem 57 kol
Heidfeld: 17. a 16., celkem 59 kol
Tým se soustředil na ověřování nového dvojitého difuzoru, musel provést změny v nastavení. Heidfeld měl narozdíl od Kubici potíže s vyvážením. Na programu bylo také porovnávání dvou verzí zadního křídla, mezi další novinky patří protažené kryty předních kol po vzoru McLarenu.
Nový dvojitý difuzor týmu BMW Sauber
Renault
Alonso: 8. a 2., celkem 59 kol
Piquet: 14. a 10., celkem 56 kol
Alonso se soustředil především na ověřování nových dílů (přední a zadní křídlo), práci na nastavení si nechává na zítřek. Zdá se, že Piquet zatím nové přední křídlo nedostal a na programu měl práci s pneumatikami. Technický ředitel Symonds dodává, že i přes solidní umístění se vůz nechová úplně podle představ a zítra bude mít tým hodně práce.
Toyota
Trulli: 3. a 6., celkem 66 kol
Glock: 13. a 14., celkem 65 kol
Toyota do Turecka přivezla upravený difuzor, jehož střední část je nyní prohnutá podobně jako například u McLarenu. Současně nasadila nové okraje zadního křídla, které jsou protažené až k zemi. Dále ověřovala přední křídlo, které přivezla už do Monaka, kde ovšem nefungovalo.
Trulli se soustředil na pneumatiky a je spokojen, nové aerodynamické díly fungují a rychlost na delších vzdálenostech je dobrá. Glock měl menší potíže s vyvážením a s drolením měkké směsi pneumatik. Rychlost se i tak zdá mnohem lepší, než v Monaku.
Red Bull
Webber: 15. a 9., celkem 60 kol
Vettel: 4. a 5., celkem 21 kol
Vettel skončil ve druhém tréninku předčasně, odjel jen tři měřená kola. Při jízdě cítil vibrace, tak raději zastavil, příčinou byl poškozený motor. Bude se muset spolehnout na data, která nasbíral Webber.
Auto nedoznalo velkých změn, tým se soustředil především na ověření dvojitého difuzoru uvedeného v Monaku.
Toro Rosso
Bourdais: 19. a 19., celkem 63 kol
Buemi: 20. a 20., celkem 61 kol
Poslední příčky jsou podle Bourdaise zaviněny nefungujícími pneumatikami, vůz zkrátka nemá přilnavost. Ještě k tomu ho trápí nedotáčivost i přetáčivost současně. Buemi tvrdí, že rychlost na delších vzdálenostech není špatná, ale v jednom rychlém kole nefungují. Oba odjeli vysoký počet kol a díky analýze dat se chtějí do zítřka zlepšit.
Williams
Rosberg: 1. a 7., celkem 64 kol
Nakajima: 6. a 4., celkem 58 kol
Williams nasadil úplně nové přední křídlo a pozměněné plochy zadního křídla. Podle Rosberga úpravy fungují podle očekávání a mohl se soustředit na porovnávání pneumatik. Nakajima si na pneumatiky stěžoval, protože nepracovaly správně.
Force India
Sutil: 12. a 17., celkem 53 kol
Fisichella: 18. a 18., celkem 59 kol
Sutil neměl s vozem problémy, ale podobně jako ostatním jezdcům mu nefungovaly pneumatiky kvůli nízké přilnavosti samotného povrchu. Fisichella měl zpočátku špatné vyvážení, ale během tréninků problém vyřešil.
Vůz doznal menších změn na krytech předních kol, zadním křídle a zadním zavěšení. Větší úpravy by měly být přichystány pro Silverstone.
Brawn GP
Button: 11. a 12., celkem 52 kol
Barrichello: 9. a 8., celkem 58 kol
Podle Barrichella zatím vůz nemá takovou rychlost jako v předchozích závodech, čas ztrácí především v prvním sektoru. Button měl potíže s vyvážením. Cílem je zlepšení díky změně nastavení po analýze shromážděných dat.
Hlavní změnou je nové přední křídlo, které by mělo zlepšit rychlost vozu v rychlých zatáčkách, mezi menší novinky patří upravené zadní zavěšení a nové kryty předních kol.
Bridgestone
Protože je trať využívána jen jednou ročně při závodech F1, je zpočátku velmi špinavá a bez pogumování. Foukal poměrně silný vítr, což znesnadňuje vyhodnocování dat, výměna směsí navíc rozhodí vyvážení auta, což se zatím v takové míře nestávalo.
Většina jezdců byla rychlejší na tvrdších pneumatikách. Ty by měly poskytovat více přilnavosti při vyšší teplotě asfaltu, v případě, že se jeho teplota sníží se situace otočí.